Flopkoffer

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
ikkieman
Triumph Trophy SE

Re: Flopkoffer

Bericht door ikkieman »

Zo, dat zijn de betere berichten! Nu hopen dat het eea. ook nog vergoed gaat worden voor wat betreft de tablet.
Desalniettemin, een goede actie van Givi.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Netjes opgelost van Givi. :up

Nou moet je het nog over de beschadigde inhoud hebben.

Ik zal voor je duimen, Koen. :up :up :up
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Mooi geregeld! :up
BertG

Bericht door BertG »

Mwoah, ligt het aan mij of.....

Givi geeft een constructiefout of manco toe, en heeft er zelfs een (tweedehands) koffer voor over.

Maar jouw inhoud is (nogsteeds) in gruzelementen.
En je koffer (b)lijkt buiten jouw toedoen er dus afgevlogen.

Maar iedereen hier is wel in een juichstemming???
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

:up
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

bert, hoe zou jij dit dan graag opgelost zien?
een nieuwe koffer plus een nieuwe tablet van de importeur en dan ook nog even een schadevergoeding van de verzekering? :mrgreen:
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

BertG schreef:Givi geeft een constructiefout of manco toe, en heeft er zelfs een (tweedehands) koffer voor over.

Maar jouw inhoud is (nogsteeds) in gruzelementen.
En je koffer (b)lijkt buiten jouw toedoen er dus afgevlogen.
Voor mijn claim richting verzekering is het van belang dat ik nu kan onderbouwen dat ik niet nalatig ben geweest.

Daarmee is voor mij de kans een stuk groter dat de schade wordt gedekt. Bovendien had ik er al rekening mee gehouden dat ik een andere koffer moest kopen, wat toch best in de papieren kan lopen. Wat dat betreft ben ik dus blij dat dit nu geregeld is/wordt. Donderdag hoor ik als het goed is meer over de vergoeding van de overige schade.

Het zou inderdaad alsnog een flinke domper zijn als die schade niet vergoed wordt, maar voor nu ben ik blij met de oplossing die Givi heeft geboden wat betreft de koffer.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

roelof schreef:bert, hoe zou jij dit dan graag opgelost zien?
een nieuwe koffer plus een nieuwe tablet van de importeur en dan ook nog even een schadevergoeding van de verzekering? :mrgreen:
Ik zou niet MIJN verzekering aanspreken om te beginnen.
Ik zou eerst, als ik het ding zou verdenken van een constructiefout, met de fabrikant in conclaaf gaan.
En vervolgens is het niet mijn verzekering die er wat mee zou moeten maar hun verzekering.
Maar wellicht dat ik het mijn verzekering met (de verzekering van) de fabrikant zou laten uitvechten.

Pas als niets meer mogelijk zou (b)lijken dan zou ik mijn verzekering aanboren.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Bert,

ik heb mijn eigen verzekering gevraagd of dit onder de all-risk dekking valt, ik heb op dat moment verder niet gedacht aan eventuele aansprakelijkheid van Givi of wie dan ook. Misschien beetje te kort door de bocht, dat ben ik met je eens.

Als mijn verzekering concludeert dat het aan een constructiefout ligt en dat de fabrikant daarvoor aansprakelijk is, dan mag mijn verzekering dat met Givi uitvechten. Overigens heeft Givi snel en efficiënt gereageerd op mijn vraag, wellicht vanuit de gedachte dat ze inderdaad aansprakelijk gesteld zouden kunnen worden. Ze hebben echter alleen telefonisch de informatie doorgegeven, dus ik denk niet dat ik, populair gezegd, ze "erop kan pakken" als mijn verzekering dat zou willen.

Eerst maar 's afwachten wat donderdag de mening van de schade-expert is, dan zien we wel verder...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f

Bericht door jack-f »

Vraagje Koen, past de jouw aangeboden koffer op de bestaande basesplaat anders zit je daar ook nog mee. :wn1
BertG

Bericht door BertG »

Koen,

Jouw verzekering gaat niets ondernemen in de richting van Givi, schat ik zo in.
Zeker niet als jij ze dat niet opdraagt. Die zwijgen als het graf en keren glimlachend uit.

En zodra ze uitkeren kost het jou waarschijnlijk no-claim en dat levert hen juist geld op.
Die gaan niet lopen zeuren of zoeken of ze een ander aansprakelijk kunnen stellen.
Dat kost hen namelijk weer tijd, juristentijd, en dat is duur.

Daar zul je zelf keihard op aan moeten sturen.
Eventueel als je hebt je rechtsbijstand op af moeten sturen.
En hun bod vooralsnog niet klakkeloos aannemen.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

@Jack Als het goed is zit er ook een bevestigingsplaat bij de koffer, daar heb ik naar gevraagd.
@Bert Goede tip(s), ik zal het in m'n achterhoofd houden. Rechtsbijstandverzekering heb ik ook dus daar kan ik het altijd nog voorleggen.
Maar even tussen ons gezegd en gezwegen: in hoeverre kan een fabrikant als Givi nog aansprakelijk worden gesteld voor een oud product wat (minstens één keer, misschien vaker) tweedehands is doorverkocht en al minstens tienduizenden kilometers achterop de motor heeft gezeten?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

Mijn inziens (maar inderdaad, wie ben ik) heb je een fijne deal met givi!
Denk er ook aan, dat, wie het onderste uit de kan wil drinken erg vaak het (spreekwoordelijke) deksel op de (spreekwoordelijke) neus krijgt (auwtsch)!
Natuurlijk heeft Bert ook weer gelijk, : verzekeringen zijn per definitie daar om geld van je in te nemen, en slechts in uitzonderlijke gevallen om aan je uit te keren ...
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Wijze woorden Noël :)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
bslefevre

