Garmin Zumo 600 serie is in aantocht

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Garmin Zumo 600 serie is in aantocht

Bericht door Ed Vissers »

Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 08 apr 2009, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Bericht door Catbustingdog »

inderdaad:
nieuw: Garmin zumo 660. De succesrijke Zumo reeks wordt uitgebreid met deze nieuwe Zumo 660.
De Zumo 660 is nu ook uitgerust met rijstrookassistentie, deze geeft de motorrijders een duidelijk beeld van wat voor hen op de route ligt, inclusief richtingsborden en pijlen die de juiste rijstrook aanduiden. Ook zijn 3D-gebouwen te zien op de kaart. De bluetooth ondersteunt stereo. En door het verbeterde scherm (groter en met een hogere resolutie) is navigeren op de motor nog nooit zo eenvoudig geweest!

Laat u verleiden door dit prachttoestel!
(leverbaar april 2009)
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Bericht door MrSkippy »

Catbustingdog schreef:
Laat u verleiden door dit prachttoestel!
(leverbaar april 2009)
Het toestel heeft me al wel verleidt, maar de prijs is nog wel een beetje een 'turn off'.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
onmogelijkhier

Kaarten éénmaal betalen levenslang update

Bericht door onmogelijkhier »

Wat veel leuker is, je betaald éénmaal € 120,00 en voor zolang als je de eigenaar bent van je huidige GPS krijg je de kaaren verder gratis.
Maar op http://forum.gps.nl/ vind je veel meer info over het GPS gebeuren.
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Re: Kaarten éénmaal betalen levenslang update

Bericht door Catbustingdog »

onmogelijkhier schreef:Wat veel leuker is, je betaald éénmaal € 120,00 en voor zolang als je de eigenaar bent van je huidige GPS krijg je de kaaren verder gratis.
heb nu ff gn tijd om te surfen. Geld dit voor alle types gps?
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
onmogelijkhier

Re: Kaarten éénmaal betalen levenslang update

Bericht door onmogelijkhier »

Catbustingdog schreef:
onmogelijkhier schreef:Wat veel leuker is, je betaald éénmaal € 120,00 en voor zolang als je de eigenaar bent van je huidige GPS krijg je de kaaren verder gratis.
heb nu ff gn tijd om te surfen. Geld dit voor alle types gps?
Voor zover ik weet gaat het om de NT versie en dan voor de Zumo, Nüvi, en 28** serie, maar de laatste weet ik niet zeker.
MarcelB

Re: Kaarten éénmaal betalen levenslang update

Bericht door MarcelB »

onmogelijkhier schreef: en 28** serie, maar de laatste weet ik niet zeker.
Ja hoor 2820 werkt ook. Het duurt een paar uur maar dan staat het er ook keurig op.
En ik heb het zelf niet na gelezen maar volgens mij de 2720 ook. Alle systemen die niet de "NT" kaarten hebben vallen wel buiten de boot.

Waypoint Notter staat op de motorbeurs met upgrade coupons. Als je een hekel hebt aan het gebruik van je creditcard via internet is dit misschien een goed alternatief.
onmogelijkhier

Bericht door onmogelijkhier »

Voor dat we hier een onderwerp GPS gaan krijgen zou ik nogmaal willen herinneren aan http://forum.gps.nl/ hier vind je veel meer info over het GPS gebeuren.
Het lijkt mij niet de bedoeling hier een GPS forum te maken als dat er allang is en met een hoeveelheid kennis die wij hier nooit bijeenkrijgen.
Het is het forum van Waypoint in Notter, Vessem en Mordrecht, als die de kennis niet hebben wie dan wel.
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

We zijn ook geen GPS-forum :D Neemt niet weg dat hier wel eens een GPS-onderwerp aan bod kan komen ;)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
onmogelijkhier

Bericht door onmogelijkhier »

