Pagina 2 van 2
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 28 jun 2013, 05:32
door takeldoos
gek dat zo,n zware motor beter stuurt dan een deauville,die ervaring had ik ook direct met de st 1300 veel makkelijker te sturen in de bochten
mooi verslag marcel,ben benieuwd naar je andere ervaringen die je wilt op doen van andere merken

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 28 jun 2013, 16:14
door Hans V.
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 28 jun 2013, 18:22
door Marcel
Ja dat zag ik later ook. Editten is er echter niet meer bij.
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 29 jun 2013, 14:11
door Don
m@rcel schreef:
BMW R 1200RT
Triumph Explorer
Pan European
.....om een keer mee proef te rijden dan.
Je hebt de zelfde smaak als ik.
Ik heb op de 1200RT proef gereden, heerlijke comfortabele en gemakkelijk te rijden motor. Hij heeft een onthaastend effect op mij. Ben benieuwd wat jij van de BMW vindt. A.s. dinsdag ga ik op de PAN proefrijden, maar dan gewoon huren bij de dealer. Stuk duurder dan bij de ANWB en met een dikke eigen risico.

Hopelijk hebben ze volgend jaar de Goldwing F6 bagger bij de ANWB.
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 29 jun 2013, 14:22
door Don
takeldoos schreef:gek dat zo,n zware motor beter stuurt dan een deauville,die ervaring had ik ook direct met de st 1300 veel makkelijker te sturen in de bochten

Die ervaring heb ik dus ook, dikke en veel zwaardere machines met veel meer vermogen die gemakkelijker hanteerbaar zijn dan de DEAU. Bijv. yamaha 1300, BMW 1200, Honda V4 1200.
Mijn conclusie is dan ook dat de Deau echt aan een update toe is. o.a. Het zwaartepunt moet omlaag.
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 29 jun 2013, 14:53
door Cor
Marcel, mooi verhaal
groet

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 29 jun 2013, 14:56
door Claudia
Marcel,

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 07:59
door Marcel
.....Zaterdag maar eens langs de dealer.....

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 09:26
door Henk

.gr.Henk
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 12:16
door Ed Vissers
Marcel,
ben je verkocht ?

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 12:17
door denotto
Leuk te horen dat deze motor je beviel Marcel.
Ik ben nu juist terug van 5 dagen Frankrijk met de Triumph boys.
Er was trouwens ook een Trophy bij en het gemiddeld verbruik na 2200 km kwam op 5,2 L/100km!!
Ik met de Explorer had 5,5l/100km.Dus voor zo'n machine echt niks te veel.
Het sturen met de Trophy(volgens de berijder!)is wel meer werken dan met de andere Triumph's.Ligt natuurlijk wel aan het gewicht,vooral in haarspeldbochten.Het lichter sturen in de bochten t.o.v de Deauville NTV700 zou ik nogal raar vinden.Ik heb nu niet echt het gevoel dat mijn Explorer lichter stuurt maar zeker niet zwaarder!Het is zowat gelijk opgaand.
Al bij al is de Trophy voor zijn prijs fantastisch goed uigerust en nog steeds 20kg lichter dan de Pan.
Het zou fijn zijn dat we binnenkort met twee Triumph's tussen de Honda's konden rijden
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 12:43
door Marcel
denotto schreef:
Er was trouwens ook een Trophy bij en het gemiddeld verbruik na 2200 km kwam op 5,2 L/100km!!
Ik met de Explorer had 5,5l/100km.Dus voor zo'n machine echt niks te veel.
Het zou fijn zijn dat we binnenkort met twee Triumph's tussen de Honda's konden rijden
Zo'n verbruik spreekt me wel aan.
Ik ga overigens alleen maar
langs de dealer, ben er toch in de buurt voor een testrit op een Crosstourer met DCT.
En Ed, stiekum ben ik wel een beetje om........
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 15:27
door stxrider
Bij zo'n machine speelt meer dan alléén het verbruik!
Ik heb ook een proefrit aangevraagd, en zal wel zien wanneer het kan. Heb Goedhart gekozen omdat daar meer stuurwegen in de buurt liggen dan bij Motorport Rotterdam.
We gaan het beleven als Pan rijder

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 15:34
door Frank
m@rcel schreef:En Ed, stiekum ben ik wel een beetje om........
Maar hij heeft nog niet op een Pan gereden!!