Bericht door bslefevre »

Hopen dat de nieuwe koffer je dezelfde, dan wel meer, mogelijkheden biedt als de vorige! :up
BertG

Bericht door BertG »

Koen schreef:Maar even tussen ons gezegd en gezwegen: in hoeverre kan een fabrikant als Givi nog aansprakelijk worden gesteld voor een oud product wat
(minstens één keer, misschien vaker) tweedehands is doorverkocht en al minstens tienduizenden kilometers achterop de motor heeft gezeten?
Ja daar heb je gelijk in, maar dat wist ik dan weer niet. :?
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

dan vind ik dat givi netjes handelt toch?
:up
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ben vandaag even bij Motorport langs gereden en daar stond netjes de koffer klaar. Ziet er bijna als nieuw uit, als je goed kijkt zie je wel dat ie niet helemaal nieuw meer is, maar dat maakt niet uit.

Doordat ik echter op de motor was en ik de bijgeleverde bevestigingsplaat niet even snel op m'n Deauf kon schroeven, heb ik alleen de bevestigingsplaat meegenomen en de koffer nog even daar gelaten. Morgen proberen plaatje te bevestigen en dan vrijdag de koffer ophalen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Gisteren de schade-expert op bezoek gehad en de kans dat de schade wordt gedekt is zeer klein (maar goed, da's nog niet nul).
Waarschijnlijk toch een duur geintje dus, alles bij elkaar.

Pleister(tje) op de wonde is de mooie topkoffer (incl. grondplaat) die ik van Givi heb mogen ontvangen. Nog even dat stickertje van het logo wegpoetsen en hij is zo goed als nieuw.

Afbeelding
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f

Bericht door jack-f »

Koen, wat is de argumentatie van de expert om eventueel niet te vergoeden, m.a.w. waarom ben je verzekert als ze toch niet uitkeren bij een "ongeval"waar je in principe niets aan kunt doen??
BertG

Bericht door BertG »

Dat stickertje kun je met een föhn warm maken en wegpeuteren.

Ook schijnt een bus bladglans (ja echt waar, uit een tuincentrum) wonderen te verrichten voor stickerresten.
Het schijnt dat daar spul in zit dat wel de plak week maakt maar niets aantast.
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

zitten er ook achteruit rij lichten in :D
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

jack-f schreef:Koen, wat is de argumentatie van de expert om eventueel niet te vergoeden, m.a.w. waarom ben je verzekert als ze toch niet uitkeren bij een "ongeval"waar je in principe niets aan kunt doen??
Jack , dat is zo bij een verzekerings maatschappij , die willen wel beuren maar niet uitkeren. :cry:
het zijn legale oplichters :cf1
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

jack-f schreef:Koen, wat is de argumentatie van de expert om eventueel niet te vergoeden, m.a.w. waarom ben je verzekert als ze toch niet uitkeren bij een "ongeval"waar je in principe niets aan kunt doen??
Het feit dat de bevestiging van de topkoffer het blijkbaar heeft begeven noemt men in verzekeringstermen "eigen gebrek": het product heeft een gebrek waar niemand iets aan kan doen, waardoor er schade ontstaat. Dat is uitgesloten van de dekking.

Het is nog wel mogelijk dat de gevolgschade (dus de inhoud van de koffer die nu kapot is doordat de koffer niet goed functioneerde) vergoed zou worden, maar dat hoor ik nog. De koffer zelf krijg ik van de verzekering dus in elk geval niet vergoed, maar dat heeft Givi opgelost.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

barend schreef:zitten er ook achteruit rij lichten in :D
Nee Barend, geen achteruitrijlichten. Sterker nog, er zit (nog) helemaal geen verlichting in.
Kan wel, maar daar is even geen budget voor.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

wat weer een nieuws hier, bert doet het glansrijk met zijn tip, die moet ik wel even onthouden!!
en verzekeraars zijn legale oplichters!! en ik maar denken dat onze regering geen concurrentie duld!!
voor deze koffer bestaan vast kant en klare verlichtingssetjes.
Felix

Bericht door Felix »

Heb de zelfde koffer met stoplicht ingebouwd. Maar pas op want de zwarte cover op het deksel kan los komen. Deze is te verwijderen om één met een ander kleur op te zetten. Ik heb dit opgelost door deze vast te zetten met een inox bout voor alle zekerheid.
Scharnieren van de koffer zijn ook niet wat ze moeten zijn en na een tijd blijft de koffer niet meer open staan. Opgelost door deze er af te halen want de vijzen kwamen ook altijd los en vervangen door koordjes.
Zeer stevig is het deksel ook niet maar zolang er geen water in komt is ze wel best te gebruiken. Ik geloof dat deze weg gaat uit de reeks van GIvi.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Felix, bedankt voor je gebruikerservaringen, klinkt goed allemaal ;0
Maar goed, ik heb de koffer er inmiddels op zitten. Blijf het vreemd vinden dat zo'n grote en (met inhoud) zware koffer moet worden vastgezet met slechts 2 x 8mm boutjes. Ik heb voor de zekerheid borgmoeren gebruikt en aan het uiteinde twee extra tie-wraps (meer voor 't idee dan dat 't echt zal helpen).

Ik heb de bevestigingsplaat vastgezet op de plaat die ik er al op had zitten, die zit immers al met 4 dikke bouten vast op de motor.
Hierbij wat plaatjes van de bevestiging:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar wat een ruimte zeg...
Afbeelding
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Ziet er goed uit Koen, veel succes ermee.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Hé ben jij het die met een gele plaat rondrijdt :tg
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”