Pagina 2 van 2

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 13 jun 2013, 12:46
door Hans van D
m@rcel schreef:Van de FJR vind ik het verbruik meevallen (gezien mijn rijstijl :en1 ik wacht nog op de bonnen......)
Je hebt nog mazzel dat je rijbewijs niet is ingenomen. Dat doen ze meestal bij 185 km (in z'n) 4 :apl

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 13 jun 2013, 13:18
door Nicolette Steegeling
Ik heb de hele dag aan jou testdag zitten denken.

Wat jammer dat de testmotor er niet was, over 2 weken weer een poging wagen.

Ik kijk uit naar het verslag en het rondje Weerribben van Hans lijkt mij wel erg mooi.


gr. Nicolette

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 13 jun 2013, 15:17
door Stephan
Prachtig verslagje, Marcel. We zijn benieuwd naar de volgende. :apl

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 13 jun 2013, 15:56
door Ed Vissers
Marcel,

leuk verslag. Wat fijn dat de Triumph er niet was. Je krijgt toch een herkansing en nu heb je toch ook op nog 2 andere fietsen kunnen rijden :)

Tja....
De tank is half leeg of half vol :tg

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 14 jun 2013, 08:23
door Marcel
Zo zie ik het dus ook.
Het is geen straf om n'g een dag hieraan te "moeten" besteden.

Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 14 jun 2013, 08:29
door Marcel
Hans V. schreef:
m@rcel schreef:hey Hans,
Leuke reactie.
Hoe lang is die tocht ongeveer?
Deze tocht is ongeveer 180 km, uit en thuis vanaf het ANWB-terrein bij Lelystad-airport.
:b
Je mag de motor meenemen van 09:00 uur tot 16:00 uur.
Dat is 7 uur. Ietsiepietsie later terugbrengen mag ook(heb ik gemerkt) dus inclusief aftanken heb je 7,5 uur.
Daar gaat vanaf koffie drinken en lunch bij elkaar maximaal een uur.
Houd je ruim 6 uur over om te rijden.
Gemiddelde snelheid schat ik in op 50 km/uur......De route moet dus ongeveer 300 km zijn.

Zoiets had ik al berekend op de de onroute kaart: 312 Km. Moet kunnen!

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 15 jun 2013, 19:43
door denotto
Marcel,

De Triumph Explorer's terugroepactie houdt géén verplichting in.Ik heb met de invoerder gemaild en het gaat alleen over een aantal personen die het motorlawaai te veel vonden.Er is totaal niks mis met de motor .Ik laat mijn motor in geen geval uit mekaar halen!Hij rijdt voor mij prima,lawaai????Van de Trophy weet ik nog niets, maar weet je wel wat te vertellen begin volgende maand na de rit naar Frankrijk waar ook een Trophy mee gaat.
Voor ik mijn Triumph heb gekocht heb ik ook met de Crosstourer gaan rijden en deze beviel me echt prima,zelfs het automatisch rijden.Het schakelen met de lepeltjes aan het stuur was echter ook een meevaller,de keuze tussen de twee motoren was dan ook niet makkelijk.Het verbruik van de Crosstourer weet ik niet,de Explorer zit aan 1:16.Dus de Trophy zal ongeveer hetzelfde verbruiken.
:lol:

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 15 jun 2013, 20:34
door ikkieman
Nou, ik heb vorig jaar ook een proefrit gemaakt op de crosstourer zonder dcs en ik kwam op een gemiddeld verbruik uit van 1:12, 1:5 onder optrekken! Best dorstig zo'n V4.

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 16 jun 2013, 10:04
door Koen
In mei heb ik op de Crosstourer met DCT gereden, deze motor haar toen die dag al enkele andere berijders gehad en er waas niet zuinig gereden (ook door mij niet) en het gebruik stond op 1:13, 3
Op zich nog niet verkeerd met snelheden boven de 200 af en toe en de meeste tijd ongeveer 130 a 140.

