Mijn laatste Herfstrit

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Hans van D
Motorloos

Mijn laatste Herfstrit

Bericht door Hans van D »

Zoals een aantal van jullie al weten, heb ik in toenemende mate last van kramp in mijn linkerhand. Dat is normaal een beetje lastig, maar meer niet. Op de motor geeft het (ont)koppelen geen probleem, maar ik heb ook nog nooit een noodstop hoeven maken terwijl ik kramp had. En eerlijk gezegd, zou ik dat ook liever niet meemaken.

Voor de herfstrit had ik me vorig jaar (voor de 3de keer) direct aangemeld omdat ik dit zo'n schitterende ervaring vond, dat ik die in elk geval weer wilde meemaken. Ik zeg wel eens, motorrijden (zeker in de Eifel) lijkt een beetje op skiën op een lange helling, maar dan net iets anders. De lol komt op hetzelfde neer.

Nu dan, dit was mijn laatste Herfstrit. Ik ga mijn hobby vaarwel zeggen, dus voor de motor een nieuwe eigenaar zoeken. Zolang die niet verkocht is zal ik, zeker bij goed weer, nog wel eens gaan rijden. Ik zal ook proberen de wijnmaandrit mee te rijden maar het hangt ervan af hoe laat we op 12 oktober thuis arriveren van een zonvakantie met vrienden.

Het mag nog eens gezegd, zoals ook op het forum al eerder gedaan, dat het bij de toerritten van de HDC om een grote groep gezellige mensen gaat die ook voor elkaar klaar staan als dat even nodig is.

Nu, mogelijk tot 13 oktober (ik zal me op de juiste plek hiervoor nog aanmelden) en anders bedankt, voor de leerzame en mooie verhalen op het forum, de steeds weer mooie ritten, de inzet van de voormalige deauco's, nu bestuursleden en last but not least: de gezelligheid tijdens de toerritten.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Re: Mijn laatste Herfstrit

Bericht door Stephan »

Jammer, Hans. Je had wel eens jouw probleem met je linker hand benoemd. Maar nu begint het blijkbaar in negatieve zin concrete invloed te hebben op jouw dagelijkse leven. Heel veel sterkte ermee en nogmaals jammer van deze noodzakelijke beslissing. We hopen je toch nog wel even te zien met de winmaandrit. Zet 'm op, hey!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Hans,
Heel jammer dat je vanwege steeds ernstiger wordende kramp in je hand moet stoppen met je hobby.
Misschien kan je dan nog het jaar volmaken met de komende 2 ritten, maar dat is natuurlijk geheel aan jou of het je nog lukt.
Wij hebben je leren kennen als een hele gezellige en graag geziene gast bij onze activiteiten.
Waarschijnlijk zullen wij je dan niet meer persoonlijk ontmoeten om je een hand te schudden, maar langs deze weg wensen we je dan ook het allerbeste.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Hans,

wat ontzettend jammer dat je deze beslissing moet nemen. Jammer voor jou, want je moet iets opgeven waar je altijd veel zin in had. Jammer voor ons. We raken één der onzen kwijt.
Ik hoop dat je de Wijnmaandrit mee kunt rijden zodat ik je persoonlijk nog eens een ferme hand kan geven.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Erg vervelend, als gezondheid je van je plezier berooft. Desalniettemin was het erg leuk je te leren kennen en ga ik je aanwezigheid zeker missen. Hopelijk zien we je nog met de wijnmaandrit om je nog even de hand te schudden.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hans,

Jammer dat je dit besluit moet nemen, maar zoals je zelf al aangeeft kan het met die kramp ook een keer fout gaan als je een noodstop zou moeten maken. Wel balen, maar een wijs besluit denk ik. Hopelijk nog tot ziens bij de Wijnmaandrit.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Hans,

Tijdens de herfstrit heb je het er al even over gehad, dus helemaal onverwacht komt dit niet.
We gaan met jou een prima collega motorrijder missen. Maar veiligheid gaat boven alles en als je hand niet doet wat je er van verwacht, dan houdt het een keer op.

