Welk merk en type helm?

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Cor »

Berichttitel: Re: Wat heb jij nieuw voor je motor aangeschaft?Geplaatst: zo apr 15, 2012 1:53 pm
HJC helm gekocht. Beetje duur maar ik heb maar één hoofd. Dus één voor mij, één voor mijn vrouw en één voor mijn dochter. Bij die voor mij en mijn vrouw 10% HDC korting en voor mijn dochter was al korting af maar zij kreeg gratis Pinlock geleverd en gemonteerd. 3 zwarte exemplaren dus. Geen getob met korting. Pasje laten zien en aan voorkant bij kassa zit al de bijbehorende streepjescode.

Stond in "wat heb jij nieuw voor je motor gekocht"/ Staat waarschijnlijk niet in het lijstje verwerkt.

Dus 2x HJC (RPHA10) aangeschaft en een onbekend merk. De beide HJC helmen zijn integraal en voorzien van communicatie. De onbekende is ook integraal.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Jelle T

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Jelle T »

Gisteren bij Motoport Leek een nieuwe helm gescoord.
M'n "oude C2 was op, vizer wou niet meer goed sluiten en was aardig ruim geworden , m'n zomerhelm J1 vind ik met dit koudere weer niet prettig.
Heb ( bijna ) alle systeemhelmen op m'nn kop gehad en er was er maar 1 welke goed zat.
Een gele Schubert C3.
Zit toch veel verschil nog in de maatvoering van de diverse helmen.
De nieuwste C3 pro zat in dezelfde maat niet goed, 1 maat groter was weer te ruim.
Elke helm had zo z'n eigenaardigheden: kin tegen kinnebak, bril er niet goed onder of zonnevizier welke tegen mijn bril aan kwam.
De shoei zat nog wel goed maar had weer geen zonnevizier en dat was een vereiste voor mij.
De C3 kwam als beste uit de bus.
Wel weer een grote uitgave, maar als je, zoals ik doe, af en toe wat geld uit de knip apart legt in een laatje, valt het voor m'n gevoel nog weer mee.
Ook een paar nieuwe laarzen aangeschaft, de oude waren versleten en erg slap geworden.
Don

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Don »

Frank schreef:
Don schreef:Misschien kan ik het naar een Doco mailen ?
Naar wie????????? :oops:

Sorry :ot
Een Doco is een Bobo van de Dodo-club, de leden zijn de dodo-rijders, dit zijn door-rijders die de hik hebben, in Brabant ook wel bekend onder deur-rijders, niet te verwarren met deur-zakken, dit zijn zakken die je aan de deur hangt, als je geluk hebt zit er nog oude wijn in die zakken, maar je mag alleen van de wijn proeven als je een deur-zetter bent, dit zijn weer mensen die deuren in de hengsels hangen. ;)
Laatst gewijzigd door Don op 09 okt 2012, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Koen »

Beter bekend onder de sjiekere naam: Deauco ;)
(Deauville is tenslotte een Frans woord)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Don

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Don »

Een Deauco behoort tot rijke tak van de familie en een Doco is van de arme tak.
Vooral in de herfst hangt deze arme tak er nogal zielig bij.
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Frank »

Heren, heren, het gaat hier over helmen, niet over decoos, docoos, enz. :ot
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Jos Fupi

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Jos Fupi »

Welke helm iemand het beste kan aanschaffen/gebruiken is afhankelijk van meerdere factoren:
* het aanwezige hoofd met unieke vormgeving :P
* de te berijden motor incl jouw zitpositie
* voorkeur voor jet-/integraal-/systeem model
* behoefte aan zonne-vizier / communicatie-opties
* beschikbaar budget
* type rijder => mooi weer of "all weather"
(Ben benieuwd wanneer de 1ste helm in de schappen ligt met "helm- en vizierverwarming" zodat de bikkels die 's winters bij -15 moeten/blijven rijden ook nog warm hoofd + helder zicht houden :tg )

Bovenstaande als leidraad nemende =>
* inventariseer je behoeftes en Google op opties + verkooppunten
* ga dagje proefrijden op je eigen motor met verschillende modellen/merken EN bij verschillende weersomstandigheden ( bij windkracht 5 heb je ander geluid om/in je helm dan bij windkracht 1 ;) )
* ga bij meerdere motorzaken langs zodat je uit breder assortiment kunt kiezen
(bv Motoport verkoop WEL Bayard echter GEEN Scorpio)
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Ed Vissers »

Jelle T schreef:Gisteren bij Motoport Leek een nieuwe helm gescoord.
Korting met de HDC-pas gekregen?
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Jelle T

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Jelle T »

Nee, helaas deze keer niet, was reeds een actieprijs, wel extra korting op de helm gekregen.
Prijs was een actieprijs waar niet aan gesleuteld kon worden maar uitgelegd dat als ik de C3 Pro kocht deze bijna net zo duur was, ff navraag bij de leiding en ziedaar, extra korting gekregen.
Helm bevalt trouwens prima, wat een verschil met een "versleten" C2.