Waar na we dan weer de verwijzing naar het forum van notter plaatsen omdat men daar veel meer informatie kan vinden dan wij oit kunnen bieden.
Het wiel uitvinden is leuk, maar het bestaat al een paar eeuwen :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ja ruim 50 :D . Zouden ze toen ook al GPS gehad hebben? Eens kijken op het GPSforum of ze daar iets over hebben geschreven. :l

Terug naar de 660. Ziet er wel mooi uit.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
onmogelijkhier

Bericht door onmogelijkhier »

Het meeste dat nieuw is ziet er mooi uit :lol:
Hadden ze 5000 jaar terug al raketten :l
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Nieuws:

Bron: Garmin.nl

Verwachte beschikbaarheid 2e kwartaal 2009

De zūmo® 660 is de laatste uitbreiding in de Garmin zūmo familie van motorfietsnavigators. In tegenstelling tot z’n voorgangers beschikt dit toestel over slechts één toets, de aan-uit knop. De bediening geschiedt verder op het heldere, handschoen-vriendelijke aanraakscherm met een diagonaal van bijna 11 centimeter. De zūmo 660 beschikt verder over de rijstrookassistent en het knooppuntbeeld voor duidelijke navigatie aanwijzingen. Op de kaart worden nu ook 3-D gebouwen (stadsbeeld) getoond.

De robuuste behuizing is waterbestendig volgens IPX-7 norm en bestand tegen (gelekte) brandstof en UV straling. Zowel een motorfiets- als voertuigsteun zijn in de levering inbegrepen. U kunt uw zūmo direct na aanschaf gebruiken, ongeacht het aantal wielen onder uw vervoermiddel.

Ook deze zūmo versie is voorzien van Bluetooth draadloze technologie. Met deze functie kunnen gebruikers handsfree telefoneren zodra de zūmo is gekoppeld aan een eveneens van Bluetooth voorziene GSM. Verder is het mogelijk draadloos gesproken navigatie aanwijzingen of muziek te ontvangen bij gebruik van een daarvoor geschikte motorhelm of headset. De zūmo 660 beschikt hiervoor over stereo Bluetooth.

De zūmo 660 is af-fabriek voorzien van de CityNavigator NT kaart voor Europa. Deze wegenkaart is aanvullend voorzien van een database met zo’n 1,2 miljoen nuttige punten (POI’s) waaronder hotels, restaurants, tankstations, musea enz. De detailwegenkaart voor de zūmo is gebaseerd op NAVTEQ™ cartografie. NAVTEQ™ is wereldleider op het gebied van hoge kwaliteit digitale wegenkaarten.

Meer info volgt op www.honda-deauville.nl
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Slakkie

Bericht door Slakkie »

Voor dat we hier een onderwerp GPS gaan krijgen zou ik nogmaal willen herinneren aan http://forum.gps.nl/ hier vind je veel meer info over het GPS gebeuren.
Het lijkt mij niet de bedoeling hier een GPS forum te maken als dat er allang is en met een hoeveelheid kennis die wij hier nooit bijeenkrijgen.
Het is het forum van Waypoint in Notter, Vessem en Mordrecht, als die de kennis niet hebben wie dan wel.


Nou, ik ben er heel blij mee. Op de site van WAYPOINT waar de deskundigen aanwezig zijn schrijft men ook vaak als zodanig. Je zoekt je een ongeluk en veel zaken zijn zó technisch omschreven dat je eerst dat moet gaan ontcijferen. Neemt natuurlijk niet weg dat het een geweldige site is waar ik ook vaak vertoef voor informatie... Wat ED hier heeft gedaan om een draadje te maken over navigatie juig ik erg toe. Hier kun je to the point komen in begrijpelijk boerenmest taal!!! Ik ben de snuggerste niet op PC, techniek en navigatie gebied. Dus erg tevreden dat ik onder de Deauville gemeenschap fijn gerichte vragen kan en mag stellen.. Super initiatief...... Daarbij ook nog mijn hartelijk dank aan Jo-Mar die enkele weken geleden belangeloos bij mij op visite is geweest om te stoeien met mapsource. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is een gemeenschap te vormen met "echte" motor VRIENDEN...


