nt650v politiemotor?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Dan heb je het fotoalbum met bijzondere Deauvilles op www.honda-deauville.nl niet bekeken, daar staan drie foto's van de NT650V politie-uitvoering.

In een aflevering van Blik op de weg of Wegmisbruikers oid kwam er overigens ook een keer één voor: stilgevallen met slechts 150km. op de teller, geen beste reclame voor Honda dus ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Vooral die met het "STOP" / "POLITIE" bordje moet je niet te vaak zien ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

CaveyH schreef:stilgevallen met slechts 150km. op de teller, geen beste reclame voor Honda dus ;)
Mwoah. Ik heb splinternieuwe Lexussen in de politiewerkplaats gezien, daar was het hele interieur en het halve dashboard uitgehaald om materiaal weg te bouwen.

Als ze bij motoren ook zo te werk gaan kan het goed zijn dat de oorzaak eerder in de werkplaats ligt dan in de fabriek.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Tja als je het zo stelt, klopt dat wel. Maar dat weet de gemiddelde voorbijganger niet natuurlijk, die zal toch eerst naar het merk en type kijken en niet naar wat er allemaal aan geknutseld is om de toeters en bellen erop en erin te krijgen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
paulB

Re: nt650v politiemotor?

Bericht door paulB »

ivom74 schreef:Nooit geweten dat politie nt650v in gebruik heeft of had... :?:
Mmmmm. Het feit dat je een motor (of auto) in politieuitvoering ziet wil nog niet zeggen dat die ook als zodanig in gebruik is....
Veel fabrikanten willen graag hun voertuig in politie-uitvoering laten zien, omdat ze daar reclame mee denken te maken. Overigens is dat dan wel met toestemming, want het gebruik van die striping op de kleur wit en het gebruik van politielogo's is beschermd.
Overigens zal dit minder vaak voor gaan komen, omdat de politie door de Europese aanbestedingsregels echt niet zo maar meer kan overgaan tot de aanschaf van een vrolijk rood-blauw gestreepte witte grappige Fiat 500, stoere Lamborghini, dikke Harley of jankende Yamaha....
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Politie Haaglanden heeft in ieder geval Deauvilles in gebruik gehad :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
paulB

Bericht door paulB »

EdVissers schreef:Politie Haaglanden heeft in ieder geval Deauvilles in gebruik gehad :)
Ja, maar die rijden ook nu nog de 1300-Pan's en zijn dus merkentrouw. Maar ja, er is al half-en-half besloten dat het landelijk de BMW R1200RT moet worden, dussuhhhh.....
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

paulB schreef:
EdVissers schreef:Politie Haaglanden heeft in ieder geval Deauvilles in gebruik gehad :)
Ja, maar die rijden ook nu nog de 1300-Pan's en zijn dus merkentrouw. Maar ja, er is al half-en-half besloten dat het landelijk de BMW R1200RT moet worden, dussuhhhh.....
Ze kunnen nu van de KMAR afkijken hoe de FJR bevalt :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Als het landelijk allemaal BMW R1200RT's moeten worden komen er dus binnenkort een heleboel "ex-overheid" motoren op Marktplaats te staan ;)

Wit is het nieuwe grijs? :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3851
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Cor »

Ik kijk eigenlijk nooit naar andere auto´s als ik in mijn koekblik zit. Maar als er ergens een oud autotje met alarmlichten langs de kant van de weg staat, dan moet je opletten. Dat vertelde ik mijn zoon nadat hij in Rotterdam eerst een prent had gekregen voor parkeren zonder parkeerkaart (shit, waar is mijn chipkaart nou?) en daarna bij het Schieplein op de provinciale weg geflitst werd door een roestige Alfa. 90 waar je 70 mag. Paar even reageren als ik fanmail krijg dat ik niet de bestuurder was.
Bert, die Lexus is toch zeker wel een hybride? Dan doen ze behalve lekker rijden (Deauville) ook nog wat aan het milieu (of kom je uit een goed milieu? :D
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Johan

Bericht door Johan »

