Life time updater van Garmin

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
stxrider

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door stxrider »

Koen,

Je kan proberen totdat je een ons weegt, zo is het afvallen wel makkelijk :tg , maar het gaat niet werken!
  • * Gewoon kiezen voor West-Europa!
    * Bij de Update wel links onder de keuze maken voor Update voor Garmin + Computer
De Gamin wordt voorzien van West-Europa, en de computer van de gehele kaart.
Naderhand moet je de landen die je niet hebt laden op de SD kaart
Hou er wel rekening mee dat dubbele kaarten problemen geeft, dus ff kijken waar het kaartmateriaal van de Zumo ophoud.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Koen »

Arno,

als ik op dit moment de Zumo aan de PC koppel en 'm de kaart laat installeren, dan krijg ik geen melding dat er iets niet zou passen en dus ook geen keuze voor een deel van het kaartmateriaal. Hij gaat gewoon vrolijk aan het installeren en aan het einde geeft ie een foutmelding, zonder nadere informatie wát er dan fout zou zijn gegaan.

Minder uitgebreid kaartmateriaal installeren is dus geen oplossing.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door stxrider »

Geert schreef:Ik gebruik ook het programma voor de lifetime updater niet.
Het updaten die ik lekker handmatig en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Misschien even de manier van Geert proberen en dan in de avonduren, want dan wordt er minder gebruik gemaakt van de servers daar in Amerika van Garmin.

Ik doe het trouwens ook via de handmatige manier en niet via de updater.

Suc6 :up de volgende keer.
RonalT

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door RonalT »

Koen schreef:Arno,

als ik op dit moment de Zumo aan de PC koppel en 'm de kaart laat installeren, dan krijg ik geen melding dat er iets niet zou passen en dus ook geen keuze voor een deel van het kaartmateriaal. Hij gaat gewoon vrolijk aan het installeren en aan het einde geeft ie een foutmelding, zonder nadere informatie wát er dan fout zou zijn gegaan.
Naar MYGARMIN.COM gaan en kijken naar je navigatietoestel. Daar zie je staan dat er nieuw kaartmateriaal is. Druk op downloaden, maak een keuze voor downloadoptie 2 (nee, die is niet de voorkeur)
Op enig moment links onderaan kiezen bij installatieopties voor Computer en GPStoestel.

Op laatst de keuze maken voor W-Europa en Centraal-Europa en je ben na een of of 3 downloaden - kaarten fabrieken - en opslaan klaar. Maar die 3 uur hoef je er gelukkig niet bij te blijven.....

Geen -ik zeg- Geen gebruik maken van het geautomatiseerde (keuze 1) downloaden. Dat loopt dikwijls mis.....

Voor veel meer en complete info http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=117&t=37008" opent="in(nieuw);venster;
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Koen »

Zal het eens op die manier gaan proberen. Verliep vorige keer ook niet vlekkeloos, maar ik kan me nu niet meer herinneren of ik toen wel de juiste optie (2 dus) had gekozen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Hans V. »

De beschrijving van RonalT is helemaal juist. Ik deed het ook zo (keuze 2) en het liep vlekkeloos.

Trouwens, is dat kaartnummer nu alleen maar een versienummer of zit er ook een jaartal in?
In het laatste geval lopen ze bij Garmin wel wat voor op de feiten ;-)
(kaart 2013.1)
jack-f

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door jack-f »

HansV, de vorige was 2012.4 dus misschien nemen ze nu 7 maanden rust??? :tg Wie het echt weet mag het zeggen.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14088
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Marcel »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de kaarten tot die datum "geldig" zijn.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1476
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Henk Engberts »

Inmiddels de Garmin Zumo naar versie 2013.10 bijgewerkt.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Koen »

Via "my.garmin.com" en de genoemde 2e optie is het mij ook gelukt. Wel balen dat het niet lukt om heel Europa erop te krijgen.

