I Got You (GT600)

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Lucvh

I Got You (GT600)

Bericht door Lucvh »

Met ons reisje woensdag(tour Oostenrijk Italië & Duitsland) in het vooruitzicht en als fotoliefhebber heb ik mij vandaag op de valreep een Gps Photo Tagger aangeschaft, de i got you gt 600 http://www.i-gotu.com/ zo zou ik na terugkomst moeten zien waar en wanneer welke foto genomen is.
Aanschaf is een beetje een sprong in het duister, volgens de site beloofd dat ding veel goeds.
Zijn er onder jullie die ervaring hebben met zo een tagger en weten waar eventueel de valkuilen liggen.

Groetjes Luc
RonalT

Bericht door RonalT »

Op het GPS-forum las ik het volgende
ik heb een IgotU 120 (zonder bt) en die werkt prima.

Maar hou er rekening mee dat GPS horizontaal een redelijke nauwkeurigheid heeft van 2-5 meter, maar bij slecht ontvangst doro bomen of verkeer in je broekzak stoppen dit kan oplopen naar 30 tot 100m!

Zorg ervoor dat de IgotU met de bovenkant naar boven blijft, is daar wel gevoelig voor, dus precies zoals in de handleiding staat.

Verder is hoogte altijd ene heikel punt, gps en hoogte hebben een nauwkeurigheid die ook wisselt, maar dan rustig tientallen meters. minder nauwkeurig in verticale vlak dus. En als horizontaal de afwijking groot is, dan is de verticale afwijking mogelijk 2x zo groot.

Ik heb de igotU mee gehad de bergen in, hoogte werd redelijk goed geregistreerd (himalaya).
Nog even op de website gekeken, ziet er leuk uit. Ik heb er geen ervaring mee. Maar herinnerde me dat er op het GPS-forum over geschreven was.


Als GPS gebruiker zijn er weer andere mogelijkheden.

Ik gebruik het programma FotoGeoTag van Javawa.
Zet de foto's in een map, laad deze in het programma, een GPStrack erbij en de foto's worden van coördinaten voorzien.
Hup naar Picasaweb gestuurd en de boel staat mooi on-line.

Zo vind eenieder weer een andere manier om hetzelfde te bereiken. ;) ;)
Lucvh

Bericht door Lucvh »

Thanks,

Ga die FotoGeoTag zeker eens bekijken vandaag.
Voor zover ik weet staat er geen tijd bij de tracks die ik oplaad vanuit mijn gps (zumo 550) op mapsource.
Gaan eens een namiddagje experimenteren.

Ps: 3à5m verschil in horizontaal vlak met de i got you kan ik nu al tegenspreken. Gisteren testje gedaan en na opladen track zag ik dat ik door de koi-vijver van mijn overbuur gereden was:P En ja de tracker lag mooi horizontaal op het dashbord.Maakt toch al een verschil van ongveer 50m uit.

Groetjes Luc
RonalT

Bericht door RonalT »

Lucvh schreef:Ga die FotoGeoTag zeker eens bekijken vandaag.
Voor zover ik weet staat er geen tijd bij de tracks die ik oplaad vanuit mijn gps (zumo 550) op mapsource.
De Zumo geeft wel degelijk de datum en tijd weer.
Afbeelding

De tijd is net er belangrijk want daarmee wordt de gemiddelde snelheid van die stukjes uitgerekend.


De link van FotoGeoTag
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”