Verwijderen tussenpunten

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Verwijderen tussenpunten

Bericht door Ed Vissers »

Het is soms om gek van te worden. Rij je een mooie route maar klinkt het keer op keer in je oren dat je en tussenpunt nadert.

Er is software waarmee je die tussenpunten weg kunt halen, terwijl de route intact blijft. Dat werkt in ieder geval voor de Garmin's. Verder heb ik eigenlijk niet gekeken.

Zelf heb ik WINGDB3 geïnstalleerd en het resultaat ziet er in Mapsource goed uit. Nu wil ik dat nog eens toepassen tijdens een rit.

Wie heeft ervaring met dergelijke software?
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door Geert »

Ed,
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, wel heb ik van verschillende kanten gehoord dat het "unflaggen" van een route heel goed gaat met het programma, je bant dan ook idd alle meldingen van tussenpunten kwijt.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door Frank »

Ik ga het gelijk proberen! :apl
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door pheufk »

Maar als je van de route gaat en je heb hem op herberekenen staan krijg je een andere route,hij gaat herberekenen naar het eindpunt je mist namelijk de viapunten.
Tegen de route in rijden gaat de zumo 550 toch herberekenen ongeacht of hij op verzoek of automatisch staat

Wil je van truus/trees of wie dan ook af, zet dan de viapunten pal op kruizingen of op punten waar geen huisnummers staan.
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
PA1BEN

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door PA1BEN »

Ed,

Is het niet het eenvoudigste het volume zo laag mogelijk, of het geluid helemaal uit, te zetten?
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door Ed Vissers »

Niet als je de andere gesproken aanwijzingen wel wilt horen :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
stxrider

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door stxrider »

Yep :D , ik gebruik altijd "Unflag", huidige versie is 2.0.

Voordelen zijn:
  • * Tussen- via punten verdwijnen, dus worden niet opgenoemd
    * Door verwijdering van de punten zoomt de Zumo 550 niet meer in als je een tussenpunt nadert.
    * Je kan nu de Zumo instellen op 200/300m voor de binnenwegen en blijft zo staan doordat al die punten weg zijn.
    * Misschien zijn er meer?

:!: Ik refereer natuurlijk alléén vanuit het gebruik van een Zumo 550 ;)

NB:
Bij het rijden van een route altijd herbrekenen uitschakelen!
Mocht hij toch een herberekening doen, dan gewoon even stoppen en de route weer opnieuw opvragen.
BertG

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door BertG »

Zou een optie om de tussenpunten niet op te noemen door 'Truus' of 'Trees' niet een betere zijn in toekomstige firmware?

Dat is het beste van twee werelden.
En je hebt tussenpunten, en je kunt zelf kiezen of je ze horen wilt.
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door pheufk »

Dat is een mooie oplossing die al vele male bij Garmin is gemeld,blijkbaar doen ze daar niets mee :?
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
RonalT

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door RonalT »

Allemaal leuk en wel, maar het is gewoon een feit dat, zoals Ed schreef, alle tussenpunten een keer of 4 omgeroepen worden. 900m-300m-nadering-gaverderrichting

En WinGDB is een prima oplossing om te ontvlaggen. Inderdaad wel herberekenen uit zetten. Tegn de route in is toch herbereken, geen probleem even de route opnieuw inladen.

Nog een voordeel van WinGDB is dat je van een ROUTE een Track kan maken en omgekeerd. En je kan een heleboel tracks, uit meerdere bestanden, in een keer laten inlezen. Dus alle 20 bestanden die in de map ARCHIEF staan kan je in één keer inlezen.

Dus wat mij betreft een prima programma, ik gebruik het al lang en heb ooit een vraag gesteld en die is verwerkt in het programma. Edward doet goed werk.
Gebruikersavatar
zwartmans
Honda ST1300
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mei 2009, 22:02
Locatie: Huyton, Engeland

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door zwartmans »

Het is mij deze week gelukt om alle vlaggetjes ( meldingen ) van de gelderlandroute te verwijderen gewoon via Basecamp. Nu alleen nog afwachten wat het in de praktijk doet.


Stefan
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door Koen »

Ik heb geen idee hoe ik 't gedaan heb, maar tijdens de Zeelandrit heb ik bij geen enkel tussenpunt de melding gehad op de allerlaatste na (vlak voor het eindpunt).
De route heb ik vanaf het forum rechtstreeks op de Zumo gezet, dus zonder Basecamp of Mapsource te gebruiken. Vervolgens vanaf de Zumo de route geopend in Basecamp om 'm na te lopen, maar ik heb er geen wijzigingen in hoeven aanbrengen.

Tijdens het rijden van de route ging het perfect, de vlaggetjes worden wel getoond op het scherm maar zonder die irritante aanwijzingen elke keer.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
PA1BEN

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door PA1BEN »

Je gaat een (HDC) rit rijden en je download de route van de website.
Je bent lui en slaat Mapsource of Basecamp op de computer over, je zet de route in de Garmin en gaat rijden.

Dan begint de ellende.
Om de haverklap krijg je de melding dat er een (route-?)punt aankomt. Die kan je wegklikken, of je wacht even en de melding gaat vanzelf weg.
Ook volgt de route niet overal de weg, het lijkt wel of er wordt aangenomen dat je met een vliegtuigje op weg bent.
Kortom, het is een rommeltje.

De oplossing is vrij simpel:
Je zit in het menu en kiest achtereenvolgens 'Extra'/'Routes'/de route waar het om gaat bv 'Zeelandrit'.
Kies onder in het scherm voor 'Wijzig'.
Kies nu voor 'Sorteer punten optimaal opnieuw'.
Als de route al in orde was dan krijg je de melding 'De route was al optimaal gesorteerd. Geen wijzigingen aangebracht', anders gaat de Garmin aan het rekenen 'Berekenen route' en na afloop heb je de route zoals het hoort en zonder vervelende meldingen tussendoor.

O ja, ik heb een Garmin 660.

:b :b :b
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door Koen »

Ben,

je beschrijving aan het begin nis bijna zoals ik het dus bij de laatste rit heb gedaan: direct vanaf de HDC-site in de Zumo 660 en rijden maar (ik had alleen nog even een check achteraf gedaan met Basecamp, maar niks gewijzigd).

Toen begon niet de ellende, maar een mooie rit zonder die vervelende reminders dat er een tussenpunt aankwam.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door RonalT »

Heren, vergist u niet. Er is een groot verschil tussen een ZUMO 550 of een ZUMO 660 of een van de andere ZUMO's.

Een ZUMO 550 is in ieder geval vrij hardnekkig in het omroepen van Waypoints. En het ontvlaggen et behulp van WINGDB is een prima oplossing.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door Koen »

Ronald,

zowel Ben als ik rijden met een 660, maar blijkbaar is er dan nog verschil mogelijk.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3798
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door Cor »

Koen, Had je het volume wel aanstaan :vrb
Stefan, als je alle tussenpunten hebt verwijderd is het misschien handig om de volgende keer Marcel Hodevi voor te laten rijden (als hij zijn route gevonden heeft) :tg :vrb (PS) ik ben er dan niet bij vanwege andere verplichtingen.
Ben, bedankt voor je uitleg. Ook handig dat je erbij zet welk soort navigatie je hebt. Dit om te voorkomen dat iemand reageert op een ander (soort) toestel.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Verwijderen tussenpunten

Bericht door Koen »

Volume stond uiteraard gewoon aan. De route aanwijzingen waren wel gewoon hoorbaar.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”