Wat doe jij dit jaar met vakantie ??

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hoi allemaal.
Wij zijn ook weer thuis, gistermiddag rond half 4 reden we onze straat in.
We hebben een heerlijke vakantie gehad, 3 weekjes kamperen in Lacanau, min of meer onze vaste stek, over het algemeen prima weer gehad.
Wat we gedaan hebben ?: alleen waar we zin in hadden, daggie naar het strand, het is zo mooi daar aan de atlantische oceaan, en op het meer van Lacanau lekker zeilen met onze catamaran.
'Savonds een frans wijntje drinken, beetje kleppen met andere campinggasten die we kennen.
De laatste week is onze oudste zoon Martijn (Martwah op het forum) nog langs geweest op z'n motor, daardoor had ik ook de kans oms een wat op de motor te rijden daar in de buurt, je hebt daar heerlijk stuurweggetjes.
Op 7 augustus hebben we nog kunnen genieten van een vliegshow van het franse stunt-team, werkelijk ongelooflijk als je dat ziet wat ze uitvreten met 8 straaljagers in de lucht.
Al met al, een topvakantie gehad.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

EdVissers schreef:As woensdag gaan wij met de motor een weekje naar het Zwarte Woud. Als het weer tenminste een beetje redelijk is:)
Ed en Diny,
Jullie een hele fijne vakantie in het Zwarte Woud. Hopelijk werken de weergoden mee.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Claudia
Kawasaki Versys
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:41
Locatie: Goirle

Bericht door Claudia »

Welkom terug Geert & Marian. :D

Blij te lezen dat jullie het goed hebben gehad.
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Welkom terug Geert en Marian, tot volgende week.
;)
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Hoi Geert & Marian,

welkom terug in Nederland, ik merk dat jullie het zonnige weer niet meer in de bagage meekregen om ons er wat van te laten meegenieten? :lol: ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

CaveyH schreef:Hoi Geert & Marian,

welkom terug in Nederland, ik merk dat jullie het zonnige weer niet meer in de bagage meekregen om ons er wat van te laten meegenieten? :lol: ;)
Dat wordt nageleverd met DHL :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

EdVissers schreef: Dat wordt nageleverd met DHL :)
Doe Het Langzaam... dan kunnen we dus wachten tot volgende zomer voor het wordt geleverd :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Afbeelding


:)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Ja ja, typisch geval van:

<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yJL-3BVN85s?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yJL-3BVN85s?fs ... 0&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ingrid Graafland

vakantie

Bericht door Ingrid Graafland »

HEEERlijk al die vakantieverhalen!!

de meeste van jullie alweer terug en na-genietend van de mooie ervaringen :dr

Ik mag nog.. ga 27 augustus samen met mijn Deaville naar Salbertrand in noord-italië. Om vervolgens als vrijwilliger bij de Tour for Life 2010 (www.tourforlife.nl) mee terug af te dalen naar de Cauberg in Limburg.
Jullie raden nooit wat ik voor vrijwilligerswerk mag doen... IK MAG AFWASSEN!!! Elke dag de afwas van ruim 500 man..
Dat wordt mijn vakantie.. maar het goede doel is Artsen zonder grenzen en de wielrenners halen met elkaar bijna 1.000.000 euries op. :P :P :P Daar heb ik wel een paar natte theedoeken voor over.

Duimen jullie voor goed weer? we kamperen in totaal 8 nachten en dat hoeft voor mij geen kramperen te worden!

Iemand van jullie ervaring met de combi Deauville/tentje/slaapzak/modderige campings?
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14093
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Kijk, dat is nou nog eens een voorbeeld van het nuttige met het aangename verenigen.
Alleen dat afwassen is wat minder....

Helaas heb ik geen ervaring met de combinatie tentje-Deauville.

