Pagina 1 van 2

de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 17:53
door takeldoos
weer een perfecte replica van de chinezen voor weinig geld

of het wat is oordeel zel ............http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx ... f-moto.htm" opent="in(nieuw);venster; :wn1


[img=http://s24.postimg.cc/bu3svw3c1/CF_Moto_650_TR_1.jpg]

[img=http://s7.postimg.cc/tfmer1tiv/598706c ... 8d5e79.jpg]

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 18:13
door PRE
Als dit een kopie is van de ST1300 is het wel een heeeele slechte kopie... :? Dan vind ik hem afgezien van de spiegels en valbeugelkappen meer lijken op de Yamaha FJR..

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 18:20
door takeldoos
dat vondt ik nou ook................. :up

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 18:58
door BertG
The engine is not a 1300cc, but a 650cc. It develops about 60 HP, though their specs mention 70.
The 2 cylinders have 4 valves per cylinder, within an injection system from Marelli and a suspension from Kayaba.
Part of the ignition system comes from Ducati. So a mixture of goodies from reputable companies.

The bike weighs some 200 kgs and has 17" wheels.
The bike is already on sale in Europe in Poland, where it is being sold under the Junak name.
The price is rumored to around the €5000 mark ... cheap.


En een NT700V heeft 65 pk, ook 4 kleppen per cilinder en weegt 236 kg.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 19:47
door MaHeDu
echt nix..... Chinese rommel.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 19:58
door Hans V.
En waar zit de cardan? :tg

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 20:53
door ikkieman
1 woord: Ketting.
Maar even serieus, als dat net zo gaat als de chinese brommers (denk Baotian, Killabee enz.) gaat dat verdomd leuk worden voor de onderhoudsgarages. Afstellen, afstellen, afstellen en vervangen van doorgeroeste onderdelen naast natuurlijk het gebruikelijke afstellen. Die kleppen rammelen overal heen, naast zulk slecht op elkaar afgestemd materiaal dat de uitlaatbochten bij de eerste de beste drempel afbreken omdat het geheel onder spanning staat en goedkoop in elkaar gejoopt is.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 22:26
door Ed Vissers
De auteur van het artikel (Mike Werner) is gewoon nuts of heeft shit in zijn ogen. Je kunt honderd keer naar de foto's kijken maar deze chinees een kloon van de ST1300 noemen.. Ff bijkomen :tg

Een leuk ontwerp. Betrouwbare techniek? Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat ontzettend veel van onze dure merkproducten gewoon uit China komen. Dus er zal een tijd komen dat ook Chinese motoren gewoon goede motoren (zullen) zijn. Wanneer? Tja.....

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 22:42
door Koen
BertG schreef:The price is rumored to around the €5000 mark ... cheap.
Hmm, ben er een beetje uit, wat is de koers van de € mark deze dagen? :tg

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 22:58
door Hans V.
tien pond?

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 26 aug 2013, 23:15
door Koen
En één pont was iets van € 2,00 geloof ik, toch? Tenzij je er achterstevoren afrijdt. Of zoiets...

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 16:21
door Don
Toen de eerste Honda's hier werden aangeboden, zo'n 40 jaar geleden, deed iedereen ook zo lacherig.
10.000 toeren, dat kan toch nooit heel blijven, was de toen geldende mening.
Wie weet waar de Chinese motoren over 40 jaar zijn .... ?
Misschien bestaat er alleen nog maar één merk Baotian ??? Wie zal het zeggen ?
De olie is dan al lang op en rijden we vrolijk rond op waterstof en zonne-energie.
Moderne technologie, door de Chinezen verder ontwikkeld en verfijnd.
Europa is dan al lang uiteen gevallen en alleen nog maar interessant als historisch vakantiepark, voor Chinese Yuppies.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 17:16
door Stephan

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 17:25
door Koen
Is dit een filmpje om de motor te beoordelen, of gaat dit erom "hoe mishandel ik willekeurig welke motor zodanig dat ie gelijk naar de knoppen is"?

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 19:17
door ikkieman
Don, waarschijnlijk is de olie dan niet op, maar synthetisch best prima te maken. Natuurlijk rijden we dan allemaal op waterstof, maar wat ben je cynisch over de EU. Ik ben juist een andere mening toebedeeld, maar dat terzijde.
Hoe waren de eerste Honda's dan qua betrouwbaarheid op 10.000 rpm?

