NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Wel gave motoren. Het blokje is hagelnieuw en ontwikkeld voor een laag brandstofverbruik.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Een ding wat in elk geval meteen opvalt, ongeacht wat je van het model vindt, is inderdaad het verbruik: 1 op 27,9 !
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk is en bij niet-snelweg-ritten.
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk is en bij niet-snelweg-ritten.
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Beide modellen lijken een volgende stap in de ontwikkeling van nieuwe motoren.
Wat mij bij beide modellen aanspreekt is dat het vermogen en koppel bij relatief laag toerental beschikbaar is.
Ook het lage brandstofverbruik, vooropgesteld dat het in de praktijk haalbaar is, is in deze tijd van hoge brandstofprijzen zeer welkom.
Door de flinke hoeveelheid accessoires voor de NC700X kan men vooral dit model aan ieders persoonlijke wensen aanpassen. Maar met al die accessoires zou de prijs wel eens flink op kunnen lopen.
De optionele 'Dual Clutch Transmission' vind ik een prima techniek die mij wel aanspreekt.
Ondanks dat je in de aankondiging kan lezen 'innovative new motorcycle' en 'Hassle-free maintenance', is het een met een ketting aangedreven motor en is het voor mij dé reden om dit model niet te kiezen: Ook zit er geen middenstandaard op (apart aan te schaffen).
En als laatste opmerking; De dubbele functie van zowel de nokkenas (drijft nu ook de waterpomp aan) als de balanceeras (drijft nu ook de oliepomp aan), lijkt mij alleen voor lagere productiekosten belangrijk. Misschien dat anderen daar anders over denken.
Conclusie;
Wat mij bij beide modellen aanspreekt is dat het vermogen en koppel bij relatief laag toerental beschikbaar is.
Ook het lage brandstofverbruik, vooropgesteld dat het in de praktijk haalbaar is, is in deze tijd van hoge brandstofprijzen zeer welkom.
Door de flinke hoeveelheid accessoires voor de NC700X kan men vooral dit model aan ieders persoonlijke wensen aanpassen. Maar met al die accessoires zou de prijs wel eens flink op kunnen lopen.
De optionele 'Dual Clutch Transmission' vind ik een prima techniek die mij wel aanspreekt.
Ondanks dat je in de aankondiging kan lezen 'innovative new motorcycle' en 'Hassle-free maintenance', is het een met een ketting aangedreven motor en is het voor mij dé reden om dit model niet te kiezen: Ook zit er geen middenstandaard op (apart aan te schaffen).
En als laatste opmerking; De dubbele functie van zowel de nokkenas (drijft nu ook de waterpomp aan) als de balanceeras (drijft nu ook de oliepomp aan), lijkt mij alleen voor lagere productiekosten belangrijk. Misschien dat anderen daar anders over denken.
Conclusie;
- Zonder de, voor veel geld, extra aan te schaffen accessoires zijn het kale motoren met interessante specificaties.
Jammer dat het geen cardanoverbrenging heeft.
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Cardan betekent meer gewicht en meer vermogensverlies.
Middenbok betekent ook meer gewicht.
Evenals de DCT.
DCT is voor sommigen een leuke extra of een gimmic, andere puristen zouden er nog niet dood mee gevonden willen worden.
Een collega rijdt momenteel met een DCT.
Hij kan nog maar moeilijk wennen aan de verplaatste schakelaars ten koste van de schakelaar voor op en neer schakelen.
(Claxon- en grootlicht-knipper-schakelaar)
Vervelender wordt het, denk ik, als je na een tijd op een motor moet gaan rijden zonder DCT en derhalve weer moet 'terug'wennen.
Dan zit je constant te seinen en te claxoneren en jaag je je motor in zijn begrenzer
Persoonlijk zou ik met een kettingfiets kunnen leven door een Scott-oiler (o.i.d.) te monteren.
Bovendien (ik heb tenslotte een BMW
) kun je een kettingprobleem makkelijker oplossen dan een cardanprobleem.
Middenbok betekent ook meer gewicht.
Evenals de DCT.
DCT is voor sommigen een leuke extra of een gimmic, andere puristen zouden er nog niet dood mee gevonden willen worden.
Een collega rijdt momenteel met een DCT.
Hij kan nog maar moeilijk wennen aan de verplaatste schakelaars ten koste van de schakelaar voor op en neer schakelen.
(Claxon- en grootlicht-knipper-schakelaar)
Vervelender wordt het, denk ik, als je na een tijd op een motor moet gaan rijden zonder DCT en derhalve weer moet 'terug'wennen.
Dan zit je constant te seinen en te claxoneren en jaag je je motor in zijn begrenzer

