Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edition)
Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edition)
Hier ff de linkjes naar verschillende sites/fora met info over Peaklife en gebruik ervan:
* apparaat => http://www.chinavasion.com/portable-gps/cvugtr16/" opent="in(nieuw);venster;
* route-software => http://www.tyretotravel.com/" opent="in(nieuw);venster;
* bevindingen/oplossingen van andere gebruikers => http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ees-1.html" opent="in(nieuw);venster;
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
Na ff wat aanwijzingen op verschillende fora te hebben doorgelezen =>
* IGo Primo 2.0 international met TeleAtlas TomTom Q4 2011 kaarten op Peaklife geïnstalleerd
* Sena SMH5 blauwgebitsetje gepaird met Peaklife
Al met al dus klaar voor €245 (complete motornavigatie incl uitgebreide navigatiemogelijkheden/recente kaarten en kwalitatief goed blauwgebitsetje)
* IGo Primo 2.0 international met TeleAtlas TomTom Q4 2011 kaarten op Peaklife geïnstalleerd
* Sena SMH5 blauwgebitsetje gepaird met Peaklife
Al met al dus klaar voor €245 (complete motornavigatie incl uitgebreide navigatiemogelijkheden/recente kaarten en kwalitatief goed blauwgebitsetje)
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
* Voor de kosten moet je de Sena SMH5 niet meetellen, want dat is een ander apparaat.Jos Fupi schreef: * IGo Primo 2.0 international met TeleAtlas TomTom Q4 2011 kaarten op Peaklife geïnstalleerd
* Sena SMH5 blauwgebitsetje gepaird met Peaklife
Al met al dus klaar voor €245
* Begrijp ik nu goed dat je kaarten van kwartaal 4 - 2011 erop hebt staan. Kan je die later nog een update geven?
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
* Heb de Sena ook meegerekend omdat ik daarmee wou aangeven dat ik voor bedrag < aanschaf Zumo 220, nu ook kwalitatief goed blauwgebitsetje voor in de helm erbij heb
* En vwb betreft de kaart-update => zo gauw er update beschikbaar is (wordt waarschijnlijk Q4 2012 of Q1 2013) kan die via link op internet gratis binnengehaald worden.
(Dit zijn dezelfde kaarten als men ook gratis kan binnenhalen op Android Market voor Android Smartphone)
Voordeel van "open source besturing" => ik sta vrij in keuze kaarten (zowel TeleAtlas als Navtec draait onder IGo Primo) en heb op verschillende fora ook reeds gelezen dat mensen Garmin Mobile XT op de Peaklife hebben draaien => maar uitleg vwb Primo was duidelijker/simpeler te realiseren
Vandaag probeer ik hem uit in de auto (moet ff voor het werk naar Elburg), en als alles voldoet aan verwachtingen =>
Komend weekend, mits droog, kijken/proberen of een meegeleverd mounting-rack (1x passief + 1x actief) ook past op reeds aanwezig nav-bevestigingspunt van mijn deauf .
To be continued .........
* En vwb betreft de kaart-update => zo gauw er update beschikbaar is (wordt waarschijnlijk Q4 2012 of Q1 2013) kan die via link op internet gratis binnengehaald worden.
(Dit zijn dezelfde kaarten als men ook gratis kan binnenhalen op Android Market voor Android Smartphone)
Voordeel van "open source besturing" => ik sta vrij in keuze kaarten (zowel TeleAtlas als Navtec draait onder IGo Primo) en heb op verschillende fora ook reeds gelezen dat mensen Garmin Mobile XT op de Peaklife hebben draaien => maar uitleg vwb Primo was duidelijker/simpeler te realiseren
Vandaag probeer ik hem uit in de auto (moet ff voor het werk naar Elburg), en als alles voldoet aan verwachtingen =>
Komend weekend, mits droog, kijken/proberen of een meegeleverd mounting-rack (1x passief + 1x actief) ook past op reeds aanwezig nav-bevestigingspunt van mijn deauf .
To be continued .........
Laatst gewijzigd door Stephan op 18 jun 2012, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
Zondag de Peaklife icm Sena SMH5 uitgeprobeerd op de deauf tijdens checken/rijden van m'n "3 Provinciën Route" => ze heeft precies dat gedaan wat ik ervan hoopte, namelijk me feilloos over alle kleine-/kronkelige weggetjes loodsen
Zelfs op de terugreis, via de snelweg met 130km/h , was Truus goed te verstaan
Zelfs op de terugreis, via de snelweg met 130km/h , was Truus goed te verstaan
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
Voor de Peaklife adepts........
Op de ANWB site gevonden, en ben benieuwd naar het testresultaat......
http://www.anwbmotor.nl/blogs/imotep/navigatie" opent="in(nieuw);venster;
Op de ANWB site gevonden, en ben benieuwd naar het testresultaat......
http://www.anwbmotor.nl/blogs/imotep/navigatie" opent="in(nieuw);venster;
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
Voor het bedrag van €100 heb je met de Peaklife:
* een navigatie die draait op Windows CE5.0 => je bent dus vrij in keuze navigatiesoftware + kaartleverancier.
