On Route

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
stxrider

Re: On Route

Bericht door stxrider »

Volgens :roll: mij Onroute kan je niet overzetten op de Zumo, wel de motorkaart.
De motorkaart nestelt zich in Mapsource / Basecamp, en daarom kan je de motorkaart ook niet op andere aparaten gebruiken.

Motorkaart op de SD en dan gewoon in de Zumo stoppen en het wijst zich vanzelf ;)
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1476
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: On Route

Bericht door Henk Engberts »

aan stxrider: Ik bedoel ook het overzetten van de motorkaart van zumo naar pc. Maar dit gaat niet werken in mijn geval.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
RonalT

Re: On Route

Bericht door RonalT »

Henk Engberts schreef:
Koen schreef:Henk,

je kunt de kaarten in mapsource overbrengen van de PC naar de Zumo en andersom.
Zo heb ik ook de OnRoute op de pc gezet, geen gehannes met sd-kaartje oid.
Koen: Heb ik geprobeerd maar kan de onroutemotorkaart niet overbrengen, er wordt een foutmelding gegeven dat de kaart niet is geinstalleerd op de pc. In Basecamp wordt de onroutemotorkaart wel weergegeven, maar dan moet de zumo aangeloten zijn op je pc.
Helemaal juist. Koen schrijft dan wel dat hij zo de kaarten heeft overgebracht. Maar het kan niet. Kaarten worden niet overgebracht uit een Navigatiessyteem...... niet mogelijk.
Je zie wel op het tabblad "kaarten" de namen van de kaarten verschijnen, maar meer ook niet.

Dus het klopt Henk!
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: On Route

Bericht door Koen »

Hm, heb me er verder nauwelijks in verdiept omdat ik eigenlijk weinig doe met MapSource of Basecamp, maar ik dacht dat ik destijds ook zonder de Zumo aan de pc de OnRoute-kaart kon bekijken. Zal me wel vergist hebben...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3815
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: On Route

Bericht door Cor »

Goh, wat menselijk. Maar iedereen vergist zich wel eens. :up
Maar er voor uitkomen is helemaal :apl
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: On Route

Bericht door Koen »

Dat doe ik normaal gesproken ook nooit Cor. Hierboven moet een vergissing zijn geweest ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Re: On Route

Bericht door RonalT »

Heren, of je een kaart nu wil overbrengen van GPS naar computer of omgekeerd.

De On-Route motorkaart is op zijn sterkst als je op de motor ga zitten, GPS aanzet en de On-route kaart selecteer.
Geef een willekeurige plaats op en begin te rijden.....

Niks nie computers, gewoon plat rijden....

Dus kempo.ben start met genieten en koop een ZUMO 660 - 220 oid en de On-route motorkaart.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14084
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: On Route

Bericht door Marcel »

Daar ben ik het wel mee eens.
Laatst vanaf Muiderzand op deze wijze een route gevolgd naar huis.
Ben langs plekken gekomen waar ik nog nooit geweest ben, inclusief een pontje over de Brasem.

Het laatste deel werd ik echter wel over een N-weg geleid waar ik verwacht had een mooie route binnendoor te rijden.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: On Route

Bericht door Koen »

Er staan vrij veel N-wegen in de On Route motorkaart. Dat kunnen immers ook best leuke wegen zijn om overheen te rijden.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans van D
Motorloos
Berichten: 828
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
Locatie: Leiden (ZH)

Re: On Route

Bericht door Hans van D »

m@rcel schreef:Ben langs plekken gekomen waar ik nog nooit geweest ben, inclusief een pontje over de Braassem.
Van Oude Wetering naar Rijnsaterwoude of over de Wijde Aa? Door de polder ongetwijfeld de laatste. Daar heb ik eerder eens een sloepje gehuurd.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
stxrider

Re: On Route

Bericht door stxrider »

RonalT schreef:De On-Route motorkaart is op zijn sterkst als je op de motor ga zitten, GPS aanzet en de On-route kaart selecteer.
Geef een willekeurige plaats op en begin te rijden.....

Niks nie computers, gewoon plat rijden.....
Ik ben het helemaal met RonalT eens!

Dat is immer het sterke punt van de Motorkaart.
* Je hoeft niets voor te bereiden.
* Je bent ergens, via motorkaart naar huis en binnendoor!
* Je gaat ergens naartoe, geen tijd gehad voor een route?? Motorkaart aan en gaan!!

De kaart is juist geschikt als je geen voorbereiding hebt gedaan en de GPS wel bij je hebt.

