boosterplug

Over het motorblok en wat daarmee samenhangt (inclusief uitlaat)
Bericht
Auteur
MrRiP
Kawasaki Versys
Berichten: 569
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Akkrum

Re: boosterplug

#31 Bericht door MrRiP » 09 apr 2015, 21:20

gisteren contact met Dolf gehad om trend de boosterplug
zo dat hij bij de volgende bestelling een voor mijn 700 zou hij bestellen dus we gaan zien wat ie gaat doen op de 700
binnen kort ,
wordt vervolgd
Doeslief gebruik je richtingaanwijzer

MrRiP
Kawasaki Versys
Berichten: 569
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Akkrum

Re: boosterplug

#32 Bericht door MrRiP » 22 apr 2015, 20:03

de boosterplug is er bij Dolf aangekomen en als het weer mee zit zondag gemonteerd
Doeslief gebruik je richtingaanwijzer

MaHeDu
Honda ST1300
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 apr 2010, 19:50
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: boosterplug

#33 Bericht door MaHeDu » 23 apr 2015, 18:53

Mag ik zo brutaal zijn en vragen wat een boosterplug kost voor een deauville 700 en pan 1300?
Is het makkelijk in te bouwen? Hoelang ben je ermee bezig?

Op zich ben ik wel voor beide geïnteresseerd :D
Groet,
Marcel

Afbeelding
Honda ST 1300 Pan European DeLuxe ABS (2006)
Honda NT 700 Deauville ABS (2006)


Je kunt je ergeren aan alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht

Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: boosterplug

#34 Bericht door takeldoos » 23 apr 2015, 19:16

de plug kost €125 incl. verzendkosten,het inbouwen is plug en play bij de pan tank omhoog,plug tussen je luchttemperatuur sensor stekkeren en temperatuursensor sensor van de plug naar voren brengen bij de koplamp en klaar, bij de deauville weet ik het nog niet gaat dit weekend gebeuren.
ook de ervaring voor de deauville zullen we dan te weten komen,op de st1300 werkt het super maar dat is al eerder geschreven :up
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten

MaHeDu
Honda ST1300
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 apr 2010, 19:50
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: boosterplug

#35 Bericht door MaHeDu » 23 apr 2015, 19:24

Als ik er aan toe ben mag ik dan contact met je opnemen takeldoos? Voor de pan en deauville?

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de ervaringen Zullen zijn met de deauville.
Groet,
Marcel

Afbeelding
Honda ST 1300 Pan European DeLuxe ABS (2006)
Honda NT 700 Deauville ABS (2006)


Je kunt je ergeren aan alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht

Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: boosterplug

#36 Bericht door takeldoos » 23 apr 2015, 20:11

dan kan dan zeker :up
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten

BertG

Re: boosterplug

#37 Bericht door BertG » 24 apr 2015, 20:27

€125 ?

is dat, anders dan de uitvoering zoals Recyclizer en Accelerator, geen Thermistor (NTC/PTC).
Zo'n weerstand kan m.i. niet meer dan een Euro kosten, plus wat geld voor draad, connectoren, fabricage en de naam.

Derhalve vind ik de prijs van € 35,- te rechtvaardigen. Maar €125 ?

BertG

Re: boosterplug

#38 Bericht door BertG » 24 apr 2015, 21:43

Dat is geen vergelijk. Een PC is heel iets anders. Je opmerking raakt kant nog wal.
Je kunt een dure fiets ook niet met een auto vergelijken.

Zoals ik al zei: een Accelerator en een Recyclizer zijn slechte een weerstand en twee stekkertjes.
Wat maakt die Boosterplug zo belachelijk veel duurder.
En die verdienste voor de fabrikant zijn in die €35 ook verwerkt. 'Missen' we er nog 90 / 300%
Laatst gewijzigd door De Deauco's op 24 apr 2015, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.

Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: boosterplug

#39 Bericht door takeldoos » 24 apr 2015, 21:44

BertG schreef:€125 ?

is dat, anders dan de uitvoering zoals Recyclizer en Accelerator, geen Thermistor (NTC/PTC).
Zo'n weerstand kan m.i. niet meer dan een Euro kosten, plus wat geld voor draad, connectoren, fabricage en de naam.

Derhalve vind ik de prijs van € 35,- te rechtvaardigen. Maar €125 ?
niet zo negatief doen :sh en koekblik op dopjes koop je voor €7500 in de showroom,productie kosten vanaf de band €1500 en zo is het bijna met alles
als je zo gaat denken is er overal zout op te gooien,en lopen er beertjes op de weg :?

de pc zijn gewoon potmetertjes ook voor 50 cent te koop
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten

BertG

Re: boosterplug

#40 Bericht door BertG » 25 apr 2015, 10:07

Ik geef me gewonnen.
Tegen zoveel onzin ga ik niet zinnig reageren.

