Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Hans van D
Motorloos

Re: Testrit 12-06-2013 (Triumph Tropht SE)

Bericht door Hans van D »

m@rcel schreef:Van de FJR vind ik het verbruik meevallen (gezien mijn rijstijl :en1 ik wacht nog op de bonnen......)
Je hebt nog mazzel dat je rijbewijs niet is ingenomen. Dat doen ze meestal bij 185 km (in z'n) 4 :apl
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Ik heb de hele dag aan jou testdag zitten denken.

Wat jammer dat de testmotor er niet was, over 2 weken weer een poging wagen.

Ik kijk uit naar het verslag en het rondje Weerribben van Hans lijkt mij wel erg mooi.

gr. Nicolette
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Prachtig verslagje, Marcel. We zijn benieuwd naar de volgende. :apl
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Marcel,

leuk verslag. Wat fijn dat de Triumph er niet was. Je krijgt toch een herkansing en nu heb je toch ook op nog 2 andere fietsen kunnen rijden :)

Tja....
De tank is half leeg of half vol :tg
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zo zie ik het dus ook.
Het is geen straf om n'g een dag hieraan te "moeten" besteden.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Testrit a.s. woensdag (Triumph Tropht SE)

Bericht door Marcel »

Hans V. schreef:
m@rcel schreef:hey Hans,
Leuke reactie.
Hoe lang is die tocht ongeveer?
Deze tocht is ongeveer 180 km, uit en thuis vanaf het ANWB-terrein bij Lelystad-airport.
:b
Je mag de motor meenemen van 09:00 uur tot 16:00 uur.
Dat is 7 uur. Ietsiepietsie later terugbrengen mag ook(heb ik gemerkt) dus inclusief aftanken heb je 7,5 uur.
Daar gaat vanaf koffie drinken en lunch bij elkaar maximaal een uur.
Houd je ruim 6 uur over om te rijden.
Gemiddelde snelheid schat ik in op 50 km/uur......De route moet dus ongeveer 300 km zijn.

Zoiets had ik al berekend op de de onroute kaart: 312 Km. Moet kunnen!
denotto

Bericht door denotto »

Marcel,

De Triumph Explorer's terugroepactie houdt géén verplichting in.Ik heb met de invoerder gemaild en het gaat alleen over een aantal personen die het motorlawaai te veel vonden.Er is totaal niks mis met de motor .Ik laat mijn motor in geen geval uit mekaar halen!Hij rijdt voor mij prima,lawaai????Van de Trophy weet ik nog niets, maar weet je wel wat te vertellen begin volgende maand na de rit naar Frankrijk waar ook een Trophy mee gaat.
Voor ik mijn Triumph heb gekocht heb ik ook met de Crosstourer gaan rijden en deze beviel me echt prima,zelfs het automatisch rijden.Het schakelen met de lepeltjes aan het stuur was echter ook een meevaller,de keuze tussen de twee motoren was dan ook niet makkelijk.Het verbruik van de Crosstourer weet ik niet,de Explorer zit aan 1:16.Dus de Trophy zal ongeveer hetzelfde verbruiken.
:lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Nou, ik heb vorig jaar ook een proefrit gemaakt op de crosstourer zonder dcs en ik kwam op een gemiddeld verbruik uit van 1:12, 1:5 onder optrekken! Best dorstig zo'n V4.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

In mei heb ik op de Crosstourer met DCT gereden, deze motor haar toen die dag al enkele andere berijders gehad en er waas niet zuinig gereden (ook door mij niet) en het gebruik stond op 1:13, 3
Op zich nog niet verkeerd met snelheden boven de 200 af en toe en de meeste tijd ongeveer 130 a 140.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

ikkieman schreef:Nou, ik heb vorig jaar ook een proefrit gemaakt op de crosstourer zonder dcs en ik kwam op een gemiddeld verbruik uit van 1:12, 1:5 onder optrekken! Best dorstig zo'n V4.
:uh Ik denk niet dat je kan stellen dat hij dorstig is als je een proefrit maakt....... Want je rijdt immers niet met die motor zoals je altijd zou rijden.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Nee, maar als je met een FJR rijdt én een Crosstourer en je hanteert dezelfde rijstijl, dan is de Crosstourer wel dorstig t.o.v. de FJR.
stxrider

Bericht door stxrider »

Zelfs dan heb je niet dezelfde rijstijl......... want het zijn immers totaal andere motorfietsen. Was die FJR ook een automaat? Je bent immers de motor niet gewend. Trouwens lees ik in een vorig bericht dat de honda zelflerend is? Trouwens bij de Honda worden de schakelmomenten anders geregeld dan je zelf zou doen zoals bij de Yamaha.

Maar ja iedereen kijkt maar naar het verbruik. Ik vind dat totaal niet belangrijk. Je moet de motorfiets ook mooi vinden, want anders verkoop je hem na een jaar! En dan spelen er nog veel meer dingen mee als zithouding en stuureigenschappen........ Al rijdt hij nog zo goedkoop en en hij zit niet goed dan ga je hem heus niet kopen.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Toegegeven, ik gaf met de Crosstourer iets meer gas dan ik op de Diversion zou doen, maar ondertussen houd ik hetzelfde tempo aan op de Diversion en rijd ik daarmee toch een bescheiden 1:18. Toegegeven, gewicht, banden en gasrespons maken ook uit.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Laat ik het er maar op houden dat ik op beide machines enthousiast gereden heb......
......en dan vind ik nog steeds dat er een groot verschil zit in het verbruik.

Gebruik totaal niet belangrijk? Ik waag dit te betwijfelen. Bij 25.000 tot 30.000 km per jaar loopt dat toch aardig in de papieren.
Als je 5 km meer uit een liter haalt dan scheelt het zo maar 1000 euro per jaar. Hoezo niet belangrijk?

Als je zoveel rijdt dan zijn uiteraard zithouding en comfort net zo belangrijk.
Waarom had ik ook al weer voor een Deauville gekozen?
Oh ja, die voldoet aan al die eisen :apl

Terug naar de Triumph: Die vind ik mooi, hopelijk zit ie ook goed, rijden doet ie zeker, en het verbruik ? We zullen het zien.
Rever
Honda NT650V

Bericht door Rever »

Verbruik niet belangrijk, ja dat heb ik ook lang gedacht, totdat ik van mijn V-Strom (1:15) overstapte op mijn Deauville (1:21,....).

Eerst denk je alleen lekker ....niet zo vaak meer tanken, na een paar keer tanken reken je het eens uit en dan blijkt het bij 12K / jaar bijna € 400.-- te schelen.

Dus.... het moet lekker zitten, het moet lekker rijden, je moet hem leuk vinden en je moet hem mooi vinden, maar het verbruik is zeker ook een puntje las je niet alleen op de mooie zondagmiddag motor rijdt.
Met Groeten !!

René
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

denotto schreef:Marcel,

De Triumph Explorer's terugroepactie houdt géén verplichting in. Ik heb met de invoerder gemaild en het gaat alleen over een aantal personen die het motorlawaai te veel vonden. Er is totaal niks mis met de motor .
Dat klopt inderdaad. Zo heeft mijn dealer het ook verteld.
De "revisie" gaat echter bij 32000 km. toch plaats vinden gelijk met een grote beurt.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”