Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
peterh

Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door peterh »

Ik kan het niet helpen. Na een week of drie moet het me toch even van het hart.

Ja, 65 pk en 66 Newtonmeter is niet veel. Ik heb van alles en nog wat gereden in de 40+ jaar hiervoor (750 Bol d'Or, TR1, GS850G, GSX1100, GSX1100G), en de Deauville is toch de minst krachtige. Maar voor wat ik ermee wil (commuten en touren aan legale snelheden, zonder duopassagier en met een bescheiden hoeveelheid bagage) is het gewoon genoeg. Als je één of twee tikkies terugschakelt is er altijd vermogensreserve om eens assertief in te halen -- "whip the ponies", zoals Richard Hammond dat zei (over een MX5 met een 1.5 liter ongeblazen motor). Maar het is met name het onverstoorbare karakter dat me opvalt. Stapvoets rijden in z'n twee bij 1500 toeren? Geen punt. Gas bij of eraf in een lange bocht? Geen probleem, de duif zorgt niet voor verrassingen. Ongerechtigheden in het wegdek? Het ding doet geen stap opzij. Ik heb nog niet meegemaakt dat 'ie zich ergens door van z'n stuk laat brengen.

Man man man, wat rijdt dat ding lekker. Ik heb alweer drie weken niet in de auto gezeten.
Ruud Bakker
Honda ST1300
Berichten: 1006
Lid geworden op: 30 jan 2015, 13:53
Locatie: IJsselstein

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door Ruud Bakker »

:up
Gebruikersavatar
Ger Romijn
Honda ST1100
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 nov 2020, 20:45

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door Ger Romijn »

:up ik ben ook blij dat ik besloten hem (nog) niet voor een Pan in te ruilen. :l
:brm Blij dat ik ST1100 rij. :up
peterh

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door peterh »

Haha, er zijn voor mij twee zwaarwegende :mrgreen: argumenten tegen een Pan:
1. ik moet het ding op beenkracht achteruit de garage in zien te krijgen (daarvoor moet ik een klein hobbeltje nemen)
2. hij moet er ook maar bij passen in de garage. Daar is ook onze stookhoutvoorraad, twee fietsen met zijkoff... eeh, fietstassen, en een soort werkplaats. Gaat goed met de Deauville, maar met een Pan wordt het echt wurgen.
Lupo Deauville
BMW R1200RT
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 apr 2021, 15:24
Locatie: Dongen NB

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door Lupo Deauville »

Met de toevallige aanschaf van de Deauville heb ik ook positieve ervaringen. Eigenlijk valt het me helemaal niet tegen. Ik wilde eerst een BMW. Tot ik zag wat dat kost, met welke km. stand en in welke staat. Ik wilde als heropstapper in ieder geval cardan en dan niet te veel geld voor de motor. Met het idee, valt het tegen dan ben ik niet de hoofdprijs kwijt. Met de NT650V heb ik voor mijn wensen voorlopig een prima ding!

En dan heb ik het nog niet over de handigheid van de standaard koffers, al dan niet verbreed, en de niet al te opzichtige kuip. Honda heeft het destijds echt goed aangepakt door deze Spaanse motor in het gamma op te nemen. En nu is de opvolger ook bekend .... eerst nog wat meer genieten van deze motor.
Laatst gewijzigd door Lupo Deauville op 13 nov 2021, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
R1200RT 2010
R1150R 2004
NT650V 1999
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door Marcel »

Lupo Deauville schreef: 10 nov 2021, 16:06 . Ik wilde eerst een BMW. Tot ik zag wat dat kost, .......................in ieder geval cardan en dan niet te veel geld voor de motor.
Zo dacht ik er destijds (in 2010 en 185.000 km geleden) ook over.
Geen seconde spijt van gehad.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
peterh

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door peterh »

Interessant om te lezen hoe mensen bij de Deauville terecht kwamen. Lijkt haast alsof dat ding bij veel mensen onder de radar bleef!
Dat heb ik zelf ik elk geval lang gehad... ik heb zeven jaar gedacht dat ik een Transalp wilde, tot ik er recentelijk achter kwam dat Honda om datzelfde onverwoestbare blok ook een straatfiets met een cardan gebouwd had, die eigenlijk aan al mijn wensen voldeed.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door Marcel »

Soms moet je een beetje geholpen worden......
Ik ging terug van een Yamaha Dragstar Classic van 1100 cc naar een blokje van 700 cc en weinig PK.
Was best wel een dingetje.....

De doorslag gaf de betere bescherming die ik zocht ,.... naast het feit dat de cardan ook zeer wenselijk was.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Lupo Deauville
BMW R1200RT
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 apr 2021, 15:24
Locatie: Dongen NB

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door Lupo Deauville »

Sinds april heb ik deze dus en ik ben al 12.000 kilometer verder. En dat met vooral plezierkilometers want woon-werk zet met 8 km. enkele reis geen zoden aan de dijk.
R1200RT 2010
R1150R 2004
NT650V 1999
peterh

Re: Jesses, wat rijdt dat ding goed.

Bericht door peterh »

Ha, dan woon ik gelukkig verder van mijn werk (37 km). :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”