Waar is de winterstalling?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Waar is de winterstalling?

Bericht door Hans650 »

Boeren, burgers, motorlui...

Het zit er niet naar uit dat het weer nog een laatste opleving in de richting van vrolijk, al dan niet koud, motorijder-weer gaat beleven. Jammer maar helaas.Velen hebben allang hun trouwe tweewieler(s) onder de pannen staan, vertroeteld met een druppellader, en een constante warme temperatuur. Mits men natuurlijk niet te ver weg een opslag/schuur/garage heeft, of heeft geregeld.
Ik dus niet. Maar twee weken geleden was er nog een mooie dag, en konden er nog een paar kilometers gemaakt worden door de rood, geel en goud kleurende bossen van de Veluwe. Een bonte kleurenpracht.....
Maar nu wordt het toch wat minder. De wind giert guur door de ontbladerde bomen, de velden zijn bleek en kil in de grijze ochtenden en grijze druilregen loert in de troosteloze luchten. Het lijkt wel winter.....

In de goede oude tijd stond mij toenmalige motor, een CX500, onder een hoes, met een verlengsnoertje naar de druppellader, in de kou en mist. Dit was niet goed voor het toch al in deplorabele staat verkerende chroom. Ook de plekken waar nog verf opzat waren niet altijd even goed bestand tegen de aanval van winterse omstandigheden. In het voorjaar deed íe het wel, soms na wat aandringen, soms gewoon in 1 keer (ja, het was tenslotte een CX … ). Maar hij werd er niet beter op.....

Maar nu staat er een heel wat nieuwere, en vooral veel meer glanzende NT650v uit 2005 op die plek. En ik loop toch een beetje rond te kijken naar een stallingsplekje. Het liefst iets waar ik zonder al te veel moeite toch ineens weg kan rijden, als de zon de wolken verdrijft, en de temperatuur manmoedige pogingen doet om weer dubbelle cijfer te halen. In de buurt van mijn huis, Ede, zou ook fijn zijn.

Wie heeft er nog een plekje, of weet een plekje? Het hoeft niet groot te zijn, net voldoende voor de Deauville…..

Ik denk, ik gooi het in de groep, en wacht wel even wat het gegooi oplevert……

Harmony,
Hans
( heeft wel vaker een vraag …. )
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Waar is de winterstalling?

Bericht door Marcel »

Gewoon in ede lijkt mij: https://www.shurgard.nl/opslagruimte-in ... nd/ede/ede

....en duur is een relatief begrip: https://www.shurgard.nl/reservationform ... ductid=513

Zelf heb ik mijn motor ook in zo'n soort opslag staan. Meestal kan je er in tussen 06:00 en 23:00 uur.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar is de winterstalling?

Bericht door Hans650 »

Na veel denkwerk, en vooral ook veel schuifwerk om alles toch nog passend te maken, is de Deauville vandaag met zorg, aandacht en een heel klein beetje geluk de schuur in gereden. De spiegels moesten worden ingeklapt, de valbeugels stootten tegen de deurpost, maar het paste, met een halve centimeter of zo aan elke kant over.

Daar staat 'ie nu, wachtend op beter weer, en pekelvrije wegen, totdat de lente kriebels beginnen te kriebelen, de dagen tergend langzaam langer worden en de temperaturen toch weer klimmen.
Hij staat in elk geval droog.

Oh ja, een vraagje
Van mijn CX weet ik dat deze met twee wielen van de grond weggezet werd. Op de middenbok, met een krikje onder het motorblok, net ver genoeg omhoog gedraaid zo dat beide wielen 'vrij' stonden. Ik vermoed dat dit bij een Deauville niet veel anders is. Ik heb alleen een soortement van onder-kuip op het geval zitten. Heeft iemand een idee? Of gewoon laten staan ? Met een beetje geluk ga ik over anderhalve maand toch al weer op pad …..
Enne, vergeten af te tanken, er zit nog een ruime halve tank in. :oops: Ik weet het, had wel gemoeten....

Harmony,
Hans
( soms heel warrig )
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Waar is de winterstalling?

Bericht door Marcel »

Ik ga er even vanuit dat de motor nu op de middenbok staat.

Als het goed is helt de machine voorover vanwege de half volle tank.
Je kunt aan beide zijde van het voorwiel een latje onder de as zetten zodat het voorwiel ook net van de grond is.

Vraag me overigens wel af of dat voor anderhalve maand echt nodig is..... :wn1
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3786
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Waar is de winterstalling?

Bericht door Cor »

:up En volgende keer aftanken met goede brandstof.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
jack-f
Kawasaki Vulcan
Berichten: 991
Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
Locatie: Vlaardingen

Re: Waar is de winterstalling?

Bericht door jack-f »

Aftanken kan alsnog met een jerrycan en een trechter. Zou dan wel V-power van Shell nemen, of een vergelijkbare benzine van een andere maatschappij. En Forte 1 en 2.
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Waar is de winterstalling?

Bericht door Koen »

Voor anderhalve maand hoef je je geen zorgen te maken om de banden.
Anderhalf jaar gaat een ander verhaal worden.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Dutchman
Honda NT650V
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 nov 2017, 14:02

Re: Waar is de winterstalling?

Bericht door Dutchman »

Zet anders een krat bier of iets dergelijks op de bagagedrager, zodat de motor naar achter kantelt en het voorwiel nét los komt van de grond. Veel gewicht zal daar niet voor nodig zijn. Voor de fijnafstemming kun je dan een paar flesjes leegdrinken, wordt het nog gezellg ook in je schuur :pro
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3786
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Waar is de winterstalling?

Bericht door Cor »

Vergeet geen vriendjes of vriendinnetjes en flesopener mee te nemen voor de afstelling. :pro :bier :up
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”