Honda DCT uitproberen?
Re: Honda DCT uitproberen?
Vanavond bevestigingsmail van Veldhoven ontvangen. Zij gaan er werk van maken, want het duurt van 11 tot 15 uur. Ik ben heel benieuwd!
Re: Honda DCT uitproberen?
Van 11.00 tot 15.00 uur - dat is een uur langer dan de aangekondigde 3 uur.
Ben benieuwd waarmee dat extra uur gevuld gaat worden.

Ben benieuwd waarmee dat extra uur gevuld gaat worden.

- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
- MrSkippy
- Motorloos
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
- Locatie: Zwolle (NL)
Re: Honda DCT uitproberen?
Ik heb me ook aangemeld voor de 13e in Bodegraven (2e sessie)

.

Re: Honda DCT uitproberen?
Alex, waar & voor welke datum had jij je aangemeld?lexter schreef:Ik heb alleen nog geen definitieve afspraak, alleen een bevestigings email ontvangen.
Dus we wachten nog even af.
Alex
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Honda DCT uitproberen?
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen: zojuist de bevestiging binnengekregen dat ik ben "ingeloot" voor volgende week zaterdag, 11 mei, om 14:30 uur in Breda.
We zijn dan met een groepje van 6 motorrijders (alle mailadressen stonden in het bericht vermeld) en er is (nog) niet gesproken over voorkeur voor een motor of wat dan ook. We zullen het wel zien...
We zijn dan met een groepje van 6 motorrijders (alle mailadressen stonden in het bericht vermeld) en er is (nog) niet gesproken over voorkeur voor een motor of wat dan ook. We zullen het wel zien...
Grtz! Koen




-
- Honda ST1300
- Berichten: 4023
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: Honda DCT uitproberen?
N.a.v. nieuwe Promotor net aangemeld voor 25 mei bij Overkamp motoren in Delft. Nu wachten op bevestiging en afspraak.

Update. Vanmiddag bevestigingsmail ontvangen van Honda en half uurtje erna telefoontje van Overkamp met afspraak.
Aangegeven dat ik geen voorkeur heb, dus als ik geluk heb, mag ik op verschillende motoren rijden.


Update. Vanmiddag bevestigingsmail ontvangen van Honda en half uurtje erna telefoontje van Overkamp met afspraak.

Aangegeven dat ik geen voorkeur heb, dus als ik geluk heb, mag ik op verschillende motoren rijden.





Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Re: Honda DCT uitproberen?
Misschien ook maar eens een afspraak maken met mijn dealer Overkamp
Nog even kijken wanneer ik kan......

-
- Honda ST1300
- Berichten: 4023
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: Honda DCT uitproberen?
Misschien de 25e



Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
-
- Honda ST1300
- Berichten: 4023
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: Honda DCT uitproberen?
Vandaag dus DCT gereden. Was
geregeld door Honda bij Overkamp motoren in Delft. Op 3 verschillende motoren gereden. 700X, 700C en Crosstourer 1200.









Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Re: Honda DCT uitproberen?
En...................

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Honda ST1300
- Berichten: 4023
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: Honda DCT uitproberen?
Rijden perfect, blijf voorlopig wel bij mijn eigen motor. Zolang het nog niet op een nieuw model Deauville zit veranderd er nog niets, maar het rijdt op zich zeer ontspannen. Je zit nooit in een verkeerde versnelling of last van verkeerd (ont)koppelen. Alleen de modellen waar het nu opzit is niet onze smaak. Als ik geen smaak zou hebben, (heb ik ook niet
) dan de Crosstourer 1200DCT.
Er was ook iemand die twijfelde tussen een Honda en een BMW. Daar zou ik niet voor hoeven te twijfelen. Honda is meer sleuteltechniek enBMW elektrotechniek (met de nodige problemen).


Er was ook iemand die twijfelde tussen een Honda en een BMW. Daar zou ik niet voor hoeven te twijfelen. Honda is meer sleuteltechniek enBMW elektrotechniek (met de nodige problemen).

