130 km per uur

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos

130 km per uur

Bericht door Ed Vissers »

Gelezen:
===========================================
Pas boete op A16 bij 139 km/u
donderdag 24 februari 2011 | 22:18 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 25 februari 2011 | 06:41

BREDA - Het verhogen van de maximumsnelheid tot 130 kilometer per uur heeft tot gevolg dat het Openbaar Ministerie de boetenormen moet bijstellen. Volgens het OM kan de automobilist straks op 130-wegen - zoals delen van de A58, A17 en A16 - tot 139 km/u boetevrij te hard rijden.

De politie hanteert bij snelheidscontroles een foutmarge van 4 km/u. Ook vindt er een meetcorrectie plaats van 3 procent, wat neerkomt op nog eens 5 km/u. Dat betekent in de praktijk dat bestuurders die op een 130-weg 139 km/u of meer rijden een bekeuring ontvangen.

Een geconstateerde snelheid van 139 km/u op een 130-weg levert een bekeuring op voor een snelheid van 134 km/u. Op wegen met een snelheidslimiet van 120 km/u wordt bekeurd vanaf 128 km/u. Ook hierop vindt een meetcorrectie plaats van 3 procent (4 km/u). De boete voor 4 km/u te hard rijden op de snelweg is 19 euro. Bij wegwerkzaamheden zijn de boetes hoger.

Op 1 maart start een experiment met 130 km/u op de A7 tussen Wognum en de afsluitdijk. Vanaf 1 mei volgen meer wegen.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Ed Vissers
Motorloos

Nog meer gelezen:
====================
Meer snelwegen naar 130 km/u

12 februari 2011, 09:07
Vanaf de zomer kan er op delen van de A17, A32, A37 en A58 de hele dag 130 km/uur gereden worden. Dat meldt de Telegraaf, die in het bezit is van 'definitieve' plannen van het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur. Aanvankelijk meldden de media dat er 130 gereden zou mogen worden op delen van de A2, A6, A7 en A16.

De Minister wordt in de Telegraaf geciteerd: „Ik wil ervoor zorgen dat deze kabinetsperiode minimaal op een derde van de A-wegen 130 ingevoerd kan worden. Waar het kan gaat het gebeuren.”

Daarbij wordt ook gekeken naar trajecten waar nu een maximumsnelheid geldt van 100 km/u. „Het gaat mij om doorrijden, dus waar op zo veel plekken nu maar 100 kan worden gereden moeten we kijken of we ten minste naar de 120 toe kunnen”, aldus Schultz van Haegen.

Voor het verhogen van de maximum snelheid is een procedure nodig. Door het verhogen van de maximumsnelheid voorlopig te bestempelen als experiment kan de snelheid al op korte termijn omhoog. De verhogingen gelden vooral buiten de Randstad, omdat binnen de Randstad al snel tegen milieugrenzen aangelopen wordt.
Laatst gewijzigd: 12 februari 2011, 09:44
Groetjes,

Ed

rider-64

Bericht door rider-64 »

Een geluk dat wij Deauville rijders op deze wegen ons rijbewijs nooit kwijt kunnen raken.. :mrgreen:
Ed Vissers
Motorloos

Als 130 is toegestaan kan ik legaal mijn cruiseconrol maximaal benutten :)
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

En dan is straks 130 toegestaan en schuifelt men alsnog bumper aan bumper van A naar B. En wij als tweewielers er voorzichtig tussendoor, dan red je 130 net niet gok ik...

Op de spaarzame momenten dat je dan wel kunt doorrijden haal je een tijdswinst van maar liefst één tot twee minuten!

Sorry, maar ik zie er werkelijk het nut niet van in...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

@ CaveyH...Helemaal mee eens !
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”