Persoonlijk zou ik met een kettingfiets kunnen leven door een Scott-oiler (o.i.d.) te monteren.
Bovendien (ik heb tenslotte een BMW

Het zorgt voor een smaller/compacter motorblok.En als laatste opmerking; De dubbele functie van zowel de nokkenas (drijft nu ook de waterpomp aan) als de balanceeras (drijft nu ook de oliepomp aan), lijkt mij alleen voor lagere productiekosten belangrijk. Misschien dat anderen daar anders over denken
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ik vind dat er voor de NC700X toch een beetje naar BMW is gekeken.
Gelet op de 'snavel' onder de koplamp en de stijl oplopende 'tank' / opbergvak.
Jammer dat er weinig foto's zijn van de linker handgreep/stuurhelft met controls EN HAND-/PARKEERREM?
Op foto MNC7X2012A_Y en MNC7X2012A_Z (op de linkerrand van de foto) zie je iets van de up-down-schakelaars. Of hieronder op 1 plaatje.

Op de MNC7X2012A_Z vind ik hem het mooist, een plaatje.

De NC700S heb ik niet zoveel mee.
Edit: Wat me wel leuk en mooi lijkt passen is een underseat uitlaat ipv dat 'konijnenhol' a-synchroon aan de zijkant
Zie foto's in het bericht hieronder van Stephan.
Gelet op de 'snavel' onder de koplamp en de stijl oplopende 'tank' / opbergvak.
Jammer dat er weinig foto's zijn van de linker handgreep/stuurhelft met controls EN HAND-/PARKEERREM?
Op foto MNC7X2012A_Y en MNC7X2012A_Z (op de linkerrand van de foto) zie je iets van de up-down-schakelaars. Of hieronder op 1 plaatje.

Op de MNC7X2012A_Z vind ik hem het mooist, een plaatje.

De NC700S heb ik niet zoveel mee.
Edit: Wat me wel leuk en mooi lijkt passen is een underseat uitlaat ipv dat 'konijnenhol' a-synchroon aan de zijkant

Zie foto's in het bericht hieronder van Stephan.
Laatst gewijzigd door BertG op 08 nov 2011, 13:22, 6 keer totaal gewijzigd.
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Even ter visualisatie:
NC700S

NC700X

NC700S

NC700X

Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ik lees overigens dat de NC700X een 14.1 liter benzinetank heeft. Maar met een verbruik van 1 op 27,9 (indien dit representatief is voor de realiteit) kom je dan nog op ongeveer 390 km. Dankzij de kleine tank heb je nu de mogelijkheid om bijvoorbeeld je helm op te bergen in een bagageruimte vóór het zadel.


Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ik vind het een aantrekkelijke motor,maar ik denk,dat er niet zoveel Deauvillers
op dit model zullen overstappen.
Wij zijn immers gewend aan die heerlijk onderhoudsvrije cardan.
Niet te vergeten de standaard aanwezige koffers en dan ook nog eens het in
vijf standen verstelbare scherm!
Als je dit allemaal nog eens extra moet aanschaffen,dan denk ik dat de prijs
behoorlijk hoger wordt.
En eigenlijk vind ik,dat de aan te schaffen accessoires het model niet ten
goede komen.
De achterkant strookt dan niet meer met het front ben ik bang.
Zo zie je maar:gelukkig verschillende inzichten en meningen.
We weten nog geen prijzen etc.,maar het zou best kunnen,dat
voor degenen die de Deau willen vervangen {als je tenminste nieuw koopt }
straks de Integra aantrekkelijker wordt.
Ben benieuwd wanneer de eerste aankoop van deze nieuwe 700-er
op ons forum vermeld wordt.
Allen gegroet, jouke,

