Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Jos Fupi

Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door Jos Fupi »

Ik ben in het bezit gekomen van een "universeel bruikbare" versie van Onroute 2013?.
Na het linken op pc/Zumo staat er "OnRoute versie 2.10" .
Wie heeft Onroute 2010/2011 en kan mij hun versie op navigatie ff melden.
(Indien ik echt Onroute 2013 heb bemachtigd ipv Onroute 2010, zal ik hem ook aan jullie ter beschikking stellen ;) )
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7055
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door ikkieman »

De 2010-versie van onroute is 1.02b. Die heb ik ook hier. Ik houd me overigens warm aanbevolen voor de 2013-versie.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Jos Fupi

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door Jos Fupi »

Ben ff aan het zoeken geweest => wat ik heb is de "Update Motor OnRoute 2013 BeNeLux + DACH"

Uitleg Garmin-site:
Update OnRoute Motorkaart 2013/2014

'De beste vondst sinds de GPS', zo werd destijds de OnRoute Motorkaart omschreven toen deze werd geïntroduceerd. Duizenden motorrijders maken gebruik van de OnRoute Motorkaart en komen hiermee op de mooiste weggetjes.
Afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een update voor de OnRoute Motorkaart 2010/2011.
We hebben alles in het werk gesteld om de update op de Motorbeurs in Utrecht van 2013 beschikbaar te hebben.
En dat is gelukt!
De update betreft de regio's Benelux (België-Nederland-Luxemburg) en DACH (Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland).
Met name de "onderlaag" van de kaart, de wegenkaart die onder het mooie wegennetwerk ligt, is vernieuwd. Daarnaast zijn de opmerkingen naar aanleiding van vele gebruikerservaringen verwerkt. Zo zal de motorkaart je zoveel mogelijk nog minder door grote plaatsen en steden sturen. Verder is er rekening gehouden met de wijze van routeberekening die Garmin in de Zumo 340 en Zumo 350 heeft doorgevoerd.

Deze update is als eerste beschikbaar als DVD op de Motorbeurs in Utrecht bij de stand van WayPoint (Hal 7).

De update van de Benelux kost 39,- Euro en is beschikbaar voor geregistreerde gebruikers.
De update van de Benelux en DACH kost 49,- Euro eveneens voor geregistreerde gebruikers.


De versie die ik heb is incl sleutelmaker om hem te activeren/installeren ;)
stxrider

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door stxrider »

Jos Fupi schreef:Ik ben in het bezit gekomen van een "universeel bruikbare" versie van Onroute 2013?.
Na het linken op pc/Zumo staat er "OnRoute versie 2.10" .
Is de recentste.
Jos Fupi

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door Jos Fupi »

Liefhebbers kunnen mij ff pb'tje sturen met hun emailadres, zodat het geregeld kan worden dat hun hem ook krijgen incl installatiehandleiding.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door Koen »

Dank voor de bestanden, ga ze vanavond 's uitproberen.
Moet toch 't kaartmateriaal nog bijwerken voor de trip naar Wit-Rusland, dus dan kan ik gelijk allebei doen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7055
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door ikkieman »

OK, de 2013 kaart is nu op m'n Zumo aan het installeren. Helaas is de versie die Jos mij heeft gestuurd een Windows versie en niet een Mac-versie. Maakt niets uit! JaVaWa heeft hiervoor een tool waarmee je backups kan maken vanaf je zumo naar een andere computer, inclusief unlock codes. Hoe je de kaart alsnog in Basecamp krijgt op je mac? Lees en doe:
1. Vind een windows-computer of dualboot je mac in windows.
2. Installeer Basecamp als dit nog niet gedaan is
3. Installeer je kaart in je Zumo door middel van Jos' programmaatjes
4. Ga terug naar OS X en installeer JaVaWa Mapconverter. Dit bouwt de kaart om naar een .gmtk-bestand en installeert deze gelijk, mits gewenst.
5. Ontgrendel de kaart! Erg belangrijk!
6. De kaart is nu zichtbaar in Basecamp en te installeren via Garmin Mapinstall.
7. Enjoy en doe je ding.

Iets te veel moeite? Prima, Onroute staat te trappelen om €100 voor een mSD of €40 voor een update DVD en dan nog eens €10 voor een voucher voor Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië te incasseren
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
bruur
Suzuki V-Strom
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:03
Locatie: lelystad

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door bruur »

Jos,

Bedankt hij werkt.

Mijn dank is groot.

Gr. Ronald
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door Koen »

Ik ben er gisteren nog niet aan uit gekomen, had teveel ruzie met de Garmin-site voor de update van het kaartmateriaal.
Blijkbaar werkt de software van Garmin (nog) niet goed met Windows 8, want ik kreeg het spulletje niet geïnstalleerd.

Vanavond nog maar 's een poging wagen, het moet toch kunnen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
bruur
Suzuki V-Strom
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:03
Locatie: lelystad

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door bruur »

maar je hebt de pagina van garmin helemaal niet nodig (alleen even op onroute motorkaart Benelux drukken en gelijk weer wegdrukken)
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door Koen »

Ronald,

ik wil ook het gewone kaartmateriaal updaten, ik heb er een versie van > 1 jaar oud op staan.
Het gaat dus niet om de OnRoute, daar ben ik niet eens aan toegekomen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
WilcoD

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door WilcoD »

Met Garmin Express en Garmin WebUpdater kun je zonder de Garmin website updaten.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wat is de nieuwste versie van Onroute??

Bericht door Koen »

Garmin Express kreeg ik niet geïnstalleerd. Op de oude laptop was te weinig schijfruimte vrij en op de nieuwe mislukte de installatie constant (wellicht vanwege Windows 8?).

Ik ga het van de week nog maar 's opnieuw proberen, heb de oude laptop opgeschoond dus daarmee zou het nu weer moeten lukken.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”