Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Mijn zoon heeft kort geleden zijn A2 gehaald en op deze zonnige 2e januari zouden wij ons derde ritje maken.
Afgetankt in Berkel en Rodenrijs gingen we rustig via de Sena babbelend op pad, zoon op zijn nieuwe Suzuki GSX 250RA en trotse pa voorop op z'n blinkende 650.
Op de rotonde van de N209 t.h.v. Benthuizen was de pret in een fractie van een nanoseconde voorbij en lag pa voor het eerst sinds 30 jaar naast zijn motorfiets.

De Deauville schoof voor mij uit richting een soort vangrail en ik schoof er in dezelfde richting achteraan... dat is een erg vreemde gewaarwording waarbij je ^%^?|"{}^&$#
Mijn zoon besloot een rechte lijn aan te houden, stuurde op de kant (die vangrail) af en bracht zijn motorfiets netjes tot stilstand.
Een achter ons rijdend gezin in een BMW stopte en heeft ons liefdevol hulp verleend.

Het wegdek bleek ter plaatse spekglad van de diesel / olie te zijn, terwijl wij bij het oprijden van de rotonde geen verkleuring hebben waargenomen.
De schade aan mijn 650 valt zo op het eerste gezicht mee: gebroken stepje, schakelpook verbogen, koffer en valbeugel beschadigd, dagrijverlichting stuk, kapdelen beschadigd.
Mijn motorbroek is niet meer waterdicht, ben blij dat er een lekker dik kniestuk inzit. Het enige waar ik nu last van heb is een pijnlijke linker enkel.

Allemaal peanuts in vergelijking met wat ik weleens heb gelezen en gezien, maar... het is toch die vraag... waarom heb ik het niet gezien... wat heb ik fout gedaan?
Daarnaast speelt ook de vraag of en zo ja, via welke weg ik de schade kan verhalen? (ik ben slechts WA-beperkt casco verzekerd)
In eerste instantie denk ik aan de wegbeheerder (gemeente / provincie), maar die zal zich wellicht op overmacht beroepen.
De behulpzame mensen uit de BMW adviseerden het Waarborgfonds als optie, zij willen getuigen dat ik normaal reed (het gezin heeft een tijdje dezelfde weg gevolgd).

I.v.m. gevaarzetting is de politie gebeld, maar die kwam niet ter plaatse... heeft wel de gemeente / provincie in kennis gesteld.
Er is iemand van de provincie in zo'n gele bolide geweest en die heeft korrels over het wegdek uitgestrooid.
Van de locatie, inclusief berging van de motorfiets en het strooien van die korrels zijn foto's gemaakt.

Zijn er mensen op dit forum die een soortgelijk avontuur hebben beleefd en een advies willen delen?
Alvast hartelijk dank voor de hulp!
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Frank »

Ten eerste sterkte, hoop de je persoonlijke schade meevalt en snel hersteld.
Ik denk dat het verhaal van Marcel je wel op weg kan helpen.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Dank je wel Frank.
Heb je misschien een hyperlink voor mij? Voordat ik mijn bericht plaatste heb ik eerst op het forum naar soortgelijk casuïstiek gezocht, wellicht niet goed genoeg gezocht.
Als ik op ‘Marcel’ zoek dan kom ik op 4.340 resultaten terecht. Het is mij nog niet gelukt om daarbinnen het juiste (juridische) onderwerp te vinden.
Ben wel ‘Twist of the wrist’ tegengekomen, een leerzame serie (dvd / Youtube)...
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Frank »

Marcel heeft de wegbeheerder bij zijn ongeval aansprakelijk gesteld, nu was dit wel een iets ander geval.

