Handvatverwarming

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Handvatverwarming

Bericht door JoopH »

Mijn aftermarket Oxford handvatverwarming (niet het laatste model) gaf de laatste tijd rare verschijnselen. Af en toe gloeiden een of meerdere ledjes op, terwijl het ding eigenlijk uitgeschakeld was. Waarschijnlijk water in de bedieningsunit.
Ik wil de verwarming vernieuwen, voordat hij m’n accu stiekum leegtrekt, of zelfs mijn motor in de hens zet.
Ik ben van plan weer een Oxford aan te schaffen, maar dan natuurlijk het laatste model, met waterdicht bedieningselement.
Of loop ik achter, en zijn er inmiddels betere of mooiere systemen?
Ook heb ik met de gedachte gespeeld om verwarmde handschoenen te kopen. Het nadeel is dat je ze dan altijd bij je moet hebben, en het is een duurdere oplossing.
Ik hoor graag jullie mening. Alvast bedankt.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Handvatverwarming

Bericht door ikkieman »

Ik vind zelf het bedieningselement van de oxford dingen nogal lomp groot. Omdat de lengte van de handvaten hetzelfde is, zou je niet een OEM Honda set kunnen monteren? Daarbij zit de bediening in het linker handvat.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
The Doctor
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:57
Locatie: Maassluis

Re: Handvatverwarming

Bericht door The Doctor »

Ik zelf heb handvatverwarming van honda en die is helemaal top maar wat ook goed werkt zijn thermo onderhandschoenen warm en super dun onder je normale handschoen en je houdt goed gevoel met je stuur Groeten Rob
:brrr Robert William (The Doctor)
HONDA CB500X & HONDA Africa Twin 1000
:brm HONDA The Power of Dreams
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Handvatverwarming

Bericht door Marcel »

Handvatverwarming als basis en voor de echt koude dagen ook nog verwarmde handschoenen.
Zie ook : /forums/35/6655

Inmiddels heb ik ook accu's voor mijn handschoene. In de winter rij ik (meestal) toch alleen relatief korte stukken van minder dan een uur en dan voldoen de accu's prima.

Wat ook goed kan helpen zijn zgn. winddichte overwanten die wel bij het skieeen en langlaufen worden gebruikt.
Daar komt geen wind doorheen en dat scheelt ook al en heel stuk.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Handvatverwarming

Bericht door JoopH »

Ik ben er uit! Ik heb gezocht naar OEM, maar die zijn prijzig, en niet leverbaar....... een lastige combinatie.
Ik gebruik al 2 winters gevoerde, waterdichte stuurmoffen (€12,= bij onze chinese vrienden) in combinatie met handvatverwarming die dan hooguit op standje 1 hoeft. Daarmede kan ik heel Nederland oversteken zonder kouwe tengels te krijgen.
Ik hou het bij de Oxford sport. Die heeft exact de juiste lengte voor de 1300 Pan, zonder te hoeven snijden.
Ten Kate heeft een mooie aanbieding voor €63,95.
Allemaal bedankt voor het meedenken en de reakties. :b
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Handvatverwarming

Bericht door Hans650 »

Ben ook min of meer op zoek naar iets om de winter (wat er nog van over ) door te kunne blijven rijden. Ook vandaag weer de Deauville even uitgelaten, maar na een uurtje werden mijn vingers toch wel een beetje koud.
Ik heb hier in 't dorp geïnformeerd, en daar is de prijs van handvat verwarming vanaf 60 euro, tot heel erg hoog.
Ook kreeg ik bij verdere informatie op het beruchte WWW de opmerking te lezen dat handvatverwarming totaal 'uit' is en dat verwarmde handschoenen helemaal 'up-to-date' zijn. Dat laatste geld ook grotendeels voor mijn beschikbare motorpot-rekening, die is ook aardig 'up' vandaag.
En dan zijn verwarmde handschoenen toch wel erg luxe, en luxe is soms ook erg duur......

Vandaar de twijfel. Handschoenen of handvatten...... ?

Harmony,
Hans.
( zij die twijfelen geloven niet, of zo iets.... )
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Handvatverwarming

Bericht door Frank »

Ik zeg beide voor de (koude)winter, alleen de handvatverwarming is niet genoeg en ik spreek uit ervaring.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Pepijn
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2020, 00:16

Re: Handvatverwarming

Bericht door Pepijn »

Sinds 3 jaar heb ik handvatverwarming en ik rij zomer en winter door, woon-werk verkeer is meestal zo rond een uur rijtijd. Daarbij voldoet de handvatverwarming eigenlijk uitstekend. Pas bij nog langere ritten koelt de buitenkant van de hand oncomfortabel af. De afgelopen en komende week rij ik bijvoorbeeld regelmatig heen en weer tussen Nunspeet en Krommenie (don't ask ;)
NT700 VA 2008
binnengekomen op GB platen maar door RDW goedgekeurd en nu NL :apl
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Handvatverwarming

Bericht door Hans650 »

Gewikt, en gewogen....

De verwarmde handschoenen hebben het weeg-proces niet doorstaan. Op punt gebruikers gemak en lekker warm was het wel een topscore, maar dat viel weg tegen de prijs, en het 'hoe erg heb ik het nodig' argument.
Dus is het een Oxfort handvatverwarming geworden.
Nu nog monteren.

De standaard handvatten zijn er al af, en ook nog eens in 1 stuk. Dat ging een heel stuk makkelijker als gedacht.....
Nu nog een mooie dag afwachten, zonder regen, zonder extreme kou, om de nieuwe er op te zetten.
Nee, geen garage of beschutte werkplaats, alles gewoon buiten.......

Harmony,
Hans.
( soms jaloers op mensen met mooie, verwarmde werkplaats )
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Handvatverwarming

Bericht door JoopH »

Hans, het is even sturen, maar als je het er voor over hebt, kom dan naar Wierden. Dan kan je bij mij in de werkplaats knutselen. Ik kan ‘m nog verwarmen ook en gereedschap in overvloed. Evenals koffie.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Handvatverwarming

Bericht door Cor »

Of wachten op de sleuteldag. Benieuwd waar die wordt gehouden :wn1
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Handvatverwarming

Bericht door Hans650 »

Ik denk dat ik de perfecte oplossing heb.... of niet .... :lol:

Om in deze koude periode handvatverwarming op mijn motor te monteren moet ik gewoon een paar verwarmde handschoenen aanschaffen......... :?
Toch ? :uh

In elke geval bedankt voor het aanbod Joop, maar ik zal er geen gebruik van maken. Alhoewel, koffie .... :)
Het zal wel lukken, en als het niet lukt past 'ie net in de bijkeuken. Wel even wachten totdat de vrouw eventjes niet thuis is, anders krijg ik daar wat tegenwerking van.

Harmony,
Hans.
( wachten duurt lang, als je ergens op wacht )
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Handvatverwarming

Bericht door JoopH »

Op het eind komt het allemaal goed!
En is het nog niet goed? Dan ben je nog niet op het eind!
:wn1
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”