3d printen wind deflectors

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaartenBril
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2023, 08:43

3d printen wind deflectors

Bericht door MaartenBril »

Goedemorgen,

Een kort berichtje voor de werkdag start:

Als nieuwe eigenaar van een nt700 zoek ik de krochten van het internet af naar nuttige accesoires. Zo viel mijn oog op de wind deflectors. Ze zouden nogal helpen tegen rijwind in de koudere maanden.

https://www.nt-owners.org/forums/thread ... ew-100.58/

Op dit forum las ik dat er meerderen (ooit) interesse hebben (getoond). Ook lees ik her en der dat ze uitverkocht zijn, idem op webshops.

Ik heb op goed geluk contact gezocht met een 3d engineeringbedrijf in Schijndel en gevraagd of ze evt op basis van fysieke set wind deflectoren deze kunnen scannen en bijprinten. Dit kan, maar is erg duur. Ruwe schatting 400 euro per nagemaakte set. Eenmaal ingescand zou er structureel 10% van de kostprijs af kunnen voor alle volgende 3dgeprinte sets. Dus dan 400-40=360 euro.

Ik vroeg me zo af: hebben wij zelf leden die kundig zijn met 3d printen? Zouden wij de kostprijs omlaag kunnen krijgen door bijvoorbeeld alleen het 3d engineeringsbedrijf te vragen om een progessionele scan en deze vervolgens zelf op een eigen 3d printer (mochten we inderdaad 3dprintereigenaren onder ons hebben) uit te printen? Obv van de ruwe schatting lijkt het merendeel van de kostprijs in het daadwerkelijke 3dprinten te zitten itt het scannen.

Bovenstaande obv hardop fantaseren en niet gehinderd door al te veel 3dprint kennis of praktijkervaring ;) ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaankijken of wat jullie ervaring hier mee is.
Honda Deauville NT700VA 2010 -> sinds 2023 (25500 km)
Gebruikersavatar
MaartenBril
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2023, 08:43

Re: 3d printen wind deflectors

Bericht door MaartenBril »

ik zie dat ik wat eerdere berichten over (zelf maken van) wind deflectors over het hoofd heb gezien, o.a. die van vetjan van 2 okt j.l. Ik ga bijlezen.
Honda Deauville NT700VA 2010 -> sinds 2023 (25500 km)
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”