In ieder geval heel veel plezier gewenst (ook tijdens de afwas) ;)

Vriendelijke groet
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: vakantie

Bericht door Koen »

Ingrid Pas schreef:Ik mag nog.. ga 27 augustus samen met mijn Deaville naar Salbertrand in noord-italië.
Italië, ligt daar ook de link met je Latijnse onderschrift? ;)
Overigens moet het laatste woord volgens mij amorem zijn ipv amorum, maar ja, kniesoor die daarop let :lol:

Is de tourforlife net zoiets als de Roparun, maar dan voor fietsers ipv lopers? Goed initiatief in elk geval en ik zal duimen dat het weer meewerkt zodat de theedoeken alleen nat worden van de vaat ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

Niet met een Deauville wel met een CBR en die had ook 2 wielen en een zijstandaard of bok om op te rusten. :D

Dat brengt mij bij de standaard/bok.
Zorg voor een plankje of zo'n speciale kunststof onderzetter.
Ook aan te bevelen bij heel warm weer.

Heb een keer langs de Rijn gestaan en overnacht in een hotelletje.
's Morgen wilden wij wegrijden kreeg ik mijn motor niet rechtop (van zijn zijstandaard).
Bleek de standaard door het asfaltlaagje gesmolten te zijn (was kennelijk niet erg dik).
Gelukkig niet omgevallen.

Daarom zet ik op een camping mijn motor
- niet als dominostenen langs een andere motor
- niet te dicht langs mijn tentje
- of dwars danwel zo dat bij vallen hij van de tent afvalt ipv ertegenaan.

Anders sta je 's nachts misschien met schade aan je motor en een lekke tent :x

Bedenk dat bij het neerzetten als nog stabiel kan lijken.
Maar na een regenbui misschien wel heel sompig kan blijken.

Oja: zoek een 'terpje' op en niet een kuiltje om je tentje op te zetten.
Bij regen drijf je zo niet weg!
Ingrid Graafland

vakantie

Bericht door Ingrid Graafland »

@ Bert,

Dankjewel! Mijn paps heeft een mooi :D aluminium plaatje gemaakt voor onder de zij-standaard. Check waar ik hem neerzet en idd van de tent af lijkt me goed plan, daar ga ik zeker rekening mee houden!

@ Cavey,

Mijn vader :shock: leest/schrijft/spreekt latijn, volgens hem is 'amorum' de verwijzing naar het verleden en 'amorem' als in het nu. Beide goed dus. Omdat mijn man is overleden heb ik gekozen voor 'amorum'.
De Tour for Life is zeker te vergelijken met de ROPA run en zal deze editie tussen de 400 en 500 wielrenners tellen! Ik vindt het super daar als vrijwilliger een bijdrage aan te kunnen geven. Heb jij ervaring met de ROPA-run?

@ Marcel,

Thankx voor de goede wensen!

Voor het eerst alleen op de motor zo'n verre reis.. ik vindt het best spannend!

groetjes,
ingrid
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: vakantie

Bericht door Koen »

Ingrid Pas schreef: @ Cavey,

Mijn vader :shock: leest/schrijft/spreekt latijn, volgens hem is 'amorum' de verwijzing naar het verleden en 'amorem' als in het nu. Beide goed dus. Omdat mijn man is overleden heb ik gekozen voor 'amorum'.
De Tour for Life is zeker te vergelijken met de ROPA run en zal deze editie tussen de 400 en 500 wielrenners tellen! Ik vindt het super daar als vrijwilliger een bijdrage aan te kunnen geven. Heb jij ervaring met de ROPA-run?
Mijn vader doet al jaren achter elkaar mee met de Ropa-run, als fiets-begeleider. Misschien dat ik de volgende editie de ploeg met de motor ga begeleiden, maar dat is nog niet zeker. De sfeer van het hele evenement is in elk geval super, elk jaar trommel ik 's ochtends vroeg het hele gezinnetje uit bed om papa/opa te gaan aanmoedigen langs de route.