op dit model zullen overstappen.
Wij zijn immers gewend aan die heerlijk onderhoudsvrije cardan.
Niet te vergeten de standaard aanwezige koffers en dan ook nog eens het in
vijf standen verstelbare scherm!
Als je dit allemaal nog eens extra moet aanschaffen,dan denk ik dat de prijs
behoorlijk hoger wordt.
En eigenlijk vind ik,dat de aan te schaffen accessoires het model niet ten
goede komen.
De achterkant strookt dan niet meer met het front ben ik bang.
Zo zie je maar:gelukkig verschillende inzichten en meningen.
We weten nog geen prijzen etc.,maar het zou best kunnen,dat
voor degenen die de Deau willen vervangen {als je tenminste nieuw koopt }
straks de Integra aantrekkelijker wordt.
Ben benieuwd wanneer de eerste aankoop van deze nieuwe 700-er
op ons forum vermeld wordt.
Allen gegroet, jouke,


- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ziet er wel grappig uit, maar ik sluit me aan bij enkele van bovenstaande reageerders: geen cardan dus geen optie voor mij.
Ik vind het opbergvak voor het zadel wel errug geinig, ook wel praktisch op zich, ervan uitgaande dat er ook echt een (systeem)helm in past.
Als ik de "kale" versies zo zie, doet 't me niet zoveel, beetje saaie motoren. "Aangekleed" zien ze er wel aardig uit, maar ik wil even niet weten wat je er dan voor moet neertellen...
Ik vind het opbergvak voor het zadel wel errug geinig, ook wel praktisch op zich, ervan uitgaande dat er ook echt een (systeem)helm in past.
Als ik de "kale" versies zo zie, doet 't me niet zoveel, beetje saaie motoren. "Aangekleed" zien ze er wel aardig uit, maar ik wil even niet weten wat je er dan voor moet neertellen...
Grtz! Koen




-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Persoonlijk ga ik dan meer voor de 'Crossover', de NC700x. Voor mij ontbeert inderdaad de cardanaandrijving. Persoonlijk ben ik wel te spreken over de multifunctionaliteit van het blok, het verbruik en de looks van de X.
Waar ik dan weer van schrik is de enkelvoudige remschijf voor. Ik vraag me af of je dit niet merkt in je stuur. Ook zullen de kosten niet mals zijn, honda kennende. De accesoires zullen natuurlijk helemaal onbetaalbaar zijn dus voor mij zal het hem niet worden.
Waar ik dan weer van schrik is de enkelvoudige remschijf voor. Ik vraag me af of je dit niet merkt in je stuur. Ook zullen de kosten niet mals zijn, honda kennende. De accesoires zullen natuurlijk helemaal onbetaalbaar zijn dus voor mij zal het hem niet worden.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
KOFFERS NC700X
Dat benne wel hele smalle koffertjes...

MOTORBLOK NC700
En dat is wel een hele lange nokkenasketting...

...als dat maar goed gaat met de nokkenaskettingspanner.
Daar heeft Honda toch al een geschiedenis mee.
Dat benne wel hele smalle koffertjes...

MOTORBLOK NC700
En dat is wel een hele lange nokkenasketting...

