Blik op de Weg.

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
FreBa

Blik op de Weg.

Bericht door FreBa »

Dag,
Ietwat aan de late kant: vanavond om 22.25 uur op Ned 1 het Leo de h
Haas programma: BodW
Vanavond een motorspecial. Dus iets voor ons!
Mhg, FreBa
Geert
Honda CBF600S

Re: Blik op de Weg.

Bericht door Geert »

Thxx voor de tip, ik ga zo kijken.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

Ook wij zullen vanaf 22.25u afstemmen op 1 :lol:

Trekt nog veel kijkcijfers als er heel veel kijkers van ons forum op Ned 1 afstemmen. :tg
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Goh, lees ik toch nog nét op tijd dit berichtje, zet 'm gelijk aan!

Enne, Claudia:
Trekt nog veel leden als er heel veel kijkers van Ned 1 op ons forum afstemmen. :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Was een duur ritje voor die Engelsman. ppfffffffffff, kan je leuke dingen mee doen. :P
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
FreBa

Bericht door FreBa »

Dag,
Mooie aflevering.
Respect voor die collega met handhandicap!
Mhg, FreBa
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Wie heeft zich zelf herkent?? :brrr :brrr
Laatst gewijzigd door barend op 14 sep 2011, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

:( finaal gemist..helaas..
Morgen maar even via internet kijken...
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Helaas geen tijd . Het had iets met "nullen" en "enen" te maken :tg
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Heb met een half oog gekeken, had een aantal dozen e.d. met mooi Garmin-spul om me heen staan wat ik toch niet met rust kon laten ;-)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Koen,
Een aantal dozen Garmin spul :vrb Zit elk onderdeeltje dan apart in een doos verpakt en heb je een overdoos waar alles in zit :?:
:tg Wel opletten wat je schrijft want wie kaatst kan de bal verwachten. :tg
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Koen heeft in veel opzichten gelijk, er zijn drie dozen om uit te pakken.

Uiteraard de doos met de Zümo 660,
de doos met de GTM 12 TMC,
en de doos met de nuMaps Lifetime update.

Waar we het nog wel over moeten hebben, is zijn vermogen om met een half oog te kijken :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Poeh. Geen wonder dat ik m'n collega's zo vaak hoor zeuren over motorrijders. Hier zitten ook een aantal gevallen bij waarvan ik mijn bedenkingen heb.
Duur geintje voor die Engelsman, maar ik heb mezelf verder nergens gezien. Ook herken ik mij niet in het beeld dat geschetst wordt van de 'gemiddelde motorrijder' in deze aflevering. Er wordt bijvoorbeeld niet een positief voorbeeld geïllustreerd van 'zo kan het ook'. Dat mis ik dan wel weer een beetje.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Ook 'Blik op de weg' is een sensatieprogramma, waarbij het voor de kijkcijfers niet interessant is de zich gedragende weggebruiker in beeld te brengen.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

PA1BEN schreef:Waar we het nog wel over moeten hebben, is zijn vermogen om met een half oog te kijken :lol:
Bij het "met een half oog kijken" gaat het zogezegd het ene oog in, het andere weer uit :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Bericht door FreBa »

door PA1BEN » za sep 10, 2011 11:47 am

Ook 'Blik op de weg' is een sensatieprogramma, waarbij het voor de kijkcijfers niet interessant is de zich gedragende weggebruiker in beeld te brengen.

Dag,
Daar ben ik het niet mee eens.

Wegmisbruikers vind ik wel een sensatieprogramma. Alleen al de aankondiging in de bladen en de intro bij het programma. "We" zijn altijd wegmisbruikers.
Bij BodW gaat het veel vaker over keuzes die mensen maken in het verkeer. Leo zegt dat ook staande op het viaduct: We geven dan gas, maar je zou ook voor gas loslaten kunnen kiezen.
Sterk punt is ook m.i. de achtergrondgesprekken bij de mensen thuis. Zo ook bij die gehandicapte motorrijder.

In BodW staat de mens centraal en bij WmB de verkeersovertreding.
Mhg, FreBa
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik ben het grotendeels met FreBa eens, de insteek van BodW is minder sensatiebelust dan de SBS6-variant. Bij Wegmisbruikers moet er minstens één invordering rijbewijs per aflevering zijn, anders trekt het te weinig kijkers.

Wat ik bij BodW leuker vind is dat men een bepaald thema pakt en dit in een aflevering (of soms meerdere afleveringen zelfs) helemaal uitdiept. Denk aan de special over motoren, maar ook vrachtwagens, ambulance, orgaandonatie, politiemotor(begeleiding) etc.