In de regio hier zijn veel plaatsen (Ossendrecht, Hoogerheide, Steenbergen enz.) die er echt een giga-feest van maken als de lopers langskomen, compleet met muziek en omroepers (vanaf 4 uur 's ochtends ;)) en allerlei activiteiten voor het publiek.

Zelfs als de tourforlife maar half zoveel sfeer zou hebben als de Ropa-run dan wordt het nog een ervaring om nooit te vergeten! Heel veel plezier gewenst dus, maar dat moet zeker lukken.

Overigens nog wel een extra tip mbt de motor en de camping: zorg voor een goed slot, liefst een flinke lange zodat je de motor ergens aan vast kunt maken. Er zijn helaas altijd lieden die van drukte en chaos misbruik willen maken en zich niets aantrekken van goede doelen... Wat ikzelf in zo'n geval ook doe is na het wegzetten van de motor even een fotootje of filmpje maken van hoe ik de motor heb gestald. Dat kan helpen bij evt. discussies als de motor wordt weggehaald, je kunt dan immers aannemelijk maken dat je er alles aan hebt gedaan om diefstal te voorkomen. Bovendien ontmoedigt een dik kettingslot de gelegenheidsdieven ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Mathijs

Bericht door Mathijs »

het mag voor mij dan geen vakantie zijn maar 4 t/m 6 oktober ga ik even op en neer naar Portugal.
ik heb na het behalen van mijn A rbw goede contacten met de rijschool en klaar zo nu en dan een klusje voor hem.
we gaan met 8 man naar Portugal via Ryanair voor nog geen €40 p/p
daar een beetje bieren, BBQ'en aan het strad liggen zwemmen EN natuurlijk motor rijden.
Harold -zo heet hij- komt van origine uit Portugal en heeft daar ook een woning en motoren staan dus dat komt helemaal goed.

ik heb er zin an.
alleen nog ff vrije dagen inkloppen en toestemming krijgen van mn meerdere :P
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

He Mathijs,

dat klinkt goed. Wel oppassen met de combi "bieren" en "motorrijden" ;)
Die Portugezen rijden (vaak) als idioten! :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Bericht door RonalT »

BertG schreef: Oja: zoek een 'terpje' op en niet een kuiltje om je tentje op te zetten.
Bij regen drijf je zo niet weg!
Neem een 'Tarp' mee om je motor onder te zetten.
Mathijs

Bericht door Mathijs »

CaveyH schreef:He Mathijs,

dat klinkt goed. Wel oppassen met de combi "bieren" en "motorrijden" ;)
Die Portugezen rijden (vaak) als idioten! :lol:
voor mij max 0,5l bier dan kan ik de combinatie nog wel maken, vind ikzelf.
als ik het al voel duizelen bij de 1e 2/3 slokken dan heb ik mijn grens al bereikt.
en het feit dat ik een BB ben (beginnend bestuurder) maakt het nog strenger maar ik weet mijn grens als het om die combi gaat ;)
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Bruvma schreef:voor mij max 0,5l bier dan kan ik de combinatie nog wel maken, vind ikzelf.
als ik het al voel duizelen bij de 1e 2/3 slokken dan heb ik mijn grens al bereikt.
en het feit dat ik een BB ben (beginnend bestuurder) maakt het nog strenger maar ik weet mijn grens als het om die combi gaat ;)
Ik heb vlak voor één van mijn (auto)rijlessen een keertje per ongeluk een blikje bier weggeklokt (omdat ik vergeten was dat ik moest lessen). Normaal reed ik de hele les zonder ingrepen, nu was de instructeur me minimaal 6 x nét voor: als ik doorhad dat ik moest gaan remmen, stond hij al vol op het pedaal.

