Pagina 1 van 3

Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 09 okt 2013, 10:44
door Highloon
Hoi Deauvillers,

Ik hoorde van een collega van mijn dat de productie van de Deauville is stop gezet.
Wat is hier van waar ??

Theo Goossens
Highloon

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 09 okt 2013, 11:29
door Stephan
Heeft hij een betrouwbare bron? Want hij moet dat nieuws ergens vandaan hebben. Vooralsnog weet ik niet beter dan dat de motor nog altijd geproduceerd wordt.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 09 okt 2013, 12:33
door Marcel
Op het Belgische Dauville forum maken vragen ze zich ook af wat hiervan waar is
(volledige bericht is helaas niet te lezen want daar heb je een login voor nodig)

Op deze pagina zie ik het model niet meer staan.....maar ja, dat is in America.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 10 okt 2013, 15:49
door Stephan
Nou, ik heb even gegoogled. Ik kan er tot op heden niets over terugvinden.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 10 okt 2013, 17:06
door Koen
Lijkt me handig dit soort berichten zo dicht mogelijk bij de bron te verifiëren.

Ik heb even het telefoonnummer opgezocht op de Honda-site en de klantenservice van Honda Nederland gebeld. Daar is niets bekend van het uit productie nemen van de NT700 Deauville.
Op de website van Honda wereldwijd (klikkerdeklik) staat de NT700 er opvallend genoeg niet tussen. Maar ook de ST1300 ontbreekt op deze pagina...

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 10 okt 2013, 20:18
door ikkieman
Op dezelfde pagina ontbreekt ook de Honda F6b en VFR1200F (zowel de gewone als dct-versie). Ik zou me niet echt vastpinnen wat Honda USA zegt. Da's namelijk aan de andere kant van de plas en daar gebeuren wel vaker gekke dingen.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 10 okt 2013, 21:26
door Marcel
Recent is mijn Deauville nog van een set originele mistlampen voorzien.
Dat had nog al wat voeten in de aarde want bepaalde onderdelen waren moeilijk leverbaar of ontbraken.
Daarbij werd ook door de dealer aangegeven dat de mistlampen niet meer gemaakt werden.
Als dat een voorbode is........

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 10 okt 2013, 22:03
door stxrider
m@rcel schreef:Daarbij werd ook door de dealer aangegeven dat de mistlampen niet meer gemaakt werden.
Als dat een voorbode is........
Misschien niet veel vraag naar i.v.m. de prijs?

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 10 okt 2013, 22:12
door Marcel
Zou ook kunnen, daarom schreef ik ook "Als....."

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 11 okt 2013, 08:41
door Ed Vissers
Wat Koen schrijft hebben wij ook bevestigd gekregen. Er is bij Honda Nederland niets bekend over het uit productie nemen.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 11 okt 2013, 11:24
door PA1BEN
Vanuit het standpunt van Honda gezien, zou het zeer onverstandig zijn om je klanten te vertellen dat er een model uit productie genomen wordt.

Zou jij, als geïnteresseerde in een nieuwe motor, een verouderd uit de productie genomen model willen kopen?
Wetende dat de opvolger, met de techniek die bij deze tijd hoort, voor ongeveer dezelfde prijs te koop is?
Dacht het niet. Of het oude model moet met een fikse korting van bijvoorbeeld 30 procent over de spreekwoordelijke toonbank gaan.

Trouwens, rijdt jouw Deauville opeens een stuk minder lekker als dat model niet meer in de etalage staat?

Ik denk dat het uit productie nemen van welk model dan ook een geruisloos proces zal zijn, dat gaan ze niet aan het motorrijdend publiek vertellen.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 11 okt 2013, 11:31
door Koen
PA1BEN schreef:Trouwens, rijdt jouw Deauville opeens een stuk minder lekker als dat model niet meer in de etalage staat?
Mijn Deauville rijdt stukken beter dan eentje die in de etalage staat. Daar kun je amper op zitten, laat staan ermee rijden ;)

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 11 okt 2013, 12:11
door Marcel
PA1BEN schreef:Vanuit het standpunt van Honda gezien, zou het zeer onverstandig zijn om je klanten te vertellen dat er een model uit productie genomen wordt.
Klopt Ben.
Om diezelfde reden doen ze ook geen uitspraken over nieuwe modellen die ze ontwikkelen. Hooguit lichten ze tegen de tijd van de introductie een tipje van de sluier op om het publiek lekker te maken. (Maar dan is de productie van de oude modellen allang gestopt).