Heb de link gevonden. /forums/26/9835
Helaas werkt de link niet, maar zoek even met deze tekst:Nieuwe Motor : Honda "Dieviel"

Ik hoop dat je er iets mee kan, of misschien met deze link?

https://www.juridischbureauletselschade ... op-de-weg/
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Cor »

Succes met de schade en hopelijk valt je enkel mee.
Groet uit Berkel.
:up
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door De Deauco's »

De link in het bericht van Frank is aangepast.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Marcel »

Bij mijn val kwam ik behoorlijk in aanraking met het wegdek. Zo erg dat ik enige minuten bleef liggen.
Derhalve hebben achteropkomende automobilisten direct de politie en ambulance gebeld.....hetgeen ook bijgedragen heeft aan de afhandeling van mijn schade.
Er is immers een politiereport opgemaakt.

In principe heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld.
Onpartijdige getuigen zullen zeker helpen.
Laat hun het verder afhandelen.....en heb geduld.

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering dan wens ik je veel succes met het verhalen van de schade.

Hoe dan ook....het belangrijkste is dat je er zelf weinig schade aan over houdt of overgehouden hebt.
Laat die enkel even goed checken.....want je moet er nog een paar jaar mee doen.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Dank voor het aanvullen van de info en het werkend maken van de hyperlink.
Met mijn enkel is het wel goed, iets minder pijnlijk dan gisteren en niet opgezwollen en/of verkleurd.
Ik ben mij ervan bewust dat mijn ongewenste kennismaking met het wegdek, in vergelijk met anderen, een zeer mild geval betreft.

Wat mij bezighoudt is een zekere onmacht... ik heb het niet zien aankomen... was ineens out of control... achteraf leeft de gedachte "als die gladheid een bocht verder had gelegen"...
Dat is een mooie overzichtelijke 90 graden bocht naar rechts en altijd met een rustige snelheid van 70km/u te nemen.
In die bocht onderuit gaan betekent schuiven over het asfalt van het tegemoetkomend verkeer en dat wil niemand.

Ik weet het... moet die gedachten loslaten, want anders kun je eigenlijk niet meer ontspannen zijn en genieten van het motorrijden.
Morgen eerst verder met de motorverzekering afstemmen en in het uiterste geval met mijn rechtsbijstandsverzekering.
De afhandeling van de schade / eventueel juridisch gedoe zal ik hier delen, voor hen die onverhoopt in een soortgelijke situatie belanden.
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Frank »

Als ik jouw toch een advies mag geven, gelijk je Rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Is mij ooit geadviseerd en mij altijd goed uitgekomen.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Dank voor jouw advies en... je hebt gelijk Frank

ANWB WA-beperkt casco verzekering dekt:
  • € 2.500.000,00 Schade aan zaken
    € 6.100.000,00 Schade aan personen
    € 100.000 Schade opzittenden
    € 500 accessoires (standaard meeverzekerd)
    € 1.000 helm en kleding (standaard meeverzekerd)
    € 150,00 eigen risico
Mooie cijfertjes... alleen schiet ik er in dit geval niets mee op, zelfs niet als trouw 40 jarig ANWB lid met 32 schadevrije jaren ;)
WA-volledig casco, of de huidige verzekering gecombineerd met rechtsbijstand zou mij hebben geholpen.

Die combi heb ik echter niet gemaakt, omdat ik separaat al een rechtsbijstandsverzekering bij ARAG heb lopen.
  • Voordeel: geen deels dubbele verzekering (daar heb ik over nagedacht :) )
    Nadeel: motorfiets niet direct gerepareerd (daar heb ik niet over nagedacht :cry: )
Achteraf gezien zou ik nu gewoon 'dubbel' verzekeren, die 2,57 euro per maand extra zie ik dan als investering.
Inmiddels is de casus aan ARAG voorgelegd en ben ik benieuwd hoe voortvarend tewerk wordt gegaan.
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Cor »

Hou ons maar op de hoogte.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Marcel »

Mijn motor had flink wat cosmetische schade na de val maar reed gelukkig nog wel....
Die paar krassen gaan niet ten koste van de geweldige rijeigenschappem.

