Herfstrit 2017

Verslag van de Herfstrit

Onderstaand verslag is eerder al verschenen op het forum.

Donderdag 14 september 2017

Zoals ik wel vaker doe op reis, schrijf ik een kort verslag van de dag.
Ook nu zal ik proberen elke dag iets te schrijven.

Vandaag begin ik er gewoon mee.
Ik hoopte vandaag vrij te zijn, maar helaas liet het werk het niet toe, maar ben wel eerder naar huis gegaan.
Zo'n avond voor vertrek is er toch altijd meer te doen dan je denkt.
Toch weer de groepsindeling kijken, want na een telefoontje van Henk Engberts, moest ik de indeling misschien toch weer veranderen.
Henk heeft een probleem met de motor en gaat morgen even naar Motoport, om het te laten nakijken. Wanneer het te verhelpen is rijdt hij rechtstreeks naar het hotel, om zich bij de groep te scharen.

Ik kijk de hele week al naar de weersvoorspellingen, en zag het elke keer beter worden. Ik verwacht echt niet dat het droog blijft, maar zo slecht als ik ander mensen heb horen vertellen, geloof ik niet. :tg

Echt, ik kan niet wachten om morgen rond achten op de motor te stappen.
Leuk morgen weer met een boel gezellige mensen op stap te zijn.

Tot later!!

Vrijdag 15 september 2017

Vandaag was het de grote dag, eindelijk naar het Sauerland.
Vanuit Strijen wat druppeltjes, maar niet de moeite waard van vermelden.
Op naar Hardinxveld om daar te verzamelen met Maurice en Marissa.
Op de route naar Zevenaar geen regen gehad en bij aankomst was het merendeel van de deelnemers aanwezig. Om klokslag 10.30uur vertrok de eerste groep en gelijk daar achter de volgende groepen. Tot aan de lunch geen druppel gehad. Na de lunch werd het een iets ander verhaal. Met een stralende zon en 30 graden, ........ geintje.
Kort samen gevat waren er rijders die wat hagelstenen op hun knar kregen, maar zo als het gezegde zegt: je krijgt wat je verdiend! :tg
Er is een groep geweest die de complete route heeft gereden n dus de mooiste stukken van de route hebben gezien, de andere namen de "snelste" route. Tuurlijk  :en1
Iedereen is veilig aangekomen in het hotel. En na een douche en andere een plons in het zwembad, aan de bar hangen om daarna aan het diner te gaan. Tijdens het diner kwam ook Henk aan en was de groep helemaal compleet.
Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen, maar nu is iedereen aan de zuip.

Welterusten.

Zaterdag 16 september 2017

Na een heerlijke nacht ging om 06.00uur de natuurlijke wekker. Nog even luieren en dan het bed uit.
Gelijk het weer checken en naar buiten kijken en zie dat het bewolkt is. Bij het ontbijt heeft iedereen er zin in en om 09.15 uur staat iedereen klaar voor vertrek. De groepen gaan op weg en wij vertrekken als laatste groep. We rijden op wat natte wegen, waar ook nog wat bladeren en andere niet leuke dingen, die je als motorrijder liever niet wilt tegenkomen. Een groot voordeel, het regent niet. We hadden wel een ander natuurverschijnsel, het was mistig en zelfs zo erg dat we elkaar alleen nog konden horen. Maar van de mist reden we in een keer in de zonneschijn en die is niet meer weg geweest.
We hebben een prachtige route gereden, gemaakt door Dolf en hebben genoten van deze geweldige rit, anders gezegd, de route vloog voorbij :en1 .
Bij aankomst in het hotel zijn we met een stel het zwembad in gedoken om daarna een bezoek aan de sauna in te brengen.
Nog even aan de bar hangen en dan eten, met als spannend element de ijstaart, die onder groot applaus werd binnengebracht en nee, ik heb een stukje op en niet de hele taart. :et
Na het diner zijn we met een groepje wandelaars naar de kerk gaan zoeken. 3 mensen namen het spannende pad een ander deel heeft ook echt de kerk bezocht.
Nu de bonte avond en morgen weer huiswaarts.
Nu :bier en heel veel plezier.

Trusten!!!!!

Zondag 17 september 2017

Het is zondagmorgen en de eerste herfstgangers zitten aan het ontbijt of staan aan de balie om af te rekenen.
Bij het ontbijt voel je hier en daar iets van, het is weer voorbij, we gaan weder huiswaarts!

Om 09.15 uur staat iedereen klaar bij de ingang van het hotel voor de groepsfoto. Een hotelgast wordt gevraagd of hij de foto wil maken en bij het woordje ja, krijgt hij 4 camera's in zijn handen geduwd. Nadat de foto's gemaakt en bekeken zijn, maken de groepen zich klaar voor vertrek.
Het zonnetje doet zijn best om door de wolken heen te komen en dat zal best wel gaan lukken.

De wegen zijn wat vochtig en als wij als laatste groep vertrekken, gaan wij rustig op weg en laten motor en banden rustig warm worden. We rijden over mooie bochtige wegen met wat haarspeldbochten erbij, heerlijk. Ons groepje heeft de mazzel dat de regen langs ons gaat en dat alleen de wegen nat zijn. Bij de eerste stop komen we alle groepen tegen, iedereen is gestopt bij het busstation, want er zijn maar weinig restaurants open. Nadat wij hier een lekker bakje koffie met gebak op hebben, gaat de reis door. Ik en Marissa trekken voor de zekerheid toch onze regenbroek aan, die we bij het lunchpunt weer uit kunnen trekken, want de zon gaat steeds meer schijnen.

Bij de lunch verlaat een van de herfstgangers de groep om rechtstreeks naar huis te rijden, want die heeft later op de dag nog een feestje. We rijden verder naar Zevenaar in 4 groepen van 5.
Na de lunch is het nog een klein stukje naar de snelweg en beginnen de files. :mrgreen:
Ook is de afslag Dortmund afgesloten en het is grappig te constateren dat elke voorrijders dit op zijn eigen manier oplost, maar iedereen komt in Zevenaar aan.

In Zevenaar drinken we nog wat en gaat iedereen weer huiswaarts. Ik rij nog een stukje op met Marissa en Maurice, om daarna richting Veghel te rijden, om mijn moeder van 90 jaar te verblijden met een zakje patat en een kroket.
Ik ben rond 22.00 uur weer in Strijen, om de volgende dag het vliegtuig naar Portugal te pakken en 3 weken niets te doen. Vanmorgen werd Ik wakker en bedacht dat dit reisverslag nog niet afgesloten was en nu is dat ook klaar.

Het was mij weer een waar genoegen om met deze groep mensen een heerlijk weekend te mogen motorrijden.
Iedereen bedankt en tot ziens weer!

Foto's

De foto's die tijdens de herfstrit zijn gemaakt zullen worden gepubliceerd in het online webalbum.