Einde motorseizoen 2010 ?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Einde motorseizoen 2010 ?

Bericht door Koen »

De weersvoorspellingen beloven niet veel goeds. Morgen gladheid, veel strooigoed op de wegen (en dan niet van de Sint en zijn Pieten) en temperaturen richting het weekend van -5 graden.

Het ziet er naar uit dat ik de motor toch maar eens moet gaan laten staan, ik zou er morgen nog een ritje van zo'n 350 km. mee gaan doen (werkverkeer) maar dat zit er denk ik niet meer in... Wel jammer dat het al zo vroeg begint, nu maar hopen dat het snel weer lente gaat worden!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Heb mezelf beloofd de brommer pas weg te zetten bij 60.000km op de teller, nog 350 (is een week woon-werk) te gaan...
harss

Gewoon doorgaan

Bericht door harss »

Nee,
mijn fiets krijgt geen rust. Hij is gemaakt om te werken.
Hotgrips aan en door de winter, met uitzondering van 20cm sneeuw.
Johan

Re: Gewoon doorgaan

Bericht door Johan »

harss schreef:Nee,
mijn fiets krijgt geen rust. Hij is gemaakt om te werken.
Hotgrips aan en door de winter, met uitzondering van 20cm sneeuw.
Ik stel de gang naar het openbaar vervoer ook zo lang mogelijk uit :lol:

Die van mij is toch niet mooi mee, want die heeft al een paar winters doorgereden. Maar hij is wel betrouwbaar, en daar gaat het om!
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14093
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Het KNMI voorspelt weinig goeds voor volgende week.
Temperaturen rond het middaguur om en nabij 0 graden.

Ik ben geen koukleum, maar als ze gaan strooien dan houd ik het voor gezien.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
mototaz

Bericht door mototaz »

Doorrijden tot het gevaarlijk word(gladheid/sneeuw) is mijn motto. Dit omdat ik een gruwelijke hekel heb aan de afhankelijkheid van het OV...
Verder moet ik maar eens die vaseline kopen bij de HEMA en ben ik erg blij met mijn hotgrips 8)
rider-64

Bericht door rider-64 »

160km per dag aan woon-werkverkeer en twee uur reistijd op de motor, met de auto 3uur reistijd, ov is niet eens mogelijk.
Dus: doorrijden tot het echt te glad wordt. 8)
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Toen ik vanochtend uit het raam keek zag ik geen sneeuw, dus gewoon op 2 wielen heel Brabant doorkruist vandaag: eerst Roosendaal-Veldhoven, toen Veldhoven-Hoogerheide en tenslotte Hoogerheide-Roosendaal. Goed voor zo'n 240 km. over natte, maar verder goed berijdbare (snel)wegen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3851
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Cor »

Definitie van OV.
OV is een vorm van verbinding tussen 2 punten, een punt waar ik niet vandaag kom naar een punt waar ik niet naar toe wil, op een tijdstip wat mij niet uitkom en tegen een prijs die mij niet aanstaat.

Woensdagmiddag bij Delft overigens nog een forse regenbui met hagel over mij heengekregen. Ik ga wel weer fietsen. De fietspaden woon-werk route is vaak al vroeg schoon en begaanbaar.
Goed weekend gewenst.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Cor schreef:Definitie van OV.
OV is een vorm van verbinding tussen 2 punten, een punt waar ik niet vandaag kom naar een punt waar ik niet naar toe wil, op een tijdstip wat mij niet uitkom en tegen een prijs die mij niet aanstaat.
Dan vergeet je nog dat je tussenhaltes hebt op plaatsen waar je niet hoeft zijn, laat staan wilt stoppen, dat je routes moet nemen die langer duren dan noodzakelijk en dat je verplicht wordt samen te reizen met mensen die zich gedragen alsof ze alleen reizen, dat je nauwelijks mogelijkheden hebt bagage of andere spullen mee te nemen en dat je als je verder reist meestal nog tussendoor moet rennen om een ander vervoermiddel te gebruiken om je reis te vervolgen (overstappen noemen ze dat, terwijl het door de vertragingen vaker overrennen is).

Vandaag nog gewoon met de motor naar m'n werk geweest, volgende week zien we wel weer...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Ik sluit mij volledig bij Cor en CaveH aan.
Ik kan niet op tijd op mijn werk zijn met OV tenzij ik 2uur reis over 25 km...
Toen ik nog in Apeldoorn werkte was het zelfs helemaal niet mogelijk, tenzij ik de avond ervoor vertrok. Half acht beginnen is toch niks geks dacht ik zo.
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Vandaag Onze Witte laten staan. Hij heeft het niet zo op pekel :)
Vanaf maandag in ieder geval een paar dagen het openbaar vervoer. Gaat prima.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Met OV zou ik er bijna anderhalf uur over doen om de 23 km. naar mijn werk af te leggen. Voor mij dus geen serieuze optie. Zolang de motor nog gaat, prima, daarna ga ik over op mijn trouwe vierwieler ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3851
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Cor »

Ik werk ruim 30 jaar bij verschillende bedrijven de omgeving binnen fietsbare afstanden. Daarmee bespaar ik zoveel brandstof dat ik dit in de vakantie en weekenden kan compenseren. Als we samen gaan is ons gemiddelde gebruik per persoon 2 liter op 100 km. Met de auto overigens 5 liter op 100 km. Door het kopen van een hybride kan ik dus nog vaker met de motor. Soort overtreffende trap.
CaveyH, Je hebt gelijk. je kan er nog aan toevoegen dat je ook nooit weet waar je uitkomt. Woerden lag er een keer uit en toen kwam ik in A'dam terecht.
Goed weekend. Neem een extra deken. Het wordt koud voor je deau.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
mototaz

