tom tom rider help

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1200
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

tom tom rider help

Bericht door barend »

help help, ben in staat hem weg te gooien?

ik heb een tom tom rider op de motor zitten maar krijg er geen geluid uit dit gaat via een bleutooth verbinding, lukt me niet ,ik heb al op het forum gekeken en op internet maar kom er niet uit, wie heeft ook zo'n onding :crs die mij helpen kan om de boel in te stellen?
ik hoor het graag van jullie.

gr Barend
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
Maltezer

Re: tom tom rider help

Bericht door Maltezer »

Hi Barend,

Ik weet niet welke Rider jij hebt. Ik heb een TomTom Urban rider en die werkt okay met bluetooth.
Het enigste wat mij opviel bij TomTom is dat de iconen op het scherm aangeven wat er gebeurt als je het aan tikt, niet wat het nu is en dat was eerst verwarrend voor mij.
Dus je geluid icoon moet luidspreker met streep erdoor zijn als geluid aan is.
Als je het dan aan tikt gaat geluid uit en krijg je icoon met luidspreker zonder streep.
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1200
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

Re: tom tom rider help

Bericht door barend »

Hoi , ik heb er verder geen gegevens van , het is de tom tom rider meer staat er niet.
als ik op een gegeven moment mijn headset moet selecteren dan krijg ik als antwoord dat hij deze telefoon niet kent?? en kan ik niet verder.
idd heb je gelijk wat de tekens betreft moeten juist op uit staan?

gr Barend
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: tom tom rider help

Bericht door Koen »

Als hij de headset niet herkent is het in de meeste gevallen het beste om alle instellingen en "vorige" headsets e.d. te verwijderen (toestel resetten volstaat meestal). Als je daarna opnieuw probeert kan het misschien wel werken? Het wil wel eens gebeuren dat er max. 2 andere apparaten "gepaired" kunnen worden en als je dan een derde apparaat probeert lukt het niet.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Re: tom tom rider help

Bericht door RonalT »

barend schreef:ik heb een tom tom rider op de motor zitten maar krijg er geen geluid uit dit gaat via een bleutooth verbinding, lukt me niet
Om het heel simpel te houden de ene bleutooth is de andere niet.

Dit schreef zwolsman op een ander forum, waar Ed ook wel eens te vinden is ;)
Ik heb vorige week een J&M MP3-speler met Bluetooth gekocht, type JMDM-IPBT-GL18.
Op de site van J&M stond dat een Garmin gekoppeld kon worden aan deze speler, zodat de gesproken instructies ook via de boord-installatie in de helm-speakers van mijn GW te horen zou zijn.
In mijn naïeve onschuld concludeerde ik: Bluetooth is bluetooth, dus een TomTom moet ook kunnen.
Ik heb mijn TomTom Rider II proberen te koppelen aan deze MP3-speler.
In het display van de TT verschijnt dan ook dat hij de speler ziet (geeft JMDM-IPBT aan) en daarna gaat TT de "headset-functies" controleren.
Dit duurt dan ongewoon lang en uiteindelijk verteld TT dat hij geen headset heeft gevonden.
J&M liet het afweten....
Vandaag een reactie gekregen van J&M.
Het bluetooth-profiel van TomTom is anders dan die door Garmin gebruikt word.
Dus waarschijnlijk gaat het niet lukken, het pairen.
Ik wacht nog even op een reactie van TomTom, tot nu is het angstig stil met een reactie van hun zijde.......
Net als Tomtom....
Net van TomTom bericht gekregen dat koppeling aan apparaten van derden mogelijk kan werken, maar misschien ook niet.
En dat ze in ieder geval daarbij geen ondersteuning geven.
Tsja, daar heb je wat aan, zo'n onderbouwd antwoord.
Vandaar mijn opmerking dat de ene BT de andere niet is ...... :(
Zwolsman heeft daarna een Zumo 660 gekocht.
stxrider

Re: tom tom rider help

Bericht door stxrider »

Voordat je de rider :crs of weggooit........... :roll: is je headset wel ok?
Dit moet je even uitsluiten door hem te pairen met iemand anders z'n apparaat. Even uitsluiten dat het wel de TT is.

Anders even kijken voor laatste updates van je headset of TT?
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1200
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

Re: tom tom rider help

Bericht door barend »

Hé hé , het heeft wel lang geduurd maar ik ben er uit , en het was vrij simpel, ik kon op mijn tom tom niet de mogelijkheid vinden te koppelen , na veel hoofdpijn heb ik alles aan de kant gezet en deze morgen weer opgezocht want ik wilde het op de techniek dag opnieuw proberen, in de doos zat nog een kaartje , ik dacht zal deze er eens in steken én wat denk je, nu heb ik wel de mogelijkheid om te koppelen en werkt het gewoon , dat ik daar niet eerder op ben gekomen het kaartje wat er in zat is een illegaal gecopierd zij de oude eigenaar nog wel , maar er niet bij stil gestaan dat daar ook instellingen op staan??
nu nog even mijn telefoon want die blijft aangeven dat mijn handsfree is uitgeschakeld?? maar daar ga ik wel uitkomen hoop ik.
:apl :apl :apl
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
Gebruikersavatar
Hans van D
Motorloos
Berichten: 828
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
Locatie: Leiden (ZH)

Re: tom tom rider help

Bericht door Hans van D »

Succes ermee Barend :b
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: tom tom rider help

Bericht door Koen »

Tja, illegale kopietjes zijn best wel 's handig, maar vaak zijn ze 't toch nét niet helemaal ;)
Goed dat je er uit gekomen bent en succes met deel 2 :)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”