Voorouders van mijn vaders kant komen uit de hoek Willemstad - Fijnaart - Klundert. Dat ligt ten zuiden van het Hollandsch Diep. Hemelsbreed niet zo ver bij Strijen vandaan
Stamboom
- 
				Ed Vissers
 - Motorloos

Stamboom
Ik heb de laatste tijd wat zoekwerk gedaan naar mijn stamboom. Ik kom nu op een oudste feit (huwelijk) uit 1765 
Voorouders van mijn vaders kant komen uit de hoek Willemstad - Fijnaart - Klundert. Dat ligt ten zuiden van het Hollandsch Diep. Hemelsbreed niet zo ver bij Strijen vandaan

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Ed
- Frank
 - Honda ST1300
 - Contacteer:

- 
				Ed Vissers
 - Motorloos

- 
				Ed Vissers
 - Motorloos

- 
				Ed Vissers
 - Motorloos

- Frank
 - Honda ST1300
 - Contacteer:

Toevallig werden wij benaderd door een meneer die al jaren bezig was met onze stamboom en kregen wij een uitdraai.
Een leuke verhaal is, dat toen ik een jaar of 10 was ik met een vriendje een keer in Schipluiden was en werd aangesproken door een meneer en die aan mij vroeg: "Ik zoek de Korpershoek". waarop ik antwoordde: "dat ben ik!". Ik wist toen niet dat er een molen was die zo heette.

Een leuke verhaal is, dat toen ik een jaar of 10 was ik met een vriendje een keer in Schipluiden was en werd aangesproken door een meneer en die aan mij vroeg: "Ik zoek de Korpershoek". waarop ik antwoordde: "dat ben ik!". Ik wist toen niet dat er een molen was die zo heette.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- 
				RonalT

Re: Stamboom
Hee Ed, dat is dus het gebied waar ik woon. En inderdaad mensen met de naam Vissers wonen hier diverse....EdVissers schreef:Ik heb de laatste tijd wat zoekwerk gedaan naar mijn stamboom. Ik kom nu op een oudste feit (huwelijk) uit 1765
In Dinteloord al een stuk of 10 die ik ken.....
- Geert
 - Honda CBF600S

Als er wel documentatie van zou zijn dan waren we allemaal wel ergens familie van elkaar.Andries Mulder schreef:Mijn stamboon gaat terug tot 2000 BC.
Er is alleen geen documentatie van !
Groetjes
Geert
   & Marian  

Geert
- 
				Andries Mulder

Ja, zijn we ook. Daarom wil ik ook wel met jullie motorrijden. !Geert schreef:Als er wel documentatie van zou zijn dan waren we allemaal wel ergens familie van elkaar.Andries Mulder schreef:Mijn stamboon gaat terug tot 2000 BC.
Er is alleen geen documentatie van !
- MrSkippy
 - Motorloos

- 
				George

- 
				Ed Vissers
 - Motorloos

We gaan dit jaar nog wel wat molens tegenkomenFrank schreef:Toevallig werden wij benaderd door een meneer die al jaren bezig was met onze stamboom en kregen wij een uitdraai.
Groetjes,
Ed

Ed
- 
				Ed Vissers
 - Motorloos

Misschien nog verre familie van mijRonalT schreef:Hee Ed, dat is dus het gebied waar ik woon. En inderdaad mensen met de naam Vissers wonen hier diverse....EdVissers schreef:Ik heb de laatste tijd wat zoekwerk gedaan naar mijn stamboom. Ik kom nu op een oudste feit (huwelijk) uit 1765
In Dinteloord al een stuk of 10 die ik ken.....
Groetjes,
Ed

Ed
- 
				FreBa

Stamboom
Dag,
Mijn verhaal over mijn stamboom.
De familie is terug te volgen naar Zeeland. Mijn betover(= niet betóveren)grootvader zou kapitein op een schip zijn geweest. Op een slechte dag ging het fout en hij werd kaapvaarder (= zeerover). Dat is heel lang goed gegaan, maar uiteindelijk raakte hij in de gevangenis in Vlissingen. In die tijd was het de gewoonte om lastige, uitbehandelde gevangenisklanten te verbannen naar de venen. Hij, en zijn gezin, werden gedeporteerd naar Stadskanaal, althans in die buurt, en hij werd tewerk gesteld als veenafgraver. Zijn nazaten zijn daar blijven wonen, kennelijk eerzame mensen geworden, want er zat ook een dominee in de familie. Toen later zakte het peil en nu bestaat de familie hoofdzakelijk uit onderwijsmensen. Ook ik behoorde daarbij.
Met dank aan een nicht, die veel van haar vrije tijd in genealogie heeft gestoken.
Mhg, Fred

Mijn verhaal over mijn stamboom.
De familie is terug te volgen naar Zeeland. Mijn betover(= niet betóveren)grootvader zou kapitein op een schip zijn geweest. Op een slechte dag ging het fout en hij werd kaapvaarder (= zeerover). Dat is heel lang goed gegaan, maar uiteindelijk raakte hij in de gevangenis in Vlissingen. In die tijd was het de gewoonte om lastige, uitbehandelde gevangenisklanten te verbannen naar de venen. Hij, en zijn gezin, werden gedeporteerd naar Stadskanaal, althans in die buurt, en hij werd tewerk gesteld als veenafgraver. Zijn nazaten zijn daar blijven wonen, kennelijk eerzame mensen geworden, want er zat ook een dominee in de familie. Toen later zakte het peil en nu bestaat de familie hoofdzakelijk uit onderwijsmensen. Ook ik behoorde daarbij.
Met dank aan een nicht, die veel van haar vrije tijd in genealogie heeft gestoken.
Mhg, Fred
(M.I.A.)