Navigatie RAM voor iPhone

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
bslefevre

Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door bslefevre »

Mensen,

Ik heb -na een periode van uitzoekwerk- eindelijk mijn navigatie samengesteld voor op de motor.
Tezamen met mijn reeds aangemaakte 12V aansluiting is nu de steun in mekaar gezet!
Oplader kan ook in de waterdichte hoes en dan gewoon in het linker dashboard vakje :)
Resultaat:
Afbeelding
Klik hier voor de rest van de foto's.
Kosten: ong. 100oi (incl. verzendskosten ed.)
Voor vragen kun je hieronder terecht!
Komende zaterdag (hopelijk) testrit maken m.b.t. trillingen.

Hierbij het lijstje met onderdelen welke ik heb besteld voor de liefhebbers:
RAM-B-201U-A
RAM-B-349U
RAM-B-230
iPhone 4S Tough Waterproof Case with M8 Motorcyle Mount
Laatst gewijzigd door bslefevre op 03 jun 2013, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Frank »

:up
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Terry D

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Terry D »

Ook deze ga ik zeker onthouden!
Eerst maar eens de schade van de grote beurt volgende week afwachten.
Navigeren met behulp van een smartphone gaat prima, dan ga ik toch niet nog een dure navigatie kopen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Koen »

Terry,

van A naar B komen gaat inderdaad prima met een smartphone oid.
Het wordt anders als we een route gaan rijden met de club en je moet niet van A naar B, maar daarna ook nog door naar C, D, E enz. t/m Z en dan nog een paar extra routepunten. Daar zijn dan weer andere toestellen voor.

Al sluit ik niet uit dat er op een gegeven moment ergens een goochemerd bedenkt dat dit soort apps ook in smartphones gestopt kunnen worden :)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
bslefevre

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door bslefevre »

Op dit moment ben ik nog op zoek naar een goede app (we praten hier over een iPhone) die deze functionaliteit biedt!
Een TomTom van 400oi (excl. montage en actieve lader) (bijv.) of een smartphone (die men toch wel heeft) en dan voor 100oi montage materiaal erbij, vind ik wel een aardig verschil!
Apps zoals:
- EveryTrail (op internet de .GPX inlezen en dan via GoogleMaps de route) < moet nog getest worden
- xGPS (alleen via Cydia (JailBreak) te gebruiken) < moet nog getest worden
- Navigon (heeeeerlijke app, alleen maximaal 25 routepunten)
- TomTom (is DomDom, geen routes helaas die ingeladen kennen worden)
Terry D

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Terry D »

Ik kan me niet voorstellen dat het er niet al is.

Er is oa. ook nog Waze (maar die heeft er zo te zien geen ondersteuning voor), Sygic, Google Maps
bslefevre

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door bslefevre »

Ja Sygic blijkt voor Android goed te werken!
Zaterdag maar eens testen!
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Koen »

Sygic voor Android werkt op zich goed, maar op sommige stukken (met name in de stad) zit er soms een kleine vertraging in en dat kan erg vervelend zijn.
Ik heb versie 10.1 gebruikt, misschien dat er in nieuwere versies verbeteringen zitten hiervoor.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door RonalT »

Terry D schreef:Navigeren met behulp van een smartphone gaat prima, dan ga ik toch niet nog een dure navigatie kopen :mrgreen:
Voor mij hoef je dat niet te doen, maar je zou jezelf er een groot plezier mee doen.
Het is net als met de vele andere mogelijkheden van de telefoons. Het werkt allemaal, maar net niet zoals het zou kunnen.

Fotograferen kan je er mee. Maar wel onder ideale omstandigheden, niet te ver af en de foto niet te veel vergroten. Hij is dan wel xx MP, maar de lens waar dat fotoding door moet kijken is zo groot als een waterdruppel. Een echte camera heeft een objectief wat ..... veel royaler is bemeten en beschikt over een flink stuk glas.

Naar je schoonmoeder op en neer zal wel leuk gaan. Maar een mooie toerrit rijden zal tegenvallen. Je zal vast meer last van spiegelingen door zonlicht hebben, Hoe gaat de routering in zijn werk?
Het is natuurlijk wel handig als je in een groep rijdt en de rest gaat rechtdoor en de jouwe roept steeds dat je linksaf moet.

Maar ... veel succes er mee. :en1
Terry D

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Terry D »

Verschil daar in is wel dat het verschil tussen een camera van een telefoon en een spiegelreflexcamera een hardware verschil is.
Qua performance doen smartphones natuurlijk niet onder van dedicated navigatie.

