Wat je ook van die Italianen vindt: Het kiezen voor eigen land en economie bevalt mij wel.
Dan mag het best iets(!) minder praktisch zijn.
In NL beslissen minister die geen idee hebben waar ze over praten.
Neem nu Van Miltenburg. Dat ze moest googlen wat ICT betekent is al dom maar dat je dat dan roept tijdens de uitreiking van een rapport ten overstaan van iedereen die er over gaat of die er last van heeft.
In het Europese Parlement zit een opvolger van Kroes.Tijdens mijn vakantie in Duitsland voorgedragen.
Daar twitterden zijn duitse collega's dat hij eerst een cursus "Hoe start ik de PC op aan het volgen was" alvorens ze iets van hem zouden horen.
In NL vond Terhorst dat het uniform voor de straat een witte blouse met stropdas moest zijn en bandplooibroek met vouw.
En dat terwijl je dagelijks en letterlijk aan het grootste vuil van de maatschappij je handen vuil maakt.
Ook vond zij een spijkermat niet nodig, je moest ze maar aantikken als ze niet wilden stoppen.
Een een veiligheids over de blouse zoals de KMAR al jaren had werd afgedaan als onveilig omdat een evt. aanvaller kon zien waar je vest ophield.
Dat je hele bast onder de irritatie kwam te zitten en je bij tijden omviel vanwege de transpiratie en warmtestuwing omdat je van buiten naar binnen (het bureau/een pand) in je vest niet kon uit doen dat was kennelijk niet haar probleem.
En nu: een nieuw uniform met een worker als broek, een poloshirt (geen stropdas meer) en een veiligheidsvest over het uniform.
Eerdaags de langere metalen wapenstok ala ploertendoder.
En nog steeds ergens in de pipeline: een stroomstootapparaat. (Al hoop ik van niet om meerdere redenen)
Enkele jaren geleden moest de politie haar taken centraliseren: de noodhulp (surveillancedienst) deed geen aangiften en recherchewerk.
De wijkpolitie deed alleen wijkpolitie en geen noodhulp en viceversa.
En nu staan we voor de omslag dat we weer terug gaan. Beide heeft voor- en nadelen.
En nu kiest men voor 1 automotivepartner: PON. En voor motoren BMW.
Ook hier zal nog wat uit de beerput komen. Er is onlangs hard ingegrepen.
Al met al zaken waar de simpele ziel op straat zoals ik geen invloed op heb (gehad en zal krijgen).
Dus wellicht wordt het binnenkort, als na een jaar of 3 de BMW's zijn afgeschreven, Yamaha XT660's staan.
Heb ik zelf gehad...ideaal voor in de stad. Stoepranden en drempels voel je niet, trekkracht tot 60 km/uur plenti.
Heerlijk lichte (kg's) motor.
Keuzes en beslissingen waar je als personeel niets mee kunt. Je zult het er mee moeten doen. De onderzoeksjournalisten hebben meer invloed.

Jammer dat we niets van eigen bodem hebben of kunnen maken. Goed voor de economie.