Overstappen van TomTom naar Garmin

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Mathijs

Overstappen van TomTom naar Garmin

Bericht door Mathijs »

Gezien mijn ergernissen gisteren tijdens de Zeelandrit, voor degene die het niet kunnen volgen.... mijn tomtom kwam op locaties waar de route niet gepland was.
Als voorrijder aanschouw ik de taak om de groep van A naar B te rijden zonder fouten, Ed en andere (oud) collega's herkennen dit misschien wel in een Route Tijd Tabel. Het kan zijn dat ik er te grote prioriteiten aan stel maar als ik een taak krijg (of zelf voor opgeef) wil ik deze succesvol laten verlopen.

Ik heb dus de overweging gemaakt om te gaan sparen voor een Garmin 660. Gezien de hoge prijs zal het voor mij wel even duren voordat ik deze daadwerkelijk in mijn bezit heb.

Vanzelfsprekend dus dat ik de komende ritten waar ik aan deel zal nemen niet als voorrijder zal functioneren. Ik merk aan mijzelf dat ik me op ga fokken als het apparaat niet doet wat ik wil.
(ook militairen kunnen in de stress schieten ;-) )

Tot die tijd zal ik -met jullie goedkeuring- als laatste man rijden vanwege mijn opvallende kleding en helm.

Dit moest ik even kwijt, was gister behoorlijk pissed op mijn tomtom en de Zeelandbrug was erg verleidelijk voor mijn TomTom om te gaan zwemmen.

Tot de volgende rit maar weer ;)
jean-marie

Bericht door jean-marie »

Dat kan ook gebeuren met de GARMIN ZUMO 660.
Deze staat ook nog niet volledig op punt.
Ik heb een email geschreven naar GARMIN.
Het tweede antwoord op van hun e-mail vindt ik dan weer verbluffend.


Geachte,

Onze dank voor uw e-mail.

Mogelijk lost een interne software update uw probleem op.

Via WebUpdater en met uw toestel verbonden aan uw pc kan u de interne software bijwerken naar de laatste versie.

WebUpdater kan u via deze weg downloaden: <http>



_____________________________________________________
Met vriendelijke groeten – Meilleures salutations – Best Regards.

Johan van de Put
After Sales - Product Manager Automotive Garmin BeLux

Garmin Belux | Rue Pierre Dupontstraat 165 | 1140 Brussel/Bruxelles | BE
T: + 32 2 672 52 54| F: + 32 2 672 28 03 | www.garmin.be
T: 0903 99 641 Helpdesk end-users



From: comhair (www.hetmooiste.be) [mailto:info@hetmooiste.be]
Sent: 06 August 2010 20:06
To: BESupport
Subject: wegvalen van spraak




Productnaam: zūmo® 660

Registratiedatum: 4-sep-2009

Serienummer:

Eenheid-id:

Registratiecode:

Laatste software geïnstalleerd.


Ik gebruik een scala rider teamset

1. Bij aanzetten scala rider teamset meld de GPS dat de bluetooth verbinding ONDERBROKEN is , op dat moment is er WEL verbinding.

2. Gisteren nüMaps Onetime™ City Navigator® Europe NT 2011 aangekocht en geïnstalleerd.

3. Een route gemaakt met mapsource en in de gps geladen.

Tijdens het rijden van de route valt de spraakaanduiding route weg (bluetooth is nog steeds aanwezig)
Opnieuw selecteren van de route , de spraakaanduiding route werkt enkele malen en valt dan ook weer weg.
Dit zou toch niet mogen gebeuren voor zo'n DUUR toestel .

Kan U mij meedelen hoe ik dit kan oplossen ? :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Overstappen van TomTom naar Garmin

Bericht door Stephan »

Bruvma schreef:Gezien mijn ergernissen gisteren tijdens de Zeelandrit, voor degene die het niet kunnen volgen.... mijn tomtom kwam op locaties waar de route niet gepland was.
Als voorrijder aanschouw ik de taak om de groep van A naar B te rijden zonder fouten, Ed en andere (oud) collega's herkennen dit misschien wel in een Route Tijd Tabel. Het kan zijn dat ik er te grote prioriteiten aan stel maar als ik een taak krijg (of zelf voor opgeef) wil ik deze succesvol laten verlopen.

Ik heb dus de overweging gemaakt om te gaan sparen voor een Garmin 660. Gezien de hoge prijs zal het voor mij wel even duren voordat ik deze daadwerkelijk in mijn bezit heb.