Hulde aan Edje... :apl


Groet,

Slakkie
onmogelijkhier

Bericht door onmogelijkhier »

Slakkie schreef:
Voor dat we hier een onderwerp GPS gaan krijgen zou ik nogmaal willen herinneren aan http://forum.gps.nl/ hier vind je veel meer info over het GPS gebeuren.
Het lijkt mij niet de bedoeling hier een GPS forum te maken als dat er allang is en met een hoeveelheid kennis die wij hier nooit bijeenkrijgen.
Het is het forum van Waypoint in Notter, Vessem en Mordrecht, als die de kennis niet hebben wie dan wel.


Nou, ik ben er heel blij mee. Op de site van WAYPOINT waar de deskundigen aanwezig zijn schrijft men ook vaak als zodanig. Je zoekt je een ongeluk en veel zaken zijn zó technisch omschreven dat je eerst dat moet gaan ontcijferen. Neemt natuurlijk niet weg dat het een geweldige site is waar ik ook vaak vertoef voor informatie... Wat ED hier heeft gedaan om een draadje te maken over navigatie juig ik erg toe. Hier kun je to the point komen in begrijpelijk boerenmest taal!!! Ik ben de snuggerste niet op PC, techniek en navigatie gebied. Dus erg tevreden dat ik onder de Deauville gemeenschap fijn gerichte vragen kan en mag stellen.. Super initiatief...... Daarbij ook nog mijn hartelijk dank aan Jo-Mar die enkele weken geleden belangeloos bij mij op visite is geweest om te stoeien met mapsource. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is een gemeenschap te vormen met "echte" motor VRIENDEN...


Hulde aan Edje... :apl


Groet,

Slakkie
Omdat jij zo'n moeite er mee hebt om iets te vinden hebben ze er een zoek mogelijkheid in zitten op dat forum.
Overigens zit er bij iedere GPS een manual.
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

onmogelijkhier schreef:Omdat jij zo'n moeite er mee hebt om iets te vinden hebben ze er een zoek mogelijkheid in zitten op dat forum.
Overigens zit er bij iedere GPS een manual.
Slakkie is een beginner. Als je als beginner op het GPS-forum van Waypoint gaat kijken zie je door de bomen het bos niet meer.
Dit subforum helpt Slakkie en hopenlijk anderen verder bij het ontdekken van de wereld van GPS'en.

Bij alles wat je koopt zit wel een handleiding. Toch zijn er forums.

Het kan gewoon leuk en prettig zijn om met Deauvillers over navigatie van gedachten te wisselen.

Er is specifiek gevraagd om een apart subforum En ik ben het daarmee volstrekt eens.

Zie hier een aantal argumenten om dit subforum hier te hebben en er in te lezen en te antwoorden.

Zulen we het daar vwb deze discussie maar bij laten !
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Bericht van Waypoint...

Beste lezer,

Je krijgt dit emailbericht omdat je hebt aangegeven geinformeerd te willen worden zodra er meer bekend is over de nieuwe Zumo660.

Welnu, dat moment is aangebroken: hij is 'in de markt'.

Helaas kent de logistiek nog wat aanloopproblemen, waardoor hij slechts mondjesmaat uitgeleverd kan worden; en er is inmiddels een grote wachtlijst.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
MarcelB

Bericht door MarcelB »

Toch een advies. Ik volg het Waypoint forum regelmatig en daar lees ik dat de eerste bugs al gevonden zijn. Als je niet bekend bent in het navigatie wereldje zou ik nog een paar maanden wachten met aankoop van de 660 (ook de 550 heeft aanloop problemen gehad).
Het probleem van "eerste gebruiker" zijn is dat je de hoofdprijs betaald en daarvoor ook alle shit over je heen krijgt.

