Zumo 660 + communicatieset?

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Koen »

Vandaag bericht gekregen van een flinke financiële meevaller, dus daarmee is de weg vrij voor de aanschaf van navigatie. O.a. op basis van de berichten hier op het forum en het bezoek aan Waypoint kies ik hoogstwaarschijnlijk de Zumo 660. Natuurlijk wil ik dan ook horen wat dat ding te zeggen heeft, dus er moet ook een communicatieset bij.

Heeft iemand goede ervaringen met de combinatie Zumo 660 en een bepaald merk of type communciatieset? Het moet in elk geval universeel te monteren zijn, dus de systemen van Nolan en Schubert vallen dan af. Wordt me iets teveel als ik er ook nog 's een andere helm voor zou moeten kopen ;)

Communicatie met duo hoeft in principe niet, want ik rij toch 99,9% van de tijd alleen.

Ook twijfel ik nog of ik 'm bij Waypoint ga halen of dat ik 'm op internet bestel. Apparaten zijn hetzelfde, Waypoint is ongeveer 70 euro duurder maar goed advies is ook wat waard.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Ed Vissers »

Koen,

gefeliciteerd met die meevaller :)

Als je eigenlijk nooit met duo rijdt en niet al een communicatieset hebt hoef je er ook niet 1 aan te schaffen. Je kunt ook een gewone headset nemen.

Zie:

http://www.gps-garmin.nl/zumo_headsets.html#zumo660" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Marcel »

In eerste instantie heb ik gekozen voor een communicatieset van Nolan t.b.v. mijjn helm van hetzelfde merk.

Werkte altijd prima, alleen kon ik na ruim een jaar een nieuwe batterij kopen (euri 25,=)
Argument van Nolan zelf: de set is niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Door het veelvuldig opladen gaat de kwaliteit van de accu achteruit.

Na een aanvankelijke standby-tijd van oneveer een dag liep dat in de periode van een jaar dus teurg naar 3 uur. Inmiddels ben ik overgestapt op een kabeltje. De Nolan kan ook bedraad gebruikt worden waarbij de accu niet gebruikt wordt. Dit werkt ook prima.
Als ik toch een keer wat meer vrijheid wil hebben, dat kan ik eenvoudig het bluetooth-setje in de helm klikken en werk alles weer zonder draadje.

Voor een andere jet-helm heb ik bij Waypoint een bedraad setje gekocht. Werkt prima.
Na verloop van tijd zal zo'n draadje ook wel slijten (draadbreuk) maar dan ben je met de aankoop van een nieuw kabeltje klaar.

Van de kabel heb je tijdens het rijden absoluut geen last.
Setje HS 200 is 35 euri

edit: nog gefeliciteerd met de meevaller.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Frank »

Ook ik rijd met een bedraden set Mit30. Nadeel is/was de stekkers, maar vervangen voor andere en werkt prima. In de Zumo kun je gewoon een 3,5mm jackplug stoppen
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 mar 2009, 14:00
Locatie: Leeuwarden (NL)
Contacteer:

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Gerard (GTB) »

Koen gefeliciteerd met je meevaller..
Ik heb bedraad setje gehad en ik heb nu een bluetooth setje "Scala rider cloon", maar ik vind bij beide het volume te zacht (als ik met mijn alpine oordoppen inrij), zonder doppen knalt het uit de speakertjes.. dus goed advies/uitproberen lijkt me zeer belangrijk.
conclusie ik rij momenteel gewoon weer zonder geluid.

ps. Ik had dan geen financiële meevaller vandaag maar heb wel een nieuwe gps besteld, namelijk "het schaap met de 5 poten" de Garmin Montana 650.
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Catbustingdog »

hoi Koen,
een hele tijd geleden ben ik van de garmin QUEST overgeschakeld naar de garmin zumo 660, dit in combinatie met een scala rider multiset Q2.

- bij mijn vorige systeem was het echt problematisch met de stekkertjes voor de bedrade verbinding, hoewel de verbinding GPS - rider en rider - pillion uitstekend was tot op (zeer) hoge snelheid.
ik wou dus een BT toestand en heb er dus een gekocht.

Principieel is de combinatie vrij goed, ware het niet dat ik de laatste tijd bemerkt heb, dat als een poos geen signaal van de zumo komt, (vb een rit op de snelweg gent - antwerpen) de verbinding pleite is op het ogenblik dat je antwerpen nadert en er dus terug gegevens doorgegeven worden.
in het voorbeeld is dat niet zo erg, maar wat als je van de snelweg af Koblenz induikt ....

effe stoppen en de cardo nieuw opstarten verhelpt het malheur, maar toch - je kan niet overal stoppen, dus ...
deze jongen kan het nu ook al rijdend (niet in agglomeraties, dat is me te link!)
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Marcel »

Aha, daar is dat plugje voor da onder mijn zadel zit.
Nu plug ik de audiokabel gewoon in de Zumo.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Marcel »

Een headsetje voor in de helm is bij Louis nu in de aanbieding
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1463
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Henk Engberts »

Mooi kl*t*n Gerard, maar ik heb nog steeds mijn zumo 660, anders rij ik wel voorop richting vertrekpunt Noord-Hollandrit.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
RonalT

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door RonalT »

Karin heeft een Z550 op haar motor, en wil voor volgend seizoen een 27Mc zender (voor communicatie met mij). Ook zou ze muziek (MP3) willen kunnen horen.
Om aan al deze wensen te voldoen denken we aan een Autocom kastje.

Daarop kan van alles worden aangesloten en via een bedrade koptelefoon kan je er naar luisteren.
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Zumo 660 + communicatieset?

Bericht door Cor »

Koen,
Ik heb ook de Zumo 660 bij waypoint met Deauville cursus in Notter erbij. Daarnaast had ik al een Scala rider duo (rider en passenger). Wij kunnen dus samen praten. Truus komt er tussendoor om de route aan te geven (de interne verbinding valt dan even weg) en als ik gebeld wordt kan dat ook gewoon via BT.
Voordeel van Scala is dat je er gemakkelijk één dag (en misschien wel twee) mee kan rijden voordat je weer op moet laden (je hoeft dus geen batterijen te kopen) en het grootste voordeel is dat je niet met losse snoeren loopt te klooien. Moet je ineens, bedoeld of onbedoeld afstappen, dan zit je nog vast met een kabeltje.

Mocht je in de toekomst je eventueel aangeschafte Scale voor jou alleen om willen ruilen voor Scal rider duo dan zijn er waarschijnlijk voldoende mensen die jou gebruikte set willen overnemen.

BTW gefeliciteerd met je onverwachte positieve financiële situatie. :apl
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”