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 16:04
door Marcel
En jij niet op een Trophy

(toch?)
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 16:09
door takeldoos
de trophy moet nog bewijzen of hij 320.000km kan rijden

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 18:25
door Marcel
Dat kan pas als er mee gereden wordt.
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 22:29
door Stephan
En om je nog over de streep te trekken:
http://www.triumphmotorcycles.nl/de-wer ... -de-trophy" opent="in(nieuw);venster;
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 02 jul 2013, 23:13
door Marcel
Dus 4 jaar garantie....?
Oei, oei, ik geloof toch niet dat ik heel stevig in mijn schoenen sta............(denk ik).
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 03 jul 2013, 13:52
door Don
stxrider schreef:
Ik heb ook een proefrit aangevraagd, en zal wel zien wanneer het kan.
We gaan het beleven als Pan rijder

Ben benieuwd naar de vergelijking met de PAN.
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 10 jul 2013, 15:38
door stxrider
Vandaag bij Goedhart Motoren in Bodegraven geweest. In tegenstelling tot M@rcel ben ik niet lyrisch over de motor, maar misschien een kwestie van wennen.

- Nu weet ik niet of het schakelpedaal in normale stand wel ter hoogte van de neus van je laars zit? Maar bij mij zat hij lager, waardoor ik niet goed kon schakelen. Heel irritant en zeker in het begin. Later ging het beter, schakelen bleef niet lekker gaan. Helaas (denk ik achteraf) geen foto van gemaakt.
- Hanteerbaarheid van de Trophy is echt
, rotondes neem je flik, vlak / rechts links recht, echt lekker. Misschien dat de handels bijgesteld kunnen worden, want die stonden ook niet goed. Handel rechts redelijk, maar liever nog iets naar beneden. De linker stond ook iets omhoog, dus dat is waar je op moet letten.
- Starten gebeurt trouwens ook door de koppeling in te houden.
- De spiegels heb ik maar eens goed naar buiten verzet, want je kon wel wat zien maar niet het optimale. Betwijfel of mijn voorganger erop heeft gelet? Vorm is afhankelijk van het huis design van de motor, dus daar kan ik mee leven. Zelf heb ik een stuurverhoger erop zitten, en heb meer zicht op de pan dan op de Trophy. De vorm van de Pan spiegel vind ik ook fijner. Zie foto cruisecontrole, spiegel met rare hoeken.
- Handiger dan de Pan is de vergrendeling geen gehannes met je sleutel met dicht en open, terwijl ze aan de motor zitten. Wel met de sleutel de vergrendeling eraf halen. Maar daarna kan je je koffer dicht en open doen en vergrendeld zichzelf zonder dat je (bij de Pan) iets naar beneden moet klappen. Standje verder en het handvat komt naar boven, en je kan de koffer eraf halen
.


.
- Vering had ik in de standaard setting laten zetten, en ik moet zeggen, heel goed gevoel. Daaraan merk je dat de standaard Pan te zachte vering heeft. Vering is ook instelbaar via controls aan het stuur. Zie draad naar de vering, en ook zit er een plaatje ter bescherming voor de achterveer tegen het vuil vanaf je achterwiel. Dit heb ik later op de pan laten bevestigen (dus niet standaard)

.
- Tellers vond ik niet optimaal. Zijn van elkaar gescheiden door de LCD scherm met allerlei info. Persoonlijk te veel info....... Versnelling, radio en nog meer gegevens. Lekker aan de zijkant als bij de Pan is fijner. De cijfers van de km-teller vind ik ook wat aan de kleine kant, waardoor de streepjes nog kleiner zijn. Helaas geen foto van.
- Ruit die er standaard op zit is perfect, voor mij. Is elektronisch verstelbaar. Waarom de ruit steeds weer moet zakken als je de motor uit zet is mij een raadsel? Contact aan en hij gaat weer in die stand staan. Het voordeel kan ik daar niet van zien.
- Zithouding vind ik persoonlijk minder. Hij is rechtop, terwijl ik liever iets naar voren zit (actiever). keuze tussen een BMW en een Trophy, dan wint de Trophy.
- Vermogensafgifte is wel veel beter dan de Pan. Beter afgeregeld en pakt gelijk op. Maar daarbij moet je niet vergeten dat de Pan nu al weer 11jaar op de markt is, dus de techniek ook weer beter.
- Volgens mij was deze versie ook uitgerust met buddysit verwarming.