Ik heb het destijds gemeld bij mijn rechtsbijstandsverzekering.
Afgezien van het aanleveren van wat gegevens, zoals foto's en locatie, heb ik er zelf weinig werk aan gehad.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Vanmorgen heeft berger Vreugdenhil mijn motor bij Van Wijk in Zoetermeer afgeleverd. De laatste maakt een schade rapport op. Ik hoop dat het vooral bij cosmetische schade blijft, want wil me wel lekker voelen als ik rij.

ARAG heeft snel gereageerd. Vandaag een jurist en case number toegewezen gekregen. Morgenmiddag een eerste bel afspraak. Ben benieuwd...
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Goed gesprek met de jurist gehad, er zijn twee scenario’s in zicht: Aansprakelijk stellen van de wegbeheerder en een beroep doen op het waarborgfonds.
* Scenario ‘waarborgfonds’ kost mij in ieder geval een eigen risico van 250 euries.
* Scenario ‘wegbeheerder’ kent geen eigen risico.

We gaan nu eerst het dossier verder in orde maken (horen getuigen, fotocollage, etc) en zetten dan de lijntjes uit.
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Marcel »

Medio november zal het wel opgelost zijn..... :shock:
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Heel goed dat je er geen jaartal hebt bijgezet :roll:
Ik ben voorbereid op de transparante en voortvarende oplossingsgerichtheid van de integere overheid.

Zoals beschreven ben ik op de rotonde van de N209 t.h.v. Benthuizen onderuit gegaan (zie afbeeldingen hieronder).
Nu ben ik in die buurt op zoek naar eerdere (bijna) ongevallen vanwege gladheid, anders dan winterse omstandigheden.
Als iemand mij kan en wil tippen, dan graag...

Afbeelding
Afbeelding
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Marcel »

Hier kan je vinden wie de wegbeheerder is: https://www.rijkswaterstaat.nl/kaarten/ ... rders.aspx

In mijn geval was dat nl. niet zo duidelijk en werd er gelijk het spelletje "kastje - muur" gespeeld....
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Hartelijk dank!

'Kastje naar de muur...', dat spel kom je ook overal tegen hè ;)
Hulpmiddel ondersteunt in ieder geval dat ik in de goede richting zit :)

Als er nu ook een hulpmiddel is die ongevallen op een kaart plot, dan zou dat geweldig zijn. Mocht ik van die hulpmiddelen, tips, etc vinden, dan zal ik die hier met jullie delen.

Afbeelding
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Cor »

Je kan bij afdeling verkeer van de gemeente (Rijnswoude)? navragen of ze een overzicht hebben van spots. Vaak worden die bijgehouden en bij meerdere gevallen een aanpassing gedaan.
Kijk maar bij rotonde Oudelandselaan/Klapwijkseweg.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Wederom dank voor de hulp!

Voor zover ik heb gezien hebben we nog geen checklist 'aandachtspunten en verhaalmogelijkheden' op dit forum.
Je wilt natuurlijk nooit terecht komen in een situatie om zo'n checklist te raadplegen, maar het kan verrekte handig zijn als je onverhoopt toch daarin bent beland.
Is het een idee om zo'n checklist, tenzij het al bestaat, aan te maken?

Mijn weekend begint overigens wat minder, want deze middag kreeg ik de mededeling dat de schade aan mijn motor 2.600,26 bedraagt.
Dat is exclusief mijn motorkleding, die ik afgelopen zomer heb gekocht en nog moet worden beoordeeld.
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door JoopH »

Even tussendoor:
Ik zie wel het nut van een landelijke kaart met onbedoelde afstap-hotspots.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Cor »

Gemeenten doen dit vaak voor de wegen in hun gebied waar zij wegbeheerder van zijn. Een landelijk dekkend netwerk heeft geen nut voor hun.
Ditzelfde is van toepassing op provinciale wegen en rijkswegen.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Marcel »