De 660 heeft zeker potentie om een geweldig apparaat te worden voor de motorrijder. Maar ik zou een ander de kinderziektes laten vinden.
Laatst gewijzigd door MarcelB op 09 mei 2009, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Lucvh

Bericht door Lucvh »

[/quote]Overigens zit er bij iedere GPS een manual.[/quote]

Klopt wel, bij mijn 550 zat ook een manual, maar eerder summier.
De hoofdzaken staan daarin voor het bedienen van het toestel, maar hoe je mapsource moet gebruiken?????
Via het net veel info gevonden, zelfs op de site van Garmin (waarom drukken ze dit niet af in de manual).

Komt de laatste jaren meer en meer voor, vele fabrikanten van diverse toestellen geven er een "manual" bij, maar om echt een toestel en de werking er van te doorgronden ben je tegenwoordig steeds meer aangewezen op de sites van de fabrikant en /of forums.

Zal zeker wel iets met besparingen en grotere winstmarges te maken hebben zeker.

Groetjes Luc
RonalT

Bericht door RonalT »

Is het niet een normale zaak dat men in een manual (gebruiksaanwijzing) de hoofdzaken aangeeft en dat er niet te diepgravend op allerlei bijzaken wordt ingegaan?

Mocht je een goede handleiding zoeken voor wat betreft Mapsource dan kan ik je deze aanbevelen. Een hele duidelijke en van alles en nog wat omschrijvende uitleg. Direct aan de gang gaan.
Slakkie

reactie op RonalT

Bericht door Slakkie »

Hoi RonalT,



Super bedankt voor je link. Ik heb dezen gelijk gedownload. Hier kan ik iets mee. Op een regenachtige dag (in Nederland goed vertegenwoordigd) zal ik er op gaan "studeren".

Nogmaals dank.

Groet,

Slakkie
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Marcel B schreef:Toch een advies. Ik volg het Waypoint forum regelmatig en daar lees ik dat de eerste bugs al gevonden zijn. Als je niet bekend bent in het navigatie wereldje zou ik nog een paar maanden wachten met aankoop van de 660 (ook de 550 heeft aanloop problemen gehad).
Het probleem van "eerste gebruiker" zijn is dat je de hoofdprijs betaald en daarvoor ook alle shit over je heen krijgt.

De 660 heeft zeker potentie om een geweldig apparaat te worden voor de motorrijder. Maar ik zou een ander de kinderziektes laten vinden.
Marcel,

ik ben het helemaal met je eens. Als je op het GPS-forum dit onderwerp eens leest http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=225 ... &start=480

lees je waarom :( Als je vanaf ongeveer blz 35 leest kom je al serieuze problemen tegen.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Bericht door MrSkippy »

EdVissers schreef:
Marcel B schreef:Toch een advies. Ik volg het Waypoint forum regelmatig en daar lees ik dat de eerste bugs al gevonden zijn. Als je niet bekend bent in het navigatie wereldje zou ik nog een paar maanden wachten met aankoop van de 660 (ook de 550 heeft aanloop problemen gehad).
Het probleem van "eerste gebruiker" zijn is dat je de hoofdprijs betaald en daarvoor ook alle shit over je heen krijgt.

De 660 heeft zeker potentie om een geweldig apparaat te worden voor de motorrijder. Maar ik zou een ander de kinderziektes laten vinden.
Marcel,

ik ben het helemaal met je eens. Als je op het GPS-forum dit onderwerp eens leest http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=225 ... &start=480

lees je waarom :( Als je vanaf ongeveer blz 35 leest kom je al serieuze problemen tegen.
Als ik het zo lees is de 550 veel betrouwbaarder met ff snel een route inladen en rijden aangezien de 660 toch een herberekening op het apparaat doet en je dus iets andere route kan krijgen. :uh
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
MarcelB

Bericht door MarcelB »

Het is niet mijn gewoonte om een link zo "over de schutting te flikkeren" onder het motto jullie zoeken het maar uit.
Maar via een ander forum kwam ik bij deze link http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=24409&highlight= op het forum van Waypoint. Het verhaal is zo lang en gedetaileerd dat citeren het verhaal uit zijn verband zou halen.
Maar het verteld het hele verhaal over de huidige stand van zaken van de 660. Als je aankoopt overweegt dan zou ik wachten tot het volgende motorseizoen...
pmsystems

Bericht door pmsystems »

Ik ben sedert het voorbije weekeinde de (gelukkige) eigenaar van een Zumo 660.