...als dat maar goed gaat met de nokkenaskettingspanner.
Daar heeft Honda toch al een geschiedenis mee.
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Allebei kettingfietsen, dus voor mij niet interessant. Ik hoop toch wel dat Honda de "lichte" cardantoerder in het programma houdt, en niet iedereen naar de Pan jaagt!
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
waar ik van gecharmeerd ben is het weinige onderhoud en het lage benzineverbruik.
Het uiterlijkvind vind ik OK. Schoorvoetend accepteer ik de ketting, aangezien deze tegenwoordig
wel 30.000 km meegaan.
Wat ik jammer vind is het piepkleine windschermpjje. Ik zit graag UIT de wind. Alleen al daarvoor zou ik voor
de Integra kiezen. Helaas zijn de prijzen nogal aan de hoge kant. Misschien moet Honda de fabrieken maar
naar China of Korea verhuizen of misschien Oost Europa (?) maar ja dan krijg je weer werkeloze Japanners.
De crossrummers zijn voor mij geen optie, veels te hoog benzine-verbruik.
PS vergeet niet dat je bij BMW ook voor elk wissewasje extra moet betalen.
Van mij mag Honda de Deauville een ECHTE opknapbeurt geven.
Nog zuiniger, veel lichter (min 50 kilo) een betere stroomlijn en langere veerwegen, met behoud van de betrouwbaarheid uiteraard.
Het uiterlijkvind vind ik OK. Schoorvoetend accepteer ik de ketting, aangezien deze tegenwoordig
wel 30.000 km meegaan.
Wat ik jammer vind is het piepkleine windschermpjje. Ik zit graag UIT de wind. Alleen al daarvoor zou ik voor
de Integra kiezen. Helaas zijn de prijzen nogal aan de hoge kant. Misschien moet Honda de fabrieken maar
naar China of Korea verhuizen of misschien Oost Europa (?) maar ja dan krijg je weer werkeloze Japanners.
De crossrummers zijn voor mij geen optie, veels te hoog benzine-verbruik.
PS vergeet niet dat je bij BMW ook voor elk wissewasje extra moet betalen.
Van mij mag Honda de Deauville een ECHTE opknapbeurt geven.
Nog zuiniger, veel lichter (min 50 kilo) een betere stroomlijn en langere veerwegen, met behoud van de betrouwbaarheid uiteraard.
-
- Honda NC750X DCT
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
- Locatie: Uden NL
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ik ga alleen nog maar voor cardan en geforceerde koeling.
Maar wat voor mij het allerbelangrijkste is, is de zit.
Misschien past op de nieuwe modellen ook wel een Yves Meillozadel ?
Maar wat voor mij het allerbelangrijkste is, is de zit.
Misschien past op de nieuwe modellen ook wel een Yves Meillozadel ?
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
IK ga wel op de motorbeurs kijken in februari.
Die plaatjes zijn leuk maar niets is beter dan de real thing
Die plaatjes zijn leuk maar niets is beter dan de real thing

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Zal 'ie daar in 'real-life' te zien zijn?
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

-
- Honda NC750X DCT
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
- Locatie: Uden NL
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
het duurt ook nog effe voordat de beurs open is
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ik vind een oordeel vellen over een machine een beetje onzin. het is een beetje natte vingerwerk..... Je moet die machines altijd in het echt zien, en dan kan je ze zelf goed beoordelen hoe ze rijden middels een proefrit
ik zou niet weten waarom je een deauville langere veerwegen zou moeten geven. Of
wil je misschien een DeavilleX GS?
Ze kunnen dan beter een instelbare/progressieve veer erin zetten uit een hoger segment..........
De
toekomst zal uitwijzen of er nog een nieuwe Deauville of Pan European komt.
Don schreef:Van mij mag Honda de Deauville een ECHTE opknapbeurt geven.
Nog zuiniger, veel lichter (min 50 kilo) een betere stroomlijn en langere veerwegen, met behoud van de betrouwbaarheid uiteraard.