Je bent dan enkel nog afhankelijk van de ontwikkelaars voor features en map updates, maar dat ben je als dedicated navigatie gebruiker ook..
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Koen »

Ik denk dat het verschil zit in wat je met de navigatie wil doen. Gebruik je de navigatie om van het ene adres naar het andere te komen? Dan zijn er apps of smartphones die stukken beter zijn dan de Zümo 660. Persoonlijk vind ik dat de Zümo op A naar B navigatie gewoon steken laat vallen. Rij ik ergens in een voor mij onbekend gebied op de snelweg, krijg ik als route-aanwijzing bijvoorbeeld "Ga naar Otterloseweg". Prima, maar welke afslag is dat? TomTom doet dat volgens mij veel beter, Sygic ook.

Gaat het echter om het maken of rijden van routes, omzetten van gereden tracks naar routes of delen van gegevens, bedienbaarheid van het apparaat op de motor (met handschoenen aan), waterdichtheid en schokbestendigheid? Dan scoort een Zümo beter dan een smartphone.

Zoals met zoveel dingen is het dus van de gebruiker afhankelijk welk apparaat het beste is.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14077
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Marcel »

Koen schreef: Persoonlijk vind ik dat de Zümo op A naar B navigatie gewoon steken laat vallen. Rij ik ergens in een voor mij onbekend gebied op de snelweg, krijg ik als route-aanwijzing bijvoorbeeld "Ga naar Otterloseweg". Prima, maar welke afslag is dat?
Zo'n melding heb ik nog nooit op de snelweg gekregen. Zo'n melding krijg ik wel als ik ergens op een plek sta dat niet door de Zumo herkend wordt als zijnde een weg. Dit is meestal het geval als je op een boerenerf staat of in/op een plantsoen/plein. Zelf krijg ik de melding achter ons huis ( een mandeligheid) waarbij aangegeven wordt: Ga naar Zilverstein. De mandeligheid is geen weg en staat dus ook niet op de kaart maar is wel berijdbaar en bereikbaar.

Jou voorbeeld over de snelweg kan ik mij alleen voorstellen indien dit stuk snelweg nieuw is en dus nog niet in het kaartmateriaal opgenomen is.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Koen »

M@rcel,

ik heb dit regelmatig op allerlei wegen, ook op bekende, oude snelwegen.
Heb er al 's contact over gehad met Waypoint, maar die konden er ook niks mee.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door stxrider »

Ik kan het niet bevestigen, daar ik pas 1 jaar een bleutooth set heb en zelf dan nog vaak alleen maar op het scherm rij. Tot op heden niet meegemaakt, alleen gewoon de afslagen tot nu toe.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Koen »

Arno,

ik heb het ook over aanwijzingen op het scherm, niet via de bluetooth.
Wanneer ik er tijdig aan denk zet ik nu de optie voor het maken van schermafbeeldingen op de Zümo aan, misschien dat ik binnenkort een keer met voorbeelden kan komen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door stxrider »

Nadeel is dat je die optie steeds opnieuw moet instellen......

Misschien woon je net in een gebied waar meer kaartfouten zitten? Bluetooth instructie zijn in pricipe dezelfde instructies...... als in het scherm.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door Koen »

Ik merk dit door heel Nederland, ik rij niet alleen hier in de omgeving.
Dat de instructies op het scherm hetzelfde zijn als de gesproken instructies klopt (bij de mijne in elk geval) niet.
De gesproken instructies zijn zo beperkt dat ik 't geluid van de navigatie meestal helemaal uitzet. Wordt de muziek tenminste niet elke keer onderbroken ;)

Die schermafdruk is inderdaad niet iets wat je continue "aan" kunt zetten, bij elke keer opstarten moet dat weer opnieuw. Maar ik zal proberen een keertje wat voorbeelden te posten, misschien maakt dat het wat duidelijker.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
bslefevre

Re: Navigatie RAM voor iPhone

Bericht door bslefevre »

Afgelopen 2 weken in the Wild West USA rondgereden (met een auto helaas) met Navigon op de telefoon, wat een heerlijk programma blijft't ook!
POI's (je weet wel, die Point Of Interest dingen) opzoeken als je een restaurant zoekt of het hotel waar je heen moet (of ofc. StarBucks, SubWay enzo ;) ).
Op de motor nu wel handmatig routes (met tussenbestemmingen ed) kunnen toevoegen! (helaas door de vkantie vergeten hoe het exact zat maar dat zal'k vast wel ergens hebben opgeslagen! :oops: )
Nu ist alleen het nadeel dat mijn 12V oplader niet mijn iPhone ken opladen dus nu maar weer (lees: derde) een nieuwe oplader besteld..
Vanavond maar eens kijken of deze het -wel!- doet!
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”