Vanzelfsprekend dus dat ik de komende ritten waar ik aan deel zal nemen niet als voorrijder zal functioneren. Ik merk aan mijzelf dat ik me op ga fokken als het apparaat niet doet wat ik wil.
(ook militairen kunnen in de stress schieten ;-) )

Tot die tijd zal ik -met jullie goedkeuring- als laatste man rijden vanwege mijn opvallende kleding en helm.

Dit moest ik even kwijt, was gister behoorlijk pissed op mijn tomtom en de Zeelandbrug was erg verleidelijk voor mijn TomTom om te gaan zwemmen.

Tot de volgende rit maar weer ;)
Kop op, Mathijs. We hebben een mooie rit gehad gisteren en door jouw creatieve/alternatieve route zijn we die prachtige cabrio'tjes tegen gekomen. :D Wij hebben in ieder geval genoten van de rit en een ander moet het nog altijd maar beter zien te doen.

...bovendien ook het in het bezit hebben van een Garmin biedt geen garanties tot het vlekkeloos rijden van A naar B. Het is en blijft slechts een hulpmiddel. ;)
...back in town! :up
RonalT

Re: Overstappen van TomTom naar Garmin

Bericht door RonalT »

Dutch Steph schreef:...bovendien ook het in het bezit hebben van een Garmin biedt geen garanties tot het vlekkeloos rijden van A naar B. Het is en blijft slechts een hulpmiddel.[/size] ;)
Maar door de manier van route opbouw is de kans veel groter dat het goed gaat.

Ik heb de routes even bekeken en de 2 ITN-s bestaan samen uit 65 routepunten. (1 punt per 2 kilometer)
De Garminroute bestaat uit 1260 routepunten. Ongeveer 10 per kilometer. Je mag er dus van uitgaan dat de route veel exacter vastligt.
(oja, voor diegene die de het aantal punten willen nagaan, ga op zoek naar info over route-punten, viapunten en richtingpunten)

Dan is het een kwestie van dupliceren, herberekenen en kontroleren. Dat is 5 - 10 minuten werk. En de originele route verwijderen.
Daarna heb je precies de route zoals bedoeld.
Het nadeel is dat het enige vorm van kennis vergt en wat ervaring om dit allemaal goed te laten gaan.
Vandaar dat je nogal eens verhalen hoort van mensen die roepen dat het met Garmin ook niet altijd goed gaat. :roll:

Dus inderdaad is het bezit van een Garmin GPS geen garantie dat het goed gaat. Het vraagt wat van de GPS bediener.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Overstappen van TomTom naar Garmin

Bericht door Koen »

Bruvma schreef: (ook militairen kunnen in de stress schieten ;-) )
Da's logisch, die lui worden toch juist getraind om ook in stress-situaties nog te kunnen schieten? ;)
Sorry, inkoppertje :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Mathijs

Re: Overstappen van TomTom naar Garmin

Bericht door Mathijs »

Vandaag om 1400uur ligt mijn zumo660 op mij te wachten. Alleen nog even kijken waar ik deze ga monteren op mn st1100. Linker stuurhelft? Rechter stuurhelft? Op het dashboardje? Stuurkappen?
Zoveel mogelijkheden....

Ps Ed, heb jij op je GL een 27Mc bakkie zitten?.
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1463
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Overstappen van TomTom naar Garmin

Bericht door Henk Engberts »

Aan Mathijs: Ik heb nijn zumo 660 gemonteerd op de linkerstuurhelft. Mij bevalt het wel op deze positie. Ik had deze eerst midden op het stuur gemonteerd, vanwege belemmering naar het contactslot, en het bevestigen voor een hoge tanktas (moet ik nog aanschaffen) heb ik besloten dit te wijzigigen naar eerder genoemde postitie.

Succes mathijs met het nemen van de beslissing, en veel plezier met je zumo 660.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Overstappen van TomTom naar Garmin

Bericht door Frank »

Links op het stuur gemonteerd op de bouten van de koppelshendel, bevalt mij prima.

Mathijs bij jouw zit alleen links je handvatverwarming-schakelaar in de weg.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
stxrider

Re: Overstappen van TomTom naar Garmin

Bericht door stxrider »

Mathijs schreef:Alleen nog even kijken waar ik deze ga monteren op mn st1100. Linker stuurhelft? Rechter stuurhelft? Op het dashboardje? Stuurkappen?
Zoveel mogelijkheden....
De beste plaats voor montage van de GPS op een ST1100 is boven de tellers!

Ik zou dit draadje maar eens lezen, genoeg ideeen ;)
http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php ... 35&start=0
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”