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- lexter
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:18
- Locatie: Vroomshoop
Re: Honda DCT uitproberen?
Vandaag bericht gekregen voor de testrit...
Maar na geen reactie te hebben gehad van de betreffende dealer ervan uit gegaan dat het niet doorging.
Ik kreeg die dus vandaag, en voor a.s. zaterdag....ik heb dus voor as. zaterdag samen met mijn collega een jaarlijkse motordag van een van onze leveranciers.
Jammer dat de bevestiging pas na bijna twee maand per mail komt.
Ik heb gevraagd of er nog eventueel een andere datum mogelijk is....
We wachten af...
Groet,
Alex
Maar na geen reactie te hebben gehad van de betreffende dealer ervan uit gegaan dat het niet doorging.
Ik kreeg die dus vandaag, en voor a.s. zaterdag....ik heb dus voor as. zaterdag samen met mijn collega een jaarlijkse motordag van een van onze leveranciers.
Jammer dat de bevestiging pas na bijna twee maand per mail komt.
Ik heb gevraagd of er nog eventueel een andere datum mogelijk is....
We wachten af...
Groet,
Alex
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Honda DCT uitproberen?
Here are the results of the jury......
____________________________________________________________________
Het is gelukkig prachtig weer als het de dag van de testrit is met een Honda Crosstourer voorzien van Dual Clutch Transmission.
Om acht uur sta ik al bij de super om de wekelijkse boodschappen te halen. Om half 10 staat alles op z’n plek in koel- en bergkast en vertrek ik naar Motoport Hillegom voor de testrit.
Daar aangekomen staan de verschillende modellen al klaar, wapperen de vlaggen vrolijk en wordt ik ontvangen met koffie en gebak. Na mij verschijnen een aantal andere motorrijders die het ook wel eens mee willen maken. Gelukkig ben ik een van de twee gelukkigen die op een Crosstourer mag rijden.
We krijgen een duidelijke uitleg over de werking van DCT van Fred, een van de verkoopmedewerkers van de dealer, die er al jaren werkt. Een apart hoekje van de toonzaal is als “Honda Winning Technology Tour - stand” ingericht waar een presentatie wordt gegeven. Ook krijgen we uitleg over de verschillende standen van de DCT, knoppen aan het stuur en het scherm. Fred geeft ook aan dat in de D-stand (de eco-stand) je de neiging zal hebben om zelf te schakelen. De instelling van de DCT zijn echter zodanig dat het heel economisch rijdt bij lage toeren, een van de speerpunten van Honda m.b.t. het milieu. Ook zal DCT zich na zo'n 1000 km aangepast hebben aan de rijstijl van de gebruiker.
Ik ben wat sceptisch, immers, ik heb al eens eerder (onverwacht) op een Crosstourer gereden. Toen was ik niet onverdeeld enthousiast over de DCT. Sterker nog, ik heb geschreven: “Dit is geen rijden” (in de D-stand).
Na de uitleg gaan we op pad. Het eerste stuk zitten we achter wat auto’s die nogal langzaam rijden door de uitgebloeide bollenvelden. Ik laat de DCT zoals geadviseerd in de D-stand staan temeer omdat Fred aangegeven heeft dat je er gewoon vertrouwen in moet hebben. Er zit voldoende power in het blok om goed te kunnen blijven rijden.
Tijdens de rit concentreer ik mij wat meer op mijn voorganger dan op de DCT. De eerste heeft nl. de neiging om bij iedere bocht flink af te remmen en vergeet na de bocht om gas te geven (Waar heb ik dat eerder gehoord?) Ik ben dus meer met hem bezig dan met de machine.
Na 45 minuten komt er een korte pauze waarin de ervaringen worden gedeeld. Omdat we wat achter lopen op het schema gaan we snel weer op pad. De route is nu ook wat motorvriendelijker. Er worden enkele stille dijkweggetjes opgezocht en gaat het gas er meer op. Ik besluit mijn voorganger in te halen, en daarna nog iemand, zodat de groep zich min of meer in tweeën splitst.
Gaandeweg kom ik er ook achter dat je gewoon wat enthousiaster aan de gashendel moet draaien. In de D-stand schakelt de motor terug waarna de machine er als een raket vandoor gaat. De vorige keer heb ik dat niet gedaan hetgeen geleid heeft tot mijn eerder geuite mening. Deze moet ik nu dus herzien.
Feitelijk biedt DCT het beste van twee werelden. Immers je kunt de wijze van schakelen instellen op handmatig (M) of automatisch (A) waarbij je tevens de mogelijkheid heb om economisch (D-stand) of sportief te rijden (S-stand). In welke stand je e.e.a. echter instelt, of welke combinatie je ook kiest, je kunt altijd met de flippers aan het stuur zelf de controle overnemen. Het is wel zo dat de combinatie van snelheid en gekozen stand bepaalt of je verder op dan wel terug kunt schakelen.
