Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
PA1BEN

Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door PA1BEN »

Moet helemaal opnieuw beginnen met de aanschaf van een helm, jack, broek, laarzen, handschoenen.
Maar er is zoveel te koop dat ik daardoor het overzicht kwijt begin te raken.
Natuurlijk kan ik aan de verkoper vragen wat hij aanbeveelt, maar ik kom liever niet helemaal onvoorbereid in de winkel.
Ook heb ik van verschillende merken de folders gelezen en als ik op hun gegevens af ga, dan hoef ik niet verder te zoeken want zij leveren het beste van wat er op dit moment te koop is.
Er zijn ongetwijfeld merken waarvan je zonder enig voorbehoud iets van kan aanschaffen. En er zullen ook merken zijn die je beter links kan laten liggen.

Ik denk dat je mij zal kunnen rangschikken onder de mooi weer rijders. Wat niet weg neemt dat ik onderweg best wel met een stortbui te maken zal kunnen krijgen.

Mijn wensen zijn;
Alles van goede kwaliteit en comfortabel te dragen,
Helm met koptelefoon (bluetooth),
Kleding liever geen leer.


Met vriendelijke groet
Ben
Laatst gewijzigd door PA1BEN op 16 jul 2011, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Marcel »

Oei, oei, heb je even?

Wat zijn de beste spullen? Daar zullen de meningen ongetwijfeld erg over verdeeld zijn.
Zelf ga ik altijd voor Value for money, maak hoe bepaal je dat?
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is.
Hoeveel kilometers rij je en hoe vaak?
Allemaal zaken die meetellen bij de aanschaf van kleding, helm en laarzen.

Kies in ieder geval spullen die goed passen, lekker zitten en toch ook bewegingsvrijheid geven.
Er is niets zo vervelend als een goed en wellicht ook duur pak (helm,laars) wat niet lekker zit.
Vermijd drukpunten in de helm want die gaan al na korte tijd irriteren.
Er zijn op sites wel adviezen te vinden waar je precies op moet letten. (ff googelen dus)

Kies in ieder geval niet het goedkoopste. Het duurste is echter zeker ook niet nodig.
Rij je ook in het vroege voorjaar en het late najaar?
Neem dan een pak met een uitneembare voering.
All weather met eventueel een liner van GoreTex.

Hopelijk heb je hier al wat aan.
Succes.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ben Giesbers

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Ben Giesbers »

Moderator ingreep: onnodig quoten


Ben ik heb een drielaagspak gekocht met veel geel erin voor de zichtbaarheid en een knalgele schubert C3 helm met bijbehorende headset!
eerst het pak.. In de winder zit alles er in en geloof me je hebt het niet koud, gewoon top. Wordt het warmer dan die isolatielaag eruit en dan hoiud je de regenlaag over. Je blijft dan dus droog tijden een bui. Wordt het warm en blijft het droog dan die regenlaag eruit (in koffer houden) en dan ventilatieritsjes open zetten. Mij bevalt het prima en ik heb veel gereden dud pak aana pak uit en ik zou zo dezeflde kopen als het pak versleten is.. Ik heb het gekocht bij Motomoda in Eindhoven en topservice. Wta koste het weet ik niet meer maar ga passen en voelen en kijk naar je portomonaie... De beurs is Utrecht is natuurlijk altijd top voor dergelijke aankopen.. Inmiddels heb ik nog een jasje bij gekocht welke een zeer open structuur heeft daar waait de wind letterlijk door heen tijdens het rijden en je hebt nog wel bescherming als je een schuivert zou maken.

Die helmp Schubert is top en staat bekend als een gluidsarme helm
http://www.schuberth.com/en/products/motorcycle/c3.html" opent="in(nieuw);venster;
http://www.schuberth.com/en/products/mo ... temtm.html" opent="in(nieuw);venster;


http://www.motomoda.nl/assortiment/foto ... -fluor.jpg" opent="in(nieuw);venster; eveolution was het merk ook van de broek.
Bevalt prima alleen de aanhechtingspuntjes voor de binnenkleding begint nu los te laten... Niet echt een probleem maar als je de broek b.v. uitrekt dan heb je wel de binnenkleding gelijk eruit liggen.... Klittebant moet dat weer oplossen...


Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat! Mijn advies is spaar even door en koop top spul met garantie dan heb je gelijk top plezier.. Kleed de vrouw ook goed aan zelfde kletsset en dan ben je ook op de motor gegarandeerd van geluid als je dat wil :-)



Ben suc6
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Koen »

Ik heb zelf twee jaar geleden m'n outfit bij elkaar geshopt en had een beperkt budget maar wel minimumeisen qua kwaliteit en comfort. Ik ben uitgekomen op een broek en jas van Rev'it, kostte bij elkaar nog geen 400 euro. De (systeem)helm heb ik van HJC (FS-MaxN) maar ik merk dat deze wel erg gehorig is. De pasvorm was echter goed en met minder dan 300 euro voor een fluor-gele systeemhelm neem ik het extra geluid voor lief. De laarzen heb ik voor onder de 150 euro "gescoord" bij Motoport Breda, volgens mij is het merk Difi en de laarzen zitten prima, beschermen optimaal tegen wind, kou en regen en zijn toch niet te warm in de zomer.

Voor de handschoenen ben ik uiteindelijk ook uitgekomen op Rev'it (zomer)handschoenen, maar eigenlijk zijn ze net een maatje te klein. Als ik alles bij elkaar optel kom ik op minder dan 900 euro voor het totaal voor kwalitatief goed spul (het heeft me al een keer goed beschermd tijdens een val). Dat is volgens mij best "value for money" ;)

Hoe ik uiteindelijk tot m'n keuze ben gekomen was gewoon veel winkels afgaan en overal vragen wat men mij zou adviseren. Ben bovengemiddeld lang dus dat beperkte de keuze al behoorlijk. De meeste winkels boden direct aan om het een en ander te passen en je kunt dan ook meestal de kleding "in de praktijk" passen door op een motor te gaan zitten. Daarbij merkte ik bij sommige pakken dat de knieprotectie vervelend zat in de houding die ik op de motor heb. Die kleding viel dus af...

Hoe winkels omgaan met de vraag "wat adviseert u mij?" zegt ook al veel. Sommige winkeliers adviseren zonder verder vragen te stellen een bepaald merk. Dat betekent voor mij gewoon dat ze daar het meest op verdienen, want als ze niet van mij willen weten wat voor type motor ik rij, hoe vaak ik de kleding ga gebruiken, of ik ook in de winter ermee wil rijden enz. dan kunnen ze mij nooit goed adviseren.

Suc6 met de zoektocht!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Marcel »

Dat laatste is wel een goede tip, Koen.
Gewoon vragen : "Wat adviseert u mij". Een goede verkoper/adviseur zal inderdaad eerst willen weten wat voor een motor je hebt, wanneer je rijdt, enz, enz.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7058
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door ikkieman »

Ben, ik weet niet precies waar je woont, maar wat je ook zou kunnen doen is naar Duitsland. Het scheelt daar behoorlijk in de kosten!
Ik ben daar zelf naar Hein Gericke geweest om mijn pak te halen. Het is voor mij een textiel pak geworden met een HJC-IS max. Deze was daar in ieder geval BT-voorbereid (extra setje kostte me €200 ongeveer) en met laarzen, zomerhandschoenen, pak, helm voor een totaal van €550.
Ik heb sindsdien geen spijt gehad van mijn pak. Lekker warm in de herfst/winter/vroege lente en met doorwaai openingetjes achter ritsjes voor in de zomer. Membraan zit erin zodat ie redelijk waterdicht is, en ziet er ook niet verkeerd uit vind ik.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
PA1BEN

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door PA1BEN »

Ben druk bezig geweest het een en ander op internet op te zoeken en winkelend op de website van Hein Gericke in Duitsland kwam ik interessante prijzen tegen. De prijs van een Schuberth C3 helm is makkelijk te vergelijken en is inderdaad minder duur dan in Nederland.

