een motor die NIET KAN OMVALLEN

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Koen
Honda Goldwing

Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN

Bericht door Koen »

Frank schreef:Sorry de mijn loopt 1:17,5 :lol:
en als ie rijdt? :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
pheufk

Bericht door pheufk »

1 : 17 a 18 :mrgreen:
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ja Koen je bent weer scherp! :mrgreen:

Maar om niet veder af te dwalen van het onderwerp, brandstof verbruik heeft een eigen rubriek
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Don

Bericht door Don »

Groot gelijk Jack,

Ik heb nog een vraag over trikes, je hebt trikes met de twee wielen aan de voorkant en trikes met de twee wielen aan de achterkant. Elke constructie heeft zijn voor- en nadelen, maar bij de trikes zou ik het niet weten. Weet iemand het hier wel ?
jack-f

Bericht door jack-f »

Ja, 1 wiel voor, gewone stuurconstructie zoals bij onze motoren, twee wielen voor, moeilijke parellellogram constructie ,zie bijv. de Piaggio MP3 of de CanAm.
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Hier zie je hoe gevaarlijk 1 wiel voor en twee achter is...
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

In mijn ogen is het mogelijk dan bij een Can-Am Spider het achterwiel kan gaan liften in hoge snelheidsbochten.
Aangezien het zwaartepunt redelijk ver naar voren lijkt te zitten (blok zit op dezelfde plaats als bij ons) en er weinig massa boven het achterwiel zit kan het achterwiel liften lijkt me.
Hierdoor kun je dus gaan spinnen op de weg (draaien, Koen. Niet met een spinnewiel). Lijkt me erg gevaarlijk.
Tenzij er dus trucjes zijn uitgehaald waar ik geen weet van heb (heel goed mogelijk) ben ik er geen voorstander van. Oh, en het ding schuint niet af! No go voor mij, want dat vind ik juist zo leuk. Oh, en natuurlijk aansluiten in de file.
Ook het kantelen zoals die Reliant Robin is hierbij mogelijk, maar wel gelijk een stuk lastiger.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Gelijk heb je Jeroen, juist het afschuinen in de bochten en het tussen de file door rijden maken het motorrijden leuk én praktisch. Voor mij dan ook geen trike, reversed of niet.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Enige driewielers die voor mij een optie zouden zijn: zijspan (oude russische dnepr oid) of een MP3 (als ik in Parijs of Rome zou wonen).
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Don

Bericht door Don »

Ik kies ook alleen maar voor een driewieler als het derde wiel een RESERVE-wiel is. :idea:
Jos Fupi

Bericht door Jos Fupi »

Het lijkt me best geinig om deze kitcar obv een 2CV eens uit te proberen => is ook 3-wieler :)
Afbeelding
Don

Bericht door Don »

MrSkippy schreef:Hier zie je hoe gevaarlijk 1 wiel voor en twee achter is...
Die autojournalist heeft wel een dikke kop gekregen.
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

RonalT schreef:Karin had het na 3 keer gezien met haar Do-Viel. 2 maal tijdens een vakantie in Italië op een pas en de laatste keer toen we uit Friesland kwamen en op 500 meter van huis.
Dus dat was :b Deauville.

Nu rijdt ze een PAN 1300 en die geeft haar het gevoel dat ie niet om kan vallen.
Ach, 1 x op de bok zetten terwijl hij nog in de 1 staat, 1 x evenwicht verliezen omdat ik nou eenmaal 1,5 meter hoogteverschil en een haakse bocht op een tuinpaadje moet overbruggen voordat ik in de schuur sta, 1 x ver-remd op een druk kruispunt in een file situatie waar ik schrok van een auto verstopt achter een vrachtwagen, 1x omgevallen bij een tankstation omdat naar een 11 urige werkdag de jiffy niet ver genoeg uit stond, en 1x vlak voor kerst omdat, wonend op een heuvel, een ijslaagje onder de sneeuw niet zo best werkt op een hellend wegvlak.

DUS:
1 x schrikreactie
3x in (bijna) stilstand (icm moe/dom)
1x glad wegdek

Als je er maar van leert ;)

Dit lijkt me ook wel wat:
http://www.webroad.ch/monotracer/" opent="in(nieuw);venster;
Laatst gewijzigd door Stephan op 08 feb 2013, 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Gustaf Larson schreef:it lijkt me ook wel wat:
http://www.webroad.ch/monotracer/" opent="in(nieuw);venster;
Huh :vrb , zijwieltjes? :uh
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

JA zijwieltjes! Die net als een landingsgestel in en uitklappen!
Don

Bericht door Don »

Gustaf Larson schreef:Ach, 1 x op de bok zetten terwijl hij nog in de 1 staat, 1 x evenwicht verliezen omdat ik nou eenmaal 1,5 meter hoogteverschil en een haakse bocht op een tuinpaadje moet overbruggen voordat ik in de schuur sta, 1 x ver-remd op een druk kruispunt in een file situatie waar ik schrok van een auto verstopt achter een vrachtwagen, 1x omgevallen bij een tankstation omdat naar een 11 urige werkdag de jiffy niet ver genoeg uit stond, en 1x vlak voor kerst omdat, wonend op een heuvel, een ijslaagje onder de sneeuw niet zo best werkt op een hellend wegvlak.

DUS:
1 x schrikreactie
3x in (bijna) stilstand (icm moe/dom)
1x glad wegdek

Als je er maar van leert ;)
Schaam je maar niet Gustaf en Karin, De Deauville heeft nu eenmaal een HOOG ZWAARTEPUNT.
Op paadjes met kiezelstenen, of op nat gras of op modderige (camping)paden is hij dan moeilijk hanteerbaar en moeilijk recht te houden. Ondanks het nog hogere gewicht van de PAN, heeft de PAN toch minder de neiging om om te vallen, vanwege zijn lager zwaartepunt. Voor beide modellen hebben we hier een duidelijk verbeterpunt voor de volgende versie: flink afvallen !! minimaal 50 kg.
Laatst gewijzigd door Stephan op 08 feb 2013, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast.
BertG

Nog zo eentje van Toyota

Bericht door BertG »

http://www.telegraaf.nl/s/21358883" opent="in(nieuw);venster;

Op 2:52 (tot 3:46) begint het onderwerp.
Men noemt het een auto maar lijkt nog het meeste op de vroegere Carver.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”