Kuipruitmechanisme

Over het kuipwerk en verlichting
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Stephan
Honda ST1300
Berichten: 7094
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Tilburg (NL)
Contacteer:

Re: Kuipruitmechanisme

#31 Bericht door Stephan » 10 mei 2015, 22:44

Ben, heb je dit mankement al eens voorgelegd bij het Pan-forum? Ik denk dat daar meer expertise specifiek over dit onderwerp in huis is.
Skol, en as ge nie drinkt, dan bleft 'm vol! :pro

BertG

Re: Kuipruitmechanisme

#32 Bericht door BertG » 11 mei 2015, 00:48

MaHeDu schreef:Vandaag eens even de ruit en zwarte kap eraf gehaald en het mechanisme eens bekeken.

Ondanks dat ik eea in oktober 2014 goed "vet" had viel mij op dat het mechanisme wel een smeerbeurtje kon gebruiken.

Dit maar even direct uitgevoerd voordat ik ook problemen krijg a la Bennos........
Ik wil niet drammen maar zei ik al niet eerder dat WD40 en daarna vaseline niet ging werken?
WD40 houdt de oppervlakte vettig. Je vaseline hecht niet en valt of spoelt er sneller af.
Neem een goed vet met goede kleefeigenschappen. En zorg voor een schone vetvrije ondergrond.

Ik kan je Staburags vet aanbevelen als het om kleefkracht gaat.
Het hecht als de ziekte en wordt bij BMW's gebruikt voor splines (steek-as vertandingen) en cardans en nog veel meer.
Als het daar aan blijft kleven onder middelpuntvliedende krachten zegt dat wel wat.

Ik verkoop het voor €12 per 50 ml. (exclusief 7 Euro verzendkosten) Ik heb nog 3 potjes op voorraad.
Maaar.... ik ga morgen voor 12 dagen naar Schotland.

Ik weet alleen niet of het te taai is. M.a.w. of er voldoende speling is tussen het kunststof blokje en de rails.

Bennos

Re: Kuipruitmechanisme

#33 Bericht door Bennos » 11 mei 2015, 09:31

Ik ken dat vet en ik denk dat het te taai is voor zulke doeleinden.....
@Stephan, nee nog niet, MP mag het oplossen ;)
Maar wel bedankt voor de tip!

Plaats reactie

Terug naar “Kuipwerkgedeelte”