Website: My GPS Tracks

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Koen
Honda Goldwing

Re: Website: My GPS Tracks

Bericht door Koen »

Ajo,

ik heb de rit eens wat verder ingezoomd bekeken en inderdaad...
Ben zwaar onder de indruk van de acceleratie van mijn Deauville. Na het inschakelen van de navigatie registreerde deze dat ik in 2 seconden van 0 tot 182 km/u accelereerde, om vervolgens binnen 1 seconde af te remmen tot 24 km/u (tja, bij ons in de straat is 30 km/u nu eenmaal het maximum ;))

Geen sportauto die dát kan evenaren! :tg

Maar terug naar het onderwerp: ook voor zoiets zou het inderdaad handig zijn de track te kunnen splitsen, zodat dit soort pieken eruit gehaald kunnen worden.
Ben benieuwd naar de volgende update ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
anjo

Bericht door anjo »

En die acceleratie dan ook nog op een koude motor he! Nu verder maar hopen dat er niet opeens een flitspaal in je straat staat :tg
anjo

Bericht door anjo »

Ben vanavond bezig geweest met het maken van een splitfunctie. De basis werkt intussen, maar moet het nog even een klein beetje verder uitwerken voor het op de publieke versie komt te staan. Is niet enorm veel werk als het goed is, dus hoop het deze week online te kunnen zetten. Dan zal ik hier ook wel weer even een seintje geven ;)
Hans V.

Bericht door Hans V. »

:up
anjo

Bericht door anjo »

Zo, vanavond de tijd gevonden om het af te maken. Dus vanaf nu kun je ook ritten splitsen, enjoy :)
Mochten er nieuwe verzoeken zijn, laat maar weten!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Heb 't net ff geprobeerd, werkt prima!
:up :apl
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
anjo

Bericht door anjo »

Mooi, dus nu heb je geen 182 meer gereden? ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Da's 't rare: dat stukje krijg ik er dus niet uit gesplitst, dan geeft ie aan dat ik geen geldig punt heb geselecteerd (terwijl het wel op de kaart erboven wordt getoond). Maar ik had nog een andere track die uit 2 verschillende dingen bestond, die heb ik wel kunnen splitsen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
anjo

Bericht door anjo »

En heb je ook zodanig geklikt dat de 'tooltip', het hokje waarin snelheid/hoogte staat, blijft staan, ook als je je muis buiten de grafiek houdt?
Als dat zo is, zou je me dan wellicht de link van de betreffende pagina kunnen doorsturen, dan kan ik kijken of het mij wel lukt om te splitsen. (Maar ik hoop eigenlijk dat het niet lukt zodat ik het probleem dan kan reproduceren en oplossen)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Anjo,

Als ik een punt geselecteerd heb, blijven snelheid en hoogte inderdaad staan, ook als ik met de muis uit de grafiek ga.

Klik ik vervolgens op "Splitsen" dan krijg ik de foutmelding, zie hieronder.
Hierbij een printscreen van de pagina (het plaatje linkt naar de pagina).

Afbeelding
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
anjo

Bericht door anjo »

Ah, ik zie wat er mis gaat. Het punt wat je hebt geselecteerd, is het allereerste punt van de rit, maar dan is er dus niks om te splitsen. Het beste kun je dus inzoomen op het begin, zodat je nauweuriger kunt klikken. Dan kun je het punt net na de piek selecteren en zou hij het wel goed moeten doen.
Hans V.

Bericht door Hans V. »

't Is altijd weer de kunst om software full-proof EN fool-proof te maken.
(Sorry Koen) ;)

Supermooie & veelbelovende site, Arno!
:b
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hans,

de beste tester is degene die alles blijft proberen tót het fout gaat ;)

Anjo,

ik heb het even geprobeerd en inderdaad: als ik een punt nét iets verderop selecteer, werkt het wel.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

I fully agree! :D
anjo

Bericht door anjo »

Ik zal jullie ook hier op de hoogte houden: je kunt nu ook je tankbeurten invoeren en op die manier je verbruik ed. bijhouden. Ik wil later nog kijken of ik dit meer kan koppelen met de geïmporteerde ritten, maar ik vermoed dat dat nogal complex is en bepaald niet 1,2,3 gedaan, dus dat zal nog een tijd duren.
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Leuk! Weer een nuttig stukje functionaliteit erbij.
:up

N.B. (tip) Op diverse site-pagina's is er geen eenduidige aanspreekvorm. Afwisselend worden 'je' en 'u' gebruikt.
:b
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

anjo schreef:Ik wil later nog kijken of ik dit meer kan koppelen met de geïmporteerde ritten, maar ik vermoed dat dat nogal complex is...
Lijkt me ook, dat zou namelijk inhouden dat je altijd met ingeschakelde Zümo moet rijden om het gebruik met de gereden kilometers te laten overeenkomen. Bovendien tank je vaak onderweg, dus zou je dan op de site moeten aangeven waar op de track je getankt hebt.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

