Problemen Gelderlandroute in Zumo

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Gelderlandrit 1 juli 2012 (svp hier aanmelden)

Bericht door Koen »

Ik zit nu bij barend om de route in de Zumo te zetten, maar het lukt niet. Zowel bij zijn Zumo als bij de mijne lukt het importeren van de route niet, hij blijft hangen op 99% en loopt dan vast.

Heeft iemand anders de route al in de Zumo gezet waarbij het wel gelukt is?

Geen idee wat er fout gaat, maar zelfs na 3x proberen lukt het niet...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Gelderlandrit 1 juli 2012 (svp hier aanmelden)

Bericht door Geert »

Zonder problemen in mijn Zumo gezet, is wel een Zumo 500.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Hans V.

Re: Problemen Gelderlandroute in Zumo

Bericht door Hans V. »

Zonder problemen in Nuvi 2595 gezet.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Problemen Gelderlandroute in Zumo

Bericht door Koen »

Ik heb het gpx-bestand gebruikt, misschien zit 't daarin? Weet niet of jullie misschien het gdb-bestand hebben gebruikt, maar toen ik daaraan dacht waren we net bezig om het kaartmateriaal van Barends Zumo bij te werken, dus toen konden we het even niet meer proberen.

Overigens wordt met het gpx-bestand de volledige route prima in baseCamp weergegeven, exporteren lukt ook prima en de Zumo herkent het direct als een nieuwe route. Het gaat pas mis bij het importeren, tot 99% loopt het vlot maar dan loopt ie gewoon vast.

Zal het binnenkort nog 's proberen met het gdb-bestand om te zien of dat wel lukt.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1466
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Problemen Gelderlandroute in Zumo

Bericht door Henk Engberts »

Aan Koen: Je moet het gdb bestand openen in mapsource of basecamp, en van daaruit je route sturen naar de zumo. Dat is de wijze die ik altijd toepas, nog geen problemen ondervonden op deze wijze. Ter informatie zelf gebruik ik mapsource. Succes ermee.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Problemen Gelderlandroute in Zumo

Bericht door Koen »

Omdat ik nog weinig van MapSource ken en dit programma op den duur gaat verdwijnen, heb ik me voorgenomen om dit soort dingen allemaal maar gelijk in BaseCamp te gaan proberen. Ik zal (ws. morgen of zo ;)) eens proberen of het met het GDB-bestandje wel lukt.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: Problemen Gelderlandroute in Zumo

Bericht door stxrider »

Ik dacht dat ik ooit gelezen had dat de Zumo soms problemen gaf met een Basecamp route.

Route gewoon openen in MS, herberekenen en indien nodig bewerken. Ik sla hem zelf altijd op als een *.GPX bestand en kopieer dan de route gelijk op de SD kaart. Kaart in het toestel en importeren. ;)
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Problemen Gelderlandroute in Zumo

Bericht door Koen »

Ik kreeg een berichtje van Barend dat de route er blijkbaar wel gewoon in stond. Blijkbaar was 99% dus voldoende ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Re: Problemen Gelderlandroute in Zumo

Bericht door RonalT »

Koen schreef:Ik kreeg een berichtje van Barend dat de route er blijkbaar wel gewoon in stond. Blijkbaar was 99% dus voldoende ;)
Als je op het GPS forum ga zoeken lees je dit inderdaad af en toe. De mensen zetten het toestel dan uit en inderdaad blijkt de route er wel in te zitten.

Maar..... als je de route in Basecamp of Mapsource heb staan, controleer je de routepunten dan niet?
Het trucje wat ik toepas:
  • een gekregen/gedownloade route in Mapsource openen,
  • klik op de tab routes,
  • dubbelklik op de route, nu opent de window 'route-eigenschappen,
  • hierin zie je alle routepunten,
  • vink het vakje 'kaart centreren op ......' aan,
  • als je nu op de punten klik komen die in beeld en verplaats ze een heel klein beetje op de route.
De waypoints bevatten namelijk info over de kaartversie waarin ze gemaakt zijn. Door deze handeling op alle waypoints uit te voeren krijgen ze de eigenschappen van de door jou gebruikte kaartversie en zal de route zonder rekenen in enkele seconden in je ZUMO terecht komen.
Misschien dat je dan ook geen last van die 99% heb.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”