Koen schreef:Netjes Bert. Tis dat de gemeente het hier niet toestaat in de voortuin (en de achtertuin geen achterom heeft), anders was dit wel een mooie optie.
De gemeente die het niet toestaat?
Daar gaat de gemeente niet over. Mits je aan de landelijke regels voldoet van (voorheen) Ministerie van VROM.
En per
1 november 2014 gaat de boel opnieuw op de schop. " De maatregelen zijn een voorloper van de nieuwe Omgevingswet, die 24 afzonderlijke wetten moet vervangen, zoals.... "
Of bedoel je misschien de welstandscommisie?
Daar heb ik ook nog een akkefietje mee lopen voor dit bouwsel.
Maar vergunning is er hoewel ik me daar niet geheel aan ga houden.
Dat heb ik ze al laten weten en verwezen naar jurisprudentie.
Welstand gaat namelijk alleen over 'redelijke eisen van welstand'.
En de afwijzing vanwege kleur voldoet maar zelden niet aan de 'redelijke eisen van welstand'.
Al wil de welstandscommissie je dat veel vaker wel laten geloven.
Ze stuurden mij voorafgaand aan een zienswijze gesprek een adres waar ik maar eens moest kijken om te begrijpen wat de welstand wilde.
Deze dus. Kijk vooral eens naar 'het overstek' aan de rechterkant en de verzakking aan de linker kant.
Affijn... mijn bouwsel krijgt straks een appelwitte roldeur. Maar dat kon echt niet.
Dus mijn verweer was: zie
de berging waar jullie mij naar verwezen... En zie de
donkerblauwe,
bordeauxrode,
witte, grijze,
groene roldeuren in mijn wijk...
Dat vond mevrouw ook niet mooi maar daar kon zij niets aan veranderen.
Alleen is het totaal niet van belang wat ZIJ mooi vind. Zij moet toetsen aan 'redelijke eisen van welstand' en niet aan 'haar smaakvoorkeuren'.
Ook is de kleur identiek aan alle kozijnen van mijn woning.
Ik heb toegezegd dat de deur voorzien wordt van bruin folie. Die gaat er echter meteen weer af. En dan, vroeg ik mevrouw Welstand? Dan is het goed.
Ik heb lachend verwezen naar jurisprudentie '
schilderen is geen bouwen'.
omdat de witte verflaag van de loods niet in ernstige mate in strijd is met redelijke eisen van welstand
Ik zie de rechtszaak met vertrouwen tegemoet.
Ik denk dat als het zover komt de welstandscommissies zowiezo
verleden tijd zijn.
Oja, ze verzuimden ook binnen 8 weken te reageren. Ze bevestigen zelf dat ze na 8 weken en 2 dagen het zienswijze gesprek met mij voerden.
En dat ze de dag erna de aangepaste tekeningen ontvingen en daarop de beslistermijn verlengd hebben.
Hen daar op gewezen heette het: we hebben niet verlengd maar opgeschort (stopgezet) met 28 dagen.
Ik word gek van die 'we doen wat we zelf willen want je bent van ons afhankelijk' mentaliteit.
Maar of ik wel €50 extra wilde betalen voor het gesprek met de welstandscommissie.