Weet iemand of het mogelijk is zelf te kiezen welke landen er wel op worden gezet en welke niet? Ik heb bijvoorbeeld persoonlijk vrijwel niets aan Scandinavië, IJsland, Ierland, Spanje, Portugal en Griekenland, maar zou dan wel weer graag de hoofdwegen van Wit-Rusland erbij zetten.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Frank »

Koen dat kun je kiezen bij de opties. alleen niet per land. (dacht ik)
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Koen »

Nee, dat klopt inderdaad. Daar kun je alleen maar kiezen uit combinaties van landen die door Garmin zijn bepaald. Keuze per land zou erg handig zijn.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1476
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Henk Engberts »

Aan Koen: je zou ook een mini-sdkaartje met meer opslagcapiciteit kunnen plaatsen in de zumo. Hier kan je dan het gewenste kaartmateriaal plaatsen. Kijk maar even naar het filmpje van waypoint op http://www.youtube.com/watch?v=shxHihm4GZY" opent="in(nieuw);venster;
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Koen »

Henk,

ik heb er een micro-SD kaartje van 8 Gb. in zitten. Ruim voldoende dus. Ben er alleen nog niet achter hoe ik dat kan gebruiken voor het kaartmateriaal, dus ik zal het filmpje even bekijken. Thanx voor de tip!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door RonalT »

Koen schreef:Henk,

ik heb er een micro-SD kaartje van 8 Gb. in zitten. Ruim voldoende dus. Ben er alleen nog niet achter hoe ik dat kan gebruiken voor het kaartmateriaal, dus ik zal het filmpje even bekijken. Thanx voor de tip!
Zeer eenvoudig....
Mapsource opstarten, met de 'kaartknop' de kaartdelen selecteren die je er extra bij wil hebben.
Kies bij "overdragen" - "verzenden naar apparaat" kies de juiste schijf (de micro SD) en kies onder "wat te verzenden" voor "kaarten". De kaarten worden dan naar je SD-card verzonden.
LET er GOED op dat je geen kaartdelen dubbel plaats. Daar kan een ZUMO schijnbaar slecht tegen.

Met het programma JaVaWa Device Manager kan je de kaarten beheren. Een van de programma's die ik je kan aanraden als je serieus met je navigatie aan de gang bent.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Koen »

Zojuist met het Waypoint-filmpje op de achtergrond alle stappen uitgevoerd en MapSource is nu bezig de overige kaarten die ik erop wil hebben over te zetten op de SD-kaart. Incl. Motorkaart, want die schijnt ie te overschrijven tenzij je deze erbij selecteert en alles in één keer overtankt naar de Zumo.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door RonalT »

Inderdaad, Koen. Dat heb je goed gezien. Alle info wordt opgeslagen in één bestand (GMAPSUPP.img). Alles wat er in staat wordt elke keer overschreven.
Dus inderdaad alle kaarten tegelijk selecteren en versturen....
Laatst gewijzigd door RonalT op 18 mei 2012, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Koen »

Heb vandaag even een testje gedaan om te kijken of de Zumo de route kan berekenen naar ons "vaste" adresje in Mogilev, Wit-Rusland en dat ging goed. Lijkt er dus op dat het gewoon werkt en dat de Zumo zelf de combinatie zoekt tussen kaartmateriaal op de geheugenkaart en het apparaat zelf.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door pheufk »

De zumo ziet het als een kaart,daarom mag er geen geen kaartendelen op de sdkaart staan die ook in de zumo zitten ;)
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
bmwpiet

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door bmwpiet »

Ik heb altijd tegen een lifetime update opgezien, tot ik vorige week hoorde, dat je een defekt of gebruikt toestel van niet meer dan 5 jaar oud kunt inruilen en de update dan overgaat naar je nieuwe toestel.
Waar je dan korting op krijgt.

Piet
RonalT

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door RonalT »

bmwpiet schreef:Ik heb altijd tegen een lifetime update opgezien, tot ik vorige week hoorde, dat je een defekt of gebruikt toestel van niet meer dan 5 jaar oud kunt inruilen en de update dan overgaat naar je nieuwe toestel.
Wat bedoel je precies met "tegen een lifetime update opgezien".
Je kan namelijk tegen iemand opzien, respect hebben dus.
Je kan ook ergens als een berg tegen opzien, er wat bang voor zijn.