* een apparaat met Blauwe Tandjes en Mediaplayer (muziek onderweg mogelijk waarbij Truus de muziek over-ruled vwb navigatie aanwijzingen)
* mogelijkheid om extra SD-kaart van max 8gb erin te stoppen voor navigatie-kaarten/muziek/filmpjes/foto's.
* zowel sigaretten-aansteker snoer EN vaste voedingskabel voor de benodigde electrische beestjes
* een spatwaterdicht apparaat
Mijn Peaklife draait op Igo Primo 2.0 met TomTomkaarten van recente datum.
(Rijden van thuis gemaakte routes mogelijk, echter 1 probleempje => je moet langs alle routepunten,maw bij wegomlegging moet je gemist punt handmatig verwijderen anders blijft hij herberekenen naar dat punt )
Heb afgelopen seizoen met veel plezier gebruik gemaakt van "m'n chineesje", maar vanwege compatibliteitsproblemen, met de standaard (Garmin) binnen HDC, toch een ZUMO 660LM aangeschaft.
Al met al is mijn oordeel positief gezien prijs-/kwaliteitsverhouding (€100 tov min €400 voor Garmin)........... ben benieuwd wat er uit het ANWB onderzoekje komt
* een navigatie die draait op Windows CE5.0 => je bent dus vrij in keuze navigatiesoftware + kaartleverancier.
* een apparaat met Blauwe Tandjes en Mediaplayer (muziek onderweg mogelijk waarbij Truus de muziek over-ruled vwb navigatie aanwijzingen)
* mogelijkheid om extra SD-kaart van max 8gb erin te stoppen voor navigatie-kaarten/muziek/filmpjes/foto's.
* zowel sigaretten-aansteker snoer EN vaste voedingskabel voor de benodigde electrische beestjes
* een spatwaterdicht apparaat
Mijn Peaklife draait op Igo Primo 2.0 met TomTomkaarten van recente datum.
(Rijden van thuis gemaakte routes mogelijk, echter 1 probleempje => je moet langs alle routepunten,maw bij wegomlegging moet je gemist punt handmatig verwijderen anders blijft hij herberekenen naar dat punt )
Heb afgelopen seizoen met veel plezier gebruik gemaakt van "m'n chineesje", maar vanwege compatibliteitsproblemen, met de standaard (Garmin) binnen HDC, toch een ZUMO 660LM aangeschaft.
Al met al is mijn oordeel positief gezien prijs-/kwaliteitsverhouding (€100 tov min €400 voor Garmin)........... ben benieuwd wat er uit het ANWB onderzoekje komt
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
Werkte jouw Peaklife wel met Tyre?
Want het omzetten van routes van bestanden is tegenwoordig een klein moeite.
Want het omzetten van routes van bestanden is tegenwoordig een klein moeite.
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
Tyre was geen probleem => gewoon opslaan als .kml / kopieren naar de peaklife / route laden
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
In hoeverre is de standaard Garmin dan?Jos Fupi schreef:Heb afgelopen seizoen met veel plezier gebruik gemaakt van "m'n chineesje", maar vanwege compatibliteitsproblemen, met de standaard (Garmin) binnen HDC, toch een ZUMO 660LM aangeschaft.
Waren er bij het voorrijden zoveel verschillen dan?
Want je zegt zelf dat het apparaat toch deed wat het moest doen, navigeren namelijk......
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
Het klopt dat de Peaklife uitermate geschikt is voor het "normale" navigeren van A naar B en routes
Je hebt echter extra (voor)werk om hem dezelfde route te laten volgen als "de Garmin- cq TomTom"rijders binnen HDC => up-to-date kaarten bemachtigen kan lastiger zijn / via Tyre moeten alle beschikbaar gestelde (en zelf gemaakte) routes nagelopen cq aangepast worden / standaard herberekend de Peaklife de route bij gemist routepunt, dus geregeld handmatig een routepunt verwijderen om de rest vd route navigatie te hebben.
Al met al heb ik nu dus voor de makkelijkste weg gekozen => Garmin Zumo 660LM gekocht
Ik weet dat mijn kaarten up-to-date zijn en alle routes zijn uitwisselbaar binnen de HDC.
Je hebt echter extra (voor)werk om hem dezelfde route te laten volgen als "de Garmin- cq TomTom"rijders binnen HDC => up-to-date kaarten bemachtigen kan lastiger zijn / via Tyre moeten alle beschikbaar gestelde (en zelf gemaakte) routes nagelopen cq aangepast worden / standaard herberekend de Peaklife de route bij gemist routepunt, dus geregeld handmatig een routepunt verwijderen om de rest vd route navigatie te hebben.
Al met al heb ik nu dus voor de makkelijkste weg gekozen => Garmin Zumo 660LM gekocht
Ik weet dat mijn kaarten up-to-date zijn en alle routes zijn uitwisselbaar binnen de HDC.
Re: Peaklife 3,5" Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edit
Ja, daar heb je gelijk in.
Ik bewerk de routes ook altijd voor TT-rijders, maar als het apparaat niet up to date is, dan wijk je toch weer af
Ik bewerk de routes ook altijd voor TT-rijders, maar als het apparaat niet up to date is, dan wijk je toch weer af