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 19:31
door Ed Vissers
Als Honda deze mooie chinees nu eens kloont, er het NTV700 blokje - opgeboord naar 800 cc- onder hangt en er een cardan onder zet hebben we weer een mooie Deauville die jaren mee kan. :tg

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 19:53
door ikkieman
Als Honda het V4-800cc blok van de VFR nou eens onder de Deauville hangt, in combinatie met het cardan en een licht ge-update kuipenset eromheen ontwerpt is het ook al klaar. Fame kun je overnemen van de VFR en Crossrunner en ook het zadel van de crossrunner kan (wat mij betreft mee. Of een crossrunner met cardan en koffers zou ik blij mee zijn.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 20:01
door Ed Vissers
Wat ik bedoelde te zeggen dat het best een mooie fiets is :)

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 20:09
door Stephan
Ik zie er toch duidelijk een vleugje design van de Pan en Deauville in. Zeker niet lelijk. Ben alleen zeer benieuwd hoe de kwaliteit, garantie en service is. En last but not least de verkrijgbaarheid van onderdelen. ...als 'ie al in Nederland te koop komt.

...en dan zetten ze er een kettingaandrijving op?!?!

Afbeelding

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 20:29
door Koen
Ik denk dat ze eerst overal hebben geprobeerd om een "caldan" te bestellen. Toen dat niet lukte werd het dus maar "ketting" of "chain".
:tg

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 21:01
door Ed Vissers
Stephan schreef:Ik zie er toch duidelijk een vleugje design van de Pan en Deauville in.
Je bedoelt dat er 2 wielen onder zitten :)

Kijk maar eens goed.

Koffers, kuip, zadel, tank, blok, frame, uitlaat, koplamp ecc. Ik zie weinig zaken die echt gekloond zijn.


Afbeelding

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 21:12
door Marcel
Ach, alles lijkt op elkaar en iedere ontwerper "haalt ergens inspiratie uit".
In sommige gevallen is beter goed gejat dan slecht verzonnen, het devies.
Er is al zoveel gemaakt dat echt iets oorspronkelijks maken een hele opgave is.

Voor een 650 ziet het er in ieder geval uit als een complete machine mét kuip.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 28 aug 2013, 21:16
door Stephan
Precies, en dat is wat ook bedoel met een 'vleugje design van...'. Nee, een kloon is het zeker niet.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 29 aug 2013, 07:12
door Don
ikkieman schreef: ............cynisch over EU ? ......................
Hoe waren de eerste Honda's dan qua betrouwbaarheid op 10.000 rpm?
Kijk eens op de volgende link. Honda Dream uit ca. 1968.
http://nl.images.search.yahoo.com/searc ... +dream+305" opent="in(nieuw);venster;

In de beginperiode waren problemen met de nokkenasketting berucht, vanwege slechte nokkenaskettinggeleiders. (scrabblewoord ?)

Tsja en wat de EU betreft, de toekomst zal het leren .....

Maar ook de Japanse tweetakten hadden problemen nl. versleten zuigers of zuigerveren. Maar ach een zuiger kostte toen 12 GULDEN en vijftig cent.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 29 aug 2013, 07:13
door Don
Ed Vissers schreef:Wat ik bedoelde te zeggen dat het best een mooie fiets is :)
Ben het helemaal met Ed eens, helemaal niet verwacht van een Chinees ontwerp, zo zie je maar ....

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 29 aug 2013, 10:16
door BertG
Benieuwd hoe lang die rechter koffer het uithoudt op de snelweg met die kortere uitlaat.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 29 aug 2013, 10:30
door BertG
Stephan schreef:...en dan zetten ze er een kettingaandrijving op?!?!
Och als ik nu in cardan een rondgang maakt is Honda zo'n beetje de enige zonder problemen.
Bij Yamaha Tenere ben ik al defecten tegengekomen op het forum (lekke pakkingen en olieverlies).
Breek me de bek niet open over de problemen bij BMW (defecte lagers, kruiskoppelingen en totaalschade).
En zelfs bij Triumph Explorer lees ik af en toe over cardanproblemen op het forum (lekke pakkingen).
Alleen de over Honder CrossTourer/Deauville niets. De CrossTourers' enige probleem is een niet goed gesmeerd balhoofdlager volgens mij.

Dan lijkt me de keuze van de Chinezen niet eens zo heel vreemd om voor een ketting te gaan.
En voor een eventuele koper is het een veiliger keuze en makkelijker te vervangen zonder afhankelijk te zijn van 'de Chinezen'.
Een ketting- en tandwielsetje is universeel, een cardanklok niet.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 29 aug 2013, 21:11
door Don
Ben ik wel met je eens Bert. Liever een goede ketting dan een slechte kardan.

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 29 aug 2013, 23:12
door Stephan
Hmmm ...ik ga toch liever voor een goede cardan. :D

Re: de chinezen komen!

Geplaatst: 29 aug 2013, 23:13
door Koen
Sambal bij meneel?