Ze kunnen dan beter een instelbare/progressieve veer erin zetten uit een hoger segment..........
De

-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
De Deauville is best zijwindgevoelig. Lichter maken zal dat verergeren. Het is beter de handelbaarheid te vergroten door het zwaartepunt omlaag te brengen.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
En de stroomlijn aan te passen.
Bij het uitkomen van de allereerste Sierra (met de ingevallen koplampen) ging er een Ford Probe I t/m IV concept aan vooraf. (Later is de Ford Probe als model uitgebracht.)
Die Sierra had toen een revolutionaire luchtweerstandscoëfficient van (ik meen) 0,24. Nu lachen ze daarom.
Dat behaalde men toen door het vlak maken van de bodem en de zijkant (zie de achterwielen en raamlijsten).
Maar toen werd al duidelijk dat hoe gestroomlijnder in de richting van N-Z, des te gevoeliger voor wind in de richting O-W.
Bij de Deauville zorgen de vele dichte oppervlakken opzij voor windvangst icm met gewicht en zwaartepunt (zoals Ed terecht al opmerkte).
Bij het uitkomen van de allereerste Sierra (met de ingevallen koplampen) ging er een Ford Probe I t/m IV concept aan vooraf. (Later is de Ford Probe als model uitgebracht.)
Die Sierra had toen een revolutionaire luchtweerstandscoëfficient van (ik meen) 0,24. Nu lachen ze daarom.
Dat behaalde men toen door het vlak maken van de bodem en de zijkant (zie de achterwielen en raamlijsten).
Maar toen werd al duidelijk dat hoe gestroomlijnder in de richting van N-Z, des te gevoeliger voor wind in de richting O-W.
Bij de Deauville zorgen de vele dichte oppervlakken opzij voor windvangst icm met gewicht en zwaartepunt (zoals Ed terecht al opmerkte).
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Vast wel.Stephan schreef:Zal 'ie daar in 'real-life' te zien zijn?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
De CBR1000 RR fireblade weegt rijklaar 200 kg. Dit is 50 kg minder dan de Deauville.Ed Vissers schreef:De Deauville is best zijwindgevoelig. Lichter maken zal dat verergeren. Het is beter de handelbaarheid te vergroten door het zwaartepunt omlaag te brengen.
Met zijn 1000 CC en 178 PK loopt hij tegen de 300 km/uur. Ik heb nog niemand horen klagen over
zijwindgevoeligheid bij deze krachtpatser. Het kan dus wel, niet te zwaar en geen last van zijwind.
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Don, ik denk dat dit appels met peren vergelijken is.
Een Deauville is een toermotor waarvan de zit anders is en volledig bekleed is met plastic en veel al een topkoffer heeft. Een Fireblade is voor mij meer een sportmotor waar je meer ligt dan zit op de motor en dat heeft denk ik wel invloed op de rijeigenschappen.

Een Deauville is een toermotor waarvan de zit anders is en volledig bekleed is met plastic en veel al een topkoffer heeft. Een Fireblade is voor mij meer een sportmotor waar je meer ligt dan zit op de motor en dat heeft denk ik wel invloed op de rijeigenschappen.


Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Honda ST1300
- Berichten: 4023
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ik ga wel op de beurs kijken. Leuke onderbreking van de wintertijd. Verder zit dit niet in mijn boodschappenmandje vanwege o.a. door Koen, Jouke en Bert gemaakte opmerkingen als nokkenaskettingspanner (nieuw scrabblewoord), het missen van cardan, het scherm, de opbergruimten en past mijn helm echt wel in de m.i. kleine opbergruimte. Ik heb nogal een grote kop
en die helm zou dan wel moeten passen incl. de aansluting van mijn Cardo.
Dus blijft vooralsnog leuk om naar te kijken
maar daar staat de Jaarbeurs vol mee.


