GoPro Hero 3+ (Black)

Over een camera op de motor
Plaats reactie
bslefevre

GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door bslefevre »

Ik heb nu bijna een jaar de GoPro Hero 3+ (Black) op Peggy en mijn helm gemonteerd.

Hieronder mijn ervaringen en wat plaatjes en video's welke ik met de 3+ heb gemaakt.
Géén van de videobeelden zijn bewerkt op schokken en wat dan ook. Het is van mijn GoPro direct op Youtube gedropt.

Initieel had ik de GoPro alleen nog maar op mijn helm omdat het wintertijd was dus had ik mijn helm mee met karten.
Afbeelding
Afbeelding

Zelfs met de helm open kijkt de camera over de klep heen vanwege de groothoeklens.
Dit kun je in onderstaand filmpje goed zien.


Vanaf april is Peggy weer uit de stalling gehaald en onslangs meegegaan naar het Teutoburgerwoud.
Afbeelding
De GoPro geeft dan het volgende beeld:
Hieronder een filmpje van de GoPro voorop de neus.
Hier reed ik even achterop om footage te schieten van ons allen.


Hier reed ik weer vertrouwd voorop en heb ik even de banden rond gemaakt met de bochten.


Ook had ik de GoPro nog even op de topkoffer gezet om de volgende motoren te filmen, dat ziet er dan als volgt uit:


Afgelopen zondag de GoPro op mijn hoofd gezet tijdens het rijden over de snelweg om te kijken hoeveel wind deze vangt. Naar m.i. valt dit nog reuze mee!


Ook heb ik een 'harnas' waar ik de GoPro op kan zetten. Deze heb ik afgelopen zaterdag getest maar het beeld hiervan valt me tegen (niet de kwaliteit, maar wat je ziet wanneer ik op de motor zit).
Het geeft wel een leuk beeld weer van hoe ik zit en beweeg maar that's pretty much it. Voor de volledigheid heb ik het filmpje er maar bijgezet.


Om snel de camera aan en uit te kunnen zetten heb ik de Remote van de GoPro op 't dashboard geplakt met dubbelzijdig tape. Dan kan ik gewoon op 'play' en 'stop' drukken tijdens het rijden :-)
Afbeelding

Een groot nadeel is dat de GoPro 3+ 'maar' 1.5u meegaat op batterij dus heb ik, wanneer de GoPro op de neus staat, constante stroom via de 12 volt-aansluiting in het dashboardvakje.

Zoals je nu op de foto's zit heb ik 'The Frame' om mijn GoPro, maar ik heb ook nog een volledig waterdichte en een 'Skeleton Case'. Deze laatste gebruik ik om constante stroom te kunnen geven via de open zijkant. Wanneer het regent en de 'Skeleton Case' erop zit zal ik dus moeten stoppen (niet direct want de GoPro zelf is ook waterdicht) om te wisselen van case. 'The Frame' heeft mijn voorkeur want deze geeft het beste geluid, welke alsnog veel te wensen over laat maar met de GoPro Hero 4 zal dit al wel 2x zo goed zijn geworden volgens de specs.

Verder doe ik heel veel met mijn GoPro en probeer ik ook de meest interessante (wat ik dan interessant vind) te delen op mijn Youtube kanaal. Voor diegene die meer filmpjes wil zien van hoe de GoPro 3+ Hero filmpjes eruit zien onder verschillende omstandigheden kunnen hier kijken.

Voor omgeving/situatie-verzoekjes, vragen, opmerkingen, complimenten etc. etc. kun je hieronder je tekst kwijt!
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Marcel »

Opmerkelijk om te zien hoe stabiel het beeld is terwijl de camera op het voor spatbord staat.
Tijdens afgelopen Eifelrit heb ik met een Hero 2 wat opnames gemaakt.
Met een suction cup (zuignap dus) de camera bevestigd op de kuip van de motor.
Zag je mooi het voowiel op en neer dansen.
Prima beelden.
Moet ze alleen nog verwerken :cf1
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
bslefevre

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door bslefevre »

Als je nog een gratis editing programma zoekt stelt GoPro zelf hun eigen software beschikbaar:
GoPro Studio
Dan kun je de 'fisheye' er ook meteen uithalen mocht je dat willen.
De snelheid van het filmpje aanpassen en converteren naar de gewenste output bron is ook mogelijk!
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Marcel »

Bedankt voor de tip!
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Yella

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Yella »

Leuke filmpjes. Ben nog bezig de beste montage op de Deauv te ontdekken.
Mijn Virb corrigeert al zelf tijdens het filmen het "fisheye" effect. Geeft mooie beelden.
Laatst gewijzigd door De Deauco's op 27 aug 2015, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Enkele berichten in dit topic afgesplitst. Graag bij het onderwerp houden aub.
Plaats reactie

Terug naar “Camera's”