Een motorhoes, maar welke?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Een motorhoes, maar welke?

Bericht door Hans650 »

Vlak voor de verkoop van mijn CX500 kocht ik een Verheul Motorhoes type 950Z. De CX verdween, de Deauville kwam, en de hoes paste daar ook prima overheen.

Nu, nog geen 4 jaar later, vallen de gaten erin. Niet aan de bovenkant, maar de zijkanten zien er treurig uit. De stof (?) scheurt bij de naden, en daar vallen dan ook de meeste gaten.

Conclusie, ik ben aan een andere motorhoes toe.

Er zullen vast wel meer clubleden zijn waar de motor noodgedwongen buiten moet staan.
Mijn vraag is dan ook: Welke hoes is geschikt, en vooral ook redelijk duurzaam, DWZ houdt het een tijdje uit. Elke 4 jaar een nieuwe van Verheul aanschaffen kost meer als elke drie jaar een merk X van een paar tientjes kopen.

Wie heeft (goede) raad ?

Harmony,
Hans.
( ook druk met andere dingen als alleen maar de Deauville... )
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 493
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Een motorhoes, maar welke?

Bericht door JoopH »

Lidl heeft geregeld aanbiedingen op gebied van motorrijden, wandelen, paardesport en meer.
Deze spullen kun je het hele jaar door, bestellen via Lidl online.
Ze hebben een motorhoes in 2 maten voor €14,99. Ook al zou je er 2 of 3 jaar mee doen, dan staat je motor voor weinig centen lekker droog en/of uit de zon.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Een motorhoes, maar welke?

Bericht door Hans650 »

Het heeft even geduurd, maar mijn verjaardag was een goede gelegenheid om aan een motorhoes te komen. Deze komt bij mPartz vandaan, niet in de maat L voor een Deauville, maar omdat er een hoog scherm gemonteerd is, en omdat ik soms te lui ben om de topkoffer eraf te halen, in de maat XL . Wat ze dan ook adviseren voor een NT650v plus scherm en koffer.

Deze dus : https://www.mpartz.nl/motorhoes-honda-nt650v-p-38m2757y

't Ziet er een stuk beter uit als de rafelige oude hoes. Maar misschien is daar ook nog wel een nuttige bestemming voor te vinden.

Bedankt voor het meedenken....


Harmony,
Hans
Afbeelding
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”