Mijn vrouw schoot gelijk in de lach toen ik vertelde dat een bezoek aan een winkel net over de grens in Duitsland tot de mogelijkheden behoorde. Vorig jaar ben ik een keer naar midden Duitsland geweest om daar een onderdeel voor de zendhobby te kopen en een paar maanden later ben ik naar Zuid Duitsland geweest voor een gps voor mijn camera op te halen. Beide onderdelen waren in Nederland niet te koop en honderden euros overmaken naar een onbekend (internet)adres gaat niet gebeuren.

Overigens, toen mijn vrouw voorstelde dat ik toch maar weer eens een motor moest kopen, vertelde ze gelijk dat zij er niets voor voelde om achterop de motor te stappen om met mij leuke tochtjes te maken. Dus kleding en helm voor haar hoeft niet, punt. Ik zal het er later nog wel eens met haar over hebben. Alles in de juiste volgorde.

Dus volgende week gaan we in de buurt van Aachen de Duitse economie een beetje helpen.

Trouwens, van Bert nog steeds geen antwoord op mijn bod voor zijn motor. Ik vermoed dat hij met vakantie is.

Groetjes
Ben
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Jos »

Ik woon ook niet zo ver van de Duitse grens af.
Kleef ligt net een stukje achter Nijmegen en daar hebben ze een Polo.
Waar ik zelf wel vaker kom is de megastore van Louis in Essen: ik zet mijn vrouw en dochters af bij de CentrO in Oberhausen en rijd dan een stukje verder naar Essen.
Leuke winkel en met personeel met verstand van zaken.
Het voordeel is dat het nogal goedkoper is dan hier in NL.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
jabee

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door jabee »

Ben,

Ik wil je even mijn ervaring met helmen laten weten. Ik ben begonnen met een hjc integraalhelm. Daar was ik niet zo tevreden over omdat hij luidruchtig was en de afwerking matig. Het zonnevizier had een gammele bediening en de aansluiting van het gewone vizier was ook niet super. Verleid door de vele jubelverhalen op internet heb ik later een schubert C3 gekocht. Inderdaad, perfecte aansluiting, in de winter comfortabel warm en wel stil maar geen heel prettig geluid ( een vriend met ook een C3 ervaart het geluid ook als niet heel prettig). Het grote nadeel is het gevoel dat je binnenzit. En motorrijden is juist buiten zijn toch. Met de Schubert hoor je de motor ook niet, alleen een windtoon om je helm. Dit voorjaar heb ik voor de zomer een Nolan air gekocht. Die kost de helft van een C3. Wat heerlijk, groot vizier, altijd een beetje lucht voor je gezicht, ik hoor de motor snorren, ook op de snelweg. Ik heb de C3 sindsdien niet meer op gehad. Voor de koudere dagen draag ik een colletje. Echt in de winter is de Nolan denk ik te koud dus dan moet de C3 weer op. Moraal van het verhaal: een helm is erg persoonlijk en afhankelijk van je gebruik, dus zorg dat je kunt proefrijden. De C3 en de Nolan heb ik bij termaat in Nijmegen gekocht en daar mocht ik een stukje proefrijden. Succes
Jacq
PA1BEN

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door PA1BEN »

Allemaal bedankt voor de nuttige informatie.

Woensdag gaan we in Duitsland inkopen doen voor de kleding en een helm

Als we terug zijn laat ik wel weten wat het geworden is.


Ben
BertG

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door BertG »

Ik kan Polo zeer adviseren.
En als je gaat moet je overwegen naar Dusseldorf te gaan.
Is iets verder als Kleve maar daar heb je het grote magazijn en outlet-centrum van Polo.