Groeten
Jelle T
Don

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Don »

Ik heb een integraal van Caberg met zonnevizier. Gelukkig geen zwarte kleur, want daar ben ik op uitgekeken. Deze helm staat bekend als rumoerig, maar met oordopjes op, hoor ik alleen heel zachtjes het gebrom van de motor. Heel prettig. Dus helemaal geen last van gebulder om mijn hoofd.
Bij mijn vorige Shark integraal was dat wel anders. Wat een herriemaker was dat, zelfs met oordopjes.
Ik heb ook bewust gekozen voor een integraal en niet voor een systeemhelm, vanwege het lichtere gewicht. Wat herrie betreft, denk ik dat het bijna onmogelijk is om dat vooraf te voorspellen. Het hangt van zoveel factoren af. Het type windscherm, de hoogte en de stand van het windscherm, je eigen lengte, de stand van je hoofd, de zit (plat op de tank of rechtop), de gereden snelheid, de windrichting (recht van voren of schuin van voren), of je voorop of achterop zit en wat al niet meer. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Jef

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Jef »

Een Lazer Paname "citroen" met condens vrij scherm en ingebouwd zonnevizier. Kleurtje pas goed bij mijn geel zwart Richa pak.

:blg
MMol

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door MMol »

afgelopen week een helm voor mijn verjaardag gehad(gekocht)

En wel een HJC R-PHA MAX, systeem helm

Ik reed nog met mijn oude (scooter) helm, wat een stilte en comfort zeg met mijn nieuwe helm.
limbohoward

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door limbohoward »

Na veel passen en meten bij Louis is het uiteindelijk een Probiker KX4 geworden van..... 80 euro :shock:

Toch nog lang getwijfeld of ik deze wel zou kopen ivm de prijs / kwaliteit maar deze zat me gewoon het lekkerste.

Helm is getest en wordtsteeds getypeerd als GOED. Dus toch maar genomen. Enige nadeel is dat hij vrij gehorig is op de snelweg dus wellicht is dit storend als je een stillere helm hebt gehad. Voor mij geen probleem want het is de eerste helm.

Pinlock is wel een absolute must....
jack-f

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door jack-f »

Altijd oordoppen gebruiken ivm gehoorschade! 8)
limbohoward

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door limbohoward »

Wat zei je? 8)
limbohoward

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door limbohoward »

Omdat de probiker toch een beetje veel lawaai gaf gisteren een Nolan N104 gekocht incl. B1...

Wat een verschil maar dat mag ook wel voor dat geld
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1200
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door barend »

ik ben maar weer voor de caberg (konda)gegaan , dat is een helm waar ik met mijn hoofd en bril goed in kan ten opzichte vele andere en dure merken die ik gepast heb.
nog geen ervaring wat geluid betreft ik heb hem nog niet opgehad op de motor.
gelijk maar een nieuwe bluetooth just speak easy er in gezet.

gelijk maar een vraagje , je kan de speakertjes op stereo zetten maar hoe is dat in nederland geregeld, moet hij op mono of mag hij op stereo????????
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Koen »

Barend, er worden zoveel sets verkocht die alleen maar stereogeluid geven, het kan bijna niet anders dan dat dit gewoon is toegestaan. Sowieso is het omgevingsgeluid als je de helm op hebt al een stuk minder goed te horen, met oordoppen in nog minder en dan maakt mono- of stereogeluid niet zo'n groot verschil meer...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Bennos »

Ik zie het merk helm dat ik heb bijna nergens voorbij komen....
Ik heb een LS2 Easy systeemhelm, matzwart met een pinlock vizier.
Niet de allerduurste helm maar zeker waar naar zijn geld!
Hij is zelfs met 120km/u en tegenwind redelijk stil te noemen, heeft een kraagstukje onder het kin-gedeelte dus geen last van wind die naar binnen slaat en een geïntegreerd zonnevizier welke je aan de linker onderkant kunt bedienen.
Ik heb er onlangs een Scala Rider op gemonteerd, probleemloos en zoals het hoort.
In de binnenschaal zaten uitsparing voor de speakers waardoor het allemaal perfect past.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Koen »

Heb je de LS2 met pinlock of zonder?
Ik zie ze bij Rad ook staan, qua prijs inderdaad erg scherp, maar ik denk dan altijd gelijk dat er iets anders moet zijn waar je op inlevert. Bij mijn HJC (ook allesbehalve de duurste, maar toch nog ruim 2x de prijs van de LS2) is dat met name op de kwaliteit van het vizier, de pinlock en de waterafdichting van het vizier.