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 17 jun 2013, 18:33
door stxrider
ikkieman schreef:Nou, ik heb vorig jaar ook een proefrit gemaakt op de crosstourer zonder dcs en ik kwam op een gemiddeld verbruik uit van 1:12, 1:5 onder optrekken! Best dorstig zo'n V4.
:uh Ik denk niet dat je kan stellen dat hij dorstig is als je een proefrit maakt....... Want je rijdt immers niet met die motor zoals je altijd zou rijden.

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 17 jun 2013, 18:43
door Marcel
Nee, maar als je met een FJR rijdt én een Crosstourer en je hanteert dezelfde rijstijl, dan is de Crosstourer wel dorstig t.o.v. de FJR.

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 17 jun 2013, 19:08
door stxrider
Zelfs dan heb je niet dezelfde rijstijl......... want het zijn immers totaal andere motorfietsen. Was die FJR ook een automaat? Je bent immers de motor niet gewend. Trouwens lees ik in een vorig bericht dat de honda zelflerend is? Trouwens bij de Honda worden de schakelmomenten anders geregeld dan je zelf zou doen zoals bij de Yamaha.

Maar ja iedereen kijkt maar naar het verbruik. Ik vind dat totaal niet belangrijk. Je moet de motorfiets ook mooi vinden, want anders verkoop je hem na een jaar! En dan spelen er nog veel meer dingen mee als zithouding en stuureigenschappen........ Al rijdt hij nog zo goedkoop en en hij zit niet goed dan ga je hem heus niet kopen.

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 17 jun 2013, 19:37
door ikkieman
Toegegeven, ik gaf met de Crosstourer iets meer gas dan ik op de Diversion zou doen, maar ondertussen houd ik hetzelfde tempo aan op de Diversion en rijd ik daarmee toch een bescheiden 1:18. Toegegeven, gewicht, banden en gasrespons maken ook uit.

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 17 jun 2013, 22:46
door Marcel
Laat ik het er maar op houden dat ik op beide machines enthousiast gereden heb......
......en dan vind ik nog steeds dat er een groot verschil zit in het verbruik.

Gebruik totaal niet belangrijk? Ik waag dit te betwijfelen. Bij 25.000 tot 30.000 km per jaar loopt dat toch aardig in de papieren.
Als je 5 km meer uit een liter haalt dan scheelt het zo maar 1000 euro per jaar. Hoezo niet belangrijk?

Als je zoveel rijdt dan zijn uiteraard zithouding en comfort net zo belangrijk.
Waarom had ik ook al weer voor een Deauville gekozen?
Oh ja, die voldoet aan al die eisen :apl


Terug naar de Triumph: Die vind ik mooi, hopelijk zit ie ook goed, rijden doet ie zeker, en het verbruik ? We zullen het zien.

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 18 jun 2013, 19:15
door Rever
Verbruik niet belangrijk, ja dat heb ik ook lang gedacht, totdat ik van mijn V-Strom (1:15) overstapte op mijn Deauville (1:21,....).

Eerst denk je alleen lekker ....niet zo vaak meer tanken, na een paar keer tanken reken je het eens uit en dan blijkt het bij 12K / jaar bijna € 400.-- te schelen.

Dus.... het moet lekker zitten, het moet lekker rijden, je moet hem leuk vinden en je moet hem mooi vinden, maar het verbruik is zeker ook een puntje las je niet alleen op de mooie zondagmiddag motor rijdt.

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Geplaatst: 09 mar 2015, 20:00
door Marcel
denotto schreef:Marcel,

De Triumph Explorer's terugroepactie houdt géén verplichting in. Ik heb met de invoerder gemaild en het gaat alleen over een aantal personen die het motorlawaai te veel vonden. Er is totaal niks mis met de motor .
Dat klopt inderdaad. Zo heeft mijn dealer het ook verteld.
De "revisie" gaat echter bij 32000 km. toch plaats vinden gelijk met een grote beurt.