Test rijden herfstrit 2021!

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Test rijden herfstrit 2021!

Bericht door Frank »

Afgelopen zaterdag vertrokken met onze keurmeester Edith, om de routes te testen.
Zaterdagochtend om 11.00 uur vertrokken uit Eindhoven. Na een uurtje even de benen strekken om daarna de tocht weer voort te zetten.
Bij de 61 in Duitsland ging het niet goed, die was dicht i.v.m. de wateroverlast, dus een alternatieve route zoeken om op de 1 te komen. Na wat zoekwerk, geen Umleitung, konden we de reis op de 1 voortzetten.
Aangekomen bij het lunchpunt en hier gebruik gemaakt van het restaurant. Nadat wij onze drankjes op hadden de reis weer vervolgt, maar dat duurde precies 2min, weg afgesloten en toen begon de ellende.
We wilde persé de route weer oppakken, maar mijn fout we zaten dus in het rampgebied en het werd dus een hele zoektocht. Heel veel afzettingen en door gebieden gereden waar je stil werd van de schade die het water heeft aangericht.
Na heel veel blokkades en omrijden toch weer de route kunnen vervolgen en het was weer heerlijk sturen. Door al het omrijden pas om 20.00 uur in het hotel en heel, heel erg moe.
De zaterdagrit hebben wij op de zondag gereden en we hielden ons hart vast, het zal toch niet zo'n dag worden als gisteren? Gelukkig viel dit mee en hebben een heerlijke tocht gehad met wat wegomleggingen, maar die zijn in september klaar.
Op het einde van de rit getankt (€1,44 p/l), het pontje(€2,00 p/m - duo €0,80) gepakt, het terras bezocht vlak bij de pont, lekker gegeten en wat gedronken, om daarna naar het hotel te rijden. Even de avondwandeling gedaan om te kijken of we daar nog problemen tegen zouden komen. Maar gelukkig is die helemaal in orde! :up
Maandag de route naar huis gereden. Natuurlijk weer het pontje genomen en de eerste kilometers lekker relaxed gereden om daarna weer de haarspeldjes te nemen. Van Duitsland naar Luxemburg weer door Duitsland om daarna Belgie te doorkruisen om weer in Nederland terecht te komen.
De conclusie van onze keurmeester: het is wel werken op deze herfstrit!!! :D :tg

Ben nu druk bezig de heenreis te herschrijven om de problemen te omzeilen. Gelukkig gaven de zaterdag- en de terugreis geen noemswaardige problemen.
Ik heb er zin in en hoop jullie ook.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
Droopy
Honda NT700V
Berichten: 262
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:53
Locatie: Ede

Re: Test rijden herfstrit 2021!

Bericht door Droopy »

Leuk bericht, Heb er zin in :apl
Laatst gewijzigd door Droopy op 18 aug 2021, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
It's only a live time.
Gebruikersavatar
Marc700
Honda NT700VA
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 feb 2021, 13:39
Locatie: Odiliapeel

Re: Test rijden herfstrit 2021!

Bericht door Marc700 »

Hoi Frank, dank voor verslag van de verkenning die je samen met Edith hebt gedaan :apl
Goed, gezien de vreselijke gevolgen van de wateroverlast, dat je deze voorbereiding hebt gedaan :up
Wij hebben er zin in!
Cheers,
Marc en Ingrid
TomTom Rider550 Cardo FreeCom4+
Ruud Bakker
Honda ST1300
Berichten: 1006
Lid geworden op: 30 jan 2015, 13:53
Locatie: IJsselstein

Re: Test rijden herfstrit 2021!

Bericht door Ruud Bakker »

Top, Frank en Edith,
Wel even schrikken om de schades en narigheid te zien, denk ik.......
Hoop dat je de routes goed kunt "herschikken"
Ook Betty en ik hebben er zin in!
Gebruikersavatar
Sjef Laboyrie
Honda Crossrunner
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 apr 2010, 20:37
Locatie: IJsselstein (Ut)

Re: Test rijden herfstrit 2021!

Bericht door Sjef Laboyrie »

Beste Edith en Frank
Fijn dat jullie dat over hebben om het “even” te gaan verkennen. Het was met de hele groep niet echt fijn geweest. Denk wel dat ik jullie namens de rest van de deelnemers heel veel mag bedanken. :up :up Helmpje (petje) af.

Kijk er naar uit. Kan gelukkig mee. Gister intake gehad met zkh. Krijg nog scan op 2/9 daarna 12 bestralingen om de dag starten daarmee op 13/9. Voel mij fysiek beter dan rit verleden jaar dus wij gaan ervoor. :b
:brrr Honda VFR Crossrunner 800X
Sonja59
Honda NC750X DCT
Berichten: 795
Lid geworden op: 02 sep 2019, 09:14
Locatie: Gouda

Re: Test rijden herfstrit 2021!

Bericht door Sonja59 »

Ik sluit me aan bij Sjef. Jullie verkenning is niet voor niets geweest.
Fijn Sjef dat je je beter voelt.
Ook wij hebben er zin in.
2023 - Heden Honda NC 750X DCT
2013 - 2023 Honda Deauville NT 650

Love is ...................... hitting the road together :brrr :brrr
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”