In Nederland is het zeker een aanrader ;)
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: On Route

Bericht door Koen »

Ik kreeg een berichtje van Waypoint over de OnRoute Motorkaart:
WayPoint schreef:Afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een update voor de OnRouteMotorkaart 2010/2011.

We hebben alles in het werk gesteld om de update op de Motorbeurs in Utrecht beschikbaar te hebben.
En dat is gelukt! Met name de "onderlaag" van de kaart, de wegenkaart die onder het mooie wegennetwerk ligt, is vernieuwd.
Daarnaast zijn de opmerkingen naaraanleiding van vele gebruikerservaringen verwerkt.

Zo zal de motorkaartje zoveel mogelijk nog minder door grote plaatsen en steden sturen.Verder is er rekening gehouden met de wijze van routeberekening die Garmin in de Zumo 340 en Zumo 350 heeft doorgevoerd. Deze update is voor het eerst beschikbaar als DVD op de Motorbeurs in Utrecht bij de stand van WayPoint (Hal 7). Vanaf zaterdagmiddag 23 februari 2013 kunnen de updates ook als download online aangeschaft worden via klikkerdeklik Hiervoor is wel de registratiecode van de 2010/2011 versie nodig, ter controle. De registratie code vindt u aan de binnenkant van de verpakking van het product; het staat op een witte sticker en bevat 8 tekens. Na betaling krijgt u uw download link om de update te downloaden.

De update van de Benelux kost 39,- Euro en is beschikbaar voorgeregistreerde gebruikers.De update van de Benelux en DACH kost 49,- Euro eveneens voorgeregistreerde gebruikers; ook als u nu nog niet in bezit van DACH bent! Heb je de motorkaart 2010/2011 geregistreerd na 1 november 2012 of hebje DACH na deze datum aangeschaft dan is de update GRATIS. Vanaf zondagmiddag 24 februari 2013 staat de update dan online voor je klaar op klikkerdeklik.Ook hiervoor is de registratiecode van de 2010/2011 versie nodig (zie boven) ter controle. Voor nieuwe gebruikers is de OnRoute motorkaart 2013/2014 beschikbaar op (micro)SD in twee varianten. Een (micro)SD OnRoute motorkaart 2013/2014 Benelux voor 99,- Euro en een (micro)SD OnRoute motorkaart 2013/2014 Midden-Europa voor 149,- Euro. Midden-Europa bevat de landen Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

Het gebruik is met de SD nog eenvoudiger geworden, je plaatst de geheugenkaart in je Garmin toestel, je zet de standaard kaart uit en de motorkaart aan, je geeft een bestemming op en je laat je verrassen. Veel plezierige kilometers met de update 2013/2014 OnRoute Motorkaart gewenst!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f

Re: On Route

Bericht door jack-f »

Koen heb je al een ON Route motorkaart en zoja, ga je morgen de nieuwe kopen op de beurs??? Ik heb de 2010/2011 versie en ik weet het nog niet wat ik doe met de update. :b
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: On Route

Bericht door Koen »

Ik heb volgens mij ook de 2010/2011 versie. Voor mij voldoet ie nog prima, ik ben niet van plan er een update voor te kopen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: On Route

Bericht door stxrider »

Hey Koen,

Het gaat niet om het kaartmateriaal, maar de software die het kaartmateriaal leest.
WayPoint schreef:
  • Zo zal de motorkaartje zoveel mogelijk nog minder door grote plaatsen en steden sturen.
  • Met name de "onderlaag" van de kaart, de wegenkaart die onder het mooie wegennetwerk ligt, is vernieuwd.
  • Daarnaast zijn de opmerkingen naar aanleiding van vele gebruikerservaringen verwerkt.
Het kaartmateriaal dat je gebruikt is gewoon Mapsource of Basekamp, waarin On Route is verweven. Ze hebben het kaartmateriaal voor Benelux en DACH herzien, van codes / nieuwe indeling.
Het oude bestaat uit 2010-2011 op basis van die kaarten van toen, dus die onderligende codes zijn ook zo oud! Dus je zal er zeker voordeel van hebben.

Er komen toch ook wegen bij die andere mooie wegen weer verbinden ;)
Jos Fupi

Re: On Route

Bericht door Jos Fupi »

Ik heb Zumo aangeschaft, echter zonder OnRoute => indien iemand bruikbare versie heeft EN genegen is om die vanavond bij HDC-diner ter beschikking te stellen ........... Muchos Graciaz.
(Neem USB stok mee en m'n mobiel heeft ook nog genoeg ruimte)
stxrider

Re: On Route

Bericht door stxrider »

Helaas voor jou is On Route product gebonden, dus dat gaat niet lukken op je zumo ;)
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”