Het was een serieuze vraag. Kennelijk heeft niemand een inhoudelijk antwoord.
Als ook jij van mening bent dat een PC te vergelijken is met één weerstand en twee connectoren zegt dat genoeg.

Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: boosterplug

#41 Bericht door takeldoos » 25 apr 2015, 12:14

wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.................... ik stop met deze discussie windt me alleen maar op............. :sh

een ieder moet maar doen wat/hij zei denkt wat het beste is......en zijn eigen waarheid maar aanhouden lijkt me beter :up :b
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten

MrRiP
Kawasaki Versys
Berichten: 569
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Akkrum

Re: boosterplug

#42 Bericht door MrRiP » 25 apr 2015, 17:55

het klink makkelijk een weerstand er tussen en klaar ben je nou zo werk dat dus niet
ten eerste moet je weten wat je gaat veranderen in het systeem dan moet je nog de juiste componenten vinden
uit proberen en testen tot je een ons weegt tot je het juiste heb gevonden dat kost heel veel tijd ook dat moet betaald worden dan moet je het nog zo maken dat het er wat uitziet en water en schok bestendig is en later laten maken dat kost ook geld. dus als je dit alles bij elkaar neemt zit je met een apparaatje wat op zich niet veel zal voorstellen aan de buiten kant maar toch die nodige kosten.
Doeslief gebruik je richtingaanwijzer

Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 724
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: boosterplug

#43 Bericht door De Deauco's » 25 apr 2015, 20:39

Heren, discussie is prima, maar laten we het wel gezellig houden. Laten we dus inhoudelijk op het effect van de Boosterplug doorgaan en niet verder over de kosten/winst van de producent hebben.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding

MaHeDu
Honda ST1300
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 apr 2010, 19:50
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: boosterplug

#44 Bericht door MaHeDu » 26 apr 2015, 11:17

Ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn op de deauville MrRiP.
Groet,
Marcel

Afbeelding
Honda ST 1300 Pan European DeLuxe ABS (2006)
Honda NT 700 Deauville ABS (2006)


Je kunt je ergeren aan alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht

Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6321
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: boosterplug

#45 Bericht door Koen » 26 apr 2015, 11:18

Niet gehinderd door enige relevante technische voorkennis:
zou zoiets ook een gunstig effect hebben bij m'n Goldwing?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding

ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 5489
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: boosterplug

#46 Bericht door ikkieman » 26 apr 2015, 13:08

Allicht! Maar er is geen BP voor de GL1800.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650

Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6321
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: boosterplug

#47 Bericht door Koen » 26 apr 2015, 13:31

Wromnie? :)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding

ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 5489
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: boosterplug

#48 Bericht door ikkieman » 26 apr 2015, 13:36

Geen idee. Als je het de moeite waard vind, zou ik even mailen met de jongens van Boosterplug.q
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650

Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6321
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: boosterplug

#49 Bericht door Koen » 26 apr 2015, 13:39

Ik heb geen idee of ik 't de moeite waard zou vinden. Heb niet de indruk dat ik extra vermogen nodig heb op de wing maar als ik de verhalen zo lees dan biedt het ook voordelen als soepeler lopen en lager brandstofverbruik. Hij loopt nu ongeveer 1:16.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6321
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: boosterplug

#50 Bericht door Koen » 26 apr 2015, 13:59

Dat vind ik ook niet verkeerd inderdaad. Denk dat ik dan maar geen boost er in plug ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: boosterplug

#51 Bericht door takeldoos » 26 apr 2015, 14:32

net de eerste plug bij erik(mrip) op de nt700 gezet...........................weer een tevreden klant :up :up maar hij zet straks zijn bevindingen zelf wel op het forum :b
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten

MaHeDu
Honda ST1300
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 apr 2010, 19:50
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: boosterplug

#52 Bericht door MaHeDu » 26 apr 2015, 15:32

Was het veel werk Dolf bij de deauville?

Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: boosterplug

#53 Bericht door takeldoos » 26 apr 2015, 15:49

het werk viel wel mee bij de deauville plug en play,en een heerlijke motor is geboren :apl en het verbruik bij mijn pan is perfect,hij is zelfs zuiniger geworden dit komt omdat je er een andere rij stijl op nahoud,minder schakelen,minder het gas open trekken om vermogen te krijgen(pakt nu veel mooier op onderin) etc etc
maar goed ik maak me nogmaals niet zo druk over het verbruik, maar 250 km op een halve tank duo en flink aan het gas ik vindt het aapjes :mrgreen: :up :b
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten

Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: boosterplug

#54 Bericht door takeldoos » 26 apr 2015, 16:04

nee zeker niet............heb echt het idee dat hij juist zuiniger is gaan lopen :up
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten

MrRiP
Kawasaki Versys
Berichten: 569
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Akkrum

Re: boosterplug

#55 Bericht door MrRiP » 26 apr 2015, 20:51

ik heb mij bevinding geschreven onder het kopje :Techniek NT700V Deauville, Overige technische zaken NT700V
onder "Boosterplug " omdat dit een Deauville ding hoort het daar dit is voor andere motoren .
Doeslief gebruik je richtingaanwijzer

Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: boosterplug

#56 Bericht door takeldoos » 26 apr 2015, 21:54

tja..............jammer dat je het plezier van andere mensen bederft maar 1 ding heel veel sensoren in motor zien er zo uit van binnen (of nog erger) om je even uit de droom te helpen
heb er al heeeeeeeeeeeel veel door de midden gezaagd ,
ik zeg zoek het uit............... :sh stop er bij deze mee om nog verder iemand van dienst te zijn,zijn er altijd die het beter weten en denken dat ze er verstand van hebben :sh
gegroet
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten

Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 724
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: boosterplug

#57 Bericht door De Deauco's » 26 apr 2015, 22:36

We hebben het hier over de bevindingen van de boosterplug.
Bij deze het verzoek om dit zo te houden.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding

MaHeDu
Honda ST1300
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 apr 2010, 19:50
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: boosterplug

#58 Bericht door MaHeDu » 27 apr 2015, 08:59

Erg jammer dat je ermee gestopt bent Dolf. Ik begrijp je reactie, ik denk alleen dat Ben(nos) het allemaal niet zo bedoeld heeft. Zoals ik het lees wilde hij alleen dit draadje aanvullen met informatie.

Net nu ik graag, naar aanleiding van de recensie van MrRiP, een boosterplug op de Deauville wilde stop je ermee. Jammer.

Veel mensen, waaronder ik, zijn je dankbaar omdat je ze geattendeerd hebt op de mogelijkheid een betere motor te krijgen. We kunnen hier gerust spreken over Dolfs-Boosterplug net zoals we op het pan-european.nl forum spreken over de Tiger-snelheidsindicator en de Manus-spatlap.

Wellicht dat deze positieve bijdrage je op andere gedachten kan brengen.
Groet,
Marcel

Afbeelding
Honda ST 1300 Pan European DeLuxe ABS (2006)
Honda NT 700 Deauville ABS (2006)


Je kunt je ergeren aan alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht

MrRiP
Kawasaki Versys
Berichten: 569
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Akkrum

Re: boosterplug

#59 Bericht door MrRiP » 02 mei 2015, 19:51

even een andere vraag beteffend de boosterplug is ie er ook voor andere injectie motoren ??
Doeslief gebruik je richtingaanwijzer

MaHeDu
Honda ST1300
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 apr 2010, 19:50
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: boosterplug

#60 Bericht door MaHeDu » 02 mei 2015, 21:10

Zie http://www.boosterplug.com" opent="in(nieuw);venster;

De keuze is reuze. :tg

Omdat de Boosterplug op de deauville zo goed beviel zaterdagavond nog maar een opgehaald bij Dolf / Takeldoos voor de Pan.
Vanochtend deze geplaatst en ook bij de Pan is het een fluitje van een cent. De connector op het luchtfilterhuis haal je los en de boosterplug zet je er tussen. Wel even pielen om de voeler goed in de rijwind te krijgen maar dat was ook zo gefikst.

Dan natuurlijk het moment suprême. Zou de Pan het ook net zo goed doen als de deauville?

Bij het starten merk je dat de motor gelijkmatiger/vloeiender loopt. Natuurlijk ook hiermee een proefrit gemaakt.
De motor pakt bij het wegrijden beter op. Ook bij het opschakelen gaat het gelijkmatiger. Bij het terugschakelen naar zijn twee om een bocht of rotonde te nemen gaat het vloeiender en pakt hij beter op, geen gesputter of "bokken" meer. In alle versnellingen loopt de motor mooier.

Over het brandstofverbruik bij de deauv en pan kan ik nog niet veel zeggen. Daar zal ik tzt nog wel iets over schrijven.

Dolf / Takeldoos bedankt voor het attenderen op deze F A N T A S T I S C H E BOOSTERPLUG :D
Groet,
Marcel

Afbeelding
Honda ST 1300 Pan European DeLuxe ABS (2006)
Honda NT 700 Deauville ABS (2006)


Je kunt je ergeren aan alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht

Plaats reactie

Terug naar “Motorgedeelte”