Koen schreef: Overigens geeft het programma ook aan dat ik tijdens het wandelen van de avond4daagse in minder dan 2 minuten 140 meter ben afgedaald. Met een gemiddelde snelheid van rond de 5 km/u betekent dat dat de weg over een afstand van ongeveer 160 meter maar liefst 140 meter afloopt.
Hey Koen, ik lees het draadje maar weer eens opnieuw en kwam je avond-4daagse tegen. De echte heb ik ook regelmatig gelopen, maar 5km p/u wandelen is echt niet snel hoor!
stxrider

Bericht door stxrider »

anjo schreef:@Koen:
2. 182 is inderdaad een behoorlijke snelheid ;) De waarde die onderaan genoemd wordt zou wel overeen moeten komen met de hoogste waarde uit de grafiek, want dit wordt van dezelfde data gehaald. Wat dat betreft vermoed ik dat het een probleem is bij de garmin, dat er daar een datapunt niet goed is gelogd. Met name in het begin van een rit is de data nogal eens niet volledig nauwkeurig is mijn ervaring, zeker het correct weergeven van de hoogte heeft garmin grote problemen mee.
Ik kan uit ervaring bevestigen dat de Garmin niet geheel zuiver is met zijn waarden. Maar het kan ook zijn dat de satelieten van invloed zijn van zo'n hoge piek.

Zal me dit weekend eens registreren. ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

stxrider schreef:
Koen schreef:5km p/u wandelen is echt niet snel hoor!
Ik weet het, maar mijn dochtertje van 5 loopt toch echt niet veel harder :) en samen uit, samen thuis :up
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f
Kawasaki Vulcan

Bericht door jack-f »

En nu dan je dochtertje van 5 jaar de schuld geven dat je niet doorloopt??? Shame on You. :tg
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hé, ik was niet degene die zei dat het niet zo snel was! Ik vind 5 km/u voor een 5-jarige en heel behoorlijk tempo!
:) :up
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

@Koen,
  • Ja inderdaad lachen :lol: Dat het de snelheid van een 5 jarige was stond er niet bij.
Heb me aangemeld, maar het is alleen speciaal voor beheren van je eigen routes? Dus niet voor het uitwisselen van routes.

Beheren heb je in principe bij het gebruik van Basecamp niet nodig........

Wel leuk is dat je dingen kan zien d.m.v. de grafieken. Ik heb zelf nog niets gedaan, daar had ik even geen tijd meer voor.
anjo

Bericht door anjo »

@Hans: Bedankt voor je opmerking over aanspreekvorm, zal ik eens gaan bekijken.
@Koen: Het klopt dat je altijd met navigatie moet rijden om dit overeen te laten komen. Dit vraagt dus ook om een goede optie om het handmatig weer met elkaar te 'synchroniseren' als dit niet het geval is. Tankbeurten zou je dan inderdaad op de kaart moeten aangeven, waar ik dan wel bepaalde mogelijke momenten zou kunnen aangeven door te kijken waar je bepaalde tijd stil hebt gestaan én een tankstation is.
@stxrider: Klopt, momenteel is het alleen voor je eigen routes. Wil het in de toekomst wel uitbreiden dat je inderdaad ook routes kunt delen ed. En het 'probleem' wat ik zelf heb ik dat ik basecamp niet erg fijn/snel vind werken en ik zelf alles liever online beschikbaar heb.
stxrider

Bericht door stxrider »

Daar heb je helemaal gelijk in. leuk dat Basecamp een soort van database maakt, maar open je een rit staat hij gelijk erin terwijl je hem alleen bekijkt. Ergens vind ik het wel irritant. Waarom niet ergens een vraag om de route op te slaan of niet.
Trouwens als je veel met routes werkt maak je al gauw een eigen mapje, en heb je niet al die ritten op het basisscherm.
Het enige pluspunt van Basecamp is dat hij de route onthoud waarmee je bezig bent.
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Vandaag bezig geweest met het invullen van het schadeformulier na de valpartij van afgelopen zondag.
Mijn Garmin, samen met de pc en jouw GPS-Tracks site, gaven perfecte informatie over plaats en tijdstip van het ongeluk, de gereden snelheid op dat moment, en ook de snelheid vlak vóór de val.

Aardig detail: De navigatie is na het ongeluk van de motor verwijderd, en niet uitgeschakeld, maar in de tas van Anita bij ons gebleven. Daardoor is ook de tussentijd waarin we daar op de grond lagen, én de ambulance-rit naar het Laurentius-ziekenhuis in Roermond gedetailleerd in beeld gebracht.

Super, Anjo!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”