Nieuwe kleding aanschaffen

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Daniël »

Vorig jaar heb ik een outfit aangeschaft nadat ik was begonnen met lessen en niet in andermans zweet wilde rijden.
Heb nu een jas met uitneembare voering van Revit en Gore Tex broek van Dane en Gore-Tex laarzen van Alpinestars, maar ik ben op zoek naar een complete set en dan graag eens niet in 50 tinten zwart
Wat zijn merken met leuke en vooral goeie pakken die de moeite waard zijn? Pasvorm is ook heel belangrijk, want ik heb veel langere benen dan bovenlijf.
Hoor graag de tips van jullie als ervaren rijders, want voor mij is het moeilijk zoeken als ik niet weet in welke richting ik moet denken.
Ook met het oog op de weglessen die halverwege volgende maand starten en het examen in januari is een veelzijdig pak/combinatie zeer gewenst.
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Henk Engberts »

Focus niet teveel op merken. Kijk, en ga kleding passen. Je budget zal ook van invloed zijn, maar kijk eens goed rond, en laat je voorlichten. Wellicht iets wat al afgeprijsd is. Succes met de zoektocht naar motorkleding.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Droopy
Honda NT700V
Berichten: 267
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:53
Locatie: Ede

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Droopy »

Je zou online kunnen googlen of kijken bij zaken als mkcmoto.com wat ze hebben, hier kan je ook kijken of het bij de vestiging in de buurt voorradig is. Je zou ook kunnen gaan passen en online kijken of het ergens anders goedkoper is, al hoewel het kopen waar je past wel zo netjes is, zeker als het maar een tientje duurder is, service is ook wat waard. Broeken zijn vaak ook in lange of korte uitoeringen te krijgen.
It's only a live time.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Marcel »

Zelf heb ik 2 maal een compleet.all weather pak op de.motobeurs gekocht..... maar ik wist exact wat ik wilde.hebben.
Scheelde wel zo'n 30% op een overjarig model.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Marcel »

Zowel Revit als Dane hebben pakken in andere.kleuren. ik zou daar beginnen met je zoektocht.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Jaap
BMW R1200RT
Berichten: 375
Lid geworden op: 04 okt 2017, 21:23
Locatie: Aalten

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Jaap »

Zaken zoals Motoport, Motorkledingpoint en Louis hebben een grote voorraad waar je uit kunt kiezen. En, groot voordeel, zelf je setje kunt samenstellen. Dus een jas van maat 54 en een broek van maat 60 is geen probleem. Zoals hierboven al beschreven: gewoon gaan passen.
En passen op een motor! Ik heb pas een broek gekocht die ik mocht proefzitten op een motor in de zaak. Want zitten voelt anders dan staan.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Daniël »

Iedereen bedankt voor de suggesties, ik ben al druk aan het kijken op de door jullie vermelde websites.
Alleen vraag ik mij af, waarom is de meeste motorkleding nou zwart, je wil tenslotte toch gezien worden op de weg of is het puur een mode dingetje?
Gebruikersavatar
Droopy
Honda NT700V
Berichten: 267
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:53
Locatie: Ede

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Droopy »

Ik heb zelf gekleurde jassen en zwarte broek maar misschien een mode dingetje, de massa bepaald de vraag en misschien ook het vuil worden van de kleding.
It's only a live time.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door Marcel »

Voor de de Deauville rijder, die meestal veel kilometers maakt (woon-werk), is de gangbare mode wellicht minder relevant.
Over kleur en zichtbaarheid kun je discussiëren....en ja een gele jas valt meer op maar het is de vraag of de medeweggebruikers je daardoor ook beter zien.
Kijken en waarnemen zijn namelijk 2 verschillende dingen.

Er is veel zwarte kleding op de markt.....hetgeen minder snel zichtbaar vuil wordt.
Belangrijker zijn denk ik comfort en waterdichtheid.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door ikkieman »

Tourfietser schreef: 16 aug 2023, 20:49 Iedereen bedankt voor de suggesties, ik ben al druk aan het kijken op de door jullie vermelde websites.
Alleen vraag ik mij af, waarom is de meeste motorkleding nou zwart, je wil tenslotte toch gezien worden op de weg of is het puur een mode dingetje?
In den beginne was zwart leer een ding: makkelijk, pak een stuk extra leer van een bankstel en door. Toevallig zie je op zwart ook niet alle viezigheid van de straat, want remstof is zwart, meeste bagger is zwart, dus valt niet echt op.
De mode is juist door andere kleuren toe te passen. Blauw, grijs, rood, neongeel, andere kleuren... Dat is pas echt gekomen met de materialen van de laatste 20 jaren.
Nou zijn motorrijders soms een nukkig, ouderwets, "het was altijd zo, dus doen we het tot in de eeuwigheid"-achtig volkje. Dus zie je daarom, volgens mij, vooral de meeste motorrijders nog rijden met zwarte kleding.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1208
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door barend »

Nou 20 jaar geleden ,zal iets langer zijn denk ik want 50 jaar geleden had ik al een leren overal in het rood-blauw- en wit dus de kleuren zijn er zeker wel langer hoor.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
Gebruikersavatar
ellentb
Honda NT700VA
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 mar 2018, 19:25
Locatie: Goor

Re: Nieuwe kleding aanschaffen

Bericht door ellentb »

Je kunt eens kijken bij Restyle Wear B.V. In Aalsmeer of Barneveld.
Gepassioneerde ondernemers die goede kwaliteit leveren tegen een schappelijke prijs.
En mocht het zo zijn dat iets niet perfect zit, kunnen ze het op maat maken.
I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days! :brrr
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”