Misschien nog een keer tot ziens bij de Wijnmaandrit.
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide

Bericht door MrRiP »

he dat is vervelend om te horen Hans
maar de veiligheid en eigen gezondheid gaan voor van zelfs
hopelijk blijf je nog wel op dit gezellig forum hangen
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Jammer Hans, ik wens je voor de toekomst zo weinig mogelijk last van die vervelende kramp.
Wellicht nog 'n enkele keer tot ziens.
Hartelijke groet!
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

Hans, wat vervelend dat je dit besluit hebt moeten nemen. Maar ja, als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer. Wij vonden het altijd gezellig met jou. Wellicht kom je ons nog eens opzoeken tijdens een lunch bij een rit. Want zoals Ed al zei, je bent 1 van ons en we raken je niet graag kwijt. Hopelijk zien we je nog bij een rit en kunnen we je dit ook persoonlijk zeggen.

Groeten van Dolf en Cora
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Hans, ik kan heel veel schrijven maar sluit mij bij alle vorige sprekers aan. Daarnaast vond ik je een erg gezellige gozer bij de Herfstrit. Het gaat jou goed en mogelijk zien we elkaar bij de Wijnmaandrit. :b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Hans van D
Motorloos

Bedankt voor jullie aardige reacties. P
Even voor alle duidelijkheid: ik stop omdat ik niet het risico wil lopen tijdens kramp in een noodsituatie te komen. Het is op dit moment dus beslist geen gezondheidssituatie. Anders zou ik zeker niet aan de herfstrit hebben deelgenomen.

Ik hoop er in elk geval op de 13e oktober bij te zijn.
Groeten,
Hans

Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Hans, spijtig dat je deze beslissing hebt moeten nemen.
Er is al veel geschreven, maar het was altijd gezellig met jouw erbij en hoop je met de Wijnmaandrit de hand te kunnen schudden.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Hoi Hans,

Wat jammer dat je de motor vaarwel moet zeggen. Wij vonden het altijd gezellig als je mee was met de tochten. Misschien :wn1 ben ik er met de Wijnmaandrit ook.(Jeroen nog niet)

Groeten Nicolette en Jeroen :b :b :b :b :b
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Hans,

Heel jammer dat je ermee stopt.
Met wie moet ik nu samen oprijden naar een toerrit? :(

Als je wilt en je durft het ook aan, dan kun je natuurlijk altijd nog eens achterop mee.
Je hebt mijn nummer dus......

Is DCT niets voor je? :D
Alleen ff wachten op een Deauville met DCT.

Vriendelike groet,
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Henk Engberts
Honda NC750X

Bericht door Henk Engberts »

Heel jammer te moeten horen dat je jou geliefde bezigheid van motorrijden moet stoppen wegens gezondheidsredenen. Het gaat je goed, :up en je aanwezigheid zal gemist worden. :b :b

ik wordt er een beetje :( van
Van Honda. naar BMW, en terug naar Honda.
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

Hey Hans, vervelend dat je toch deze moeilijke keuze moet maken. Maar ik snap het wel. ;)
We zullen jou aanwezigheid gaan missen. :cry:

Hopelijk zien we jou nog bij de wijnmaandrit. ;)
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
stxrider

Bericht door stxrider »

Hans van D schreef:Zoals een aantal van jullie al weten, heb ik in toenemende mate last van kramp in mijn linkerhand. Dat is normaal een beetje lastig, maar meer niet. Op de motor geeft het (ont)koppelen geen probleem, maar ik heb ook nog nooit een noodstop hoeven maken terwijl ik kramp had. En eerlijk gezegd, zou ik dat ook liever niet meemaken..
Jammer dat je je hobby opgeeft....... :(

Maar is het misschien en optie om je eens te oriënteren voor een motor met automaat?

De Yamaha FJR 1300 zie ik dan als een redelijke optie. Meer als een toermachine dan de Honda VFR automaat.
Misschien is er bij de nieuwe types van Honda ook een automaat? Weet ik niet.
Maar in de toekomst zullen er steeds meer komen?

Trouwens, de noodstop maak je met je rechterhand, al dan niet gecombineerd met de voetrem.
Hans van D
Motorloos

Hier een vervolg op mijn eerste bericht hierboven.