Dus blijft vooralsnog leuk om naar te kijken


Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
De prijzen zijn bekend mensen,
tussen de 6.500 en 7.700 Euro voor de NC700.
Vergelijkbaar met de Kawa Versys 700 twin.
Een vergelijkingstest tussen de Honda en Kawa zou wel interssant zijn
Ik kijk er wel naar uit
De VFR800 moet rond de 17.800 Euro opbrengen
De VFR1200 maakt je bankrekening tussen de 16.000 en 17.200 Euro lichter.
tussen de 6.500 en 7.700 Euro voor de NC700.
Vergelijkbaar met de Kawa Versys 700 twin.
Een vergelijkingstest tussen de Honda en Kawa zou wel interssant zijn
Ik kijk er wel naar uit
De VFR800 moet rond de 17.800 Euro opbrengen
De VFR1200 maakt je bankrekening tussen de 16.000 en 17.200 Euro lichter.
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ja een Deauville is geen Fireblade.....Frank schreef:Don, ik denk dat dit appels met peren vergelijken is.![]()
Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat gewicht BELANGRIJK is.
Er wordt vaak alleen gekeken naar vermogen, koppel, terwijl gewicht net zo belangrijk is.
Stel je eens voor hoeveel fijner de Deauville zou rijden als hij 50 kilo lichter zou zijn.
Gemakkelijker snelle links - rechts bochten nemen
Betere acceleratie, kortere remweg, beter benzineverbruik etc.
Maar ja, dan moet Honda wel nadenken over lichter construeren en da's een kunst op zich.
Als je je als merk wil onderscheiden doe het dan eens met minder gewicht .
- Missy
- Honda NT650V
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 23 jan 2011, 20:31
- Locatie: Dordrecht
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
De nieuwe Motorplus heeft een 5 pagina tellend verslag van de NC700X in het nieuwe nummer.
EN je kan hem winnen als je meedoet aan de jaarlijkse 'Motorcycle of the year 2012' verkiezing.
Ik vind hem wel oké.. Kan me alleen niet helemaal goed vinden in dat het een 'ketting' variant is.
En het lage ruitje schijnt ook iets om aan te wennen te zijn.
Ga ook maar eens een keer proefzitten denk ik.
EN je kan hem winnen als je meedoet aan de jaarlijkse 'Motorcycle of the year 2012' verkiezing.
Ik vind hem wel oké.. Kan me alleen niet helemaal goed vinden in dat het een 'ketting' variant is.
En het lage ruitje schijnt ook iets om aan te wennen te zijn.
Ga ook maar eens een keer proefzitten denk ik.

"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Ik lees nu op internet dat 'ie "kaal" inderdaad € 6.999,00 gaat kosten.Don schreef:De prijzen zijn bekend mensen,
tussen de 6.500 en 7.700 Euro voor de NC700.
NC700X C-ABS € 6.999,00
NC700X DTC C-ABS € 8.199,00
NC700S C-ABS € 6.499,00
NC700S DTC C-ABS € 7.699,00
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Wordt de NC700 misschien motor van het jaar 2011 ?
De beste woon-werk-motor aller tijden ?
De ultieme "volks-"motor ?
Wie weet, hij is niet duur en ongelooflijk zuinig.
Over betrouwbaarheid hoeven we ons geen zorgen te maken,
is vanzelfsprekend, met de naam "Honda" op de tank.
De beste woon-werk-motor aller tijden ?
De ultieme "volks-"motor ?
Wie weet, hij is niet duur en ongelooflijk zuinig.
Over betrouwbaarheid hoeven we ons geen zorgen te maken,
is vanzelfsprekend, met de naam "Honda" op de tank.
Re: NC700S en NC700X : Wat vind je er van?
Met de NC700XA ga ik eind mei een dagje toeren. Hij is niet echt als opvolger voor de Deau bedoeld (cardan, koffers, scherm).
Maar ik ben wél heel benieuwd naar de DCT (Dual Clutch Transmission).
Andere voordelen zijn de zuinigheid, lage prijs, laag zwaartepunt.
Ik heb de machine geboekt via de Promotor-actie. Aan het eind van de dag moet-ie volgetankt teruggebracht worden.
Nu nog even uitzoeken waar de benzine in moet . . .


Maar ik ben wél heel benieuwd naar de DCT (Dual Clutch Transmission).
Andere voordelen zijn de zuinigheid, lage prijs, laag zwaartepunt.
Ik heb de machine geboekt via de Promotor-actie. Aan het eind van de dag moet-ie volgetankt teruggebracht worden.
Nu nog even uitzoeken waar de benzine in moet . . .