Ik denk dat er binnen afzienbare tijd een vervanging komt van de Deauvile. Het zou mij niets verbazen als daar hetzelfde blok voor wordt gebruikt als van de NC700 serie wellicht in een iets zwaardere uitvoering (of een kleine versie van het blok van de VFR 1200). Aankleden met een kuip, hoger scherm, topkoffer en nog zo wat zaken (cardan!!) en je hebt een Deauville 2.0 :)
Kunnen ze gelijk de DCT techniek toepassen :mrgreen:

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 11 okt 2013, 14:17
door ikkieman
Nou, van mij mag het NC700 blok in een Deauville Light en het VFR800 blok in een Deauville RR geplaats worden. ;) Maar ja, ik ben nou eenmaal gek van V4's. Overigens mag natuurlijk de cardan niet ontbreken. En vergeet ook niet dat de EIMCA om de hoek staat he... 7 tot 13 november 2013 is Milaan the motorplace to be. Een paar meer stands en onthullingen dan in Utrecht gedaan worden.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 00:39
door Don
Hoe verknocht we ook zijn aan de Deauville en de Pan, we moeten wel toegeven dat deze modellen eigenlijk al erg oud zijn. 25 à 30 jaar ???
Liefde maakt blind en daarom zien we de tekortkomingen niet (meer).
Objectieve rijders die vaak van fiets wisselen hebben wel het één en ander op te merken.
Ik heb al geruchten gehoord over de CTX 1300 op een Franse website.
Dus ik ben heel benieuwd kijk reikhalzend uit naar de EICMA of is het KIJK MAar ?? en koop niet ! :tg

http://www.moto-station.com/article6478 ... tilitaire-" opent="in(nieuw);venster;à-leicma.html

Dit is trouwens de enige website die hier iets over zegt. Misschien hebben ze zeer goede contacten met Honda of een grote duim ??

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 07:52
door Koen
Ik ben nooit erg goed in rekenen geweest, maar met de Deauville (1998) kom ik toch niet verder dan 15 productiejaren, met ongeveer halverwege en ingrijpende update naar de 700.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 07:55
door Don
De 650 cc V-twin motor kwam al voor in de Honda Revere (1988) zelfde boring-slag 79.0 x 66.0 mm
Bij de 680 CC V-twin is alleen de boring vergroot 81 x 66 mm dus in principe dezelfde motor.
en de ST1300 is een update van de ST1100, het gerucht gaat dat Methusalem hierop heeft leren rijden :shock:

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 09:07
door takeldoos
Don schreef:Hoe verknocht we ook zijn aan de Deauville en de Pan, we moeten wel toegeven dat deze modellen eigenlijk al erg oud zijn. 25 à 30 jaar ???
Liefde maakt blind en daarom zien we de tekortkomingen niet (meer).
Objectieve rijders die vaak van fiets wisselen hebben wel het één en ander op te merken.
Dus ik ben heel benieuwd kijk reikhalzend uit naar de EICMA of is KIJK MA ??
Ik heb al geruchten gehoord over de CTX 1300 op een Franse website.

http://www.moto-station.com/article6478 ... tilitaire-" opent="in(nieuw);venster;à-leicma.html

Dit is trouwens de enige website die hier iets over zegt. Misschien hebben ze zeer goede contacten met Honda ??
ik heb even gekeken,en onlangs dat je zegt dat de modellen erg ""oud"" zijn vindt ik dat nogal meevallen hoor, als ik het nieuwe model zie vindt ik de pan toch wel een stukje mooier en praktischer
ik vindt de st1300 nog steeds een mooi design en nog steeds best wel van deze tijd, en waarom altijd maar nieuw? dit wil niet zeggen dat het altijd maar een verbetering is de deauville en de st1300 zijn mooie en goed doorontwikkelde motoren zonder veel problemen en kunnen best nog wel even mee( en trouwens je ruilt je vrouw toch ook niet steeds in omdat het model verouderd :mrgreen: :tg )
ps, ik heb ook proefgereden op nieuwere modellen en motoren, en "" tekortkomingen??"" dat valt nogal mee hoor :wn1

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 10:01
door Stephan
Don schreef:De 650 cc V-twin motor kwam al voor in de Honda Revere (1988) zelfde boring-slag 79.0 x 66.0 mm...
Sterker nog, het blok van de Deauville stamt nog verder terug in de tijd. Het is een doorontwikkeling van het blokje van de Honda VT500E Ascot uit 1982. Die stond met z'n watergekoeld 52°V-twin (SOHC, 3 kleppen per cilinder) aan de basis van het Deauville-blok.