Wat ook niet onbelangrijk is, is het feit dat je altijd aandrijving op het achterwiel hebt, en dat verschakelen definitief naar het verleden verwezen kan worden.
En went zoiets nou snel? Deze vraag kan positief beantwoord worden. Als je er een dagje op gereden hebt dan weet je niet beter meer. De eerste drie keer zal je bij een stoplicht nog de neiging hebben om terug te willen schakelen met het voetpookje (dat er niet is) en de koppelingshendel in willen trekken (die er ook niet is). Daarna ben je er overheen en denk je er niet meer aan.
Overigens is het wel mogelijk om toch een additioneel voetpookje te laten monteren om de versnelling te bedienen. De flippers aan het stuur werken echter net zo makkelijk en zeker sneller.
Is het de meerprijs waard? Euro 1200,= voor de Crosstourer is een hoop geld. Ik denk dat het echter zijn geld wel waard is. Als je al zo’n dure machine wilt kopen dan krijg je voor dat geld een hoop extra. Je koopt nl. een machine waarmee je op een normale manier zoals je gewend bent motor kunt rijden. Dat je hierbij schakelt met je hand en niet met je voet is niet relevant voor de motorervaring zoals je die kent. Het wegvallen van het intrekken van de koppeling kan wellicht eerder als een plus dan een min gezien worden. De overige mogelijkheden zijn dan gewoon een bonus die veel toevoegen in het kader van rijgemak, veiligheid, controle, voertuigbeheersing, sneller schakelen en minder brandstofverbruik.
Wanneer er veel machines met DCT worden verkocht dan zal wellicht ook de prijs hiervan dalen. Vergelijk het met ABS: voorheen een optie, nu standaard (en niet als gevolg van gewijzigde wetgeving).
Tijdens de terugrit pakken we nog een stukje snelweg met een rotonde erin. Een mooie kans om de machine eens plat in de bocht te leggen. Geen probleem want de Crosstourer laat zich makkelijk bedienen én sturen. Wat me opvalt is dat het relatief kleine ruitje toch een hoop windbescherming geeft. Zithoogte is prima voor mij (182 cm). Ik kan met beide voeten ruim bij de grond. Het zadel mag wel iets hoger gemonteerd worden, steviger en groter zijn. Ik heb toch het idee dat ik al op een versleten zadel zit (of is dit een Honda kwaal?) Een bezoekje aan Tijger Leathers zou geen kwaad kunnen. Het stuur zit nogal hoog maar ook dat went. Voldoende power en DCT is zeker aan te raden.
Een machine ter vervanging van de Deauville? Nee. Punt. Ten eerste omdat de prijs veel hoger is, daarnaast heeft de Crosstourer geen kuip. In de winter heb je dus veel minder bescherming. Bovendien blijf ik van mening dat, wanneer je de Deauville zoals ik voor woon-werk gebruikt, het extra vermogen van een Crosstourer niet nodig zal hebben. Feitelijk is er momenteel geen vervanging voor de Deauville op de markt (IMHO).
Een Deauville met DCT? Wie zal het zeggen. Persoonlijk denk ik dat de Deauville aan het einde van z’n levensduur zit. Misschien komt er een nieuwe lichte tourfiets met cardan, kuip en DCT. Ik denk wel dat Honda met DCT winnende en onderscheidende technologie in handen heeft. Dus inderdaad: Wie zal het zeggen?
Vriendelijke groet,
Marcel.
____________________________________________________________________
Het is gelukkig prachtig weer als het de dag van de testrit is met een Honda Crosstourer voorzien van Dual Clutch Transmission.
Om acht uur sta ik al bij de super om de wekelijkse boodschappen te halen. Om half 10 staat alles op z’n plek in koel- en bergkast en vertrek ik naar Motoport Hillegom voor de testrit.
Daar aangekomen staan de verschillende modellen al klaar, wapperen de vlaggen vrolijk en wordt ik ontvangen met koffie en gebak. Na mij verschijnen een aantal andere motorrijders die het ook wel eens mee willen maken. Gelukkig ben ik een van de twee gelukkigen die op een Crosstourer mag rijden.