Bericht door mototaz »

Ik heb de weersverwachting gezien... Donderdag worden er bijvoorbeeld temperaturen verwacht van -7 tot -11...
Daarnaast is er op woensdag een kans van 70% op neerslag


Ik vrees dat dit dus een weekje OV voor mij gaat worden:(


Positieve kant is dat ik dus nu wel op mijn gemak nog mijn uitlaat eens na kan kijken enzo 8)
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Vandaag het koekblik gepakt vanwege de sneeuw.
Eenmaal op de zaak ging toch de gedachte door het hoofd: "had toch met de motor kunnen gaan".

Maar goed, wat doet het weer vanmiddag als ik naar huis rij?? :wn1
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Vanochtend toch maar de brommer gepakt ondanks de sneeuw; op de auto(snel)wegen is er toch goed gestrooid. Alleen de woonwijk uit ff overdreven langzaam rijden.
-1 vanmorgen maar toch kouder (grotere BRRR factor) dan de -3 van gisteren...
FreBa

Einde motorseizoen?

Bericht door FreBa »

Dag,
Voor mij is het motorseizoen echt geëindigd. Algelopen dinsdag nog gereden, daarna de fiets schoongepoetst.
Woensdag 01-12-20210 vliegen we weer naar Spanje voor 2 maanden!
Mhg, FreBa
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Dan is het alweer zover Fred. De tijd gaat toch snel :)
Weer een winter Spanje :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Fred Veel plezier daar!

Laat je Sinterklaas nog even hier?
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
EricvZ
Honda NT700V
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 sep 2009, 23:06
Locatie: Hoogvliet-RT (NL)
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Frank schreef:Vandaag het koekblik gepakt vanwege de sneeuw.
Eenmaal op de zaak ging toch de gedachte door het hoofd: "had toch met de motor kunnen gaan".
Maar goed, wat doet het weer vanmiddag als ik naar huis rij?? :wn1
Ja dat is het altijd en eeuwige dilemma .. van de week ook twee keer met de auto gegaan omdat het gewoon niet te voorspellen is wat het weer gaat doen ..
als ik 'smorgens uit het raam kijk lijkt alles best te doen, rij je vervolgens de wijk uit en de snelweg op blijkt het aan de andere kant van het water toch weer anders en richting Den Haag is het gewoonlijk altijd al natter en erger tussen de weilanden door .. al met al kies ik er vaak voor zodra het gaat vriezen en ze voorspellen neerslag om met de auto te gaan.
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Tanja

Bericht door Tanja »

mijn motortje staat op stal..... ik rij alleen maar klinkerwegen door de bossen heen, waar de wegen niet geveegd worden (dus heel veel oud blad) en ook voor strooien is er geen hoge prioriteit... Vind het erg jammer maar het kan voor mij even niet anders....
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Stond vanochtend in dubio, motor of auto. Vanwege de voorspellingen voor deze middag en avond (enkele centimeters sneeuw) toch maar voor 4 wielen gekozen. Even afwachten wat het verder gaat worden, maar als die aanhoudt toch maar even een slaapplaatsje gaan zoeken voor m'n Deaufs winterslaap ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
rider-64

Bericht door rider-64 »

Vanochtend op de bike gegaan, was echt fris!
Vanavond retour en geen neerslag gehad.
Vrees dat het de rest van de week niks meer wordt op de bike..
FreBa

Einde motorseizoen

Bericht door FreBa »

Dag,
Jongens, wie stout is, gaat mee in de zak van Sint naar Spanje.
Goedkoper kun je er niet komen: hartelijk uitgenodigd voor de koffie!
Mhg, FreBa
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14093
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Voor de 4 dappere motorrijders die ik vandaag tegen ben gekomen is het duidelijk nog geen einde motorseizoen.

Twee motoren waren zgn. naked bikes, ik kreeg het acuut koud toen ik ze zag rijden.
Een andere motor was een BMW R1200RT. Die heeft tenminste nog een kuip.

Motorrijden is leuk, kou lijden niet. Nog afgezien van de eventuele schuiver die je kan maken met dit weer.

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Het was heel spannend om gisterenavond thuis te komen. Binnendoor gereden, durfde de snelweg niet aan. Prachtige lampjes optocht met voorraan een NTV met 30/40 km/u :D
Thuis bijna 20 minuten aan het prutsen geweest om de motor in de schuur te krijgen want deze staat een meter hoger dan de straat en omhoog i.c.m. sneeuw en motor werk niet zo best.
Vooralsnog voor mij dus ook: Einde Motorseizoen 2010.
stxrider

Bericht door stxrider »

Ach, er zal wel weer een dooi (periode) komen, maar ik denk dat van rijden deze winter niet veel komt als het zo gaat.....
rider-64

Bericht door rider-64 »

Gezien verwachte gevoels temperatuur morgen dagje met blik naar werk
FreBa

Einde motorseizoen

Bericht door FreBa »

Dag,
Morgen vliegen we naar Spanje,
vandaag de Deauville door de carport gereden en...............in huis gezet.
De auto staat in de garage, samen ging nu niet vanwege de rotzooi in de garage. De Deau weet het nu ook: einde motorseizoen.
Mhg, FreBa
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”