Afbeelding

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 10:11
door takeldoos
en was toen al onverwoestbaar :up

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 11:02
door Koen
Ik vind een motorblok of een complete motor als model niet hetzelfde. Het kan best zijn dat het motorblok wat gebruikt is voor de Deauville al 30 jaar oud is, het model Honda Deauville is dat zeker niet. Maar als Honda besluit om dit model te vervangen door een nieuw model met minimaal dezelfde specificaties (cardan, koffers ingebouwd, kuipwerk enz.) dan zie ik dat belangstellend tegemoet.

En tot die tijd doet mijn deauf nog trouw dienst (al begint ie wel steeds meer te sputteren ;) )

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 11:38
door Ed Vissers
In USA is de CTX700 al gepresenteerd.

In een N en in een T uitvoering.
Afbeelding

Het blok is de nieuw ontwikkelde staande twin en heeft 6 versnellingen.

De motor is een geheel ander model dan de Deauville. Hij zou wel een goede basis kunnen zijn voor de nieuwe Deauville :)

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 11:47
door Ed Vissers

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 12:30
door takeldoos
helaas kan hem toch niet mooi vinden :(

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 12:42
door ikkieman
Lijkt op een mini F6b, maar mooi afgemaakt vind ik hem niet. Te veel kleine details die niet kloppen voor mijn gevoel zoals de koffers die er als nagedachte bijgekomen zijn en het ontbreken van kuippockets maar ook een ketting en dan nog slechts een tophalf kuip. Erg kaal voor een fiets die als tourer op de markt wordt gezet.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 12 okt 2013, 14:12
door Don
Ik ben het met je eens hoor Takeldoos. Het hoeft niet elke keer nieuw te zijn. Nieuw is niet perse beter dan oud.
Ik rij zelf nog altijd naar volle tevredenheid met een NT650 V. Heb onlangs nog het zadel laten verlagen door Tiger leathers, maar dat terzijde.
En ja het komt best wel voor dat oude dames, maar ook oude heren worden ingeruild voor een strak exemplaar. :shock:
En ja ik vind de CTX ook NIET mooi, maar een bepaald soort lelijkheid verkoopt blijkbaar wel. Kijk maar naar het oude model VW golf, oerlelijk, maar ging als warme broodjes over de toonbank enne hoe komen sommige lelijke kerels aan bloedmooie dames ??? ikke niet weten ...

Ik gaf alleen de teneur van het Franse artikel weer.
ZIJ ZIJN HET die vinden dat het nogal lang duurt voordat de nieuwe PAN ST1300 wordt gepresenteerd.
Wat ze verder in het artikel zeggen is dat het blok van de nieuwe CTX1300 een nieuwe parallel twin van 1300 CC zou kunnen worden (een vergroting van het bestaande 700 twin blok), of dat het mogelijk is dat de oude V4 van de oude ST1300 weer van stal wordt gehaald. Van de V4 zeggen ZIJ in het artikel, dat dit blok omvangrijk en zwaar is. Verder verwachten ze DCT op de nieuwe CTX1300.
Wat ze ook verder zeggen is dat de CTX1300 slechts een tussenmodel is - in afwachting op de enige echte nieuwe PAN.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 13 okt 2013, 01:10
door Catbustingdog
Feit is dat een nieuwe Deauville er niet zal komen:
Het franse stadje Deauville heeft Honda voor het blok gesteld: ofwel meer poen voor het gebruik van de naam, ofwel geen deauville meer.
Blijkbaar heeft Honda voor de "schotse" optie gekozen!

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 13 okt 2013, 03:04
door Don
Stephan schreef:
Don schreef:De 650 cc V-twin motor kwam al voor in de Honda Revere (1988) zelfde boring-slag 79.0 x 66.0 mm...
Sterker nog, het blok van de Deauville stamt nog verder terug in de tijd. Het is een doorontwikkeling van het blokje van de Honda VT500E Ascot uit 1982. Die stond met z'n watergekoeld 52°V-twin (SOHC, 3 kleppen per cilinder) aan de basis van het Deauville-blok.
Afbeelding

Wat een mooie motor is dit. Zo worden ze niet meer gemaakt.

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 22 okt 2013, 19:51
door ikkieman
Misschien niet de opvolger voor de deauville, maar de cruiser versie van een Crosstourer of Pan? Hetzelfde blok als de ST1300 lijkt het bijna...
Afbeelding

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Geplaatst: 22 okt 2013, 19:58
door takeldoos
het blok is nagenoeg hetzelfde alleen nu is het een 1200 geworden ,om rustiger toeren mogelijk te maken, alsof dat met de 1300 niet kan :wn1 :mrgreen:

maar blijf bovenstaand apparaat niet mooi vinden :sh