We krijgen een duidelijke uitleg over de werking van DCT van Fred, een van de verkoopmedewerkers van de dealer, die er al jaren werkt. Een apart hoekje van de toonzaal is als “Honda Winning Technology Tour - stand” ingericht waar een presentatie wordt gegeven. Ook krijgen we uitleg over de verschillende standen van de DCT, knoppen aan het stuur en het scherm. Fred geeft ook aan dat in de D-stand (de eco-stand) je de neiging zal hebben om zelf te schakelen. De instelling van de DCT zijn echter zodanig dat het heel economisch rijdt bij lage toeren, een van de speerpunten van Honda m.b.t. het milieu. Ook zal DCT zich na zo'n 1000 km aangepast hebben aan de rijstijl van de gebruiker.
Ik ben wat sceptisch, immers, ik heb al eens eerder (onverwacht) op een Crosstourer gereden. Toen was ik niet onverdeeld enthousiast over de DCT. Sterker nog, ik heb geschreven: “Dit is geen rijden” (in de D-stand).
Na de uitleg gaan we op pad. Het eerste stuk zitten we achter wat auto’s die nogal langzaam rijden door de uitgebloeide bollenvelden. Ik laat de DCT zoals geadviseerd in de D-stand staan temeer omdat Fred aangegeven heeft dat je er gewoon vertrouwen in moet hebben. Er zit voldoende power in het blok om goed te kunnen blijven rijden.
Tijdens de rit concentreer ik mij wat meer op mijn voorganger dan op de DCT. De eerste heeft nl. de neiging om bij iedere bocht flink af te remmen en vergeet na de bocht om gas te geven (Waar heb ik dat eerder gehoord?) Ik ben dus meer met hem bezig dan met de machine.
Na 45 minuten komt er een korte pauze waarin de ervaringen worden gedeeld. Omdat we wat achter lopen op het schema gaan we snel weer op pad. De route is nu ook wat motorvriendelijker. Er worden enkele stille dijkweggetjes opgezocht en gaat het gas er meer op. Ik besluit mijn voorganger in te halen, en daarna nog iemand, zodat de groep zich min of meer in tweeën splitst.
Gaandeweg kom ik er ook achter dat je gewoon wat enthousiaster aan de gashendel moet draaien. In de D-stand schakelt de motor terug waarna de machine er als een raket vandoor gaat. De vorige keer heb ik dat niet gedaan hetgeen geleid heeft tot mijn eerder geuite mening. Deze moet ik nu dus herzien.
Feitelijk biedt DCT het beste van twee werelden. Immers je kunt de wijze van schakelen instellen op handmatig (M) of automatisch (A) waarbij je tevens de mogelijkheid heb om economisch (D-stand) of sportief te rijden (S-stand). In welke stand je e.e.a. echter instelt, of welke combinatie je ook kiest, je kunt altijd met de flippers aan het stuur zelf de controle overnemen. Het is wel zo dat de combinatie van snelheid en gekozen stand bepaalt of je verder op dan wel terug kunt schakelen.
Wat ook niet onbelangrijk is, is het feit dat je altijd aandrijving op het achterwiel hebt, en dat verschakelen definitief naar het verleden verwezen kan worden.
En went zoiets nou snel? Deze vraag kan positief beantwoord worden. Als je er een dagje op gereden hebt dan weet je niet beter meer. De eerste drie keer zal je bij een stoplicht nog de neiging hebben om terug te willen schakelen met het voetpookje (dat er niet is) en de koppelingshendel in willen trekken (die er ook niet is). Daarna ben je er overheen en denk je er niet meer aan.
Overigens is het wel mogelijk om toch een additioneel voetpookje te laten monteren om de versnelling te bedienen. De flippers aan het stuur werken echter net zo makkelijk en zeker sneller.
Is het de meerprijs waard? Euro 1200,= voor de Crosstourer is een hoop geld. Ik denk dat het echter zijn geld wel waard is. Als je al zo’n dure machine wilt kopen dan krijg je voor dat geld een hoop extra. Je koopt nl. een machine waarmee je op een normale manier zoals je gewend bent motor kunt rijden. Dat je hierbij schakelt met je hand en niet met je voet is niet relevant voor de motorervaring zoals je die kent. Het wegvallen van het intrekken van de koppeling kan wellicht eerder als een plus dan een min gezien worden. De overige mogelijkheden zijn dan gewoon een bonus die veel toevoegen in het kader van rijgemak, veiligheid, controle, voertuigbeheersing, sneller schakelen en minder brandstofverbruik.
Wanneer er veel machines met DCT worden verkocht dan zal wellicht ook de prijs hiervan dalen. Vergelijk het met ABS: voorheen een optie, nu standaard (en niet als gevolg van gewijzigde wetgeving).