Mijn volgende wordt geen HJC meer in elk geval...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Frank »

Wat gek de mijne ook niet!! :uh
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door ikkieman »

We hebben ellen's HJC IS-Max ook ingeruild voor een Shoei Neotec. Is ze wel erg blij mee. Best kans dat de volgende dat ook voor mij wordt. Over een jaar of wat, als deze Schuberth C3 uitgeleefd is.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Marcel »

Volgend jaar is de huidige helm van Nolan (N-103) 5 jaar oud, dus dan moet ie vervangen worden.
Niet alleen vanwege de leeftijd, maar dan is ie waarschijnlijk ook echt versleten.

Ik doe graag voorwerk, dus ik ben nu al aan het passen. Tot nu toe zitten de N-104 (opvolger van N-103) en de Shoei Neotec het beste.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Bennos

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Bennos »

Koen schreef:Heb je de LS2 met pinlock of zonder?
Ik zie ze bij Rad ook staan, qua prijs inderdaad erg scherp, maar ik denk dan altijd gelijk dat er iets anders moet zijn waar je op inlevert. Bij mijn HJC (ook allesbehalve de duurste, maar toch nog ruim 2x de prijs van de LS2) is dat met name op de kwaliteit van het vizier, de pinlock en de waterafdichting van het vizier.

Mijn volgende wordt geen HJC meer in elk geval...
Ik heb hem met pinlock tegen het beslaan, werkt bijzonder goed moet ik zeggen.
Als het flink regent wil er inderdaad wel eens een druppeltje naar binnen lopen.
Dat dan ook echt als het enige minpunt.
Bennos

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Bennos »

Dit is 'm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vacaro
BMW R1150RT
Berichten: 202
Lid geworden op: 03 feb 2014, 00:27
Locatie: Berendrecht

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Vacaro »

Dit is mijne, een BMW system 5: helaas zonder zonnevizier, maar wel bedraad speaker systeem, enkel om via aux aansluiting naar Zumo550 te luisteren via de lader.

Afbeelding

Goed draagcomfort, alleen boven 100km/u moeilijk om aanwijzingen te horen door windruis!
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Ed Vissers »

Shoei vs Schubert

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=763068" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door MrSkippy »

Na de HJC is er een Nolan N44 N-Com (Zwart) gekomen en als DHL een beetje lief is bezorgen ze vandaag mn nieuwe Nolan N44 N-Com Storm (White)
Afbeelding Afbeelding
Voordelen:
  • Enorm veel zicht
  • Goede ventilatie
  • Kinstuk eruit: nog meer ventilatie (maar geen vliegjes)
  • Geïntegreerde communicatie (apart erbij te kopen), geen dikke blob aan je kin hangen
Nadelen:
  • Oordopjes zijn noodzakelijk
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Frans57

Re: Welk merk en type helm?schuberth c3 pro

Bericht door Frans57 »

Ik heb pas een c3 pro gekocht
In de winkel ging alles goed en denk je ja dit wordt hem.
Maar dan je je hem gebruiken met communucatie nekkraag
Na de eersre rit gax ik er al gelijk spijt van.
Helm sluit slecht geluid as zo overgemoduleerd bij communicatie gsm
Geluid was zeer zacht bj gps zummo 660
Ben terug gegaan naar de winkel due konden er ook niets mee vervolgens thuis winkel gebeld om de nekrand in ruilen voor een ander com.systeem. sena smh 5-fm
Ik was blij dat zij er wat mee wilde doen ( wordt vervolgd
Yella

Re: Welk merk en type helm?

Bericht door Yella »

Onlangs als opvolger van de Schuberth C2 een nieuwe Shark Evoline Mezkal. Heerlijk rijden zonder het kinstuk wat helemaal naar achteren kan. Heb de helm nog niet dicht gehad, alleen om te proberen hoe het met dichte helm reed. Zonnevizier. Keuring voor zowel integraal als jethelm. bevalt nu na een paar ritjes prima.
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”