Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Neem hier deel aan opiniepeilingen en enquêtes.
Plaats reactie

Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Zeer recent
2
4%
Minder dan 5 jaar geleden
4
8%
5 tot 10 jaar geleden
4
8%
10 tot 15 jaar geleden
5
10%
15 tot 20 jaar geleden
1
2%
Meer dan 20 jaar geleden
8
16%
Meer dan 30 jaar geleden
23
46%
Dat is zo lang geleden, dat weet ik niet meer....
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door De Deauco's »

Hoe lang rijd je al motor en moest je toen echt lessen of kreeg je gewoon een blauw plaatje met een L erop om te rijden en na afloop je rijbewijs.
Laat het ons weten....

Je mag 1 stem uitbrengen die niet achteraf gewijzigd kan worden. Je stem is alleen voor jouw zelf zichtbaar.
Het totaal aantal stemmen is wel voor iedereen zichtbaar.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ger Romijn
Honda ST1100
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 nov 2020, 20:45

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door Ger Romijn »

Oeps, dat is lang geleden.
Wel gewoon lessen gevolgd met aansluitend examen.
Geen idee meer hoe of wat.
In ieder geval geen oefen rijbewijs met een L om in de buurt te mogen rijden.
:brm Blij dat ik ST1100 rij. :up
Gebruikersavatar
Karel
Motorloos
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 aug 2016, 09:40
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door Karel »

Ik heb het na gekeken en dat is ongeveer 47 jaar geleden mijn motorrijbewijs.
Dat heb ik gehaald bij de Marechaussee dus dat gaat heel anders dan bij een gewone rijschool.
Heb ik in één keer gehaald.

Groetjes Karel
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door Cor »

Toen ik 18 was rijbewijs en gelijk vrachtwagen erbij.
1e auto was Volvo Amazone en gelijk ook maar een Volvo P210. Voor mijn 40e verjaardag een rijles gekregen en vanaf toen ook motor gekocht.
Eerst een Yamaha XV535 gekocht van mijn zwager en later verkocht aan 1e eigenaar (grondstewardess) op 16hoven.
Toen een Diversion 600 gekocht maar redelijk snel ingeruild voor een Deauville 650 bij Hans van Wijk.
Na een rit door de Ardennen met 2 personen en bagage ingeruild voor een Deauville 700 demo bij Motoport Rotterdam met undercover, mistlampen, grilbeschermer een hele tijd op gereden.
Vervolgens een ritje gemaakt op een ST1300 en nu al een aantal jaren verknocht aan deze motor.
Met 2 personen met bagage hellingen tot 30% gehad met haarspeldbochten en gaan.
Hopelijk nog een lange tijd genieten.
Op rijbewijs heb ik alleen de B1 niet. 8) :mrgreen: :D :l
Maar die heeft niemand in Nederland vanwege Europese wetgeving.
Ondertussen ook een paar keer met de LZV mee op pad geweest.
:b
Laatst gewijzigd door Cor op 27 apr 2023, 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Droopy
Honda NT700V
Berichten: 262
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:53
Locatie: Ede

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door Droopy »

Zal 1983 geweest zijn direct na mijn 18e verjaardag de eerste motorles, was een Honda CB400N met duo bediening en instructeur achterop. Ik heb 6 á 7 lessen gehad en tussendoor met een L gereden. Voor het rijden geslaagd alleen bij de theorie 1e keer gezakt, kort daarna weer theorie examen en geslaagd. mijn eerste motorrit na het behalen was op een CBX van Honda, wat een motor, was van een vriend die ik kon pakken als ik dat wou, ik had toen zelf geen motor.
Laatst gewijzigd door Droopy op 05 dec 2021, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
It's only a live time.
Dutchman
Honda NT650V
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 nov 2017, 14:02

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door Dutchman »

Ik wilde in 2008 eigenlijk een oude Mercedes gaan restaureren, maar ik wilde dat de buurt niet aan doen, zo'n klusauto op gemeentegrond. Heb toen maar een motor gekocht om op te knappen. Dat mocht van mijn vrouw gewoon in de woonkamer/keuken gebeuren. Ik had alleen nog geen motorrijbewijs dus dat heb ik er toen maar achteraan gehaald. In 2011 mocht ik het roze kaartje in ontvangst nemen.
peterh

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door peterh »

1981. Op mijn eigen Honda CB750. Met L-plaatje en oefenvergunning, en dan praktijk en theorie op dezelfde dag. Motorrijlessen waren er volgens mij nog niet eens.
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door Hans650 »

Gosh.... dat is lang geleden, toen ik nog jong was.... :en1
Waarschijnlijk in '77 of '78 denk ik.

Ja, met een plaatje met een L achterop de CB200 tot in de Meije, totdat ik het plaatje een keer 'verloor' zullen we maar zeggen.
1, hooguit 2 lessen, kan me niet eens meer herinneren, in de buurt van Bodegraven/Gouda.
Maar wel in 1 keer geslaagd met 38 van de 40 punten voor theorie. De opmerking van de examinator is wel blijven hangen:
"Nou, je kunt wel zien dat je kunt motorrijden" :)

Drie of vier jaar later ook de uitbreiding voor de 4-wieler erbij gehaald, ook weer in 1 keer. Gelukkig, want het was al duur zat....