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Omdat het STAR initiatief - naar eigen zeggen - in het kader van bevorderen verkeersveiligheid is ontstaan, heb ik hen een paar vraagjes voorgelegd.

quote
Geachte dame / heer,
Uw primair doel is het bevorderen van de verkeersveiligheid!
Graag verneem ik van u of de relatie tussen 'glad wegdek rotondes' en 'brandstofstations' in kaart is gebracht.
Als dat het geval is, kunt u nader duiden waar ik die informatie kan vinden?
Indien dat niet het geval is, kunt u dan motiveren waarom dat niet is of wordt opgepakt?
Wordt aan uw kaart ook zoekfunctionaliteit, bijv straatnaam, toegevoegd?
Bii voorbaat dank voor uw informatie!

unquote
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Marcel »

Volgens mij is jouw (onge)val in ieder geval wel al geregistreerd:


Afbeelding
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Dat zou zo maar kunnen, want als ik mij niet vergis dan stond de teller gisteren voor 18.5re nog op nul.
Ben benieuwd of STAR ook de toedracht van een ongeval registreert.
Dat lijkt mij van belang als alle ongevallen worden geanalyseerd om er lering uit te trekken teneinde de verkeersveiligheid te vergroten.
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

#6 Bericht door JoopH » 08 jan 2021, 21:08
Even tussendoor:
Ik zie wel het nut van een landelijke kaart met onbedoelde afstap-hotspots.
Ik heb even naar een oplossingsrichting gezocht en ben uitgekomen bij het Nationaal Georegister, die van 'BRON' gebruik maakt.
'BRON' staat voor Bestand geRegistreerde Ongevallen Nederland en is een bestand met de ongevallenmeldingen van de politie gekoppeld aan het digitale wegennet (het Nationale WegenBestand, NWB).

I.v.m. de intrede van de AVG in 2018 zijn de tot natuurlijke personen herleidbare kenmerken, zoals leeftijd, geslacht, kenteken, et cetera uit 'BRON' verwijderd.
Helaas is ook het voertuigtype verwijderd, waardoor je bijvoorbeeld niet meer op 'motorfiets' en 'eenzijdig ongeval' kunt selecteren.

Tenzij er alternatief bronmateriaal beschikbaar is lijkt een 'landelijke kaart met onbedoelde afstap-hotspots' buiten bereik.

Een andere meer beperkte optie is om, op basis van kennis en/of ervaring van clubleden, een 'let op' lijst aan te leggen.
De verschillende 'let ops' kunnen eventueel van beeldmateriaal worden vergezeld.

Hier de BRON bestanden, vanaf 2003 (open tab 'downloadbare bestanden (21)'): https://data.overheid.nl/dataset/9841-v ... -nederland
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Marcel »

RRdlB schreef: 10 jan 2021, 21:45
Een andere meer beperkte optie is om, op basis van kennis en/of ervaring van clubleden, een 'let op' lijst aan te leggen.
De verschillende 'let ops' kunnen eventueel van beeldmateriaal worden vergezeld.
Ik denk dat dat op basis van ons ledenaantal en de verspreidheid over het land een zeer geringe meerwaarde heeft.
Als je al iets wil, of als er al iets is op dat gebied, dan zou je eens op www.motor-forum.nl kunnen kijken.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
RRdlB
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mei 2020, 16:34

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door RRdlB »

Wow... 161.959 leden... een factor 154,10 groter... wij zijn klein maar fijn :pro
Je bedoelt zeker www.motor-forum.nl i.p.v. www.hondadeauvilleclub.nl/www.motor-forum.nl ;)
Sinds 7 mei 2020 trotse bezitter van een NT650 uit 2005 met 23.690km op de teller... :D
(Voorheen 26 jaar op mijn trouwe Kawasaki Vulcan VN750 rond getuft)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid ongeval door diesel / olie op wegdek

Bericht door Marcel »

Ja. :roll:
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”