Pagina 1 van 1

Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 09:43
door Ed Vissers
In 2012 trok Ed Smits, journalist, de volgende conclusie over de NT700V Deauville.

Veertien jaar na lancering van de eerste NV650T staat de Deauville nog steeds als een huis. De motor, die zes jaar geleden tot NV700T werd getransformeerd, Honda Deauville Club Edition 2012is misschien niet de meest flitsende fiets uit het motorpark en zal met z’n 65,6 pk niet echt tot de verbeelding spreken, maar doet wat ie moet doen wel onopvallend goed.
Ben je op zoek naar een langeafstandstoerist en hou je ervan om tempo te maken, dan is deze Deauville waarschijnlijk niet aan je besteed. Zijn topsnelheid van net geen 190 lijkt nog geeneens verkeerd, maar in de praktijk zal je een kruissnelheid van 140 niet snel te boven gaan. Interesseren die snelheden je echter niets, of ben je bereid om bij tempo 160 wat comfort in te leveren, dan heb je aan deze Deauville waarschijnlijk een perfecte kameraad


Wat vinden jullie hier anno 2014 van?

Ed's hele testverslag kun je hier lezen...
http://honda-deauville.nl/Testverslagen.php#" opent="in(nieuw);venster;

Re: Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 11:11
door Bennos
Is het nou een NT650V of een NV650T?

Re: Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 11:54
door ikkieman
Klopt wel. Maar het is wel een verdraaid fijne fiets. Doet niks verkeerd en blinkt vooral uit in bagagecapaciteit, gemak, handelbaarheid en handeling.

Re: Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 12:00
door Marcel
Bennos schreef:Is het nou een NT650V of een NV650T?
NT650V

Re: Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 12:04
door Marcel
Het klopt als een bus maar het belangrijkste (volgens mij) wordt nog vergeten.

Wil je je motor, met cardan en ruime geintegreerde bagagemogelijkheden, voor woonwerk gebruiken, dan is de Deauville de enige in z'n soort en prijsklasse.

Re: Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 14:52
door PtrO
Leuk de ""Test Honda Deauville NTV650V 1998 Moto 73"" te lezen waar ik als newbie ook al snel het volgende ontdekte:
"De spiegels zijn niet
honderd procent trillingvrij, maar het
zicht erin is over het algemeen wel goed
en ze bieden een redelijk goed blikveld.
Voor mensen met brede schouders
hadden ze nog een centimeter
verder naar buiten kunnen staan."

Uiteindelijk moet je er mee leven en iets zien is beter dan niets waarbij je altijd nog kan omkijken.

Ook het volgende wist ik niet en heb & zie helemaal geen afdichting (meer).....
De koffers zijn
trouwens perfect waterdicht, al moet
je wel af en toe de rubbers terug in de
sleuf duwen, want die laten los.


Bengt mij bij het onderhoudsinterval, volgens de moto73 test , is/wordt 12.000km genoemd.
Mijn dealer wil mij (natuurlijk) graag terugzien op 6000. :vrb Wat is de nuchtere wijsheid ?

Re: Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 15:38
door Ed Vissers
Als je een nieuwe motor hebt is het verstandig je aan de voorgeschreven onderhoudsintervallen te houden ivm mogelijk verlies van garantie. Als je de garantietermijn uit bent is het geen enkel probleem de onderhoudsintervallen 6.000/12.000 op te krikken naar 10.000/20.000 .

Bougies, olie en filters kunnen dat wel aan.
Vervangen hydraulische vloeistoffen gewoon op max 2 jaar houden.
Inspectie remblokken gewoon vaker doen. Het is een visuele inspectie die zonder sleutelwerk uitgevoerd kan worden. Inspectie is hier gericht op de dikte van de blokken. Schijven moeten overigens wel gemeten worden. Het meten zou ik om de 5.000 doen.
Remwerking controleren doe je in de praktijk als je rijdt. Daarbij let je er natuurlijk ook op dat de remblokken niet blijven "kleven" , maw of de remblokken na het remmen weer goed vrij komen.

Re: Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 17:42
door BertG
Vergeet niet naast het km interval ook een jaar-interval te noemen voor hen die weinig km's maken.

Re: Nog steeds?

Geplaatst: 31 okt 2014, 18:09
door Bennos
Yup, hetgeen eerst bereikt, de kilometers of het jaar.
Bij auto's niet anders.