De eerste indrukken zijn dat het toch wel een knap toestel is,
maar zeker niet perfect.

- Fouten in Nederlandse tekst-file.
Sommige dingen staan in Noors/Zweeds/... en zijn dus onverstaanbaar.
Ik heb ondertussen zelf een verbeterde versie gemaakt
en deze werkt in elk geval toch op mijn toestel.
Voor de geïnteresseerden : http://users.telenet.be/pmsystems/zumo6 ... beterd.zip
Kwestie dat niet iedereen op zijn eigen de text moet verbeteren.

- Plaats memory-card
Memory-card zit onder batterij.
Het uithalen/insteken van memory-card wordt zo wel zeer omslachtig.
Het werken met memory-card zou er thans voor moeten zorgen dat men eenvoudig gegevens kan importeren.

- USB-aansluiting : Batterijdeurtje moet los om USB aan te sluiten.
(was beter een aparte afdekking geweest)

- Bluetooth :
Bluetooth is en blijft toch een raar ding : soms werkt het en soms niet.
Oude TomTom headset ging perfect.
Oude ingebouwde headset (Nolan Ncom HS v3.6) werkt niet meer.
Gelukkig heeft mijn dealer weet van een omruilactie van Nolan.
Volgende week weet ik meer hieromtrent.
Ik hoop op bijna kostenloze omruil (origineel was toch al duur genoeg en hopen mag dan toch wel hé).


Voor het overige lijkt het echt een goed toestel.
Goed beeld, duidelijke klank (ingebouwde speaker in toestel zelf), ...



Groetjes,
Peter


PS:
In normale omstandigheden ben ik op het treffen van Zuid-Limburg.
Geïnteresseerden kunnen het toestel dan gerust eens "live" bekijken.
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ik heb nog niet besloten over te stappen van de SPIII naar een nieuwe GPS. Als ik overstap wordt het de 660. Tegen die tijd zal de firmware geupdated zijn. Daar wordt al hard aan gewerkt. Het probleem van het herberekenen na het laden van routes is reeds opgelost.

Op het GPSforum is nu ook een aparte hoek voor de 660

http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=79
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Een Nederlandstalige handleiding is te downloaden van www.honda-deauville.nl
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Aart

Tsjechie

Bericht door Aart »

ook ik heb een 660 besteld, en we willen dit jaar naar Tsjechie (8 daagse motortour). kan iemand me vertellen of Tjechie wel op dit toestel staat, of moet ik een andere kaart daar voor hebben?
MarcelB

Re: Tsjechie

Bericht door MarcelB »

Aart schreef:ook ik heb een 660 besteld, en we willen dit jaar naar Tsjechie (8 daagse motortour). kan iemand me vertellen of Tjechie wel op dit toestel staat, of moet ik een andere kaart daar voor hebben?
Daar kun je wel van uit gaan. In Mapsource is, zoals ik het bij mij kan zien, Tjechië op detailniveau aanwezig.

Mag ik je nog een tip geven. Koop je 660 ruim van te voren zodat je er eerst thuis, in een bekende omgeving, mee kunt stoeien. Dat kan je een hoop ergenissen besparen tijdens je vakantie.

Fijne vakantie alvast en veel plezier met je 660.
pmsystems

Bericht door pmsystems »

Ik heb het even op mijn Zumo 660 nagekeken.
Tsjechië staat inderdaad op het toestel.

Volg de tip om het toestel al op voorhand te halen en thuis te leren,
zodat je nog meer rijplezier hebt in Tsechië.


Groetjes,
Peter
Laatst gewijzigd door pmsystems op 18 mei 2009, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”