Het is een hulpmiddel, dus er zo'n respect voor hebben is niet nodig.
En je hoeft er ook niet bang voor te zijn.
bmwpiet

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door bmwpiet »

Ik vind € 89,- nogal prijzig namelijk en er is verder geen keuze. Iedere 3 maanden een update van heel Europa gebruik ik nooit. Dit updaten kost me ook weer tijd. (e-mail lezen, downloaden en installeren).
Ik gebruik mijn kaart al 3 jaar en moet alleen nadenken bij een nieuwe rotonde.

Af en toe een update van de Benelux voor zeg maar € 15,- zou ik wel doen. Hoogstens iedere 1,5 jaar.
Maar dat bestaat niet.
Het is ook verder toestelgebonden, ik tegenstelling, tot wat ze in de winkel zeggen. :(
stxrider

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door stxrider »

Hey Piet,

Je koopt hem als je hem nodig hebt. Je hoeft hem niet te kopen, maar kennelijk kom je nu vaker dingen tegen met de GPS die niet kloppen. Daardoor ga je ook kijken.

Het is logisch dat het toestel gebonden is want anders gaat elk bedrijf op de fles die software verkoopt. Bij TT niet anders. Is nooit anders geweest.

Een lifetime update kost € 89,= onbeperkt! Je hoeft hem ook niet elke 3 maanden te updaten, dat doe ik ook niet....... Je gaat hem (teminste ik) pas updaten als er veel dingen veranderd zijn, en dat je het tijdens het rijden merkt. Als er veel veranderingen zijn doe je een update.
Frank schreef:Deze kwam ik toevallig tegen!!!!!!!!

http://www.dealbird.nl/garmin-numaps-li ... urope.html" opent="in(nieuw);venster;
Ik heb hem ook via deze tip van Frank gekocht. Scheelt alweer € 20,=
Totale kosten zijn dan geloof ik € 69,= + porto € 1,50 = € 71,50
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 28 mei 2012, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wegens offensieve inhoud
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door Ed Vissers »

Het wordt tijd dat Garmin eens iets gaat maken dat goed werkt.

Ok, ik heb ook een Garmin, maar dat is bij gebrek aan beter.

Mijn inschatting is wel dat je over een paar jaar van deze gekkigheid af bent.
Dan hang je gewoon je mobieltje aan je stuur. :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
bmwpiet

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door bmwpiet »

Hallo, STX rider,

Als ik het even met Microsoft vergelijk: daar krijg je lifetime updates voor bijv. Vista gratis en wekelijks en toch was Gates de rijkste man op aarde.

Piet
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door MrSkippy »

Bij de link van Frank/stxrider (dealbird) is de prijs nu 79,- (tientje duurder geworden), maar ik kwam deze tegen:
http://www.pdawereld.nl/catalogus/softw ... index.html" opent="in(nieuw);venster; daar issie nog wel voor 69,- (incl. btw, bij centralpiont bijv is de prijs zonder btw en lijkt het goedkoper, maar is het niet...) te verkrijgen.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
RonalT

Re: Life time updater van Garmin

Bericht door RonalT »

bmwpiet schreef:Hallo, STX rider,

Als ik het even met Microsoft vergelijk: daar krijg je lifetime updates voor bijv. Vista gratis en wekelijks en toch was Gates de rijkste man op aarde.
Niet meer.... (maar je hoef geen medelijden met hem te krijgen hoor)
Die man verdient zijn geld dan ook op een andere manier.

Op zich is 90 euro niet duur voor levenslange updates.

Kijk eens bij de concurrent:
Afbeelding

Die is erg duur..... maar er wordt bijgemeld: de Kaartupdateservice kan alleen worden aangeschaft voor kaarten die je al hebt en wordt normaliter met korting aangeboden....
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”