Maar natuurlijk moet men ook bij BodW wel af en toe inzoomen op de excessen die men tegenkomt, want uiteindelijk wil ook Leo de Haas natuurlijk gewoon dat er mensen kijken en dit soort weggedrag trekt meer kijkers dan een braaf de regels volgende wegdeelnemer.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f

Bericht door jack-f »

Dus zullen wij niet gefilmd worden Koen denk ik zomaar.Althans niet bij deze programma,s misschien bij Holland's got talent, al zou ik nu nog niet weten waarin wij samen kunnen uitblinken.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik zou ook niks kunnen bedenken Jack, tenzij je wat trucjes met die driewieler hebt geleerd die je ons nog niet hebt laten zien ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f

Bericht door jack-f »

Ik ben er(gelukkig zonder schade) twee keer mee plat gegaan,( ja dat kan ook met deze driewieler) maar dat wil ik geen truckje noemen. :tg :tg
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Niet dat ik het goedkeur, maar wel "knap" hoe die Engelsman met topsnelheid over het weggetje scheurt.
De auto van BodW had met 170 km op de teller de grootste moeite om hem in te halen.
Voor de rest natuurlijk volstrekt onverantwoord wat die gozer doet.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
jack-f

Bericht door jack-f »

Wat mij dan weer verbaasd :o : is dat hij met een schikking(€ 750) :cry: wegkomt omdat zijn originele rijbewijs in Engeland ligt :idea: en het daarom niet ingevorderd kan worden. Misschien moeten wij ons originele rijbewijs maar bij een in het buitenland wonend familielid deponeren en ook met een copie gaan rijden, de Engelsman had het zelfs over een kleurencopie. :vrb Hebben wij ons rijbewijs in zo'n geval bij ons, dan ben je het echt maanden kwijt met (of zonder) boete.Dus ondanks veel geld komt hij er in mijn ogen nog goed vanaf.
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Ik denk dat ze zijn rijbewijs wel wilde hebben maar dat het te veel gedoe is, en daarom eieren voor zijn geld kozen , dus een schikking , ja het gaat bij jou niet op want je moet het orgineel bij je hebben.
dus ze dachten beter iets dan niets.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Koen schreef:Ik zou ook niks kunnen bedenken Jack, tenzij je wat trucjes met die driewieler hebt geleerd die je ons nog niet hebt laten zien ;)
Een motor die een stoppie maakt en toch met 2 wielen op "de grond" rijdt :) Dat doe jij hem niet na Koen :tg
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Daar heb je helemaal gelijk in. En als 'm dat lukt op dat klein stukkie podium waar ze de opnames doen, krijgt ie van mij alvast een dikke 10 (5 punten voor elk wiel wat ie nog aan de grond heeft) ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Bericht door RonalT »

PA1BEN schreef:Ook 'Blik op de weg' is een sensatieprogramma, waarbij het voor de kijkcijfers niet interessant is de zich gedragende weggebruiker in beeld te brengen.
Dat is dan ook de reden dat ik dat soort programma's meid als de pest.
Ik hoor het later wel.
FreBa

Bericht door FreBa »

Dag,
Denk eraan: om 22.25 uur weer Blik op de Weg.
K IJ K E N
Mhg, FreBa
BertG

Bericht door BertG »

RonalT schreef:
PA1BEN schreef:Ook 'Blik op de weg' is een sensatieprogramma, waarbij het voor de kijkcijfers niet interessant is de zich gedragende weggebruiker in beeld te brengen.
Dat is dan ook de reden dat ik dat soort programma's meid als de pest.
Ik hoor het later wel.
Als er iets géén sensatieprogramma is dan is het BODW.

Nooit belerenden en beledigende voice-overs, geen bijnamen aan bestuurders gevend en informatief thema programma.
Daar kan 'de poedel' en Koos Spee nog een puntje aan zuigen.
Maar dat was ook de reden dat Koos Spee koos voor SBS6: zij wilden wel de sensatie zoeken ipv de educatie brengen.
En daarom zenden ze voortdurend verouderde uitzendingen uit zodat boetebedragen en verkeersregels niet meer kloppen.
Maar who cares?
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Bedankt Freba, we nemen het op.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
stxrider

Bericht door stxrider »

Laten we wel wezen, er moet toch iets zijn waarbij je zegt hé.......... De ene keer spreekt het je meer aan dan de andere keert. Maar vind het programma van Leo best educatief en geeft stof to nadenken. Zelfs wegmisbruikers vind ik iets hebben. Maar ik kijk dan ook wat de reden daarvan is, of wat men zoal uithaalt. Je kan ook andersom redeneren, wat ze ook in de uitzending vaak herhalen, waarmee vestig je de aandacht op je!
RonalT schreef:Dat is dan ook de reden dat ik dat soort programma's meid als de pest.
Ik hoor het later wel.
Waarom zou je dit programma mijden? Paul & Witteman is misschien veel erger...........en gaat soms helemaal nergens over.

Ik ben zelf ook eens in blik op de weg geweest, heel kort :lol: gelukig. Uitzending m.b.t. verkeersregelaars en hun functie in het verkeer. Het leuke van BodW is dat ze elke keer zoeken naar een actueel onderwerp wat speelt of een functie heeft in het verkeer. En dat is toch een andere benadering dan Wegmisbruikers.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”