Ik dacht dat de Deauville in ieder geval bij de KLPD was afgevallen omdat de blokken de "maximaal accellereren met koude motor" test toch niet voldoende doorstonden. Het feit dat ze dat soort dingen testen geeft natuurlijk ook te denken over ex-politiemotoren. Een Pan of dikke BMW zal wel zodanig overgedimensioneerd zijn dat hij zulk gebruik overleeft, maar met een beetje pech heb je toch een flink minder exemplaar te pakken.
paulB

Bericht door paulB »

CaveyH schreef:Als het landelijk allemaal BMW R1200RT's moeten worden komen er dus binnenkort een heleboel "ex-overheid" motoren op Marktplaats te staan ;)
Dat zal niet. De overheid verkoopt haar spullen via de Domeinen Roerende Zaken van het MvF. Leuke site om op rond te kijken, trouwens….
Cor schreef:Dat vertelde ik mijn zoon nadat hij in Rotterdam eerst een prent had gekregen voor parkeren zonder parkeerkaart (shit, waar is mijn chipkaart nou?) en daarna bij het Schieplein op de provinciale weg geflitst werd door een roestige Alfa. 90 waar je 70 mag.
Rotterdam maakt geen gebruik van een roestige Alfa als flitswagen, en anderen ‘pliesies’ flitsen niet in Rotterdam….
Johan schreef:Ik dacht dat de Deauville in ieder geval bij de KLPD was afgevallen omdat de blokken de "maximaal accellereren met koude motor" test toch niet voldoende doorstonden. Het feit dat ze dat soort dingen testen geeft natuurlijk ook te denken over ex-politiemotoren. Een Pan of dikke BMW zal wel zodanig overgedimensioneerd zijn dat hij zulk gebruik overleeft, maar met een beetje pech heb je toch een flink minder exemplaar te pakken.
Ook politiemotoren worden in de regel niet ‘verrapzakt’ maar met liefde bereden. Ze krijgen het weliswaar voor de kiezen, maar daar tegen staat dat ze vaak wel maximaal onderhouden worden, al-dan-niet door eigen werkplaats of locale dealer. En inderdaad, de ‘grote jongens’ hebben doorgaans voldoende vermogen om de extremere vraag van hun berijders aan te kunnen…
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

paulB schreef:
CaveyH schreef:Als het landelijk allemaal BMW R1200RT's moeten worden komen er dus binnenkort een heleboel "ex-overheid" motoren op Marktplaats te staan ;)
Dat zal niet. De overheid verkoopt haar spullen via de Domeinen Roerende Zaken van het MvF. Leuke site om op rond te kijken, trouwens….
Toen ik vorig jaar een motor zocht kwam ik toch zeer regelmatig dit soort motoren tegen:Afbeelding
Ook nu zijn ze nog volop via Marktplaats e.d. te vinden. Waarschijnlijk zijn er handelaren die ze bij Domeinen opkopen om ze vervolgens per stuk (met winst uiteraard) door te verkopen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14093
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

....en als je dan toch voor zo'n " oude" politiemotor gevallen bent, dan kun je hem altijd nog laten testen door de ANWB of een andere instantie die een aankoopkeuring uit kan voeren.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
paulB

Bericht door paulB »

CaveyH schreef:Waarschijnlijk zijn er handelaren die ze bij Domeinen opkopen om ze vervolgens per stuk (met winst uiteraard) door te verkopen.
Dát zou uiteraard wel het geval kunnen zijn....
Harcer

Bericht door Harcer »

Enige tijd geleden gehoord dat Douane Rotterdam enkele Deauvilles aan wilde schaffen. Maar door de bezuinigingen op een zeer laag pitje gezet. Ze hebben ook de Piaggio MP3 getest, omdat dan iedereen met een rijbewijs B erop kon rijden. Was bij de test niet zo'n succes. Douane Belgie heeft al motoren, welke weet ik niet
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Bericht door Catbustingdog »

Harcer schreef:Douane Belgie heeft al motoren, welke weet ik niet
Douane België gebruikt voor het ogenblik BMW R1150 RT. Deze zouden (als het doorgaat) binnen afzienbare tijd vervangen worden door FJR
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”