Harmony,
Hans.
( die zich oud voelt worden bij dergelijke vroege herinneringen )
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
peterh

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door peterh »

Ja, ik kreeg ook zoiets. "Nou, dan nu de theorie maar, want dat rijden zit wel goed." :mrgreen:
Lupo Deauville
BMW R1200RT
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 apr 2021, 15:24
Locatie: Dongen NB

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door Lupo Deauville »

In 1987 in Rotterdam. Auto had ik al en onder mijn huis zat een rijschooltje. Eerste les de stad in op een Honda CB ??? met bediening achterop. Tweede les alleen op de motor en de instructeur in de auto, Derde les min of meer alleen omdat ik de instructeur kwijt was geraakt. Vierde en laatste les om de puntjes op de i te zetten bij de speciale verrichtingen. Maar het afrijden was nog het meest bijzonder. Alweer de volgauto met examinator en instructeur kwijt. Via de headset gaven ze al aan dat het niet mijn fout was. Eenmaal terug bij het CBR moest ik beloven van de examinator niet te kort achter een auto in te voegen op de snelweg. Dat was eigenlijk het enige dat hij kon beoordelen want na Kleinpolderplein raakte ik hen kwijt bij de afslag Zestienhoven. Ik kreeg de opdracht er af te gaan maar zij misten de afslag en moesten door tot Delft Zuid. :D En het CBR is op de Noorderbocht .....
Ik houd me nog steeds aan de belofte.

Onlangs nog een VRO cursus erbij gepakt. Lang niet gereden en moderne motorbanden gaven de aanleiding. Ik raad het iedereen aan.
R1200RT 2010
R1150R 2004
NT650V 1999
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1463
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door Henk Engberts »

In november 2009 slaagde ik na de 5e keer voor AVD (3e deel verkeersdeelname) In maart 2010 kocht ik de honda Deauville NT650V bouwjaar 2001. Het was een groen exemplaar, en een schademotor die stond toen bij Motorhuis Bakker in Nieuw Weerdinge te koop. 8 jaar met veel plezier op gereden, en toen heb ik deze ingeruild voor de BMW R1150RT.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide
Berichten: 696
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Vaassen

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door MrRiP »

Zins oktober 2000
Was niet van plan om ooit nog op 2 wielen te gaan rijden na 2x een ongeluk op de bromfiets mee gemaakt te hebben
Maar door een weddenschap met 2 jongere collega’s toch voor de motorrijbewijs gegaan
Tja kan je wel raden wie deze gewonnen heeft :)
Zins dien heeft veel plezier weer op 2 wielen en veel gezellige mensen ontmoet
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
mierbeer
Honda NT700V
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jul 2017, 21:48
Locatie: Rijen

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door mierbeer »

Moet ergens in 1982 zijn geweest. Ik leste toen op een Suzuki GSX 400F bij rijschool Duine in Bergen op Zoom. Die Suzuki GSX 400 F vond ik in die tijd best wel een snelle motor. Toen ik mijn rijbewijs gehaald had kocht ik een Honda CB 400T.
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door pheufk »

Heb mijn rijbewijs in 1964 gehaald met mijn toendertijd een lambretta scooter 125cc.Daarna Suzuki's en verschillende Honda's gehad, en sinds 2010 pan european ST1300..
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
VDS
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2023, 22:37

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door VDS »

Behaald in 1980, eerste motor honda CB400four, honda schadow 750, GS 1200, GSA 1200 en laatste RT 1200 en nu dromen van de NT1100DCT.
Gebruikersavatar
BrendaH
Honda ST1300
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 apr 2014, 06:24
Locatie: Wierden

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door BrendaH »

1989.
Toen Joop en ik net samen“liepen” had Joop een Honda CB550 (bordeaux rood).
Ik heb weinig kunnen genieten van het achterop zitten en samen toeren, want hij verkocht hem vrij snel.
Waarom, dat weet ik niet meer.
Een hele poos had hij geen motor.
Toen we in 1989 samen gingen wonen zagen we bij toeval een advertentiebriefje bij de supermarkt.
Ja, dat was toen nog echt een dingetje. Na het afrekenen nog even op het bord met de advertenties sneupen.
Nu met marktplaats, zou je dat bijna vergeten ;) .
Affijn, ik wijk af. We waren dus bij de supermarkt op het bord met advertenties aan het kijken toen we een Honda CB650 tekoop zagen staan.
Wij naar huis om te bellen en naar de bank om het geld van de spaarrekening te halen en hem gekocht.
Ik kon weer lekker bij Joop achter op de motor.
Na het behalen van mijn auto rijbewijs, ben ik meteen voor mijn motorrijbewijs gegaan.
Dankzij mijn uren achterop had ik zoveel gevoel dat ik in 7 lessen mijn rijbewijs mocht halen.
Toen konden we hem meteen naar het gemeentehuis om hem op te halen, klaar terwijl u wacht (dat kon toen nog wel dus :mrgreen: ).
Joop kocht een kawasaki voor mij. Hij was wel felgroen, maar Joop heeft hem prachtig blauw gespoten.
Daar heb ik heel wat km's op gereden tijdens mijn toerritten samen met Joop, maar wanneer ik alleen op pad ging pakte ik toch liever de Honda.

Afbeelding
Groetjes Brenda
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door JoopH »

Vandáár al die ‘spookkilometers’! :D
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Gebruikersavatar
BrendaH
Honda ST1300
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 apr 2014, 06:24
Locatie: Wierden

Re: Hoe lang geleden heb jij je rijbewijs gehaald?

Bericht door BrendaH »

:mrgreen: betrapt :tg
Groetjes Brenda
Plaats reactie

Terug naar “Poll's”