Veel producten die uit collectie gaan komen van alle(!) filialen daar naartoe terug.
Dus ondanks het 'uit collectie gaan' dus nog een grote keuze in maten en assortiment tegen gereduceerd tarief.
En in diezelfde plaats is ook een 'gewoon' filiaal. Of je rijdt op weg naar huis langs Kleve!

Ga wel met een navigatiesysteem naar het magazijn want het ligt erg verstopt via smalle weggetjes op de hoek van een industrie terrein.


En Ben, op vakantie ga ik pas in september, maar er moet tussen het reageren nog gewoon gewerkt worden om al die motoren te bekostigen ;)
PA1BEN

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door PA1BEN »

Goede tip Bert, we zullen er eens gaan kijken.
Gustaf Larson

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Gustaf Larson »

Ik wilde zelf een berichtje plaatsen, maar las al bijna wat ik in m'n kop had te gaan typen:
Jos schreef:Ik woon ook niet zo ver van de Duitse grens af.
Kleef ligt net een stukje achter Nijmegen en daar hebben ze een Polo.
Waar ik zelf wel vaker kom is de megastore van Louis in Essen Leuke winkel en met personeel met verstand van zaken.
Het voordeel is dat het nogal goedkoper is dan hier in NL.
polo-motorrad.de
PA1BEN

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door PA1BEN »

De winkels van Polo en Louis in Essen blijken vlak bij elkaar te liggen. Liggen deze bedrijven binnen of buiten de Umweltzonen.
Ik ben niet in het bezit van zo'n 'Umweltvignette', dus dan zou ik er eentje moeten aanvragen.
Bij de ANWB, of zijn er nog meer adressen waar zo'n sticker te koop is?

Groetjes,
Ben
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Jos »

Ben,

die "Umweltplakette" kun je bestellen bij http://www.dekra.nl" opent="in(nieuw);venster;
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Ben Giesbers

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Ben Giesbers »

Ben schreef: Ik ben niet in het bezit van zo'n 'Umweltvignette', dus dan zou ik er eentje moeten aanvragen.

Voor motor heb je geen sticker nog als ik het goed gelezen heb!
http://www.dekra-claims-and-expertise.n ... r/316.html" opent="in(nieuw);venster;
Gustaf Larson

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Gustaf Larson »

Klopt, motoren (en trikes e.d.) zijn sowieso vrijgesteld van Umweltplaketten.
http://www.plakette24.de" opent="in(nieuw);venster;
BertG

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door BertG »

Kan me voorstellen dat Ben er met de auto heen gaat, gelet op de aankopen die hij mogelijk gaat maken.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Koen »

Dat denk ik ook Bert, lijkt me dat je zonder motorkleding/helm enz. niet op de motor gaat ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Marcel »

Of Ben gaat op de motor, koopt nieuwe spullen, trekt deze aan, gooit de oude weg, en rijdt weer terug.

Niet waarschijnlijk, maar het kan wel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
PA1BEN

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door PA1BEN »

Klopt, ik ga met de auto.
Ik ga vanavond die sticker bij Dekra aanvragen.

De rode Deauville staat bij mij voor de deur.
Uitgerust met mistlampen voor en achter, handgreepverwarming en topkoffer.
Ik ben, uiteraard, zeer tevreden.
Zodra ik weet hoe ik hier een foto bij moet zetten dan komt ie er aan.

Groetjes
Ben
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Koen »

@Marcel Inderdaad niet waarschijnlijk, aangezien Ben bij het voorstellen aangaf dat ie na 35 jaar weer begint met motorrijden en behalve een motor dus op zoek was naar kleding, helm etc.
De spullen van toen heeft ie dus ws. al weggegooid, of ze voldoen niet meer qua bescherming ;)

@Ben, voor het plaatsen van een foto is een beschrijving elders op dit forum gemaakt.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door BertG »

Van de Dekra site: Wussten Sie schon... das Motorräder keine Umweltplakette benötigen?

