Na veel wikken en wegen, Googelen en allerlei fora afstruinen en natuurlijk jullie, mede HDC'ers om ervaringen en tips te hebben gevraagd heb ik onlangs de knoop doorgehakt en een complete nieuwe set aangeschaft:
- een Garmin Zumo 220
- een Nolan N103 voor mijzelf en een N90 voor Joke (mijn vrouw)
- Nolan N-com bluetooth voor de 220 en intercom voor ons gebabbel als we samen onderweg zijn
- uiteraard Mapsource, maar ook gratis de OnRoute 1010 motorroutes
- de OnRoute 2010/2011 motorkaart van de BeNeLux
- een bijbehorende stevige draagtas voor de 220.
Ik had WayPoint gevraagd dit alles in één set te leveren (da's lekker makkelijk voor het berekenen van de korting

Nou, dat hebben ze perfect gedaan.
In een vroege ochtend ben ik afgereisd naar Notter, waar de ingebouwde helmen al klaar lagen en de monteur direct aan de slag ging terwijl ik m'n eerste bak koffie kreeg.
Ik had vooraf die mooie, stevige, zwart-metalen Zumo-steun van Louis.de midden op mijn stuur gemonteerd (dank voor de tip, Marcel !). Díe hadden ze bij WayPoint nog niet eerder gezien; ook zij vonden hem fraai.
De monteur was met een half uurtje klaar met de bedrading en de montage, en na uitleg van de werking van de 220 en de N-com kon ik de thuisreis weer aanvaarden.
Inmiddels hebben we de nodige kilometers al gemaakt.
De helmen voldoen prima, Truus-van-Zumo is goed hoorbaar, ook bij hogere snelheden, en tussendoor is er luid-en-duidelijk met elkaar te babbelen.
Kortom, ik ben een tevreden klant.
Mocht ik toch nog wat te vragen hebben zal ik zeker bij jullie te rade gaan of het forum van WayPoint raadplegen, waar ook 'onmundig veel' info over dit onderwerp te vinden is.
Nou alleen nog leren routes te maken en over te zetten in de 220 en ik ben helemaal klaar voor de lente