Ik had ook het idee dat het wel kon, maar heb toen gemerkt welk effect 1 klein pilsje heeft. sindsdien is bij mij de combi "bier" en "rijden" (auto of motor) absoluut not done. Denk dat je met 0,5l bier bij een aanhouding gelijk een BBB bent: Bekeurde Beginnend Bestuurder ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Mathijs

Bericht door Mathijs »

kheb me er wel eens uit weten te lullen hier bij een controle.
Ik had iets te veel op -dat geef ik toe- en ik gebruikte de smoes dat ik door
de Luitenant gebeld was dat is zsm)\ naar het werk moest komen ivm
opplan10 Strabrechtse Heide uitleg en betreffende dienaar wist waar het
over ging, kreeg een waarschuwing en mocht mijn reis vervolgen naar mn bestemming.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Dat was mazzel hebben, of moest die agent ook eerst op internet checken wat opplan 10 was? ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ingrid,

een hele fijne "doe-vakantie" en weer veilig thuis.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Ed, jij ook een goede reis zum Schwarzwald. Als je weersvoorspelling juist blijkt ga je een mooie week tegemoet ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Thanks allemaal.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Mathijs

Bericht door Mathijs »

CaveyH schreef:Dat was mazzel hebben, of moest die agent ook eerst op internet checken wat opplan 10 was? ;)
die snaaide dat wel
Ingrid Graafland

steak

Bericht door Ingrid Graafland »

Fijne vakantie Ed en Diny,

De lekkerste steak die ik ooit heb gegeten was in het Schwarzwald, in Kniebiss om precies te zijn. Een kleine bistro met 6 tafeltjes maar Über-lekker eten! Kniebiss is trouwens maar een mugge-poepje op de kaart, dus meer als 6 tafeltjes was overkill geweest..

Heel veel plezier daar! en veilig weer thuis aub.

Groetjes Ingrid
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Hey Ingrid,

Sjee zeg lijkt me een heel avontuur :lol:
Maar op die afwas van 500 man word ik niet jaloers pffffffff moet dr niet aan denken zelfs.

Wel vind ik het super van je dat je meegaat om het te doen :up
Ik wens je dan ook heel veel plezier en een goede rit, met zo weinig mogelijk modderige camping overnachtingen.

De praktische tips van motor op slot, goed plaatje onder je standaard, foto's ed heb je van de mannen al gehad :lol: :lol:
Maar ik heb er nog 1 voor je :lol: :lol:
Zorg dat je kleding en je slaapzak goed waterdicht ingepakt zitten.
Want er is niks ergers dan natte kleding of slaapzak, want dan word je absoluut niet warm meer.

Groetjes Mia
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14093
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ingrid,

Nog een tip
Dan kun je ook genoeg vaat- en droogdoeken meenemen ;)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ingrid Graafland

Bericht door Ingrid Graafland »

Dames, heren,

Jullie blinken weer uit in goede tips! Zo toppie dit forum.. wat zouden we zonder zijn.
Waterdicht inpakken van slaapzak en kleding lijkt me een heel goed plan. Even filmen hoe ik mijn Deauville heb opgeborgen is ook goud waard en extra kettingslot voor vaste verkering met een boom zie ik ook wel zitten.

Marcel, die aanhangers zijn super maar daar durf ik niet mee te rijden. Ik heb het nog slimmer gedaan en 1 van de meefietsende mannen kunnen overtuigen dat het heel sympathiek is om mijn tentje, slaapzak, matrasje en kussen te vervoeren in de volgauto van zijn ploeg. Gelukkig vindt ie me sympathiek dus dat gaat lukken.

Ik zal best met afwas-handjes aankomen op de Cauberg maar zie toch enorm uit naar dit wielerfeest.

Vorig jaar is de Tour for Life voor het eerst gereden en schijnt de sfeer fantastisch te zijn geweest. Ik ga voor het goede doel en gewoon lekker onder de mensen zijn. De mooie route is bonus! Ik heb toestemming om het parcours te rijden en zal zeker veel foto's maken. Alle klassiekers zitten erin. Dus Alpe d'huez, stuk van Luik-Bastenaken-Luik enz. Blij dat ik gewoon gas mag geven met mijn rechterhand in plaats van dat hele stuk fietsen..
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”