En om eerlijk te zijn: ik kom jaarlijks in Duitsland en heb nog nooit een Milieuplakaat aangeschaft.
Heb er nooit bij stilgestaan :oops: en ben er nooit op aangesproken noch voor bekeurd.
PA1BEN

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door PA1BEN »

Ik heb hier een foto van mijn nieuwe aanwinst neergezet.

http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... 798#p44798" opent="in(nieuw);venster;
Gustaf Larson

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Gustaf Larson »

BertG schreef:Van de Dekra site: Wussten Sie schon... das Motorräder keine Umweltplakette benötigen?

En om eerlijk te zijn: ik kom jaarlijks in Duitsland en heb nog nooit een Milieuplakaat aangeschaft.
Heb er nooit bij stilgestaan :oops: en ben er nooit op aangesproken noch voor bekeurd.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
..en dit van de man die qua tekens het meest op dit forum heeft staan, merendeels ge-quote uit wetboeken

...ik ben helemaal van mijn aaproopooo ( ;) )...

De boete is trouwens € 40,- en een punt op je duitse-rijbewijs.
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Jos »

In Duitsland zijn de boetes gelukkig nogal wat lager dan bij ons.
Maar ik moet het afkloppen:
Tot op heden nog nooit een Duitse boete gehad.
En dat wil ik graag zo houden.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Koen »

Gustaf Larson schreef:De boete is trouwens € 40,- en een punt op je duitse-rijbewijs.
Ik heb geen duits rijbewijs, dus laat maar komen met die punten ;)
Jos schreef:Tot op heden nog nooit een Duitse boete gehad.
Zeker weten dat ze 'm niet gewoon stiekem hadden vertaald? ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
PA1BEN

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door PA1BEN »

Vandaag de uitrusting bij Polo in Essen wezen kopen.
Eerst bij Dekra in Uden een milieusticker gekocht. Daar kon ik op wachten. Toen door naar Essen.

De helm is een schuberth geworden, met een complete communicatieset.

Ze hadden ook een aanbieding van Rev'it Gore-Tex jack en broek. Heb ook andere merken gepast maar de Rev'it was de duidelijke winnaar. Dus die werd het.
Er waren ook genoeg handschoenen en laarzen om uit te kiezen.

Het heeft ongeveer 340 euro minder gekost dan dat ik in Nederland zou zijn kwijt geweest. En dat is dan zonder het eventuele prijsverschil voor de handschoenen en laarzen.
De 23 liter brandstof heeft 36,- euro gekost en voor de milieusticker moest ik 12,50 betalen. Nette levert dat een voordeel van ruim 290,- euro op
Het blijft een hele uitgave voor een motoruitrusting, maar veiligheid en comfort is mij veel waard. Ik moet er niet aan denken om zonder beschermende kleding een schuiver te maken.
Ik heb ooit gezien hoe een fietser, na een aanrijding met een auto, ten val kwam en daarbij met haar hoofd op de stoeprand terecht kwam. Ik kwam later te weten dat zij het niet had overleefd.

Nu is het nog wachten op de beloofde offerte van Zwartewaterland. Erg snel werken die lui niet. Maandagavond is de aanvraag voor een offerte van de 'Honda Deauville Club Motorverzekering' via hun website aangevraagd en tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen. Ik hoop dat ze sneller reageren als ik, na een ongeval, hulp van ze nodig heb. Of ben ik te ongeduldig?

Groetjes
Ben
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Jos »

Ben,

Als je eerder had aangegeven dat je naar Uden kwam had ik je een kop koffie kunnen aanbieden.
Ik woon daar vlakbij (achter de Shellpomp)
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Gebruikersavatar
Henk
Honda NC750
Berichten: 548
Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
Locatie: Den Helder

Re: Wat zijn de betere merken voor een helm, kleding, enz.?

Bericht door Henk »

Ben,nog even wachten op de verzekering,en dan lekker toeren op en met je nieuwe aanwinsten.
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S :brrr
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”