.
- Tenslote een mooie feature is de cruisecontrole. Eerst onder Set - en dan houd hij de snelheid vast. snelheid kan via + / - ook afgeregeld worden op de km. Links onder de Set knop is de knop voor het inschakelen, en rechts als je de cruisecontrole wilt onderbreken. Onderbreken gebeurt trouwens ook automatisch door het remmen.

.
- Als laatste wil ik vermelden dat er ook een radio op zit. volume 1x instellen en rijden. Ga je harder rijden, dan gaat het volume omhoog, en weer zachter rijden en het volume past zich weer aan. Maar echt nodig vind ik het niet.
De versie die ik heb bereden zal wel de duurste zijn, maar voor € 21.000,= heb je ook alles. Vind het persoonlijk wel een hele mooie motor!
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 10 jul 2013, 17:25
door Koen
Mooi verhaal, ik denk dat ik over een tijdje toch maar 's moet gaan informeren naar de mogelijkheden voor een proefrit. Maar eerst maar 's de financiële mogelijkheden afwachten

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 11 jul 2013, 15:22
door Missy
stxrider schreef:"..maar voor € 21.000,= heb je ook alles"...
Die derde '0'.... is die optioneel ? of standaard meegeleverd..?

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 11 jul 2013, 16:41
door Koen
Ik zat eerder te denken aan dat € teken ervoor. Als dat nou BYR was, dan kocht ik er gelijk één

Gisteren nog BYR 4.000.000 gepind

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 11 jul 2013, 16:48
door takeldoos
en toch blijft het een hoop geld voor een motor,zeker als je hem alleen wat voor toerritten gebruikt

en verder zou ik wachten tot hij wat langer op de markt is,evt kinderziektes etc
de engelse stonden nou niet echt bekend om hun betrouwbaarheid en lek dichtheid (olie en dergelijke)
en het leuke is dat in 2011 honda 5x is gekozen tot het meest betrouwbare merk in engeland!!dus............
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 11 jul 2013, 17:13
door Koen
In 1 jaar 5x verkozen? Hebben ze zelf elke 2 maanden een verkiezing georganiseerd of zo?

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 11 jul 2013, 17:37
door takeldoos
dit waren diverse types van honda uiterraad

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 11 jul 2013, 17:45
door jack-f
Koen schreef:Ik zat eerder te denken aan dat € teken ervoor. Als dat nou BYR was, dan kocht ik er gelijk één

Gisteren nog BYR 4.000.000 gepind

Koen is miljonair geworden.
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 11 jul 2013, 18:04
door stxrider
takeldoos schreef:en toch blijft het een hoop geld voor een motor,zeker als je hem alleen wat voor toerritten gebruikt