Ik kon er eind vorig jaar niet toe komen m'n motor te koop te zetten. Zoals hierboven al een beetje aangegeven, ben ik dus nog blijven doorrijden. Dat ging niet verkeerd en dat heeft er zelfs toe geleid dat ik me voor de herfstrit van dit jaar heb aangemeld, omdat je in de Eifel fantastisch kan rijden en het 's avonds ook erg gezellig was.

Helaas heb ik nu, naast de eerder genoemde kramp, dezelfde symptomen als ik had bij 2 eerdere nekhernia's. Dat zijn een constant zeurende pijn in mijn linker onderarm en vervolgens tintelende vingers van de linkerhand. Ik vrees dat het weer een nekhernia is (of wordt) en dat, net als bij beide vorige nekhermia's, functieverlies van de linkerhand de volgende fase wordt.

Gezien het bovenstaande heb ik nu toch besloten van de herfstrit af te zien. Omdat mijn vrouw er daarnaast veel moeite mee heeft als ik met de motor wegga, heb ik uiteindelijk besloten om deze hobby vaarwel te zeggen en de motor nu te gaan verkopen.

Ik zal in de toekomst het forum af en toe nog wel bezoeken maar dat zal, zonder motor en tourritten, ongetwijfeld snel minder worden en wens jullie daarom langs deze weg veel fijne en vooral veilige km's toe. Het waren steeds mooie en ook heel gezellige ritten.

Het bestuur en de voor-/achterrijders hartelijk dank voor jullie inzet.
Groeten,
Hans

Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zoals ik al eerder schreef.....
m@rcel schreef: Heel jammer dat je ermee stopt.
Met wie moet ik nu samen oprijden naar een toerrit? :(

Als je wilt en je durft het ook aan, dan kun je natuurlijk altijd nog eens achterop mee.
Je hebt mijn nummer dus......
Het aanbod blijft (voorlopig) geldig.

:)

Groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Hans van D
Motorloos

Marcel, de gedachte is leuk, bedankt. Maar alleen het zelf rijden vind ik plezierig. Achterop heb je niet het gevoel in het bochtenwerk.

Tja, we reden vaak samen op, hoewel dit jaar alleen nog maar met de ingelaste winterrit, meen ik. Was een stuk makkelijker omdat ik zelf geen navigatie op de motor had. Alleen een iPhone verbonden met m'n helm.
Hartelijk bedankt daarvoor.
Groeten,
Hans

Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Jammer, Hans. Een noodzakelijke keuze wellicht, maar het blijft jammer voor je! Sterkte en succes! :up
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Jammer joh. Maar wel goed dat je voor je eigen gezondheid kiest en niet doorgaat tot het een keer mis zou gaan.
Heel veel succes met de tijd invullen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
jack-f
Kawasaki Vulcan

Bericht door jack-f »

Hans, heel veel sterkte en leuk je een aantal keren te mogen begroeten. Nogmaals heel veel sterkte en succes.
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Hans, we zullen je missen.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

Heel veel sterkte met jouw gezondheid.
Wens jou heel veel succes met de verkoop. ;)
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Hans,

jammer dat je dit besluit hebt moeten nemen, maar wat moet dat moet. Gezondheid gaat nu eenmaal voor. Bedankt voor de gezelligheid en wie weet nog 's tot ziens.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Hans
Het verdriet me te lezen dat je deze beslissing hebt moeten nemen. De Herfstrit was toch een evenement waar je naar uit keek.
Ik zal je gezelschap missen.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

Hans, heel jammer dat je dit definitieve besluit hebt moeten nemen. Het was altijd erg gezellig met jou.
Veel beterschap en we hopen dat je nog heel veel leuke dingen wel kunt blijven doen.
Laat nog eens van je horen!

Groeten van Dolf en Cora. :b
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Henk Engberts
Honda NC750X

Bericht door Henk Engberts »

Het is jammer dat je door verergerde medische redenen het defintieve besluit, hebt moeten nemen te stoppen met jou geliefde passie van motorrijdden. Het ga je goed Hans, En ga je missen bij de HDC activiteiten.
Van Honda. naar BMW, en terug naar Honda.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”