In de spiegels ..... 2022

Aan de milde lockdown afgekondigd aan het einde van 2021 kwam gelukkig snel een eind en wij konden ons weer vrij bewegen. Voordat we aan de toerritten toe kwamen was er medio januari echter eerst een online training, of moeten we zeggen presentatie, van MRA. Dit staat voor MyRoute-App hetgeen de tool is geworden waarmee wij onze ritten maken gedurende het seizoen. Bij de online training, welke verzorgd werd door Hans van de Ven van MRA, waren zo'n 20 deelnemers aanwezig. Er is een hoop duidelijk geworden en zo'n training is zeker voor herhaling vatbaar.

In februari was er natuurlijk het traditionele clubdiner. De voorzitter schitterde hierbij door afwezigheid omdat zijn motor niet wilde starten na een tankbeurt vlak voor aankomst bij het restaurant. Het was in ieder geval weer een gezellige avond. De secretaris nam de honneurs waar en heeft de aanwezige leden nog even toegesproken.

De techniekdag in maart ging bijna niet door. De locatie die we gratis konden gebruiken werd op het laatste moment verhuurd. Gelukkig was er een alternatief dat wel helemaal in het zuiden van het land was, in Roosendaal. Het aantal deelnmers van de techniekdag was dan ook minder dan voorgaande jaren, maar we konden in ieder geval warm en droog sleutelen aan onze geliefde motor. De techniekdag konden we gratis houden door het actief meedenken van een van onze leden welke via zijn werk de ruimte ter beschikking kon stellen. 

Zoals gebruikelijk zijn er weer mooie ritten gereden in de diverse provincies. De routes zijn gemaakt door de routemakers die hier altijd veel tijd en energie in steken. Voor het maken van de routes zijn de taken nu verdeeld zodat niet 1 persoon hier mee bezig hoeft te zijn. De online MRA tool is een mooi platform om samen te werken. Daarom heeft de HDC een eigen account aangeschaft zodat aangeboden routes ook eenvoudig gecheckt en eventueel aangepast kunen worden. 

Het HDC treffen viel wat tegen met maar 5 deelnemers als gevolg van het slechte weer. Ook de leden die wel aanwezig waren hielden het na de lunch voor gezien. Dat kan wel eens een keer gebeuren. De herfstrit werd dit jaar ook op een andere locatie gehouden. Na 4 jaar gebivakkeerd te hebben aan de westzijde van de Eifel, is er een nieuwe locatie gevonden nabij het Westerwald. Ook bij het maken van de routes voor de herfstrit is eendrachtig samengewerkt door de routemakers.

Hoewel het landschap nogal verschilt met de Eifel zijn er toch mooie routes gereden. Het hoeft niet altijd snel te gaan en bochtig te zijn. Gewoon lekker rijden in een glooiend landschap met mooie vergezichten geeft ook veel voldoening. De ruim 20 deelnemers aan de herfstrit hebben zich in ieder geval prima vermaakt. Het hotel was ook prima verzorgt. 

Dit jaar hebben we weer een aantal nieuwe leden mogen begroeten waaronder ook een paar die in het bezit zijn van een NT1100. Ze hebben echter nog niet meegedaan aan een toerrit. Wellicht zien we er volgend jaar een paar verschijnen.

Helaas hebben dit jaar een aantal voorrijders van het eerste uur zich nauwelijks of helemaal niet laten zien. Dat is jammer, maar door gewijzigde (prive)omstandigheden ook onvermijdelijk. Gelukkig hebben we gedurende het seizoen weer een aantal leden "op kunnen leiden" als voorrijder. Bovendien zijn sommige hiervan ook routemaker. Zo snijdt het mes aan 2 kanten. Het belangrijkste is dat iedereen het naar zijn zin heeft, of je nu voorrijder bent of volger, het gaat erom dat je een gezellige dag hebt en weer veilig thuis komt. In beide zijn we dit jaar zeker geslaagd.

De foto's die tijdens onze ritten gemaakt worden, worden nu door onze eigen papperazzo in het online fotoalbum gezet. Niet plomp verloren, maar na een zorgvuldige selectie netjes in mapjes per rit en in de goede volgorde. Daar gaat veel tijd in zitten. Het resultaat van zijn inspanningen vind je hier: Link naar online fotoalbum

En voor je het weet is het seizoen alweer voorbij. De afsluitende Wijnmaandrit half oktober was de laatste rit van het seizoen. Net als vorig jaar is er na afloop genoten van een gezamenlijk diner. En voor wie er niet bij was..... Sonja was de gelukkige winnares van de competitie "Raad het aantal Clubkilometers". Met 43362 kilometers zat zij het dichtste bij het totaal aantal gereden kilometers dat we met z'n allen gereden hebben: 41514. De onzichtbare wisselbokaal blijft hiermee in de familie maar de prijs in de vorm van een aantal plakken chocolade zal inmiddels wel op zijn.

Inmiddels ligt het Deauco-overleg van 6 november alweer lang achter ons en is de agenda gemaakt. Binnenkort hebben we nog een belangrijke aankondiging.....dus houd het forum en de overige social media in de gaten. De oplettende forumbezoeker kan echter al zien wat er gewijzigd is....

We wensen iedereen heel fijne feestdagen en een heel goed 2023.