Tijdens de terugrit pakken we nog een stukje snelweg met een rotonde erin. Een mooie kans om de machine eens plat in de bocht te leggen. Geen probleem want de Crosstourer laat zich makkelijk bedienen én sturen. Wat me opvalt is dat het relatief kleine ruitje toch een hoop windbescherming geeft. Zithoogte is prima voor mij (182 cm). Ik kan met beide voeten ruim bij de grond. Het zadel mag wel iets hoger gemonteerd worden, steviger en groter zijn. Ik heb toch het idee dat ik al op een versleten zadel zit (of is dit een Honda kwaal?) Een bezoekje aan Tijger Leathers zou geen kwaad kunnen. Het stuur zit nogal hoog maar ook dat went. Voldoende power en DCT is zeker aan te raden.
Een machine ter vervanging van de Deauville? Nee. Punt. Ten eerste omdat de prijs veel hoger is, daarnaast heeft de Crosstourer geen kuip. In de winter heb je dus veel minder bescherming. Bovendien blijf ik van mening dat, wanneer je de Deauville zoals ik voor woon-werk gebruikt, het extra vermogen van een Crosstourer niet nodig zal hebben. Feitelijk is er momenteel geen vervanging voor de Deauville op de markt (IMHO).
Een Deauville met DCT? Wie zal het zeggen. Persoonlijk denk ik dat de Deauville aan het einde van z’n levensduur zit. Misschien komt er een nieuwe lichte tourfiets met cardan, kuip en DCT. Ik denk wel dat Honda met DCT winnende en onderscheidende technologie in handen heeft. Dus inderdaad: Wie zal het zeggen?
Vriendelijke groet,
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Honda DCT uitproberen?
Heel vreemd, maar ik heb nog niks gehoord van Goedhart motoren. Desondanks spring ik met een half uurtje op de moto naar Bodegraven. Ik ben benieuwd.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Honda DCT uitproberen?
Nou, ik heb een dubbele sessie erop zitten. Het zit namelijk zo:
Ik was wel gepland voor de tweede sessie, maar het internet deed het niet. Affijn, we kregen dus de presentatie op de oude manier (met borden waar wat informatie op stond). Prima, mij hoor je niet klagen. Het gaat tenslotte om het rijden.
Dus gingen we rijden en ze zouden kijken voor de derde groep of het wel ging werken. Altijd leuk om een prezi slideshow te houden met niet functionerend internet. Dus ik van mijn mobiel een WiFi hotspot gemaakt en voilla, internet en een werkende prezi.
Omdat er toch nog wat plek was in de derde groep heb ik gevraagd om als blijk van waardering met hun mee te rijden. Zo gezegd zo gedaan, en zo heb ik vandaag op alle DCT-modellen gereden. Van Honda Integra tot VFR1200F.
Overigens ben ik niet kapot van het DCT. Zeker op rechte stukken wil het systeem voor mijn gevoel iets te graag opschakelen. Het gaat wel makkelijk om hem dan terug te zetten, maar 5 seconden later zit ie weer een versnelling hoger. Met alle respect naar de ingenieurs, maar ik denk dat ik toch iets beter weet wanneer ik wil dat de motor schakelt, dan een computertje. Voor mij dan ook zeker weten de extra euro's niet waard.
Ik was wel gepland voor de tweede sessie, maar het internet deed het niet. Affijn, we kregen dus de presentatie op de oude manier (met borden waar wat informatie op stond). Prima, mij hoor je niet klagen. Het gaat tenslotte om het rijden.
Dus gingen we rijden en ze zouden kijken voor de derde groep of het wel ging werken. Altijd leuk om een prezi slideshow te houden met niet functionerend internet. Dus ik van mijn mobiel een WiFi hotspot gemaakt en voilla, internet en een werkende prezi.
Omdat er toch nog wat plek was in de derde groep heb ik gevraagd om als blijk van waardering met hun mee te rijden. Zo gezegd zo gedaan, en zo heb ik vandaag op alle DCT-modellen gereden. Van Honda Integra tot VFR1200F.
Overigens ben ik niet kapot van het DCT. Zeker op rechte stukken wil het systeem voor mijn gevoel iets te graag opschakelen. Het gaat wel makkelijk om hem dan terug te zetten, maar 5 seconden later zit ie weer een versnelling hoger. Met alle respect naar de ingenieurs, maar ik denk dat ik toch iets beter weet wanneer ik wil dat de motor schakelt, dan een computertje. Voor mij dan ook zeker weten de extra euro's niet waard.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Honda DCT uitproberen?
Jeroen, dan had je hem toch ook op manueel kunnen zetten?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7208
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Honda DCT uitproberen?
Dat heb ik dan ook het merendeel van de tijd gedaan, Marcel. Ik heb in ieder geval m'n ervaring kunnen opdoen. Ook het rijden met een motorscooter heb ik nu eens kunnen ervaren.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650