Voor alleen tourritten is het veel geld ja, maar vergeleken met jouw Deauville scheelt het ook veel in alle opzichten.
en verder zou ik wachten tot hij wat langer op de markt is,evt kinderziektes etc
de engelse stonden nou niet echt bekend om hun betrouwbaarheid en lek dichtheid (olie en dergelijke)
en het leuke is dat in 2011 honda 5x is gekozen tot het meest betrouwbare merk in engeland!!dus............
Dat Honda 5x de betrouwbaarste "was volgens de lezers van MCN" niet uit de statistieken.
Zelf ben ik in de fabriek geweest bij Birmingham, en ik kan je vertellen dat het een super moderne fabriek is. Niets is te vergelijken met vroeger! Een beetje Informatie over Triumph
Triumph – Een combinatie van mythe en innovatie
Het begin van Triumph in Engeland
De op één na oudste motorfiets ooit gebouwd is van dit bedrijf afkomstig. Lange tijd golden zijn motorfietsen als één van de beste ter wereld: Triumph, een merk uit Engeland met cultstatus. Dat er een Duitser aan de start van het bedrijf stond is minder bekend.
De oprichter van Triumph heette Siegfried Bettmann. Hij werd in 1863 in Neurenberg geboren. Toen hij 21 jaar oud was vertrok hij naar Londen waar hij werkte als vertaler, als vertegenwoordiger van Duitse bedrijven. Vervolgens ging hij zich als zelfstandige bezighouden met de export van fietsen, aanvankelijk onder zijn eigen naam. Tijdens zijn zoektocht naar een duidelijkere handelsnaam koos hij uiteindelijk voor „Triumph“. Onder deze naam waagde hij in 1889, met een kapitaalinjectie van zijn ouders van 650 Engelse pond, de stap van handelaar tot producent in Coventry. Een nog grotere stap zette Bettmann in 1902, toen kwam hij met zijn eerste motorfiets. Wat heet motorfiets: het ging om een eencilinder viertaktmotor met 363 kubieke centimeter en 2,25 pk van het Belgische bedrijf Minerva, geplaatst in het frame van Triumph’s fietsen.
Ook een Triumph fabriek in Duitsland
Vanaf 1903 werden er ook motorfietsen in Neurenberg geproduceerd, waar een paar jaar eerder ook een Triumph fabriek was opgericht. In 1905 begon Bettmann met het bouwen van eigen motoren van 363cc. In 1907 vond de eerste Tourist Trophy race op het eiland Man plaats. Triumph kwam hierbij spontaan op de tweede en derde plaats terecht, en in 1908 zelfs op de eerste plaats. Maar de oorspronkelijk Duitse Bettmann had niet alleen op deze manier succes. Hij was inmiddels opgeklommen tot burgemeester van Coventry en zijn riem aangedreven motorfietsen werden ingezet voor militair gebruik. Tijdens de Eerste Wereldoorlog leverde Triumph, met circa 30 000 exemplaren, meer motorfietsen aan het leger dan alle andere Britse fabrikanten. Het betrouwbare imago van zijn motorfietsen zorgde er na 1918 voor dat ook de afzet onder de burgers steeg. 3000 medewerkers produceerden circa 1000 eencilinder motorfietsen met twee- en viertaktmotoren met maximaal 500cc per week.
Triumph motorfietsen voor het leger en het witte doek
In het begin van de 20e eeuw maakte de mobiliteit enorme ontwikkelingen door, Triumph overtrof zichzelf. Op 14 november 1940 werd de fabriek in Coventry volledig verwoest door de Duitse luchtmacht. De fabriek werd herbouwd en tot het einde van de Tweede Wereldoorlog verlieten 49.700 motorfietsen de fabriek. Dit waren vooral motorfietsen voor het leger. De productie van voertuigen voor burgers gaat pas in 1946 weer van start. Vanaf dat moment nam Triumph tot in de jaren ’60 de toppositie onder de motorfietsfabrikanten in. Niet in de laatste plaats dankzij films waarin Steve McQueen, Marlon Brando of Clint Eastwood op een Triumph Thunderbird over het witte doek raceten en Triumph daarmee filmbekendheid gaven. Daarna volgden echter twee moeilijke decennia, waarin andere fabrikanten de motormarkt gingen bepalen. Maar met een innovatieve geest lukte het de motorfabrikant om de voor hem moeilijke jaren’70 en ‘80 door te komen.
Triumph vandaag
Met gloednieuwe modellen, de modernste motorfietstechniek en een opzienbarend design ging het traditionele merk vanaf 1990 weer een rol spelen op de wereldmarkt.
Sindsdien heeft de vakpers Triumph al vele malen tot testwinnaar uitgeroepen. Enerzijds was dit oordeel te danken aan het karakteristieke uiterlijk, aan het prestatievermogen, de techniek en de liefde voor detail van adembenemende motorfietsen zoals de Rocket III of Speed Triple. Anderzijds maken het uitgebalanceerde frame en de elastische motoren de motorrijders wereldwijd enthousiast.
Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)
Geplaatst: 11 jul 2013, 20:43
door Cor
Ik denk dat ik maar gewoon een ander zadel gaat kopen. Kan ik lekker zitten en hou ik nog wat pecunia over.
