Het magische moment

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
mototaz

Het magische moment

Bericht door mototaz »

Ik heb mijn deauville gekocht met iets van 72.000 km op de teller. Ik heb er de afgelopen (bijna 3 jaar) veel plezier van gehad. Maar nu kwam dan toch echt het magische moment hoor, vrijdag de motor met 99.990 km weggezet dus toen ik vanmorgen naar school ging was het zover.

Voor de gelegenheid heb ik er foto's en een video van gemaakt:

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Video
http://www.youtube.com/watch?v=7nHKHaRVVI8

Dus ik heb nu een spiksplinternieuwe deauville :roll:

Sorry voor de kwaliteit trouwens, maar ik heb een telefoon die gemaakt is om te bellen :P
Laatst gewijzigd door mototaz op 15 feb 2011, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

Mototaz,

Gefeliciteerd met je "nieuwe" Deauville.. je kan er wel een ton mee rijden. :nl
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Mooi moment, leuk dat je het vastgelegd hebt.
Maarre, voor een "nieuwe" Deauf is je dagteller z'n tijd wel ver vooruit ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
RonalT

Bericht door RonalT »

gtb schreef:Mototaz,

Gefeliciteerd met je "nieuwe" Deauville.. je kan er wel een ton mee rijden. :nl
Ik ben benieuwd of er nog 100.000 kilometer bij kan !!
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Bram,

nu op weg voor die 2e ton :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
mototaz

Bericht door mototaz »

Mja alleen gaat dat waarschijnlijk wel de taak worden van de volgende eigenaar. :P

Heb de afgelopen 2 weken proefgereden op een BMW R1100rt en een Honda pan-european ST1100. Ik moet alleen nog even de keuze maken welke ik wil gaan kopen. 8)
stxrider

Bericht door stxrider »

Wel gefeliciteerd, het is toch een prestatie! Kan ook weer op je palmalares :lol:

Die magische momenten die heb ik nu 2x kunnen meemaken. 1x op een ST1100 en 1x op een ST1300 vanaf 0km. Ik :P ken het gevoel........ maar helaas op het moment :cry: niet vast kunnen leggen.
Laatst gewijzigd door stxrider op 14 feb 2011, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

mototaz schreef: Heb de afgelopen 2 weken proefgereden op een BMW R1100rt en een Honda pan-european ST1100. Ik moet alleen nog even de keuze maken welke ik wil gaan kopen. 8)
Hoi,
Mij lijkt dan de keuze niet zo moeilijk, begint met en H.... ;)
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
mototaz

Bericht door mototaz »

stxrider schreef:Wel gefeliciteerd, het is toch een prestatie! Kan ook weer op je palmalares :lol:

Die magische momenten die heb ik nu 2x kunnen meemaken. 1x op een ST1100 en 1x op een ST1300 vanaf 0km. Ik :P ken het gevoel........ maar helaas op het moment :cry: niet vast kunnen leggen.

Mja ik heb dus ook moeten stoppen op een polderweg, telefoonpakken. foto maken, stukje rijden met telefoon in linker hand.. 8)
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Gefeliciteerd mototaz, met je nieuwe deauville, die zoals het nu lijkt nog geen kilometer heeft gereden, hahaha. Mooi toch dat je dit heugelijke feit hebt weten vast te leggen met foto's en filmpje
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Mooi, die heb je binnen. Dit zijn van die momenten die je niet vaak mee zult maken in je leven. Of je moet een motor kopen die er net voor staat. Ik heb het tot nu toe maar 1 keer meegemaakt in mijn oude Volvo Amazone. Deze heb ik verkocht omdat ik een huis ging kopen. De Volvo was daarna de mooiste Amazone van Nederland.
Ik krijg nu andere gedachten bij het woord Amazone.
8)
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Met recht een mooi moment, Mototaz! Wij hebben nog 85.000km te gaan willen we dat punt ooit bereiken. ...of telt een 700 door na de ton?
Laatst gewijzigd door Stephan op 15 feb 2011, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Opeens past het forum niet meer in de breedte op mijn beeldscherm...:

Afbeelding

Ik vermoed dat het komt door die mooie en vooral grooooooote foto's van de kilometerteller ;)
mototaz

Bericht door mototaz »

Veugelke schreef:Opeens past het forum niet meer in de breedte op mijn beeldscherm...:

Afbeelding

Ik vermoed dat het komt door die mooie en vooral grooooooote foto's van de kilometerteller ;)
klopt komt door de foto's, realiseerde ik me vandaag ook.

Maar ervanuit gaande dat iedereen het nu wel zo'n beetje gezien heeft, heeft het nog vrij weinig zin om het netjes aan te passen 8)
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Helemaal mee eens. Bovendien blijven alle andere andere forumpagina's gelukkig netjes aan het scherm aangepast.
:)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

En als je het toch even helemaal op je scherm wilt hebben doe je Ctrl en tweemaal - en dan past het wel. Maar dan zijn de andere pagina's weer zo klein dat je een leesbril moet aanschaffen 8)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

mototaz schreef: Klopt komt door de foto's, realiseerde ik me vandaag ook.

Maar ervanuit gaande dat iedereen het nu wel zo'n beetje gezien heeft, heeft het nog vrij weinig zin om het netjes aan te passen 8)
Niet helemaal niet eens. Want zolang er gereageerd wordt, wordt het ook gelezen.... ook misschien door nieuwe leden.
Ook zijn er misschien anderen die over de magische grens gaan van 100000 en is dan wel zo prettig als het is aangepast :D

Even met je muis op de foto en rechtermuisklik, bewerken => afbeelding => uitrekken/hellen en dan percentage op 20/25% en dan kom je wel goed uit. Hij is aardig groot ;)
mototaz

Bericht door mototaz »

zo ging het niet, maar heb het anders opgelost

Iedereen weer blij :P
stxrider

Bericht door stxrider »

:up TOP! Eeen klein gebaar een groot plezier ;)
Laatst gewijzigd door stxrider op 17 okt 2013, 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.
FreBa

Het magische moment

Bericht door FreBa »

mototaz schreef:
stxrider schreef:Wel gefeliciteerd, het is toch een prestatie! Kan ook weer op je palmalares :lol:

Mja ik heb dus ook moeten stoppen op een polderweg, telefoonpakken. foto maken, stukje rijden met telefoon in linker hand.. 8)
Dag,
Het magische moment was/waren dus 200 magische meters
Dat gevoel wel eens gehad in de auto.
Toch mooi.
Mhg, FreBa
stxrider

Bericht door stxrider »

Het "echte" magische is als je er zelf :P de 100000 erop gezet hebt.
2e hands is ook een mooie ervaring, maar t.o.v. die ton er zelf op rijden is net iets meer ;) .
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Binnen nu en een week maak ik de eerste 10.000 km. op m'n eigen Deauf vol. Dat betekent voor mij 10.000 km. na het ongeval van maart vorig jaar, dus ook dit is voor mij een (klein) magisch momentje... weet niet of het me lukt het vast te leggen, maar ik zal het zeker "beleven" ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Vanochtend was het zover, toen ik bijna op m'n werk aankwam kroop de teller van 37.999,9 naar de 38.000,0 km.

Precies 10.000 km. sinds ik 'm kocht half juni vorig jaar. 10.000 km. gereden na het ongeval in maart. Voor mij even een kort "magisch momentje" waar ik toch even (letterlijk en figuurlijk) bij heb stilgestaan.

En nu door...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

Gisteren mijn magische momentje gehad, 3000km :lol:
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Ik las in een motorblad (zal ff opzoeken welke:gekregen op de beurs) van een man die met zijn nieuwgekochte BMW 75 (nogwat) uit '86 inmiddels 844.000 km heeft gereden. Hij werd dit jaar verkozen tot motorman van Belgie.
Heeft de BMW nog steeds (wel 4e blok), maar maakt tegenwoordig zijn kilometers op een... Deauville!
rider-64

Bericht door rider-64 »

Gustaf Larson schreef:Ik las in een motorblad (zal ff opzoeken welke:gekregen op de beurs) van een man die met zijn nieuwgekochte BMW 75 (nogwat) uit '86 inmiddels 844.000 km heeft gereden. Hij werd dit jaar verkozen tot motorman van Belgie.
Heeft de BMW nog steeds (wel 4e blok), maar maakt tegenwoordig zijn kilometers op een... Deauville!

Zo zie je, verstand komt met de jaren! :lol: (voor sommige...)
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re:

Bericht door Marcel »

stxrider schreef:Het "echte" magische is als je er zelf :P de 100000 erop gezet hebt.
Bijna iedere dag werk ik eraan om dit dubbel magische moment te bereiken.

Inmiddels staat de teller op 95211 km. .
De motor is nu 1307 dagen oud (ongeveer 3 jaar en 7 maanden)
Gemiddeld 72.84 km per dag gereden hetgeen 509.93 km per week is.
Hopelijk bereik ik dus voor het einde van het jaar de 100.000 km met nog ruim 10 weken te gaan.

Vraag: Wat gebeurt er bij/na het bereiken van de stand 99999 km.?
Telt een NT 700 V gewoon door met de digitale teller of begint hij opnieuw?

Had ik al aangegegeven dat ik alle kilometers er zelf erop gezet had? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :tg
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Re: Het magische moment

Bericht door Stephan »

Ik gok erop dat er een 1 op de digitale teller erbij komt en dat je dus op een zes-cijferig getal uitkomt.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
BertG

Bericht door BertG »

Bij het bereiken van de 100.000 km gaat de kilometerteller op en komt er een vogeltje uit die zegt "koekoek" :mrgreen:

Afbeelding

klikkerdeklik
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ontploft de teller! :en1

:l
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”